امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 4.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکاتی برای درمان جوش صورت(کامل)

#1
1.به زنانی که دارای پوست چرب و مستعد جوش زدن هستند، توصیه می شود از مواد آرایشی کمتر استفاده کنند.

2.استرس می تواند ناشی از کم خوابی یا عوامل دیگری باشد. مثلا در برخی از زنان در روزهای قبل از قاعدگی، استرس موجب تشدید جوش می شود. همچنین چربی زیاد زیر پوست،التهاب، عفونت و اختلالات پوسته ریزی نیز از مهمترین عوامل ایجاد جوشها هستند.

3. پوست تمام افراد به صورت نامحسوس پوسته ریزی می کند و افرادی که عمل پوسته ریزی در آنها دچار اختلال شده و متوقف شده است، جوش میزنند.

4. جوشهای صورت براساس شدت و میزان و قدمت متفاوت هستند، اگر میزان بروز جوش ها متوسط و رو به شدید باشد، حتما داروی خوراکی ضد جوش نیاز دارد و آنتی بیوتیک های مناسب باید تجویز شود. معمولا جهت درمان، داروهای هورمونی زنان تجویز می شود و برای جوش های خیلی شدید، کپسول رواکوتان که داروی بسیار قوی است، تجویز می شود.

برای جوشهای متوسط و ضعیف، محلول های الکلی ضد جوش و داروهای موضعی کافی بوده و داروی خوراکی لازم نیست.

5. صابون نقش اساسی در کاهش جوشها ندارد و تنها یک ماده کمک کننده است که چربی را کم می کند.

6. در گذشته تصور می شد غذاهایی با طبع گرم سبب ایجاد جوش می شود. در حال حاضر این قضیه به فرد بستگی دارد و این طور نیست که بگوییم حتما همه باید چربی ها و شیرینی های کمتر استفاده کنند. افرادی که جوش می زنند، می توانند همه چیز بخورند و اگر مشاهده کردند مصرف ماده غذایی خاصی سبب افزایش جوش می شود، می توانند آن ماده غذایی خاص را کمتر مصرف کنند.

7. داروهای گیاهی برای درمان جوش سال های طولانی استفاده می شدند، می توانند و اگر این داروها با دقت و علم، تجویز و استفاده شوند مفید و اثر بخش هستند.

8. ترکیبات لایه بردار برای درمان جای جوش ها مفید است و اثرات ضد چروک دارند و برای شفافیت پوست بسیار اثر بخش اند.

در پایان توصیه می شود:

بعد از مصرف لایه بردارها به دلیل اینکه پوست حساس می شود حتما از ضد آفتاب استفاده شود و از اقدامات تحریک کننده پوست مانند بند انداختن که حساسیت پوست را تشدید می کند به شدت پرهیز شود.



در دوران بلوغ در اثر فعاليتهاي هورموني و تغيير ناگهاني فعاليت غدد چربي زير پوستي، تراوشات غدد چربي دچار تغييراتي مي‌شوند. ترشح چربي از اين غدد بطور مداوم صورت مي‌گكيرد و هرگونه اختلال در ترشح طبيعي و جريان يافتن سبوم باعث ايجاد جوشهايي روي پوست مي‌شود. و شايعترين بيماري پوست در بين جوانان مي‌باشد. البته اكنه مي‌تواند در تمام سنين حتي در يك شخص بالغ هم ايجاد شود. در نواحي پيشاني، بيني، چانه، بناگوش و قفسهصدري و پشت بيشتر بروز مي‌كنند.
اگر سوراخ خارج كننده‌ي غده‌ي چربي مسدود شود و غده‌ي چربي به ترشح خود ادامه دهد، برجستگي قرمز رنگي در روي پوست بوجود مي‌آيد كه در اصطلاح به آن جوش مي‌گويند و اگر ميكروبي هم وارد اين غدد شود، نوك آن به رنگ زرد درمي‌آيد و اصطلاحاً جوش چركي مي‌شود. اين جوشها در دوران بلوغ ظاهر مي‌شوند و ممكن است در سراسر دوران جواني وجود داشته باشند و در سنين 25 تا 30 سالگي خودبخود از بين مي‌روند. جوش صورت به شكلهاي گوناگون بروز مي‌كند. جوشهاي ساده، جوشهاي سرسياه، جوشهاي عفوني، سر سفيد و جوشهاي سرخ رنگ از اشكال مختلف جوش هستند.

رعايت رژيم غذايي مناسب راه حل اول اين قضيه است و بايد از مصرف زياد مواد چربي، سرخ كردني، نشاسته‌اي، ادويه‌جات، آجيل، شيريني‌جات، خامه و شكلات خودداري كنند. و در عوض در رژيم غذايي خود بيشتذر از مواد تازه و ويتامين‌دار مانند ميوه‌ها، سبزيجات و آب استفاده نمايند. ويتامين‌هاي D, E, B, A در ترميم پوست و درمان جوش بسيار موثرند. البته نگراني و هيجان و اترس و كم خوابي هم ممكن است سبب پيدايش جوش شوند. آرامش اعصاب، يكي از مهمترين عوامل سلامت پوست است و ورزش در پديد آوردن اين ارامش موثر است.
براي درمان عمومي جوشها در مرحله اول بايد سعي كرد كه مجاري ترشحي غدد چربي باز شوند و جريان ترشحات غدد چربي طبيعي شود و اين عمل جز با شستشوي با آب و صابون و بخور دادن امكان ندارد. معمولاً اين جوشها در افرادي كه پوست چرب دارند پديد مي‌آيد.
هرگز جوش صورت را با انگشتان تحريك نكنيد، زيرا لايه شاخي كه سطح خارجي جوش را پوشانده به صورت لايه محافظي است و از نفوذ آلودگيها جلوگيري مي‌كند. و اگر اين لايه آسيب ببيند، عوامل آلودگي و عفونت‌زا وارد جوش شده و جوش چركي پديد مي‌آيد. و پس از بهبود جوش، جاي اينگونه جوشها بر روي پوست باقي مي‌ماند.
براي مبارزه با جوشها بايد چربي پوست را كاهش داد، زيرا تراوش بيش از حد غدد چربي است كه اين مشكل را پديد آورده است. بهترين راه حل اين است كه روزانه 3 مرتبه به طور دقيق پوست با صابون مخصوص پوستهاي چرب و با آب ولرم شستشو داده شود. براي خشك كردن اين پوست، هرگز حوله يا دستمال را بر روي پوست نكشيد، بلكه با گذاشتن و برداشتن دستمال و حوله بر روي پوست، رطوبتن آن را بگيريد و خشك كنيد.
بخور گياهي جهت رفع انواع جوشها:
بخور گياهي تميز كننده عميق پوست است و دانه‌هاي سرسياه را از بين مي‌برد و به واسطه تحريك تعريق بيشتر پوست، سبب دفع سموم بيشتري از پوست مي‌گردد. و گردش خون زير پوست سريعتر شده و مجاري غدد چربي كه احتمالاً بسته شده‌اند، باز مي‌شوند. و چربي بطور طبيعي به سطح پوست جريان مي‌يابد.
بهترين گياهان ويژه پوست‌هاي جوش‌دار، گياهان بابونه، بومادران، رازيانه، آويشن و... (طبق جدول شماره 1) مي‌باشند. بدين منظور گياه تازه يا خشك شده را درون آب جوش بريزيد و حرارت آن را ملايم كنيد. بهتر است در كتري لوله بلندي اين كار را انجام دهيد زيرا لوله‌ي كتري بخار را به سمت پوست شما متمركز مي‌كند. سپس موها را بخوبي از پشت بسته و حوله بزرگي را روي سر بيندازيد و قسمتهاي مختلف صورت، خصوصاً مناطق جوش‌دار مانند پيشاني، بيني، چانه را بيشتر در مواجهه با بخار قرار دهيد. فاصله 20 تا 30 سانتيمتري با بخار را حفظ كنيد تا پوست آسيب نبيند. چشمها نيز در طول اين مدت بسته باشد. بعد از گذشت 15 دقيقه بخار را قطع كنيد.
قابل ذكر است كساني كه داراي پوست حساس‌تري مي‌باشند، بايستي صورت خود را در فاصله‌ي 45 متري بخار دهند و مدت زمان را به 10 دقيقه تقليل دهند. پس از اتمام مدت بخور مي‌توان محلول بخور را پس از سرد شدن صاف كردهو به عنوان محلول ضدعفوني كننده‌اي با پنبه بر روي پوست و جوشها بماليد. (خصوصاً محلول آويشن مفيد است).
پس از اتمام كار مي‌توان دانه‌هاي سرسياه و سفيدي كه وجود دارند را با قرار دادن دستمال كاغذي، در طرفين با فشار آرام دست آن را خارج كنيد. و بعد با يك محلول تونيك مانند آب خيار تازه پوست را خنك كنيد. البته شستشوي با آب سرد نيز خود باعث مي‌شود تا منافذ پوست تنگ‌تر شوند. اگر هنوز دانه‌هاي سرسياه روي پوست باقي مانده‌اند، با مقداري روغن بادام شيرين، پوست را چرب كرده، كمي ماساژ دهيد و مجدداً روي بخار بگيريد و دانه‌ها را با كمك دستمال خارج كنيد.
ماسك كائولن براي پوستهاي جوش دار:
ماست 2 ق.غ، پودر خاك چيني (كائولن)، آب سيب زميني 2 ق.غ.
ماست و آب سيب زميني تازه را در ظرفي ريخته آنقدر به آن پودر كائولن يا خاك چيني بيفزاييد تا حالت خميري روان به خود بگيرد. سپس مخلوط را با قلم مو بر روي تمام پوست بماليد و حدود 20 دقيقه در حال درازكش قرار بگيريد و سپس ماسك را بشوييد. اين ماسك باعث تنظيم تراوش چربي پوست مي‌گردد و تا حدودي باعث خشك شدن پوست مي‌شود كه در اين صورت مي‌توانيد از يك كرم مرطوب كننده مخصوص پوستهاي چرب استفاده نماييد. با استفاده هفته‌اي يك بار از اين ماسك، به مرور جوشها بهتر و پوست پاكسازي مي‌شود.



ماسك ريواس جهت از بين بردن آثار و جاي جوش:
ريواس تازه 5 شاخه، سركه ق.غ.
ريواس را بخوبي شسته و كاملاً آن را له كنيد و با مقداري سركه مخلوط نماييد. مخلوط حاصل را روي پوست صورت بگذاريد و بعد از 20 دقيقه ماسك را با پنبه پاك كرده و با آب ولرم بشوييد. اين ماسك براي از بين بردن كك و مك و جوشهاي چركي و از بين بردن جاي جوش و آثار آن بسيار مفيد است.
كرم گندم، تميز كننده جوش (آكنه):
جوشانده برگ آقطي 5 ق.غ، نمك 1 ق.غ، آرد جوانه گندم 2 ق.غ.
در ابتدا از برگهاي آقطي، جوشانده‌اي تهيه كنيد (طبق دستور تهيه جوشانده كه در فصلهاي قبلي ذكر شده است) و محلول صاف شده آن را بر روي آرد جوانه گندم و نمك وارد كرده مواد را خوب با هم مخلوط كنيد تا حالت كرم پيدا كند. اگر كرم سفت شده، مي‌توان چند قطره جوشانده آقطي اضافه كرد. هنگامي كه كرم آماده شد، با انگشتان آن را بر روي پوست صورت ماليده و مدت 5 دقيقه در جهات مختلف ماساژ دهيد. محل‌هايي كه تمايل بيشتري به جوش زدن دارند را بطور كامل ماساژ دهيد. سپس كرم را با آب گرم شسته و براي تنظيم پوست در نهايت پوست صورت را با آب سرد بشوييد.
اين تركيب، پوست را عميقاً تميز مي‌كند و لايه‌هاي مرده پوست را زايل مي‌نمايد. و علاوه بر آن، قدرت ضدعفوني كنندگي نيز دارد. البته بايد به اين امر دقت داشت كه با درمانهاي موضعي نمي‌توان جوشها را درمان كرد، بلكه بايد به موارد اصلي‌تر كه شامل آرامش كافي و دور بودن از عصبانيت و ناراحتي‌ها، استفاده از تغذيه مناسب كم چربي، پرويتامين و استفاده از ميوه و سبزيجات به مقدار كافي، نيز اهميت داد.
داروي ضد جوش صورت:
گل ختمي 2 ق.غ، كاسني 2 ق.غ، شاطره 2 ق.غ، آويشن 1 ق.غ، كتيرا 1 ق.غ، پنيرك (گل خبازي) 1 ق.غ، شير.
كليه مواد بالا را در آسياب ريخته كاملاً خرد كنيد. اين مخلوط را در ظرفي دردار ريخته و در مواقع لازم يك قاشق از مخلوط را درون مقداري شير ريخته و آنقدر بزنيد تا به صورت خميري روان درآيد. و اين ماده خميري شكل را مدت 20 دقيقه روي صورت قرار دهيد و در طول اين مدت استراحت نماييد و به هيچ وجه صحبت نكنيد. پس از مدت ذكر شده صورت را با آب ولرم بشوييد.
خوب، ولی اشتباه...
پاسخ
 سپاس شده توسط Amir BF ، نانا☀2012 ، sara_707 ، Shawty Girl ، parisa16 ، ..WonDerfull.. ، ღSηow Princessღ ، m-hossein ، FARID.SHOMPET ، Eli17 ، helena ، pink lady ، ♔ Lîfε ιζ βευτιfυl ♔ ، ♥nahid♥ ، نیلوفر 2000 ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
ای بابا هرکی داره یچی میگه:
دکتره میگه صابون بزن
شما میگی نزن
به بابام میگم صابون بگیر برگشته میگه: صابون چیه؟
دوستام میگن صابونو بخورش!


من الان دقیقا باید چیکار کنم....؟!
پاسخ
 سپاس شده توسط pink devil ، parisa16 ، Apathetic ، ایسان پویا*****
#3
(28-03-2013، 9:08)Amir BF نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
ای بابا هرکی داره یچی میگه:
دکتره میگه صابون بزن
شما میگی نزن
به بابام میگم صابون بگیر برگشته میگه: صابون چیه؟
دوستام میگن صابونو بخورش!


من الان دقیقا باید چیکار کنم....؟!

صابونو بخـَر فقد نگاش کـنBig GrinBig Grin
نه ببین باید کِرِم هم بزنیع منم کـلی جوش دارمTongueالبته دخدرا بیشتر باید اهمیت بدن الان جوش های صورت منو تو مـال بلوغه:cool:
سوالات و پیشنهادات و انتقادات خود را در دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اینجا جستوجو کنید.
به پیام های خصوصی در این باره پاسخ نخواهم داد.
به جای خوب ، ممنون ، خوشم اومد از واژه سپاس استفاده نمایید.
در صورت مشاهده اسپم از سوی کاربر،اخطار داده میشود...

(با سپاس مدیریت تصاویر دیدنی)

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://s1.picofile.com/file/7784532361/boy.gif
پاسخ
 سپاس شده توسط Apathetic
#4
اگه کسی هست لطفا منو راهنمایی کنه من الان 31 سالمه و حدود 4 ماهه که صورتم جوشهای درد ناک میزنه و خیلی هم بزرگ هستن دکتر هم رفتم ولی نتیجه نداد الان باید چیکار کنم cryingHuh
پاسخ
#5
عزیزمی .هر روز صورتتو با اب لیموی تازه بشور
پاسخ
#6
بچه ها اب گوجه رو بگیرید بزارید رو صورتتون بعده 5الی 10 دیقه بشورید شاید یه خورده بسوزونه ولی بعد چند روز جواب میده من تا الان 4بار رفتم بیمارستان راضی 2بارم جای دیگه ولی هیچ کدوم به اندازه ی گوجه جواب نداده
تو اسمشو بزار دوست اجتماعی ولی من بهش میگم هرزگی مدرن

خوشحال میشم اگه اینجا ببینمتونTongue
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=57925
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=58687&page=4
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=62843
پاسخ
آگهی
#7
(19-07-2013، 11:43)~LONA~ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
قربـون شما:/ خودمم جـوش دارم ولـیع خوب نمیشه بدرکBig Grin
ببین من صورتم جوش نمیزنه چون همیشه میوه میخورم و ماسک ماست و وماسک پوست خیار باعث میشه پوستت خنک بشه بعدش هم تو با صابون بشور بعدش هم موقعی که احساس میکنی داری جوش میزنی یخ بذار
امتحان کنید نظرتون رو بگید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://lashibazi.mihanblog.com/
×تڪ پَــرِ ڪسـے نَباݜ ڪﮧ נَمـ پَــرِ هَمَسـ...!
نکاتی برای درمان جوش صورت(کامل) 1
پاسخ
#8
گلاب بذارید رو صورتتون با پنبه اروم بمالش Smile


رو صورتتتون ادویه فلفل زرد چوبه همه چیز بریزید غذایی خوشمزه ای میشه Big Grin
Big Grin
فلشخور به خاطره ها پیوست! Big Grin
پاسخ
#9
من توعمرم تاحالا یه باریه دونه جوش زدم اونم رفتیم شیراز نمیدونم ربطش چی بود والاBig Grin
پاسخ
#10
حجامت بهترین راهه من سه بار حجامت کردم 2روز بعدش خوابیدنhttp://www.flashkhor.com/forum/images/smilies/cool.gif

(16-08-2013، 0:14)دختر شاعر نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
گلاب بذارید رو صورتتون با پنبه اروم بمالش Smile


رو صورتتتون ادویه فلفل زرد چوبه همه چیز بریزید غذایی خوشمزه ای میشه Big Grin
Big Grin

خانومی فلفل وحشناکش میکنه چون صورتو گرم میکنه جرایان خونو بالا میبره :cool:

(19-05-2013، 9:10)اعظم اکبری نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اگه کسی هست لطفا منو راهنمایی کنه من الان 31 سالمه و حدود 4 ماهه که صورتم جوشهای درد ناک میزنه و خیلی هم بزرگ هستن دکتر هم رفتم ولی نتیجه نداد الان باید چیکار کنم cryingHuh

برو حجامت
خون بدنت کثیف شده
وقتی خون کثیف شده
منافس پوستت نمیتونن راحت اکسیژن بگیرن برای همین مواد کثیف بدنت به صورت جوش بیرون میزنه :cool:

Wink قابل توجه پوست هر کس با بقیه فرق میکنه ممنکه اب گجه ای که رو صورت شما جواب داد برای بقیه مضر باشه و باعث تحریک بافت های پوستی شه.


ولی حجامت برای هیچ کس ضرر نداره مگر اینکه کم خونی هاد داشته باشی
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان