امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هدف ما نسل آینده شماست!!!!

#1
رقص و پایکوبی در مدارس


با هر مناسبتی که میشود گروه موسیقی خاله باران و خاله پری، عمو هوشنگ و ... از این مهد کودک به آن مهد کودک به دنبال شاد کردن و یا بهتر است بگوییم رقصاندن بچه ها هستند اما گویا این داستان در حال ورود به مدارس  است!

هدف ما نسل آینده شماست!!!! 1
«گروه موسیقی خاله باران  با آن ابراز آلات موسیقی اش از راه می رسد و بچه ها با هزار ذوق و شوق به دور آن حلقه میزنند و هر کدام در خواست آهنگی می کنند تا خاله باران برایشان آهنگ بزند و آنها برقصند»این داستان تکراری مهد کودک ها بود اما این مساله گویا در برخی مدارس هم در حال شیوع  است و جزء سیستم آموزشی مدرسه ها و پیش دبستانی ها تبدیل شده است.
مشغله های زندگی ، چند شغله بودن، اشتغال زنان،بی حوصلگی و تغییر الگوی زندگی اینها مسائلی است که باعث شده است خانواده ها به این نتیجه برسند که به تنهایی نمی توانند از پس بزرگ کردن فرزندانشان بر بیایند و لازم است که هفته ای 3- 4 روز فرزندانشان را به مهد کودک بسپارند و با پرداخت هزینه ای  کار خود را به دوش افراد دیگر بگذارند. کاری که دارای اهمیت فوق العاده ای است و کوچکترین اشتباه و سهل انگاری  در انجام اینکار باعث تهدید نسل آینده می شود.
در تربیت نسل ها یکی از سخت ترین و مهمترین زمان ها دوران کودکی  و قبل از هفت سالگی است  .بچه ها در این سن مانند ضبط صوتی می مانند که هر آنچه را که  می بینند و می شنوند در حافظه خود ضبط و تکرار می کنند  لذا بسیار مهم است که کودک در این سن از نظر دینی و تربیتی در چه محیطی قرار بگیرد.
 این روزها برخی از مدارس غیر دولتی برای جذب دانش آموزان ، برگزاری کلاس های ایروبیک(ورزش همراه موسیقی و رقص)، برگزاری جشن به مناسبت های مختلف همراه با موسیقی،یوگا و ... را برای دبستانی ها و پیش دبستانی ها تبلیغ  می کنند!
این روزها این وظیفه و مسئولیت خطیر پرورش دینی و تربیتی بر دوش مهد کودک هایی است که بار تربیت نسل آینده را به دوش می کشند اما برخی از این  مهدهایی که قرار است به کودکان  آینده ساز جامعه آموزش هایی را ارائه دهند از عرف شرعی خارج می شوند و آموزش رقص و حرکات موزون را از ویژگی های مثبت برای تربیت کودکان می دانند و این ویژگی را در بهبود روحیه بچه ها و اجتماعی شدنشان! موثر می دانند. آموزش رقص و پایکوبی در مهد کودک ها  گزارشی بود که بارها خبرهای حاشیه ساز پیرامون آن را شنیده اید و متاسفانه هیچ گاه واکنش مناسبی در این مورد نشان داده نشده است.
دردی که چاره ندارد!
دغدغه والدین برای آمورش های ناصحیح و غیر اخلاقی مهد کودک ها  با توجه به اینکه مقوله ی مهمی است و لازم است که در این زمینه اقدامات جدی در نظر گرفته شود اما در عین حال این مساله می تواند خیلی هم فکر خانواده ها را به خود مشغول نکند و نهایت کاری که می توانند بکنند این است که با برنامه ریزی مناسب و کم کردن ساعت کاری و سرگرمی های مناسب برای فرزندانشان  خود به بهترین نحو در صدد رشد دینی و تربیتی کودکانشان بر بیایند اما مساله ای که چاره ندارد و این روزها آتش نگرانی خانواده ها را افزون کرده است آموزش های غیر اخلاقی در برخی از مدارس غیر دولتی است.
هر ساله با پایان یافتن سال تحصیلی و فرا رسیدن فصل تابستان، مدارس با خیل عظیم پدران و مادرانی روبرو میشوند که برای ثبت نام فرزندانشان  از این مدرسه به آن مدرسه می روند تا بالاخره یک مدرسه ای با ویژگی های خوب و مناسب  پیدا کنند. در این بین  برخی مدارس غیر انتفاعی یا غیر دولتی که در رقابت تنگاتنگ با مدارس دولتی هستند سعی می کنند تا با تبلیغات جدید و ویژه ی خود که هیچ سنخیتی با نظام تعلیم و تربیت در نظام اسلامی ندارد ، توجه خانواده ها را به خود جلب کنند.
این روزها همه چیز با گذشته فرق کرده است  حتی نوع تدریس و تنبیه و آموزش در مدارس. تا همین چند دهه قبل اگه معلمی دانش آموزش را دعوا میکرد دانش آموز به خود می آمد و فقط سرش را به زیر می انداخت اما امروزاگر  بچه ها خطایی ازشان سر بزند  با وقاحت تمام در برابر معلمشان می ایستند و کارشان را توجیه می کنند. قبل تر روال مدارس بر این بود که صبح که وارد مدارس می شدند همه به صف می ایستادند، معاون مدرسه با جدیت تمام عجلو نظام را می گفت و همه پشت به پشت مرتب و منظم  صف می بستند، بعد یکی از دانش آموزان چند آیه از قرآن را قرائت می کرد و چند نرمش صبحگاهی با شمارش های دست انجام میدادیم و در پایان هم دعای فرج را می خواندیم و به داخل کلاس می رفتیم اما این روزها در برخی از مدارس کشور دیگر خبری از عجلو نظام و ورزش صبحگاهی با شمارش دست و دعای فرج نیست!و سیستم آموزشی مدارس به کل تغییر کرده است.به طوری که این روزها برخی از مدارس غیر دولتی برای جذب دانش آموزان ، برگزاری کلاس های ایروبیک(ورزش همراه موسیقی و رقص)، برگزاری جشن به مناسبت های مختلف همراه با موسیقی،یوگا و ... را برای دبستانی ها و پیش دبستانی ها تبلیغ  می کنند! به طوری که در چند روز اخیر یکی از مدارس بوشهر به مناسبت روز معلم مراسم بزن و بکوب و رقصی!را برگزار کرد که این چیزی جز  تزلزل جایگاه تعلیم و تربیت در مدارس نمی تواند باشد. 
وقتی فراموشکار می شویم
برخی از این  مهدهایی که قرار است به کودکان  آینده ساز جامعه آموزش هایی را ارائه دهند از عرف شرعی خارج می شوند و آموزش رقص و حرکات موزون را از ویژگی های مثبت برای تربیت کودکان می دانند و این ویژگی را در بهبود روحیه بچه ها و اجتماعی شدنشان! موثر می دانند
مگر این توصیه حضرت امام را فراموش کرده ایم که ایشان فرموده بودند « دبستانی ها را در یابید که دانشگاه دیر است» یعنی مقطع  دبستان زمان تربیت سالم است آیا با این نوع تربیت، مربیان ضربه به سلامت معنوی دانش آموزان در مقطع دانشگاهی نمی زنند؛آیا این برنامه ها در مدارس الگوبرداری از مدارس کشور های غربی است ؟مقصر کیست؟
با توجه به اتفاقات اخیر در مهد کودک ها و مدارس امروز شاهدآن هستیم که دشمن از مهد کودک های ما هم نا امید نشده است و ازکودکان ما هم نمی گذرد چه رسد به دانشگاه های ما.آنها برای تمام سنین در جامعه ی ما برنامه دارند لذا لازم است که در کنار اقدامات مسئولان به مساله آموزشی کودکان در مدارس و مهد کودک ها، خود خانواده ها هم نسبت به تربیت فرزندانشان و ارتباط درست و صحیح آنها با وسایل ارتباطی همت خود را به کار بندند تا درآینده نزدیک شاهد وقایع و اخبار حاشیه ساز دیگری نباشیم.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، STAR__GIRL~ ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
آگهی
#2
منتقل شد!
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خانواده ی شما ، معرف شخصیت شماست !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان