امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مواد غذايی انژی زا محل کار

#1
مواد غذايی انژی زا محل کار

شما در محل کار براي بالا بردن کارايي تان بايد مواد مغذي که انرژي زا هستند را فراموش نکنيد. اين مواد غذايي انرژي زا براي محل کارتان است.
مواد غذايی انژی زا محل کار 1به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، حتما شما هم در بعداز ظهر روزهاي کاري دچار افت فشار خون، سياهي رفتن چشم و… شده ايد.حدود ساعت ۲ يا ۳ بعدازظهر که مي شود، بيشتر افراد به دنبال يک فنجان چاي يا هر چيزي هستند که آن ها را سر حال کند.
در اين موقع از روز انرژي افراد افت مي کند و دليل اين کاهش انرژي مي تواند ساعت شبانه روزي بدن، خواب ناکافي در طول شب، نخوردن صبحانه يا خوردن غذاهاي حاوي کربوهيدرات هاي فرآوري شده و فاقد پروتئين در وعده ي ناهار باشد.
راز کاهش اين افت انرژي يا جلوگيري از آن، اين است که قبل از شروع شدن آن، انرژي خود را بالا ببريد. اما اگر نتوانستيد قبل از آن، ‌سوخت گيري کنيد، نگران نباشيد چون هنوز مي توانيد اين کمبود را به سرعت جبران کنيد.
يادتان باشد که به سراغ هله هوله هاي شيرين نرويد زيرا اين خوراکي ها قند خون را به صورت آني بالا مي برند و بعد از مدت کوتاهي باعث خستگي و گرسنگي بيشتر شما مي شوند.
بهترين چيز براي جلوگيري يا مقابله با خستگي بعدازظهر، خوراکي است که ترکيبي از فيبر و پروتئين داشته باشد، چربي و قند پاييني داشته باشد و کمتر از ۲۰۰ کالري انرژي داشته باشد.
دليل افت انرژي مي تواند ساعت شبانه روزي بدن، خواب ناکافي در طول شب، حذف کردن صبحانه يا خوردن غذاهاي حاوي کربوهيدرات هاي فرآوري شده و فاقد پروتئين در وعده ي ناهار باشد.
 
بهترني خوراکي هاي انرژي زا در محل کار :
 مغزها

خوردن يک مشت حدود ۲۳ عدد بادام در صبح، چاره ي افت قند خون در بعد از ظهر است. تحقيقات نشان مي دهد که بادام قند خون را در بقيه ي ساعات روز تنظيم مي کند.
اگر وقت نداريد و به ساعت حساس نزديک مي شويد، يک مشت (حدود ۶ تا ۷ عدد) گردو بخوريد تا سرحال شويد و قدرت مغزتان بيشتر شود. طبق تحقيقات، امگا ۳ موجود در گردو نواحي از مغز را تقويت مي کنند که کار آن ها، حفظ تعادل روحيه ي فرد است.
براي درست کردن يک ترکيب انرژي زا، ۲ فنجان گردو را با ۲ قاشق غذاخوري روغن زيتون، يک قاشق چاي خوري دارچين و يک قاشق چاي خوري فلفل قرمز ترکيب کنيد و آن ها را در فر با دماي ۳۷۵ درجه ي فارنهايت، برشته کنيد. فلفل قرمز گرما و خواص ضدسرطاني اين ترکيب را بالا مي برد.
لبنيات
قند شير (لاکتوز) موجود در لبنيات کم چرب، انرژي پايداري را توليد مي کند و پروتئين بالاي آن باعث مي شود که ديرتر گرسنه شويد. براي درست کردن يک ماده ي انرژي زاي صبحگاهي، يک قاشق ماست کم چرب را به يک کاسه جوي دو سر اضافه کنيد. ترکيب اين دو ماده به سلامت دستگاه هاي گوارش و ايمني کمک مي کند و از نفخ جلوگيري مي نمايد.
 
قهوه ي خود را با شير بخوريد. يا بهتر از آن، ماست کم چرب را در برنامه ي غذايي صبحگاهي خود جاي دهيد زيرا مصرف منظم قهوه روي سلامت استخوان ها تأثير مي گذارد. مطالعات نشان مي دهند که کافئين ميزان دفع کلسيم از طريق ادرار را افزايش مي دهد. ماست و شير مي توانند کلسيم از دست رفته را جبران کنند.
 
تخم مرغ
تخم مرغ آب پز سرشار از پروتئين است و با وجود اين که تنها ۸۰ کالري دارد، مي تواند شما را ساعت ها سير نگه دارد. تحقيقي در مورد «سيري» صورت گرفته است که طبق آن، کساني که صبحانه حاوي پروتئين بالا و کربوهيدرات پايين مصرف مي کنند، نسبت به کساني که يک وعده ي کم پروتئين و پر کربوهيدرات مصرف مي کنند، ديرتر گرسنه مي شوند.
گوارش پروتئين بيشتر از کربوهيدرات طول مي کشد، بنابراين، باعث مي شود که فرد مدت زمان بيشتري سير بماند و ديرتر انرژي خود را ازدست بدهد.
تخم مرغ آب پز زود آماده مي شود و خوردنش راحت است. يادتان باشد که تخم مرغ بايد کاملاً سفت شود و شل نباشد. کمي نمک و فلفل به آن بزنيد و چند قطره آب ليمو روي آن بريزيد و از طعم آن لذت ببريد.
شکلات تلخ
اگر افت انرژي عصرگاهي شما با استرس همراه است، يک تکه شکلات تلخ بخوريد؛ شکلات تلخ باعث توليد اندورفين مي شود که شما را سرحال مي کند. شکلات تلخ بر توليد سروتونين (انتقال دهنده ي عصبي آرام بخش) هم تأثير مي گذارد.
شکلات تلخ سرشار از فلاونوئيدها است؛ فلاونوئيدها قدرت آنتي اکسيداني دارند که از آسيب لولي ناشي از فعاليت راديکال هاي آزاد جلوگيري مي کنند. تحقيقات نشان مي دهد که شکلات تلخ به کاهش فشار خون هم کمک مي کند.
ميوه ها حاوي فيبر و کربوهيدرات هاي پيچيده ي ديگري هستند که نسبت به شکلات هاي بدون فيبر، انرژي پايدارتري ايجاد مي کنند.
علاوه بر اين، خوردن نصف يک گريپ فروت قبل از غذا، به کاهش وزن شما کمک مي کند. گريپ فروت را نصف کنيد، پوستش را بکنيد و يک تکه پنير سفيد روي آن بگذاريد و از خوردنش لذت ببريد.
چند نکته ي ساده براي جلوگيري از افت انرژي عصرگاهي

صبحانه را حذف نکنيد.
به اندازه ي کافي، ناهار بخوريد. کم خوردن باعث مي شود که مواد مغذي و انرژي کافي را دريافت نکنيد. زياد خوردن هم باعث نفخ و سنگيني مي شود.
 
هر شب، هشت ساعت بخوابيد.
از خوردن شکلات و شيريني ها پرهيز کنيد زيرا آن ها قند خون را به سرعت بالا مي برد و به سرعت پايين مي آورند.
هر يک ساعت يک بار، از جاي خود بلند شويد و کمي حرکت کنيد تا جريان خون بالا رود و خستگي شما کاهش يابد.
از خوردن خوراکي هاي پر نمک و پر چرب خودداري کنيد. آن ها مي توانند باعث نفخ شوند.
هميشه ورزش کنيد تا انرژي خود را بالا ببريد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اکتشاف کوانتومی جالب در دنیای فیزیک مواد
  چگونه با مواد طبیعی رنگ موهایم را روشن کنم؟
  آهن ربا چگونه مواد را جذب میکند ؟!
  استفاده از ملخ‌ها برای شناسایی مواد منفجره
  هرگز این مواد را به ماست اضافه نکنید
  درمان قطعی پیرچشمی با استفاده از مواد تلویزیون
  نانو مواد جدیدی که رسانش را در سه بعد حفظ می‌کند
  کهکشان مواد و فضای بین ستاره ای در قرآن
  مواد افزودنی که عمر باتری را افزایش می‌دهند
  مواد مغذی در تخم مرغ را فراموش نکنید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان