امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟

#1
در گذشته ای دور، احتمالا پیش بینیمردم درباره هواپیماها این گونه بوده است: در هواپیماهای آینده تلویزیون های کوچکروبروی مسافران قرار خواهند گرفت که می توان در آنها فیلم تماشا کرد، بازی هایویدیویی انجام داد و نوشیدنی سفارش داد. مردم قادر خواهند بود بلیت هواپیمای خودرا در خانه پیش از ورود به فرودگاه خریداری کنند. افراد دستگاه های کوچکی را بههمراه خواهند داشت که آنها را به تمامی اطلاعات مد نظرشان متصل خواهد کرد. درمواجه با چنین پیش بینی هایی مردم تقریبا به طور قطع این گونه واکنش نشان دادهاند: خدای من! پرواز در آینده عالی و بی نقص خواهد بود و هیچ کس شکایتی درباره آننخواهد داشت!

به گزارش "گروه علم وفناوری" عصرایران، امروز ما در دنیایی به سر می بریم که آن پیش بینی ها محققشده اند اما همچنان هیچ کس تجربه پرواز را عالی و بی نقص عنوان نمی کند. در نتیجه،پیش بینی ها درباره تجربه سفرهای هوایی و پرواز با هواپیماهای آینده همچنان داغ وجالب توجه هستند. در ادامه برخی از ایده های مفهومی و طراحی های هواپیماهای آیندهکه بسیار جذاب هستند را ارائه می کنیم.
بازی های هولوگرافیک

هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟ 1
فیلم ها و نمایش هایتلویزیونی احتمالا بهتر از آن چه امروز شاهد هستیم، نخواهند بود. از این رو،نوآوری در زمینه سرگرمی های حین پرواز مورد توجه است. شرکت ایرباس شکل گیری"منطقه تعامل" جایی که مسافران در آن می توانند از انجام بازی های مجازیلذت ببرند را ارائه کرده است. در این مکان می توانید از انجام بازی هایی مانندتنیس، بیسبال و حتی گلف به صورت مجازی لذت ببرید. اگر تمایلی به تماشای تلویزیون ونشستن روی صندلی ندارید "منطقه تعامل" گزینه سرگرمی فوق العاده ای محسوبمی شود.
صندلی های خود تمیزشونده
هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟ 1
همانند هواپیماها، نیازی نیستاز چگونگی کارکرد دقیق صندلی های خود تمیزشونده اطلاع داشته باشیم. به گفتهایرباس، صندلی هواپیماهای آینده این شرکت با الهام از برگ های گیاه نیلوفر آبی کهآب به همراه آلودگی ها از روی آنها به پایین لیز می خورند، شکل خواهند گرفت.
پیله های هوایی

هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟ 1
شرکت انگلیسی فکتوری دیزاین طرحنوآورانه صندلی های پیله ای را ارائه کرده است. بر اساس این طرح صندلی های مسافرانبه شکل غلاف هایی روی یکدیگر به صورت دو طبقه قرار می گیرند که نه تنها امکانافزایش صندلی های هواپیما را می دهد بلکه مسافران بر فضای شخصی خود بدون ایجادمزاحمت برای مسافران دیگر و یا از سوی آنها کنترل خواهند داشت.
شارژ تلفن همراه با سایه‌بانپنجره خورشیدی

هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟ 1
نیاز به پریز برق در هواپیمامی تواند با یک نوآوری جالب توجه برطرف شود. سایه‌بان های پنجره هواپیما که به پنلهای خورشیدی و درگاه یواس‌بی مجهز شده اند می توانند نیاز به برق برای شارژ دستگاههای قابل حمل مانند تلفن همراه را پاسخگو باشند.
انتقال بارهای سبک به صورت خودکاربه داخل هواپیما

هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟ 1
شرکت ایرباس آینده ای راترسیم می کند که در آن کیف و یا چمدان کوچک خود را داخل یک صندوق قرار داده و اینصندوق به صورت خودکار به محفظه بار بالای سر مسافر در صندلی تعیین شده برای ویمنتقل می شود. این ویژگی می تواند سرعت سوار شدن به هواپیما را افزایش دهد و فضایبار بالای سر مسافران را هرچه بهتر مدیریت کند.
دید پانوراما

هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟ 1
احتمالا در آینده با دیدمحدود از پنجره های کوچک هواپیما خداحافظی خواهیم کرد. چندین طرح مفهومی دیدپانوراما برای مسافران در هواپیما را مد نظر قرار داده اند. طرح مفهومی اسکاروینالس برای AWWA-QG Progress Eagle و طرح های ایرباس برای ارائه دید پانوراما در هواپیماهای مفهومیخود از آن جمله اند.
پروازهای فراصوت

هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟ 1
در آینده ای نه چدان دورشاید پروازهای بین کشورها با هواپیماهای فراصوت یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر شود.ناسا به همراه شرکت لاکهید مارتین روی پروژه هواپیمای فراصوت کار می کنند که میتواند دیوار صوتی را بشکند در شرایطی که صدای ناشی از آن را نیز خفه می کند.ایرباس نیز روی هواپیمایی که می تواند فاصله بین لس آنجلس، آمریکا تا توکیو، ژاپنرا در شش ساعت طی کند، کار می کند. در شرایطی که شرکت های هواپیماسازی پروازهایفراصوت زیرمداری را مد نظر قرار داده اند، برخی کارشناسان زمانی را پیش بینی میکنند که طی سه ساعت یا کمتر به هر نقطه از جهان سفر خواهید کرد.
پنجره های هوشمند

هواپیماهای آینده چگونه خواهند بود؟ 1
ایرباس پروژه پنجره هایهوشمند را دنبال می کند. فرض کنید بر فراز برج ایفل در حال پرواز هستید و میتوانید آن را از پنجره هواپیما مشاهده کنید. تمام کاری که باید انجام دهید لمسجایی است که برج ایفل روی پنجره شما ظاهر می شود و برخی اطلاعات مرتبط مانندارتفاع و این که چه زمانی ساخته شده است نیز نمایان می شوند.
پاسخ
 سپاس شده توسط spark T ، Poor.B ، ▲ℐяυηℐє ҡι∂ƨ▲
آگهی
#2
مهم اینه کی هواپیما ها اینجوری میشن
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Lightbulb چگونه صورت خود را استخونی و زیبا کنیم؟
  چگونه استرس را ازبین ببریم؟
  فولاد چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟
  چگونه در ایران می توان یک مدل موفق شد؟
  چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟
  چگونه مقاله بنویسیم؟
  پنل های خورشیدی چگونه کار میکنند؟
  چگونه هر روز باسواد تر شویم؟
  چگونه با استفاده از شانه تخم مرغ اتاق اکوستیک بسازیم؟
  هوش مصنوعي چگونه به سوال‌ پاسخ مي‌دهد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان