امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید

#1
اه‌های زیادی برای سنجش و ارزیابی صنعت خودرو در سطح بین المللی وجود دارد؛ اما یکی از این راه‌ها که به ویژه برای اغلب افراد جذاب و خواندنی است، سرعت خودرو‌ها و رتبه بندی آن‌ها بر این اساس است. از همین روی است که می‌گویند در صنعت خودروی حال حاضر، سرعت دقیق‌ترین و صحیح‌ترین تأثیرات را به دنبال دارد.

این خودرو‌ها صرف نظر از طراحی و تکنولوژی ساخت خود، جزو سریع‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شوند. نکته آنکه در اینجا تأکید بر خودروهای تولیدی توسط کمپانی‌های تجاری است و در نتیجه خودروهای مسابقه‌ای از این فهرست خارج هستند. همچنین نکته دیگر آنکه این فهرست شامل خودروهایی است که ادعای داشتن بالا‌ترین سرعت از سوی آن‌ها، توسط مجلات و نشریات معتبر تخصصی خودرو تأیید شده است.

با این تفاسیر، خودروهای زیر سریع‌ترین خودروهای جهان به شمار می‌روند.

۱ ـ هِنِسی Venom GT (۲۷۰ مایل / ۴۳۴ کیلومتر در ساعت)
این خودرو با ترکیبی از شاسی Lotus Elise و موتور دوقلوی توربو شارژ V۸ با قدرت ۱۲۴۴ اسب بخار سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان محسوب می‌شود. این خودرو در سال گذشته در Kennedy Space Center رکورد ۲۷۰ مایل در ساعت را ثبت کرده است.

اما جالب آنکه علیرغم این موضوع، این رکورد در کتاب گینس ثبت نشده و همچنین از آنجا که از طراحی دست ساز برخوردار است، برخی در مورد ماهیت تجاری آن اظهار شک و تردید کرده‌اند.
 
با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 1
 
۲– بوگاتی Veyron Super Sport (۲۶۸ مایل / ۴۳۱ کیلومتر در ساعت)
وقتی شرکت فولکس واگن بوگاتی را خرید، یک هدف در سر داشت؛ تولید سریع‌ترین خودروی جهان. نسخه اصلی Veyron به این هدف دست یافته بود و با موتور چهارقلوی توربو شارژ W۱۶ با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و بهای ۱.۷ میلیون دلار، یکی از بر‌ترین خودروهای جهان نام گرفت.

اما بعد از آنکه این لقب از سوی SSC Ultimate Aero به چالش کشیده شد، اکنون Veyron Super Sport با تقویت موتور در حد ۱۲۰۰ اسب بخار و برخی تغییرات آیرودینامیک در طراحی برای رسیدن به سرعت بیشتر در پی کسب جایگاه سابق خود برآمد. گینس همچنان این خودرو را با سرعت ۲۶۸ مایل بر ساعت که در پیست آزمایشی فولکس واگن به ثبت رسیده، به عنوان سریع‌ترین خودروی جهان شناسایی می‌کند.
 
با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 1
 
۳– SSC Ultimate Aero (۲۵۶ مایل / ۴۱۲ کیلومتر در ساعت)
در واقع این خودرو بود که عظمت بوگاتی و فولکس واگن را به چالش کشید؛ خودرویی که کمتر نامی از آن شنیده شده. Shelby SuperCars یا SSC موفق به تولید خودرویی شد که در یک برهه زمانی، سریع‌ترین خودروی جهان شناخته می‌شد. در سال ۲۰۰۷ این خودرو رکورد ۲۵۶ مایل در ساعت را به ثبت رسانید و از بوگاتی سبقت گرفت.

رمز این موفقیت در استفاده از موتور دوقلوی توربو شارژ V۸ با قدرت ۱.۲۸۷ اسب بخار بود؛ البته از آنجا که این خودرو فاقد تجهیزات و امکانات الکترونیکی برای کنترل این سرعت بود، تجربه خوبی را از رانندگی به ثبت نرسانید.
 
با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 1
 
۴- Koenigsegg CCR (۲۴۲ مایل / ۳۸۹ کیلومتر در ساعت)
شرکت سوییسی Koenigsegg در سال ۲۰۰۵ و قبل از بوگاتی با خودروی CCR خود موفق به کسب عنوان سریع‌ترین خودروی جهان شد. این خودرو نسل اول خودروهایی بود که اکنون این شرکت تولید می‌کند و مجهز به یک موتور V۸ طراحی خود شرکت، بدنه از جنس فیبر کربن و تقریبا فاقد تجهیزات کنترلی الکترونیک بود.

اما این خودرو چندان در اوج شهرت نماند و شرکت سوییسی در ‌‌نهایت به سرعت آن را با CCX و بعدا با Agera جایگزین کرد. Koenigsegg ادعا می‌کند که Agera سرعتی بیش از ۲۷۰ مایل در ساعت را ثبت می‌کند، ولی تا کنون کسی این رکورد را با این خودرو به ثبت نرسانده است.
 
با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 1
 
۵– مک لارن F۱ (۲۴۱ مایل / ۳۸۸ کیلومتر در ساعت)
خودروی F۱ چیزی بیش از سریع‌ترین خودروی سابق جهان است. با بدنه فیبر کربن خود و همچنین موتور BMW M V۱۲ و همچنین صندلی راننده در وسط، یکی از جالب‌ترین خودروهای تاریخ نیز بوده است. مک لارن پیش از این بیش از همه با خودرو‌های تولیدی خود برای مسابقات فرمول یک شناخته می‌شد و طراحی F۱ نیز برگرفته از همین تجربیات مک لارن است.
 
با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 1
 
۶- استون مارتین One-۷۷ (۲۲۰ مایل / ۳۵۴ کیلومتر در ساعت)
این خودرو سریع‌ترین خودروی تولیدی شرکت استون مارتین است و در عین حال، متفاوت‌ترین خودروی این شرکت. خودرو One-۷۷ از یک موتور V۱۲ با قدرت ۷۵۰ اسب بخار بهره‌مند بوده و از سایر خودروهای تولیدی شرکت استون مارتین سبک‌تر است. طراحی این خودرو نسبت به سایر خودروهای دیگر این فهرست که بیشتر اسپورت هستند، لوکس به نظر می‌آید و به عقیده بسیاری این خودرو یک شخصیت منحصر به فرد دارد.
 
با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 1
 
۷– جاگوار XJ۲۲۰ (۲۱۷ مایل / ۳۴۹ کیلومتر در ساعت)
این خودرو در سال ۱۹۹۲ با موتور شش سیلندر خود سریع‌ترین خودروی جهان شد. طرح مفهومی این خودرو از یک موتور V۱۲ و انتقال قدرت به چهار چرخ خبر می‌داد، ولی تولید نهایی مجهز به یک موتور دوقلوی توربو شارژ V۶ و انتقال قدرت به چرخ‌های جلو بود.

واقعیت آن بود که خریداران این خودرو در دهه ۹۰ بیش از تولید نهایی از طرح مفهومی آن رضایت داشتند و بعد‌ها مشخص شد که تنها داشتن سریع‌ترین خودروی جهان برای لذت بردن از رانندگی کفایت نمی‌کند.
 
با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 1
۸– مک لارن P۱ (۲۱۷ مایل / ۳۴۹ کیلومتر در ساعت)
جانشین خودروی F۱ از شرکت مک لارن یعنی P۱ به اندازه نسخه قبلی سریع نبود اما از جهاتی بسیار تکنولوژیک بود. موتور هیبریدی با قدرت ۹۰۳ اسب بخار این خودرو تلفیقی از توربو شارژ V۸ و تجهیزات الکترونیک بود و منجر به تولید یکی از قابل‌ترین خودروهای اسپورت دنیا در رانندگی شد.

مک لارن خود نیز تأکید کرده بود در تولید این خودرو تمرکز و توجه را بیش از همه بر تجربه رانندگی معطوف کرده است تا بالا‌ترین سرعت و این خودرو این ادعای مک لارن را با طی یک دور در پیست تنها در شش ثانیه ثابت کرد. شاید مک لارن رقابت با امثال بوگاتی را در سرعت‌‌ رها کرد و توجه خود را برای جلب مشتریان بیشتر روی تجربه خوب و با ثبات رانندگی قرار داد.
 
با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 1
 
۹– فراری LaFerrari (۲۱۷ مایل / ۳۴۹ کیلومتر در ساعت)
این خودرو به همراه P۱ و پورشه ۹۱۸ اسپایدر سه رأس مثلثی بودند که در پی اثبات این نکته می‌گشتند که تجربه بهینه در رانندگی مهم‌تر از بالا‌ترین سرعت است. در واقع فراری در LaFerrari سرعت بالای مک لارن را با هوشمندی و استعداد تلفیق کرده است. موتور V۱۲ این خودرو با تکنولوژی هیبریدی استفاده شده در خودروهای تولیدی فراری برای فرمول یک در یک جا جمع شدند تا نه تنها قدرت ۹۵۰ اسب بخار را نتیجه دهد، بلکه یکی از بهینه‌ترین و پاسخگو‌ترین سیستم‌های الکترونیک در کنترل را به دنیا معرفی کند.
 
با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 1
 
۱۰– فراری Enzo (۲۱۷ مایل / ۳۴۹ کیلومتر در ساعت)
اینکه خودروی فراری Enzo یک دهه قبل از LaFerrari به سرعت ۲۱۷ مایل در ساعت رسیده بود شاید نشان از درجا زدن فراری نباشد، بلکه نشانه‌ای از این باشد که Enzo تا چه حد پیشرفته بوده است. این خودرو هرچند در برابر LaFerrari کمی قدیمی‌تر و سنتی‌تر به نظر می‌رسد، یک دهه قبل از آن از سلاطین سوپر خودروهای جهان بوده است.

این خودرو در زمانی که تولید شد، اولین خودرویی بود که تکنولوژی استفاده شده در فرمول یک را به کار گرفت و توانست لقب سریع‌ترین و قدرتمند‌ترین فراری را تا کنون کسب کند. این خودرو یک نقطه عطف در تولید سوپر خودرو‌ها بود و خط سیر بعدی خودروهای تجاری فراری را شکل داد. البته فقدان تجهیزات الکترونیک کامل تجربه بهینه‌ای از رانندگی را نتیجه نداد.
 
با سریع ترین خودروهای دنیا آشنا شوید 1
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Snowman سریع‌ترین خودروی جهان با سرعت 1000 مايل درساعت "۵ آر" توسط شرکت "آئوسی اینویدر"
  هنسی،ابر خودروهای سفارشی ﺍﺭﺍﺋﻪ می دهد.
  اوپل خودروهای برقی می سازد
  درخواست نویسندگی در بخش ماشین ها و موتور های روز دنیا و زیرشاخه ها
  بالا و پایین بازار خودروهای چینی
  خودروهای سیصد میلیونی پر فروش در ایران!
  چگونگی تاثیر قیمت دلار بر قیمت خودروهای داخلی
  خودروهایی که در ایران سریع فروش می‌روند
  معایب دلکو : آموزش تنظیم دلکو در خودروهای کاربراتوری
  با معایب پژو ۲۰۷ آشنا شوید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان