امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

قاعده سرعت ، نقد و بررسی بازی Project CARS

#1
نظر شما درباره مسابقات اتومبیلرانی فرمول 1 و GT Formula که در سراسر دنیا برگزار میشود چیست . آیا علاقه ای به این مسابقات نفسگیر دارید ? حاضرید جزو یکی از رانندگان این مسابقات شوید؟ مسابقاتی که جدای رعایت فرمالیته های اساسی خود باز هم شاهد برخورد های سهمگین و تصادفات مرگبار بوده اما جذابیت و لذت سرعت در این بازی های به قدری زیاد است که سالیانه 2500 نفر برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی درون پیست ثبت نام میکنند. اما راه 70 درصد از این افراد کاملا نا هموار شده و توان مبارزه ندارند و انصراف خود را امضا میکنند. 30 درصد از این آمار برای مبارزات بالاتر آماده میشوند که از این تعداد فقط 5 درصد به مسابقات اصلی GT Formula راه پیدا میکنند. پس آنچه که در ذهن خود برای سرعت و ماشین سواری در بازی هایی همانند سری NFS-Forza motorsport و سایر عناوین سبک ریسینگ میپرورانید بیرون ریخته و برای آشنایی با اصول و قواعد این رشته ورزشی سعی کنید آموزش های واقعی را فرا بگیرید. یکی از اصول فراگیری تئوریک این مبارزه,یادگیری توسط شبیه سازهای بازی های کامپیوتری برای این سبک از مسابقات است.

برای رشته های ورزشی ای همانند فوتبال و بسکتبال شبیه ساز های مخصوص خود با عرضه عناوینی همانند سری FIFA و NBA2K عرضه و تعبیه گشته است که جدای از ورزش ماهیت اصلی آن تا درصد بیشتری فقط  به سرگرمی و گذران وقت توسط دوستان خود ختم میشود. تا به اینجای کار نیز عناوین بزرگی در سبک شبیه سازی و یا به اصطلاح SIMULATOR این سبک عرضه شده اند. عناوین قابل احترامی همانند Gran Turismo-Forza Motorsport-F1 و یا حتی سری SHIFT میتوانند در این شاخه جای گیرند. اما به گفته اکثر منتقدان این سبک باز هم نتوانستند یک شبیه ساز فول کانتکت که مایه احیای حس رانندگی در مسابقات GT باشد , شوند.اما پس از گذشت مدتی طولانی نسل هشتم میتواند با ابزارهایی که در دست دارد یک شبیه سازی واقعی را یبرای این سری روانه بازار کند. حدود 2 سال از معرفی رسمی استودیوی صاحب سبک و پرآوازه این شاخه یعنی Slightly Mad خالق بزرگترین Simulation Racing تاریخ یعنی Test Drive از عنوان جدیدش در همین سبک میگذرد. Project CARS نام این اثر است که از همان ابتدای کار این استودیو برای نسل هشتم و کنسول های آن در نظر گرفته شده است.
قاعده سرعت ، نقد و بررسی بازی Project CARS 1
از لذت بخش ترین عناوین SMS نیز میتوان به سری Shift اشاره داشت. عناوینی که با همین سبک به جلو میرفتند اما نکات فنی این آثار به صورت کامل در بازی اجرا نشده بود. به طوری که پس از عرضه Shift 2 Unleashed این استودیو به کم کاری در بخش فول درایو این بازی اعتراف کرد و آن را عنوان اصلی خود خطاب نکرد.حال Slightly Mad توانسته روی پروژه ای توسط ناشر ژاپنی اش کار کند که بتواند یک نسخه فول درایو را عرضه کند و به موفقیت های TD برسد. پروژه ماشین ها میتواند نام تجاری بزرگی بر موفقیت های این استودیو باشد.  عنوانی که با تجربه شخصی خود میتوان ذکر کرد که بهترین اثر در سبک شبیه ساز اتومبیل تا آخرین مقصد بازی های ویدئویی بوده و اکثریتی که سعی بر وارد شدن به این رشته مرگبار را دارند این ip بزرگ میتواند بزرگترین پکیج آموزشی باشد.
چگونه یک شبیه ساز میتواند بهترین باشد؟گرافیک؟ایجاد فضای خلاقانه ای از محیط برای درک وجود در یک سیستم مسابقه؟تنوع بسیار بالا در انتخاب اتومبیل مورد نظر و یا سیستم رانندگی و حس واقعی حضور در کوپه یک Maserati مدل Gran Turismo 62? برای بهترین بودن بهتر است که بهترین ها را تجربه کنید؟ چون بهترین شبیه ساز میتواند اصلی ترین فاکتور های یک شبیه ساز را در خود جای دهد و آن Project CARS است. سیستم اصلی PC بر روی رانندگی و افکار راننده میگذرد(Driving and Driver's Minds). این شعار بازی و یکی از قابلیت های بازیباز در هنگام لیفتینگ و تیونینگ اتومبیل مورد نظر خود است. pc تا به اینجای کار 3 بار تاخیر خورده است. sms دلایل زیادی را برای تاخیر خود از جمله ساخت گرافیک نسل هشتم با موتور madness ذکر کرد. اما اصلی ترین دلیلش عملی کردن اجرای شعار بازی بوده است.
حضور 198 خودروی سال 2013 تا 2016 با مجوز Full LICENSE-Europian License و American License که شامل یک پچ با 80 خودروی جدید نسبت به عناوین سبک شبیه سازی میشود باعث شده در نگاه نخست یک تحول عظیم در صنعت شبیه سازی اتومبیل شود. وجود 138 پارت مجزا برای قطعاتی همچون Hood-Spoiler-ring-engine-Culture و تنوع آن ها در میان دریایی از اتومبیل باعث شده که تعداد این پارتها به 9000 عدد تخمین زده شود که باعث تعاملی بزرگ میان بازیباز و اتومبیل مورد نظرش شود.
سیستم ساختن کامل راننده یا full Driver برای اولین بار در میان عناوین هم سبک این ip خلق شده است. یک اسانس شیرین که خود را علاوه بر سری career این بازی میتوانید در دنیای آنلاین خود را نمایان کنید. این فاکتور دقیقا به اظهار اینکه (تا به اینجا هیچ شبیه سازی کامل نبوده است) باز میگردد که حال میتوانید برای اولین بار طعم یک perfection را بچشید. شما میتوانید جزییات چهره راننده مورد نظر خود را در سیستم my Driver در بخش edit Me بازی طراحی کنید. جزییات چهره,بدن,لباس و تجهیزات جزئی بازی نیز شامل این کلکسیون میشوند. شما میتوانید با سیستم Face Simulate تصویری از خود را در بخش ویرایش صورت قرار داده تا چهره شما بر روی چهره راننده ثبت و طراحی شود.(بخش آنلاین)
قاعده سرعت ، نقد و بررسی بازی Project CARS 1
ویرایش یا به اصطلاح تیونینگ یکی از بی نظیر ترین سیستم های استودیوی sm تا به اینجای کار بوده است که حال شامل یک تحول بزرگ میشود. از میان تمامی قطعات شما میتوانید قطعات محدودی را خریداری کنید و با تجربه های مختلف خود در مسابقات اعتبار خود را با cash افزایش داده و آیتم های جدیدی را خریداری کنید. مهمترین تحول این نسخه این است که شما میتوانید تمامی قطعات ماشین از یک hood ساده گرفته تا یک سر سیلندر را تغییر دهید.
به بخش بی نظیر Driving میرویم.آوردگاهی که شما را با تجربه حس واقعی در میان تماشاگران همراه میکند و ذهن شما را درگیر یک مسابقه بزرگ میکند.سیستم دوربین بازی روی 6 حالت متفاوت قرار دارد. شما میتوانید دوربین را همانند Shift 2 Unleashed تا پشت کلاه راننده جایی که دقیقا راننده تمامی کنترل خود را بر روی اتومبیل دارد قرار دهید. دوربین همانند گذشته از پشت اتومبیل نیز قرار خواهد گرفت. دوربین جدیدی نیز اضافه شده که بصورت مستند مانند بر روی صندلی عقب راننده قرار دارد که نمونه های آن را در مسابقات این سبک میبینیم.
کل گیم پلی به سبک رانندگی,کنترل,سرعت بخشیدن, تغییر جناح,پشت سر گذاشتن موانع و رقبا همراه با حفظ آرامش خود ختم میشود. شما میتوانید سیستم Driving Mode خود را طوری طراحی کنید که با گزینه Advance به گونه ای شود که تنها خود شما باشید که اتومبیل را کنترل کند. با این شیوه شما تمام و کمال باید وظایفی از جمله تغییر دنده بازی,ترمز,کنترل سرعت,جلوگیری از خاموش شدن خودرو و استارت مجددش و ... را بر عهده بگیرید و دیگر اکثر این گزینه ها اتوماتیک نخواهند بود. اگر بتوانید این موارد را در بخش Advance رعایت کنید باعث میشود که به مرور زمان از رانندگی و حس یک سرعت روان و دلچسپ هنگام پشت سر گذاشتن حریفان تا رسیدن به خط پایان لذت ببرید.
بازی شامل 80 مپ مجزا در کشور هایی مانند امریکا,انگلیس,ژاپن,چین,امارات,آلمان,ایرلند,فرانسه و جمهوری چک دنبال میشوند که طراحی های بینظیری از پیست های واقعی را شامل میشوند و به قدری تنوع در مپ ها بالا خواهد بود که هنگام تغییر مراحل حس فوق العاده ای به آدرنالین بازیباز تزریق میشود.بهترین مپ این سری با eastbond,westbond شهر پاریس و موناکو در فرانسه شروع شده و بهAzure Cicuit همین کشور نیز ختم میگردد.pc از همه لحاظ میتواند در بخش گیم پلی یک تحول گسترده و سرشار از هیجان و لذت برای بازیباز باشد. یک راننده حرفه ای مسابقات همواره خود را در محیط های متفاوتی میبیند. محیط هایی که باعث میشود خود را در آنجا احساس کنی. یک بازیباز برای تجربه یک سبک شبیه ساز باید حس کند که خود را محیطی واقعی با اتمسفر یک پیست سر شار از تنوع در طراحی با شمار زیادی از تماشاگران بیابد.
قاعده سرعت ، نقد و بررسی بازی Project CARS 1
 با pc این رویا نیز به حقیقت خواهد پیوست چون اساس یک شبیه ساز فقط به  گیم پلی و تجربه بازی کردن ختم نمیشود. این فاکتور عملا به بخش صداگذاری و گرافیک مربوط میشود. گرافیک بازی سرشار از تازگی و طراحی جزییات است. در واقع باید گفت تنوع در مراحل و طبقه بندی کردن گرافیک در هر محیط باعث بروز موفقیتی بزرگ در گرافیک این بازی شده است. فرض کنید شما مرحله به مرحله در حال پیشروی هستید و به صورت کلی بازی را آغاز نکرده اید. دقیقا عناوین گستردی ای وجود داشتند که گرافیک بازی را به صورت گسترده طراحی کرده اند که باعث شده گرافیک نیمه کاره رها شود. اما pc اینگونه نیست چون مرحله به مرحله گرافیک طراحی خود را به نمایش خواهد گذاشت.
همانطور که اشاره شد بازی با موتور گرافیکی جدید sm به نام madness ساخته شده. موتوری که از همان ابتدا بر روی نسل هشتم تمرکز داشته که عمده تاخیر های این بازی برای ساخت این موتور گرافیکی بوده است. نورپردازی در محیط مناظر بی نظیری در مسابقه ایجاد میکند. تنوع گرافیکی در مراحل به قدری بالاست که قائدتا باید یک مقاله کامل شود.برای مثال شما پیست Dubai Autodrome را در نظر بگیرید. نورپردازی در غروب صورت گرفته. رنگ بندی های بینظیر  و طبیعی نور باعث ایجاد تابش بر روی سطح آسفالت میشوند. سایه ها بسیار عالی در جریان بازی خود را نشان میدهند. عمدتا افت و خیز هایی در سایه ها دیده میشوند که باعث کم کاری و افت polygon ها و لبه دار شدن شان میشوند. به طوری که برای انجام بازی بر روی سیستم 12k Ultra سایه ها در بسیاری از محیط ها افت خود را نشان میدهند.
البته سیستم FXAA Anti aliasing تا حدودی سرپوش لبه دار بودن را میگذارد اما در کل یک افت در سایه ها تلقی میشوند اما در اصل کار باید گفت تنوع سایه های بسیار عالی است. texture ها چشم گیر و خلاقانه دنبال میشوند و هنگامی اوج میگیرند که با سیستم Motion Blur بازی ترکیب شوند و شما در حال سرعت گرفتن با سرعت 150 مایل بر ساعت باشید. طراحی اتومبیل ها طبق آخرین لایسنس ها صورت گرفته. جزییات درون اتومبیل به صورت کامل دستی طراحی شده و توسط عکس هایی که از درون اتومبیل های لایسنس دار گرفته شده اند طبقه بندی شده است. طراحی قطعات بیرونی و درونی طبق سنت نسخه های گذشته sm باز هم بصورت کاملا طبقه بندی شده صورت گرفته اند.رنگ ها با توجه به قانون رعایت Full Reality ای که نسل هشتم قرار داده است بسیار چشم نواز هستند.رنگ های بینظیر ماشین با بافت های سطحی هماهنگی خاصی را بوجود آورده اند. جزییات محیط و npc ها را نمیتوان در حد gta v خطاب کرد اما در حد نسل هشتم بسیار عالی هماهنگ شده اند. از انیمیشن های حرکات راننده گرفته تا حالت ظاهری تماشاگران درون پیست. به طور کلی گرافیک در سطح یک عنوان نسل هشتمی و ساخت یک شبیه ساز درون محیط عالی بوده است. هر چند سایه ها تا حدی با جزییات کم طراحی شده اند اما حس وجود در یک پیست واقعی هرگز تغییر نکرده است.
قاعده سرعت ، نقد و بررسی بازی Project CARS 1
صداگذاری در شبیه سازی یک بازی بسیار مهم است. البته فقط روی فاکتور هایی مثل صدای جمعیت و صدای موتور گوش نواز اتومبیل ها ختم میشوند اما  باز هم رکن اساسی ای برای تزریق یک حس شبیه سازی شده را داراست. طبق سنت تمامی عناوین شبیه سازی شده, pc نیز از قاعده سر و صدای شلوغ تماشاگران پیروی میکند. البته اگر صدای موتور ماشین این اجازه را به بازیکن بدهد. صدای تماشاگران هنگامی دیده میشود که موتور اتومبیل روی دنده sleep حرکت میکند و شما در حال اوج گرفتن در دور نهایی مسابقه هستید. سپس صدای تماشاگران نیز بیشتر و بیشتر میشود. ریتم گوش نواز متور ماشین بسیار خوب است اما فقط شامل چند صدا میشوند. یعنی میتوان گفت که صدای porsche 208 هیچ فرقی با صدای موتور Nissan GT 412 ندارد که این برای تجربه یک راننده واقعی از ان بازی اصلا فاکتور خوشایندی نسبتن به سری FORZA نیست. البته خیلی از بازیکنان هنگام تجربه این بازی صدا را فراموش خواهند کرد.
بخش آنلاین بازی تجربه ای متفاوت نسبت به بخش CAREER بازی است. به طوری که تمامی جزییات را در بخش آنلاین خودتان میتوانید طراحی کنی. سیستم ساخت راننده و ماشین. حتی طراحی پیست شخصی و برند شدن یک بازیباز آزادی عمل فراموش نشدنی ای به شما القا میکند. بخش آنلاین دقیقا در همان 80 مپ بخش آفلاین بازی دنبال میشود با این تفاوت که مسیر حرکت ها را نیز خودتان طراحی خواهید کرد. قابلیت HOST شدن با 30 حریف در یک مپ 90 کیلومتری میتواند جذابیت بخش آنلاین را دو چندان کند. شما با جمع آوری XP همانند نسخه های گذشته ساخته شده SM میتوانید در بخش آنلاین LEVEL خود را از سایرین بالاتر برده و جایگاه خود را در میان هم بازی های خود بالاتر ببرید و در چشم باشید. البته باید گفت برای بالا رفتن XP نیاز به CASH یا پول بازی است که پول بازی برای خریدن قطعات و یا خرید اتومبیل جدید و سریع تر نیز صرف میشود. پس در این بخش و تمامی بخش آنلاین باز هم این خود شما هستید که تصمیم گیری را بر عهده دارید. قاعده سرعت ، نقد و بررسی بازی Project CARS 1
پس از 2 سال از معرفی و تاخیر های پیاپی سرانجام Project CARS نیز عرضه شد و باید گفت که این تاخیر ها توانست از این بازی یک غول در سبک شبیه سازی بسازد. به طوری که بتواند Gran Turismo را پشت سر بگذارد و با رغیب قدیمی اش یعنی Forza Motorsport یک رقابتی را در میان بازیکنان ایجاد کند. این ip جدید نسبت به مشکلاتی که در زمینه گرافیکی و صداگذاری داشت بدون هیچ ادعایی نمرات عالی ای را تصاحب کرد. Project CARS توانست سرکوب بزرگی بر پیکره عناوینی همچون nfs و GT بگذارد. اما آیا میتواند ابر قدرت بزرگ مایکرو سافت یعنی Forza Motorsport 6 را مغلوب کند؟!
پاسخ
 سپاس شده توسط GDaal
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی بازی HOTLINE MIAMI||اسلحه رو پیدا کردم!
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  نقد و بررسی بازی Mafia Definitive Edition
  نقد و بررسی بازی Saints Row The Third: Remastered
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone
  مسابقه برترین نقد و بررسی بازی ها
  نقد و بررسی بازی Final Fantasy VII Remake

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان