امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانستنی هایی درباره خواص گیاه جینکوبیلوبا

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنی هایی درباره خواص گیاه جینکوبیلوبا 1
گیاه جینکوبیلوبا دارای اثرات درمانی بسیاری می باشد اثرات درمانی این گیاه در تقویت سیستم عصبی تأیید شده است ؛ طی تحقیقاتی که امروزه بر روی بی خطر بودن این گیاه شده است توصیه می گردد که نسبت به مصرف این گیاه باید احتیاط کرد .
اگر سری به داروخانه ها زده باشید حتما نام های جینکوبیلوبا و جینسنگ دیده یا شنیده اید اگر دوست دارید درباره خاصیت ، کاربردها و ویژگی ها و عوارض این گیاهان بدانید . پس مطلب زیر را دنبال کنید .
جینکوبیلوبا از جمله گیاهانی است که در سرزمین چین کشت می شود .
درخت این گیاه را فسیل زنده می دانند . قدمت این گیاه به 150 میلیون سال قبل بر می گردد .
عمر اکثر درختان این گیاهان به بیش از 2500 سال می رسد به همین دلیل این گیاهان قدیمی ترین گونه های گیاهی به حساب می آیند و دارای خصوصیات منحصر به فردی نیز می باشند . قطر این گیاه یک متر و ارتفاع آن 200 متر است . جینکوبیلوبا دارای برگ های زیبا و ظریفی می باشد که شبیه بادبزن است . قسمت گوشتی میوه این گیاه آبدار و بوی بدی دارد و دانه در وسط آن قرار دارد . دانه آن شبیه دانه بادام می باشد . در سال های اخیر این گیاه در کشور ما نیز کشت می شود .
این گیاه منبع فلاوونوئیدها و ترپنوئیدها می باشد این آنتی اکسیدان ها فرد را در مقابل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند . برگ های این گیاه بیش تر مورد استفاده است این گیاه دارای 4 درصد پروتئین ، 38 درصد کربوهیدرات ، کتون های آلکالوئید ، الکل ، گلوکزیدهای سیانوژنیک ، اسید آمینه ، فنل به مقدار بسیار زیاد می باشد . همه ی این مواد باعث می گردد که این گیاه اثرات درمانی بسیار خوبی را داشته باشد .
یکی از فواید و کاربردهای این گیاه این است که از آن می توان برای درمان بیماری آلزایمر استفاده نمود .
این گیاه باعث افزایش حافظه و پیشگیری کننده از فراموشی می باشد . از طرفی این گیاه دارای اثرات بسیار خوب و مفیدی برای درمان بیماری آلزایمر دارد . این گیاه اثرات خوبی بر روی مواردی چون اضطراب ، شیزوفرنی ، افسردگی ، جنون و … دارد . جینکوبیلوبا گردش خون مغزی را تحریک می نماید و این عامل باعث می گردد استرس ، دلهره ، کمی حافظه ، مشکلات شنوایی نیز کاهش یابد . با مصرف این گیاه می توانید رفتارهای اجتماعی ، زوال عقل در اثر بیماری آلزایمر را بهبود ببخشید و هم چنین علائم اضطراب را نیز کم کنید و گاها از بین ببرید .
افرادی که بیماری آسم دارند از این گیاه استفاده نمایند .
این گیاه اثرات مفیدی را بر روی دستگاه گردش خون دارد . دانه این گیاه دارای اثرات گشاد کننده ای می باشد بنابراین مصرف آن برای افرادی که آسم دارند توصیه می گردد .
از این گیاه برای درمان بیماری هایی هم چون شب ادراری ، دردهای مثانه ، بالا بردن توان جنسی ، درمان کرم های روده ای ، درمان سوزاک و … می توان استفاده نمود . این گیاه اثرات خوبی بر روی انعقاد خون دارد بنابراین کسانی که دچار مشکلات انعقادی هستند می توانند از این گیاه استفاده نمایند .
چه کسانی نباید از این گیاه استفاده کنند ؟
این گیاه دارای عوارضی نیز می باشد . کسانی که در دستگاه گردش خون خود دچار اختلالاتی هستند و یا کسانی که داروهای ضد انعقاد استفاده می نمایند نباید از این گیاه استفاده نمایند .
کسانی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می نمایند نباید این گیاه را استفاده کنند زیرا جینکوبیلوبا اثر داروهای ضد افسردگی را کاهش می دهد .
از عوارض جینکوبیلوبا اسهال، تهوع ، سرگیجه ، دل درد ، سردرد، خارش ، استفراغ می باشد .
اگر می خواهید این گیاه کاملا اثر داشته باشد باید به مدت 80 هفته از این گیاه استفاده نمایید . البته گاها پیش می آید که فرد بعد از مصرف 2-3 هفته کاملا بهبود یافته است . از برگ های خشک شده این گیاه می توانید برای تهیه چای استفاده نمایید . از عصاره برگ این گیاه در فرآورده های صنعتی مثل قرص ، قطره و کپسول مورد استفاده قرار می گیرد .
امروزه یکی از پر فروش ترین مکمل های گیاهی در کشور آمریکا این گیاه است . استفاده زیاد از این گیاه و مصرف طولانی مدت آن فرد را به بیماری سرطان تیروئید ، کبد و باعث ایجاد تومور بینی در حیوانات می گردد . جینکوبیلوبا خاصیت آلرژی زدایی به دلیل پیوندهای بلند آلکیل فنلی که دارد ، دارد . بنابراین افرادی که سوابق حساسیت دارند امکان دارد با مصرف این گیاه نیز حساسیت شان عود کند . توصیه می شود این گونه افراد به دقت این گیاه را استفاده نمایند .
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ☚آیا میدانید و دانستنی های خود را در اینجا قرار دهید☛
  نشانه هایی که میگوید شما فردی جذاب هستید
  دانستنی های جالب و ترسناک درباره ی مرگ
  یه چیز جالب درباره گوگل
  دانستنی‌های جالب درباره رنگ چشم فندقی
  چیزهای جالبی که درباره خواب نمیدانستید
  20 حقیقت درباره ی سوسک ها
  حقایق جالب درباره سیب زمینی
  حقایق جالب درباره مسائل روانشناسی
  چند دانستنی دیوانه کننده

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان