امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ورود مجلس به تخلف‌٣٢ میلیاردیـ

#1
ورود مجلس به تخلف‌٣٢ میلیاردیـ 1
 پرونده فساد ٣٢ میلیاردی در وزارت علومِ محمود احمدی‌نژاد حالا به بهارستان رسیده است و کمیسیون آموزش بناست در نخستین جلسه خود، در روز یکشنبه همین هفته، پیگیر ماجرا باشد. بسیاری از نمایندگانی که در حوزه انتخابیه حضور دارند، یا خبر را نشنیده‌اند یا از جزئیات بیشتر در همین زمینه بی‌اطلاع‌اند، با‌این‌حال به فساد ٣٢ میلیاردی جایی آن‌سوتر از مجلس رسیدگی شده و حالا شخص رئیس قوه قضائیه دستور پیگیری پرونده متهمان را صادر کرده است.
در همان روزهای نخستِ حضور رضا فرجی‌دانا در وزارت علومِ دولت تدبیروامید، سرنخ‌هایی از تخلف مالی گسترده در صندوق رفاه دانشجویان به‎دست آمد و از همان روز، وزیر وقت علوم تلاش کرد مستندات مورد نظر در این زمینه را نهایی کرده و برای دستگاه‌های مسئول بفرستد، نخستین اقدام فرجی‌دانا در آن زمان برکناری رئیس وقت صندوق رفاه دانشجویان بود؛ رئیسی که درنهایت تعجب، از حمایت ١٢٥ نماینده مجلس برخوردار است، اگرچه اسامی هنوز مشخص نیست و دلایل این حمایت به‌درستی بازخوانی نشده است.
 
ابوالقاسم خسروی‌سهل‎آبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، به «شرق» می‌گوید: «باید با متخلفان و مسببان این اقدام نادرست برخورد شود تا دیگر هیچ مدیری به خودش اجازه ندهد چنین تخلفی انجام دهد. تخلف صورت‎گرفته در صندوق رفاه دانشجویان، عینِ بی‌عدالتی است و حقوق میلیون‌ها دانشجو تضییع شده است».
شاید نمایندگان حامی در جریان تخلف نبودند
در نامه ١٢٥ نماینده مجلس نهم به رضا فرجی‌دانا، از او خواسته شده بود نسبت‌به ابقای «کیوان مرادیان»، رئیس وقت صندوق رفاه دانشجویان، اقدام شود؛ مدیری که حالا براساس اخبار موجود، تخلف مالی مورد نظر، در زمان ریاست او بر صندوق صورت گرفته است. نمایندگان در آن نامه از فرجی‌دانا خواستار تداوم همکاری وزارت علوم با مرادیان شده و تأکید کرده بودند «بی‌شک حمایت و تقویت این‌چنین مدیران مدبّر توانمند، دلسوز و پاک در ادامه روند مطلوب خدمت‌رسانی به دانشجویان عزیز کشور مورد انتظار نمایندگان ملت است».
 
خسروی درباره اینکه چطور ١٢٥ نماینده مجلس از مدیری حمایت کرده‌اند که در دوره ریاستش بر صندوق، چنین تخفلی صورت گرفته است نیز به «شرق» گفت «باید این مسئله به‌دقت ارزیابی شود، شاید زمانی که نمایندگان نامه را امضا کرده بودند، در جریان این تخلف نبودند و به حُسن عمل آن مدیر باور داشتند. به‌هرحال، این موضوع نیز در جلسه یکشنبه کمیسیون آموزش ارزیابی خواهد شد».جواد هروی، نایب‎رئیس کمیسیون آموزش، نیز صرفا در جریان کلیات خبر است و هرگونه اظهارِ نظر در این زمینه را به بعد از جلسه روز یکشنبه موکول می‌کند.
انتقاد از حضور افراد نالایق در برخی پُست‌های کلیدی
 در همین زمینه خسروی تأکید دارد «فساد ٣٢ میلیاردیِ وزارت علومِ دولت سابق، نشانه عدمِ نظارت و اعتماد به افراد نالایق است». او همچنین به «خانه ملت» گفته «نتایج بررسی فساد در صندوق رفاه دانشجویان را به گوش مردم می‌رسانیم، چراکه این حق دانشجویان است که بدانند چه کسانی در این فساد نقش داشته‌اند.
 
صندوق رفاه متعلق‎به دانشجویانی است که در شرایط سخت درس می‌خوانند و اگر فسادی در آن رخ داده باشد، حاکی از عدمِ نظارت و اعتماد به افرادی است که لایق چنین پُست و جایگاهی نبوده‌اند».بااین‌حال، محمود سلامی نگهبان، دیگر عضو کمیسیون آموزش، تأکید دارد اعضای این کمیسیون از برخی گزارش‌ها درباره تخلف در صندوق رفاه مطلع بوده و برخی نکات در مورد غیرشفاف‌بودن فعالیت این صندوق، در نشستی با کیوان مرادیان و دیگر مسئولان صندوق بررسی شده بود.
تکذیب تخلف از سوی مدیر وقت
صندوق رفاه دانشجویان
کاظم پالیزدار، دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، نخستین‎بار به‌طور رسمی از ارسال یک پرونده مالی از صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم به قوه قضائیه خبر داد. گزارش این تخلف، واپسین روزهای سال ٩٣ از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، به قوه قضائیه فرستاده شد و شخص رئیس قوه قضائیه نیز در پنجم فروردین سال ٩٤، دستور پیگیری تخلفات در این پرونده را صادر کرد. کیوان مرادیان، مدیر وقت صندوق، چند روز پیش از انتشار گزارش «شرق»، درباره موضوع تخلف ٣٢ میلیاردی در گفت‌وگو با خبرگزاری «تسنیم» هرگونه تخلف مالی صورت‌گرفته در دوره مدیریتی خود را رد کرد. بااین‌‎حال، سخنان نمایندگان مجلس از سویی و گفته‌های دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی دیگر نشان از آن دارد که تخلف٣٢ میلیاردی در دوره مدیریت او بر صندوق رفاه دانشجویی رخ داده است.
تقدیر ١٢٥ نماینده
از تعامل خوب مرادیان با کمیسیون آموزش
البته نامه ١٢٥ نماینده مجلس در بزنگاه تغییر کیوان مرادیان، نشان از نگاه مثبت آنها به مرادیان دارد: «عملکرد مورد تحسین صندوق رفاه دانشجویان در سه سال گذشته در سایه مدیریت شایسته جناب آقای کیوان مرادیان‌کوچکسرایی محقق شده است. تعامل خوب با نمایندگان، به‌ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، ارتقای تشکیلاتی صندوق به منظور چابک‌سازی و تسریع در پرداخت وام‌ها و تسهیلات دانشجویی، استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی در راستای حکم برنامه پنجم توسعه و افزایش قابلِ توجه کمّی و کیفی ضریب پوشش دانشجویان متقاضی دریافت تسهیلات بدون وقفه، آن‌هم در شرایط تحریم، از نقاط قوّت کارنامه و بیانگر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای ایشان است».
 
تقدیر و تشکر و اشاره به روابط حسنه مرادیان با اعضای کمیسیون آموزش، در شرایطی در قالب یک نامه مستندسازی شده است، که به گفته نگهبان سلامی، عضو کمیسیون آموزش، این کمیسیون به‎خوبی در جریان برخی حاشیه‌ها و انتقادها نسبت‌به عملکرد صندوق رفاه دانشجویان قرار داشته است. امروز – یکشنبه- جلسه نوبت عصر کمیسیون آموزش به بررسی نکته‌هایی پیرامون تخلف ٣٢ میلیاردی معطوف خواهد بود و خروجی این جلسه نشان خواهد داد کمیسیون آموزش چه موضعی در برابر تخلف مالی صورت‌گرفته، اتخاذ خواهد کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  روستایی زنانه که هیچ مردی حق ورود نداردღ¸.•*` `*•.¸ ღ
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  ربیعی: رییس مجلس در ابلاغ قانون اقدام لغو تحریم ها عجله کرد
  گزارش| تکلیف تعطیلات تابستانی نمایندگان مجلس چه شد؟
  تخلف در درج تصاویر هشداری روی پاکت‌های سیگار
  بیانیه نمایندگان مجلس در خصوص خط و مشی یازدهمین دوره مجلس
  تاجرنیا: مجلس جدید شرایط ارتباط با دنیای بیرون را فراهم کند
  همه کاندیداهای نایب رییسی مجلس یازدهم
  دولت مداخله ای در انتخاب رییس مجلس یازدهم ندارد
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه "قانونگذاری از راه دور" را تصویب کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان