امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا دیوید کامرون در انتخابات انگلیس پیروز شد؟

#1
چرا دیوید کامرون در انتخابات انگلیس پیروز شد؟ 1
تحلیل نتایج انتخابات پارلمانی انگلیس، سقوط هلیکوپتر حامل دو دیپلمات در پاکستان، برنامه رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با پادشاه عربستان، ادامه درگیری های شدید در سوریه میان ارتش و تروریست ها و توافقات جدید اقتصادی روسیه و چین، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش تابناک،  پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی انگلیس، اخبار و تحلیل ها درباره این موضوع در صدر مطالب مطبوعات بین المللی جای گرفته است. روزنامه «وال استریت ژورنال» در مطلبی در این زمینه به تحلیل دلایل پیروزی قاطع محافظه کاران در انتخابات انگلیس پرداخته و می نویسد مأموران موسسات افکارسنجی که پیش از انتخابات به کسب نظر مردم مشغول بودند، نگرانی مردم از شکل گیری یک اتحاد لیبرال افراطی را نایده گرفته بودند و همین نگرانی بود که سبب پیروزی محافظه کاران شد. این روزنامه اشاره می کند که تحلیل نتایج نظرسنجی های صورت گرفته پیش از انتخابات حاکی از آن بود که دولت بعدی، مبتنی بر یک ائتلاف شکننده خواهد بود؛ اما حزب محافظه کار با کسب 331 کرسی، پیروزی خیره کننده ای به دست آورد که اصولاً نیاز به تشکیل ائتلاف با هیچ حزبی نخواهد داشت.

موضوع سقوط هلیکوپتر حامل چند دیپلمات خارجی در پاکستان، از جمله دیگر موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون بازتاب گسترده ای در مطبوعات و رسانه های بین المللی داشته است. روزنامه «لس آنجلس تایمز» می نویسد دو دیپلمات خارجی و همسران دو دیپلمات دیگر روز گذشته در جریان سقوط یک هلیکوپتر نظامی در شمال پاکستان کشته شده اند. ارتش پاکستان اعلام کرده یک نقص فنی سبب این واقعه شده است. طالبان پاکستان مدعی شده بود که نیروهای این گروه هلیکوپتر مذکور را ساقط کرده اند، اما این ادعا از سوی مقامات ارتش پاکستان تکذیب شد. در جریان این حادثه سفرای فیلیپین و نروژ و همسران سفرای مالزی و اندونزی جان باخته اند. سه تن از خدمه هلیکوپتر نیز در این حادثه کشته شده اند.

در میان اخبار منطقه، موضوع برنامه رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با پادشاه عربستان، از جمله موضوعات مورد توجه بوده است. روزنامه «واشنگتن پست» می نویسد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، هفته آینده در واشنگتن با ملک سلمان، پادشاه سعودی دیدار و گفت و گو خواهد کرد. بنا بر اعلام کاخ سفید، این دیدار روز چهارشنبه و پیش از رسیدن سران دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای برگزاری اجلاس کمپ دیوید انجام می گیرد. موضوع هسته ای ایران و جنگ یمن، مهمترین موضوعاتی است که در جریان دیدار اوباما و سلمان مورد گفت و گو قرار خواهد گرفت. این در شرایطی است که سعودی ها مدعی شده اند برای ارسال اقلام بشردوستانه به مردم یمن، آتش بس موقت یکجانبه ای را در این کشور برقرار کرده اند.

در همین حال، سوریه روز گذشته عرصه درگیری شدید میان نیروهای ارتش و تروریست های تکفیری بوده است. به نوشته روزنامه «دیلی استار»، درگیری های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست های داعش در شرق این کشور، سبب کشته 34 تن شده است. نهاد ناظر بر حقوق بشر در سوریه اعلام کرده در جریان درگیری های اخیر، 19 نیروی ارتش و 15 تروریست داعشی کشته شده اند. درگیری ها اواخر روز چهارشنبه در شهر دیرالزور و فرودگاه نظامی این شهر آغاز شده است. بنا بر گزارش ها، رئیس بخش دفاع هوایی فرودگاه دیرالزور – که یکی از فرودگاه های تحت کنترل دولت سوریه است – در جریان درگیری ها کشته شده است. از جمله دیگر کشته شدگان، چهار سرباز ارتش بوده اند که توسط داعش سر بریده شدند.

در نهایت، در میان دیگر مطالب، توافقات جدید اقتصادی روسیه و چین مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته سایت شبکه خبری «راشا تودی»، روسیه و چین تعدادی توافقناه در حوزه انرژی، تجارت و امور مالی به امضا رسانده اند که هدف از آن ها، تقویت روابط اقتصادی عنوان شده است. یکی از مهمترین توافقات حاصل شده در جریان دیدار روسای جمهور دو کشور، همکاری دو کشور در جهت تلاش برای توسعه «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» از طریق پیشبرد پروژه «جاده ابریشم» است. ولادیمیر پوتین گفته ادغام دو پروژه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جاده ابریشم به معنای دستیابی به سطح جدیدی از همکاری میان دو کشور است. طرح اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط روسیه و کمربند اقتصادی جاده ابریشم از سوی چین ارائه شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ملکه ی انگلیس مُرد
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)
  پیش فرض انتخابات 2020 آمریکا و تاثیر آن بر قیمت ارز، قیمت طلا و سکه و قیمت نقره
Heart معترضان به انتخابات قرقیزستان مقرهای دولتی را به آتش کشیدند
Heart برهم صالح بر نظارت سازمان ملل در انتخابات عراق تأکید کرد
Heart آیا ترامپ می‌تواند نتایج انتخابات را نپذیرد؟
Heart طرح سناتورها برای جلوگیری از «دخالت ایران، روسیه و چین» در انتخابات آمریکا
Heart ترامپ احتمال شکست در انتخابات آمریکا را تأیید کرد
Heart اروپا منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان