امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ابهام در سرنوشت اتوبوس مرگ

#1
ابهام در سرنوشت اتوبوس مرگ 1
سرنوشت قضایی مقصران حادثه اتوبوس مرگ که هشت زن و مرد را از پای درآورده بود پس از گذشت یک سال هنوز در‌هاله‌ای از ابهام است.
روزهای نخست حادثه، مسئولان تکاپوی زیادی کردند تا پاسخگوی این سهل‌انگاری‌ها باشند اما خیلی زود فروکش کرد.ساعت 9 و 10 دقیقه صبح هشتم اردیبهشت ماه سال گذشته بود که اتوبوس شرکت واحد در ورودی بزرگراه آزادگان به حکیم شرق واژگون شد و هشت زن و مرد در این حادثه مرگبار جان خود را از دست دادند و 32 مسافر زخمی شدند.

با بروز این حادثه تلخ پرونده به دادسرای راهور ارسال شد و رسیدگی به تخلفات شرکت بخش خصوصی در کمیسیون ماده 20 صورت گرفت.
 این کمیسیون با حضور نمایندگانی از راهور تهران، شرکت‌های بخش خصوصی حمل بار و مسافران و شهرداری تهران برگزار شد و در آن همه زوایای این حادثه بررسی و واکاوی شد و کارشناسان به این نتیجه رسیدند اتوبوس‌هایی که بیشترشان در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند و توسط شرکت واحد اتوبوسرانی در اختیار شرکت‌های حمل و نقل خصوصی قرار گرفته‌اند دارای استانداردهای لازم نبوده‌اند و از سویی راننده نیز با سرعت بالاو ناتوانی در مهار اتوبوس به عنوان مقصران حادثه واژگونی، کشته و زخمی شدن 32 مسافر شناخته شدند.
در این جلسه بررسی‌های میدانی کارشناسان راهنمایی و رانندگی نشان داد نامناسب بودن شیشه‌ها و صندلی‌های پلاستیکی اتوبوس منجر به افزایش کشته و زخمی‌ها شده است و بدین ترتیب رسیدگی به این پرونده در شاخه دیگری از تحقیقات در اختیار بازپرس سوم دادسرای راهور تهران قرار گرفت. با توجه به حضور مدیرعامل شرکت راهبرسبز پایتخت که اتوبوس واژگون شده نیز در اختیار این شرکت قرار داشت وی نتوانست پاسخ قانع کننده‌ای درباره حادثه واژگونی ارائه دهد و بدین ترتیب شرکت راهبر سبز پایتخت مقصر شناخته شد و مجوز آن برای همیشه باطل شد.
 بررسی‌های خبرنگار شوک نشان داد با توجه به ضعف در ایمنی و ساختار این نوع اتوبوس‌ها که در بعضی خطوط شهری به کارگیری می‌شوند پلیس راهنمایی و رانندگی قصد اعلام جرم علیه نماینده سازنده این اتوبوس در دادسرای راهور تهران را دارد و در حال حاضر نیز رسیدگی به این پرونده در دستور کار بازپرس شعبه سوم دادسرای راهور است.

گفت‌وگو با خانواده یکی از قربانیان
زخار یکی از خانواده‌های داغدیده که دختر 12 ساله‌اش «ملیکا» را در حادثه واژگون شدن این اتوبوس از دست داده است در رابطه با عدم رسیدگی این پرونده به خبرنگار گفت: متأسفانه یکسال از حادثه واژگونی اتوبوس گذشته است و هنوز هیچ جواب درستی به ما نداده‌اند و پیگیری‌های ما هم بی‌فایده بوده است.
 تاکنون بارها با همه خانواده‌های قربانیان به دادسرا مراجعه کردیم تا خون عزیزانمان پایمال نشود اما انگار هر چه زمان بیشتر می‌گذرد ماجرا سریع‌تر به فراموشی سپرده می‌شود و انگار هیچ‌کس نیست که بتواند خانواده‌ها را که در یک حادثه و در اثر سهل‌انگاری‌ها عزیزانشان را از دست داده‌اند درک کند.
 در همان اوایل حادثه چندین بار مسئولان شهرداری برای همدردی و دلداری نزد ما آمدند و وعده وعید دادند.حتی در دو مرحله 10 میلیون تومان به خاطر هزینه‌های مراسم ختم پرداخت کردند اما پس از آن دیگر هیچ خبری از آنها نشده است.
وی گفت: با دیگر خانواده‌های قربانیان همچنان در رابطه و پیگیری پرونده هستیم اما راه به جایی نبردیم و هیچ‌کس پاسخگوی‌مان نیست و می‌گویند نظر کارشناسی هیأت پنج نفره را هنوز اعلام نکرده‌اند. ای کاش مسئولان کمی خود را جای ما بگذارند و به جای دادن وعده‌های پوچ و توخالی به این پرونده رسیدگی کنند.
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرنوشت عجیب زشت ترین زن جهان (عکس)
  معرفی 10 هکر معروف در جهان ؛ سرنوشت سلاطین سایبری چه می شود ؟
  راز علاقمندی قذافی به محافظان زن/ سرنوشت محافظان دیکتاتور سابق لیبی چه شد؟
  ناگفته‌ها از سقوط اتوبوس سربازان پس از ٣٥ روز
  نامه عجیب دختر راننده اتوبوس سربازان
  اتوبوس‌های دوزیست! / تصاویر
  حریق اتوبوس مدرسه/خطر از بیخ گوش دانش‌آموزان گذشت!
  سرنوشت دانشجویی که تظاهر به سرطان می‌کرد + تصویر
  ترکیدگی لاستیک اتوبوس با ۳۷ دانش آموز ‌!
  بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در آرژانتین، 41 افسر پلیس کشته شدند(+عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان