امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی کتاب های پزشکی

#1
به نامـ خُدا (:

از این به بعد تا جایی که میتونمـ سعی میکنمـ خودمـ خُلاصه کتاب هارو خودمـ بنویسمـ !

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

این کتابی که میخوامـ معرفی کنمـ درباره دستگاه تنفس هست .. (:

معرفی کتاب های پزشکی 1

بدن انسان چگونه کار میکند ..

تعداد صفحات : 110 صفحه ..

تعداد فصل ها : 9 فصل ..

در هر فصل بعد از کُلی متن و توضیح خلاصه نامه همان موضوع وجود دارد ! ..

( برای مثال یکی از فصل هارو توضیح میدیمـ (: )

# چرا تنفس میکنیم ؟

به طور کلی ، انسان به تامین مداوم و فراوان ATP نیاز دارد . برای آنکه سلول ها با استفاده از فراینده تنفس سلولی ، مقادیر زیاد ATP تولید کنند، آن ها نیز به تامین مداوم و فراوان اکسیژن نیاز دارند.
دستگاه تنفسی انسان طوری طراحی شده است که به خوبی میتواند همه اکسیژن مورد نیاز بدن را تامین کند !

+

آخـر کتاب همـ واژه نامه گذاشته شده برای کلماتی که مربوط به پزشکی هست .. !

واژه نامه :

آدنوزین تری فسفات : مولکولی است که انرژی را برای استفاده سلول ذخیره و آزاد میکُند و َ ATP نیز شناخته میشود !
پاسخ
 سپاس شده توسط Ƥαяℓσนʂ ϱiяℓ ، || Mιѕѕ α.η.т || ، Brooklyn Baby ، αѕтer ، L²evi ، Roxanna ، bahare_021 ، *Nafas* ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Mïņ̃†êR ، Faust ، MONA-GH ، # αпGεʟ ، Archangelg!le ، an idiot ، Tɪɢʜᴛ ، spent † ، Aiden Pearce ، .. ReZa .. ، FARID.SHOMPET ، ✘Nina✘ ، Wєιяɗ ، _ʀᴇᴠᴇʀsᴇ sᴇɴsᴇ_ ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
آگهی
#2
خلاصه ای از کتاب “روان شناسی کمرویی “

معرفی کتاب های پزشکی 1

انسان حقیقتا موجودی است اجتماعی و احتیاج به برقراری ارتباط با سایر افراد دارد .خیلی از احتیاجات انسان و مشخص شدن استعدادها و نو آوری هایش تنها از راه تعامل میان فردی و ارتباطات اجتماعی می تواند اجرا شود.درهرجامعه درصد قابل توجهی از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان بدون آن که تمایلی داشته باشند، ناخواسته خودشان را در حصاری از کمرویی محبوس می کنند و شخصیت واقعی و قابلیت های ارزشمندشان در پس توده ای از ابرهای تیره ی “کمرویی “ناشناخته می ماند.
کمرویی یک ناتوانی و معلولیت فراگیر اجتماعی است و یک نقیصه جدی در زندگی فردی و خانوادگی و خسران حیات اجتماعی به شمار می آید . به کلام ساده کمرویی یعنی “خودتوجهی “فوق العاده و ترس از مواجه شدن با دیگران. زیرا این اختلال نوعی ترس یا اضطراب اجتماعی است که در آن فرد از مواجه شدن با افراد ناآشنا و ارتباطات اجتماعی گریز دارد.
در کتاب “روان شناسی کمرویی ” به نویسندگی غلامعلی افروز ، سعی شده است به اختصار و به زبان ساده ضمن بررسی ابعاد روانی اجتماعی “پدیده کمرویی” روشهای عملی اصلاح و درمان کمرویی مورد بحث قرار گیرد.
هر جامعه برای رشد و پیشرفت نیازمند انسانهایی پویا و کوشا، هوشمند و خلاق است ،بنابراین نباید پدیده کمرویی به عنوان یکی از اساسی ترین آفات رشد متعادل در خانواده ها و جامعه ، فراگیر شود . روند تحولات اجتماعی گویای این حقیقت است که مساله ی کمرویی غالبا با گذشت زمان، فشردگی و پیچیدگی روابط بین فردی و تشدید فشارهای اجتماعی، رقابت ها، گوشه گیری ها و تک روی ها گسترده تر و شدیدترمی شود و درصد بیشتری از جوانان و بزرگسالان را فرا می گیرد مگراین که بتوان با تشخیص سریع واستفاده از روش های تربیتی و درمانی مناسب از گسترش و تشدید کمرویی پیشگیری کرد .
در کتاب “روان شناسی کمرویی ” به نویسندگی غلامعلی افروز ، سعی شده است به اختصار و به زبان ساده ضمن بررسی ابعاد روانی اجتماعی “پدیده کمرویی” روشهای عملی اصلاح و درمان کمرویی مورد بحث قرار گیرد. از مطالب ذکر شده در این کتاب می توان به مبانی روانی – اجتماعی کمرویی ، کمرویی از دیدگاه فرهنگی ،کمرویی و اضطراب اجتماعی ،شیوع کمرویی ،کمرویی و احساس تنهایی ،ویژگی های رفتاری افراد کمرو ،علل کمرویی، روش های درمان کمرویی و … اشاره کرد.
منبع : تبیآن
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، Roxanna ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Mïņ̃†êR ، Faust ، # αпGεʟ ، Archangelg!le ، FARID.SHOMPET ، Tɪɢʜᴛ
#3
پیشگیری شیمیایی از سرطان – روش‌هایی در داروشناسی و سم‌شناسی

معرفی کتاب های پزشکی 1

پیشگیری شیمیایی از سرطان (روش‌هایی در داروشناسی و سم‌شناسی)، گروه مترجمان (دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران)، زیر نظر دکتر سیده فاطمه موسوی، اسفند 1393، تهران: سیناطب و رودگون
از آنجا که شیوع سرطان در جهان و در نتیجه مرگ‌ومیر و ناخوشی ناشی از آن روند رو به رشدی دارد و هزینه‌های درمانی آن نیز سرسام‌آور است، امروزه توجه بیشتری به راهکارهای پیشگیری از بیماری‌های سرطانی می‌شود. یکی از این راه‌ها پیشگیری شیمیایی است.
پیشگیری شیمیایی از سرطان به استفاده از عوامل متفاوت، طبیعی یا بیولوژیک، برای کاهش، معکوس کردن، سرکوب کردن یا به‌تأخیرانداختن بدخیمی؛ در صورت ممکن در مراحل نخستین سرطان‌زایی و در غیر این صورت در مراحل رشد سلول‌های پیش‌بدخیم، است. قدرت بالقوۀ این رویکرد را با آزمایش‌های متعددی روی مواردی از سرطان سینه، پروستات و رودۀ بزرگ نشان داده‌اند.
پیشگیری شیمیایی از سرطان امروزه به سه نوع پیگیری می‌شود: نخستین (برای مثال پرهیز از مواد سرطان‌زا)، دومین (برای مثال غربال‌گری زخم‌لکه‌های پیش‌بدخیم) و سومین (برای مثال پیشگری از وقوع مجدد). هرکدام از این انواع ژن‌ها و پروتئین‌های مخصوص‌ خودشان را دارند که رشدشان را تنظیم می‌کند. بنابراین شناختن ژن یا پروتئین اختصاصی عامل مواد گیاهی‌ پیشگیرندۀ شیمیایی احتمال کارآمدی عامل مورداستفاده در افراد درمعرض خطر را افزایش می‌دهد.
توجه به این حوزۀ پژوهشی به جهت افزایش دانش از مراحل سرطان‌زایی و تعیین اهداف بالقوۀ مولکولی برای برهم‌زدن روند سرطان‌زایی، به‌صورت چشمگیری در جهان افزایش یافته است. همچنین به دلیل موفقیت‌هایی که در پیشگیری شیمیایی از سرطان‌های سینه، پروستات و رودۀ بزرگ حاصل شده است، و نیز این حقیقت که سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز 10 عامل را در کاهش خطر سرطان و درمان زخم‌لکه‌های پیش‌سرطانی مؤثر اعلام کرده است، توجه متخصصان بیشتری به این رویکرد جلب شده است.
کتاب پیشگیری شیمیایی از سرطان مجموعۀ 13 مقالۀ تخصصی عمدتاً در حوزه‌های فارماکولوژی و سم‌شناسی است که سال 2014 توسط انتشارات اشپرینگر به چاپ رسیده است. نویسندگان این مقالات همگی از مشهورترین دانشمندانی هستند که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و در واقع این مقالات نتایج آخرین دستاوردهای آنان به شمار می‌آید. این مقالات همگی روی مطالعات مربوط به پیشگیری شیمیایی از سرطان متمرکزند و تکنیک‌های متعدد موجود در این حوزه را معرفی می‌کنند و از این رو می‌تواند مقدمه و معرفی کلی نیز برای پژوهشگرانی که خارج از این حوزه مشغول هستند، نیز به حساب بیاید. همۀ فصل‌ها شامل بحث‌های کاملی در موضوعات آزمایشگاهی و نیز بالینی هستند و از این جهت همۀ فصل‌ها هم بخش استدلالی دارند و هم بخشی برای توضیح جزئیات اجرای آن.
این کتاب با هدف معرفی روش‌های جدید پیشگیری شیمیایی از سرطان به دانشمندان ایرانی توسط دانشجویان علوم پزشکی تهران زیر نظر مدرس زبان تخصصی این دانشگاه ترجمه شده و به بازار عرضه شده است. مترجمان این کتاب سعی کرده‌اند همه‌جا درکنار ارائۀ ترجمه‌ای روان و قابل‌فهم به زبان فارسی نیز وفادار مانده و معادل‌های فارسی واژه‌های تخصصی این حوزه را نیز درکنار اصطلاحات رایج به کار ببرند. این امر ممکن است کمی به حجم کتاب افزوده باشد یا خوانندگان متخصص را در نگاه اول بیازارد، اما با علم به خدمتی که به زبان فارسی، به عنوان زبان مادری می‌کند، می‌تواند جذاب‌تر و آموزنده‌تر نیز باشد. زبان فارسی، در صورتی می‌تواند زبانی زنده و پویا باقی بماند، که در حوزه‌های مختلف زایایی خود را حفظ کند، در توصیف علم روز به کار برود و بتواند واژه‌های نو برای پدیده‌های جدید ایجاد کند.
سیده فاطمه موسویدکتری زبان‌شناسی تاریخی دانشگاه تهران و مدرس زبان تخصصی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: «دانشجویان پزشکی دانشگاه تهران بسیار پرتلاش و علاقه‌مند هستند. آنها توانستند در کنار خواندن درس‌های تخصصی و حجیم‌شان، در ساعات فراغت خود، به ترجمۀ این متن تخصصی بپردازند. من به آنها روش‌های ترجمه، تدوین و تألیف را که در طی سالیان تحصیل و پژوهش خود آموخته بودم، یاد دادم و آنها هم با پشتکار ستودنی خود و علمی که روزبه‌روز افزایش می‌یافت، این کار را محقق کردند». احمد ضیاءالدینی، مهتاب مهری کاکاوند، ریحانه علیخانی، سید محمد فروزان‌نیا، سید محمد مهدی صمیمی اردستانی اعضاء این گروه مترجمان را تشکیل می‌دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Roxanna ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Mïņ̃†êR ، Faust ، # αпGεʟ ، L²evi ، Archangelg!le ، FARID.SHOMPET ، Tɪɢʜᴛ
#4
گذران زندگی با موفق شدن در استرس

معرفی کتاب های پزشکی 1

استرس بر موفقیت هر یک از مراحل هفتگانه ی معنوی ، عقلانی ، شغلی ، مالی ، خانوادگی ، اجتماعی و جسمی زندگی هر شخص اثرگذار است.اکنون اگر بخواهیم استرس را به موفقیت تبدیل کرد چه روی خواهد داد ،در آن صورت زندگی تان را چطوری سپری خواهید کرد؟

فرآوری:مریم تجریشی – مرکز مشاوره
بسیاری از مردم تا زمانی كه دیگران با استرس دست‌به‌گریبانند و خود ناگزیر از مبارزه با آن نشده‌اند، استرس را مهم نمی‌انگارند.البته می دانید که استرس بر زندگی تان تاثیر می گذارد . حال اگر بتوان استرس را به موفقیت تبدیل کرد چه خواهد شد ،در آن صورت زندگی تان را چگونه سپری خواهید کرد؟
شما هر کسی که هستید و در هر کاری که اشتغال دارید ، استرس بر موفقیت هر یک از عرصه های هفتگانه ی معنوی ، عقلانی ، حرفه ای ، مالی ، خانوادگی ، اجتماعی و جسمی زندگی تان تاثیر می گذارد.موفقیت در نزد افراد متفاوت معانی متفاوت دارد . برای نمونه ، همه کس می خواهد تا آنجا که ممکن است از عهده ی انجام شغلی که به او محول شده بخوبی برآید . هیچ کس از شکست و ناکامی لذت نمی برد ،همه ما آرزو داریم پول کافی در اختیار داشته باشیم تا به آنچه در رویا و خیالمان می گذرد ، برسیم و اگر نتوانیم در این راستا گام برداریم و یا اگر این کار به دلیل کمبود امکانات مالی محدود شود ، به یقین استرسی گریبانگیرمان خواهد شد .
واکنش خانواده و همسر نیز می تواند حس موفقیت را به زمینه های دیگر بکشاند . برای نمونه ، در پایان هر روز کار بازگشت به خانه ای که در آن از سوی شریک زندگی تان با ناسپاسی رو به رو می شوید ، در حالی که همکارانتان شما را فردی براستی شایسته و نمونه می دانند ، خوشحال کننده و لذت بخش نیست.
نخستین گام برای رسیدن به یک زندگی موفق تر و کامل تر سبک کردن استرس است و این کتاب به همین منظور برنامه ریزی شده است . کتاب “از استرس به موفقیت تنها در 31 روز”، شامل 31 رمز است که علاوه بر کمک به کاهش و کنترل استرس ،گام هایتان به سوی موفقیت را نیز در بر می گیرد .
همچنین ، برخورداری از محبوبین و احترام در حلقه ی زندگی اجتماعی و معاشران عاملی مهم برای احساس موفقیت است . کسی که دوستان و وابستگانی اطراف خود ندارد ، همچون فردی ست که در جزیره ای بدون آب و غذا باقی مانده باشد و چنین وضعی بی تردید استرس آور است .افزون بر این ، اگر همواره بیمار و خسته باشید و از تندرستی و داشتن انرژی لذت نبرید ، هر موفقیت دیگر نیز محکوم به نابودی ست ، زیرا همیشه احساس خواهید کرد که در موقعیتی دشوار و گریز ناپذیر قرار دارید و یک چنین روش اندیشه ای به یقین موفقیت به بار نمی آورد .
چشم انداز معنوی زندگی مان و ارزش هایی که به خاطرشان تلاش می کنیم ، باید کامل باشند و برآورده شوند تا به راستی احساس موفقیت کنیم .گرچه واژه ی موفقیت اشکال زیادی را به خود می گیرد و می تواند معانی گوناگونی داشته باشد ، ولی در کتاب حاضر این واژه معنای کلی تر ، و نه انحصاری ترش ، را دارا خواهد بود و فرایند کلی را نمایان خواهد کرد . نخستین گام برای رسیدن به یک زندگی موفق تر و کامل تر سبک کردن استرس است و این کتاب به همین منظور برنامه ریزی شده است . کتاب “از استرس به موفقیت تنها در 31 روز”، شامل 31 رمز است که علاوه بر کمک به کاهش و کنترل استرس ،گام هایتان به سوی موفقیت را نیز در بر می گیرد .
با اینکه بسیاری از مردم توصیه های زیادی از این دست را شنیده اند ، ولی به نظر می رسد که شمار اندکی از آنان این توصیه ها را پذیرفته و در زندگیشان به کار گرفته اند .کسانی که از این گام های ساده پیروی نمی کنند ، در بیشتر موارد افرادی هستند که زندگیشان را بر مبنای تمایلات و عقاید دیگران می گذرانند و هر روز نومیدی را تجربه می کنند . ولی آنانکه این رموز را روزانه به کار می گیرند ، از قدرت بخشیدن به الهامات لذت می برند . گروه نخست یک زندگی همراه با استرس را متحمل می شوند ، در حالی که گروه دوم عطر دلپذیر گل های شکوفای زندگی موفقیت آمیز را حس می کنند. این کتاب کمک می کند تا با راه های رسیدن به موفقیت آشنا شده و بر استرس که ما را از موفقیت و لذت زندگی دور نگه می دارد چیره شویم.
مشخصات کتاب
نویسنده:جان اف دیمارتینی
مترجم:هما احمدی
ناشر:لیوسا
منبع : تبیآن
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Mïņ̃†êR ، Faust ، # αпGεʟ ، L²evi ، FARID.SHOMPET
#5
بهترین درمان خانگی آکنه در “دایره المعارف درمان خانگی”

معرفی کتاب های پزشکی 1

اگر از آکنه رنج می برید و نمی خواهید از پماد برای درمان آکنه استفاده کنید، یکی از بهترین و موثرترین روش طبیعی خلاص شدن از شر آکنه چای ریحان است این قرن ها است که استفاده می شود و نه تنها برای درمان آکنه، بلکه برای دلایل مختلف هم استفاده می شود. در واقع، بسیاری از مردم فرهنگ شرقی ریحان را برگی شفا بخش می دانند
آکنه که هم پوست و هم روح و روان‌تان را آزار و اذیت می‌کند چیزی جز ورم غده‌های چربی زیرپوستی نیست. آد‌ها معمولا در سنین نوجوانی و زمانی که بلوغ می‌رسند با این مشکل روبه‌رو می‌شوند. تاول، دمل، جوش، هر کدام‌شان که باشد، بعد از اینکه فرد به دهه‌ی بیست سالگی زندگی‌اش رسید و دوره‌ی نوجوانی را پشت سر گذاشت از بین می‌روند (گاهی جوش‌های کوچکی شکل دمل یا تاول را پیدا می‌کنند.) به هر حال این قاعده است و مثل هر قاعده‌ی دیگری استثنائاتی هم دارد. موارد استثنایی در دهه‌ی ۳۰ یا ۴۰ به شکل آکنه بروز می‌کند و برای خیلی‌ها به مشکلی بزرگ تبدیل می‌شود. یکی از اشکال شایع آکنه، جوش‌هایی است که گاهی روی صورت، یا دور و بر ناحیه‌هایی که تراکم غدد چربی زیر پوستی بالاست، زخم‌هایی به جا می‌گذارد. یک درمان خانگی برای آکنه را از کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» نوشته دکتر مایکل مورای مرور می‌کنیم. آقای مورای درمان‌های خانگی زیادی برای آکنه دارد.
برگ ریحان
برگ‌های ریحان در بین محبوب‌ترین درمان‌های خانگی برای آکنه قرار دارند و همچنین برای بعضی از بیماری‌های دیگر هم مفید است. این گیاه خواص طبیعی بالایی می‌تواند به شما ببخشد. با درمان خانگی می‌توانید امیدوار باشید که با جوشاندن یک جفت چای کیسه‌ای همراه با برگ‌های ریحان به مدت 15 دقیقه پوست‌تان مثل قبل صاف شود.
بگذارید آهسته بجوشد و بعد سرد شود. یک گلوله پارچه کتان را در محلول خیس دهید و بعد روی ناحیه‌هایی که آکنه وجود دارد به آرامی بمالید. وقتی محلول حالت تسکین‌دهنده‌ می‌یابد، خواص برگ‌های ریحان شروع به تاثیرگذاری می‌کند و مواد سمی را خارج می‌کند و باکتری‌ها را از بین می‌برد و پوست را بار دیگر تازه‌ می‌کند. این یکی از ساده‌ترین درمان‌های خانگی برای آکنه است.
منبع : الو دُکتر
پاسخ
 سپاس شده توسط Mïņ̃†êR ، Faust ، L²evi ، sufiy ، FARID.SHOMPET ، # αпGεʟ
#6
معرفی کتابی برای تنظیم کالری

معرفی کتاب های پزشکی 1

این روزها خوردن غذاهای گوناگون یكی از تفریحات انسان‌ها در جهان به شمار می آید. اما خوردن غذا فقط برای لذت بردن نیست، بلكه کارکرد غذا بالاتر از این است و برای ادامه زندگی، رشد، بازیابی بافت‌ها و حفظ سلامت بدن مورد نیاز است.
امروزه خوردن غذاهای متنوع یكی از تفریحات انسان‌ها در دنیا محسوب می‌شود. اما خوردن غذا صرفا برای لذت بردن نیست، بلكه عملكرد غذا فراتر از این است و برای بقا، رشد، بازیابی بافت‌ها و حفظ سلامت بدن لازم است. بدن هر فرد بسته به سن و وزن، جنس و نوع كار او به میزان مشخصی از كالری نیازمند است. غذا برای بدن مانند سوخت عمل می کند و انرژی شیمیایی لازم را جهت تامین انرژی ، فعالیت های روزانه و رشد بدن تامین می کند . انسان برای بقا، حفظ و ترمیم بافت های فرسوده بدن به انرژی نیاز دارد. غذا علاوه بر انرژی ، پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی ، ویتامین ، مواد معدنی و فیبر مورد نیاز بدن را نیز تامین می کند.
بدن ما به مقدار مشخصی از مواد غذایی نیاز دارد .عدم تعادل در میان این مواد و کمبود یا فزونی این مواد در بدن (که شامل انرژی هم می شود ) به سلامتی بدن ما آسیب می رساند.
کتاب حاضر به بررسی میزان مورد نیاز انرژی بدن می پردازد و به خوانندگان می آموزد که چگونه از طریق کنترل کالری به تعادل وزن و سلامتی دست پیدا کرده و از امراض و خطراتی که از چاقی و کمبود وزن ناشی می شوند جلوگیری کنند.
میزان انرژی موجود در غذا با واحد گرمایی به نام کالری اندازه گیری می شود.کالری سوخت بدن را برای ادامه حیات تامین می کند . همچنین انرژی مورد نیاز بدن ما را جهت انجام عملکردهای بدن تامین می کند. ما انسان ها برای بقا ، تنفس ،پمپاژ خون و همه ی فعالیت های فیزیکی مانند دویدن ، راه رفتن ، نشستن و برخاستن به انرژی نیاز داریم .حتی زمانی که استراحت می کنیم و یا در حال خوابیم کالری (انرژی ) مورد نیاز است . کالری برای هضم غذا ، ساخت انرژی از غذای موجود در بدن ، حفظ دمای بدن و ایجاد تعادل نیز مورد نیاز است . علی رغم اهمیت بسیار زیاد کالری برای بدن به این نکته باید توجه داشته باشیم که دریافت و مصرف کالری به اندازه کافی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .اگر افراد بتوانند به میزان مورد نیاز بدنشان در طول روز کالری استفاده کنند ، هیچگاه دچار مشکلی به نام چاقی و یا کمبود وزن نخواهند شد. کالری بیش از اندازه باعث ایجاد چاقی شده و کمبود آن نیز مشکلات دیگری را برای بدن شما ایجاد می کند.
کتاب حاضر به بررسی میزان مورد نیاز انرژی بدن می پردازد و به خوانندگان می آموزد که چگونه از طریق کنترل کالری به تعادل وزن و سلامتی دست پیدا کرده و از امراض و خطراتی که از چاقی و کمبود وزن ناشی می شوند جلوگیری کنند. این کتاب دارای 8 فصل است که توسط انتشارات کلید آموزش به چاپ رسیده است . منابع غذایی کالری ،عدم تعادل کالری ،وزن متناسب بدن ،کنترل وزن (چاقی ،لاغری )،چربی بدن ،دلایل چاقی ،کمبود وزن ،محاسبه کالری،ارزش غذایی مواد و غذاهای رایج ،‌مصرف انرژی در فعالیت های بدنی و ورزشی ، روش های آشپزی کم کالری ،روش های کنترل جذب کالری ، برخی از مباحث ذکر شده در کتاب حاضر می باشند.
مشخصات کتاب
نویسنده:یوجا ملهاترا
مترجم:سعیده مظلومی
ناشر:کلید آموزش
منبع- تبیان
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، sufiy ، FARID.SHOMPET ، Faust ، # αпGεʟ
آگهی
#7
خوردنیهای جوان کننده در کتاب “20پوند جوانتر”

معرفی کتاب های پزشکی 1

فقط با افزودن این مواد غذایی ارزشمند به فهرست غذایی‌تان می‌توانید بخورید، بنوشید و جوانتر دیده شوید
میشل پرومائولایکو، سردبیر ارشد سابق Women’s Health و نویسنده کتاب “20پوند جوانتر” است.
ساده‌ترین راه برای بهبود سلامتی شما، افزودن یک عادت مفید به کاری است که هر روز بدون فکر کردن، آن را انجام می‌دهید مانند خوردن. بنابراین دفعه بعد که در فروشگاه مواد غذایی هستید، مواد غذایی را بخرید که خواص ضد التهابی، ضد پیری و همچنین آنتی اکسیدان‌های ضد چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی دارند. این گزینه‌ها، متنوع و خوشمزه هستند و باعث می‌شوند که ظاهر و احساس فوق‌العاده‌ای داشته باشید. اطلاعات بیشتر در مورد آنها را می‌توانید در کتاب “20پوند جوانتر” که به زودی وارد بازار می‌شود، بدست بیاورید.
شربت افرا
این شیره طبیعی از یک درخت ــ نه ساقه ذرت ــ بدست می‌آید و مزایای ضد پیری مهمی دارد. این شیره طبیعی شیرین، سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، زینک (که باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود) است و خواص ضد التهابی دارد. افرا توسط درخت ترشح می‌شود و قطره قطره بیرون می‌آید. این مواد چسبنده، پر از قند هستند پس مصرف خودتان را به یک قاشق غذاخوری در روز محدود کنید.
خیار
شاید این از نگاه شما، احمقانه بنظر برسند اما موضوع خنده داری در مورد مزایای سلامتی یک خیار ارگانیک برای کل بدن شما، وجود ندارد. محققان موسسه مطالعات زیست شناسی سالک دریافتند که “فیستین”، یک فلاونول که بطور طبیعی در خیار وجود دارد، از اختلالات پیشرونده یادگیری و حافظه که با از دست دادن حافظه و بیماری آلزایمر مرتبط است، جلوگیری می‌کند. بعنوان یک میان وعده، این ماده غذایی فوق العاده برای پوست، سرشار از سیلیس ــ یک جزء ضروری برای بافت همبند سالم که به ترمیم عضله کمک می‌کند و گردش خون در اطراف سلول‌های رباط، غضروف، استخوان و پوست را افزایش می‌دهد و بعنوان یک درمان موضعی هم بکار می‌رود ــ می‌باشد. خیار را قطعه قطعه کنید و آن را زیر چشم قرار دهید تا پف زیر چشم را کم کند. برای برطرف کردن آفتاب سوختگی، آن را روی پوست تحریک شده قرار دهید یا برای کاهش ظاهری سلولیت، آن را روی پشت ران‌هایتان بمالید.
روغن نارگیل
مجله بین المللی پژوهش پوست دریافته است که استفاده از روغن نارگیل خالص، هر روز به مدت 7هفته، هیدراتاسیون پوست را در افراد مبتلا به اگزمای خفیف تا متوسط، تا 32درصد افزایش می‌دهد و بوی فوق العاده‌ای هم دارد.
گل‌های خوراکی(یا سبزیجات برگ سبز)
گل‌ها برای تزیین میز غذا خوری بسیار عالی هستند و همچنین برای تزیین بشقاب غذای شما. یک مطالعه جدید که در مجله علوم غذایی منتشر شده، نشان می‌دهد که گل‌های خوراکی، سرشار از فنول و آنتی اکسیدان‌های ضد پیری مانند اسید گالیک، کلروژنیک و روتین هستند. محققان گزارش دادند که گل‌های خوراکی مانند گلبرگ‌های گل سرخ با فعالیت‌های ضد التهابی در ارتباطند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهند. اگر نمی‌توانید در فروشگاه‌های محل زندگیتان، گل‌های رز خوراکی پیدا کنید، در اینجا یک ایده برای شما داریم:می‌توانید وسط خرما را با خمیر بادام و گل رز پر کنید. یک راه ساده تر:سبزیجات برگ سبز بیشتری بخرید مانند کلم پیچ، اسفناج و برگ چغندر. این‌ها به اندازه گلبرگ‌های خوراکی، فیتوکمیکال دارند و هم چنین حاوی کلسیم و فیبر هستند.

منبع : مجله سلامَت
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، FARID.SHOMPET ، # αпGεʟ
#8
کتاب از رژیم غذایی لاغری کاری ساخته نیست را بیشتر بشناسید

معرفی کتاب های پزشکی 1

آیا اطلاع دارید چند نفر با رژیم غذایی کاهش وزن به سایز مورد نظرشان می رسند؟ از هر ۲۰۰ نفر یک نفر.علت نرسیدن به هدف در برنامه های کاهش وزن ۹۹٫۵ درصد است. به گفته واشنگتن پست از هر ۲۰۰ نفری که رژیم کاهش وزن دارند، ۱۰ نفر از آنها موفق می شود و از این ۱۰ نفر تنها یک نفر می تواند در وزن ثابت خود باقی بماند.
برای همه ما تنها راه لاغری و رسیدن به وزن ایده‌آل روی آوردن به نخوردن و فعالیت بدنی زیاد است، اما نویسنده کتاب «از رژیم غذایی لاغری کاری ساخته نیست» عقیده دارد، رژیم‌های لاغری تنها یک نگرش منفی را در ما تقویت می‌کنند و هیچ‌گاه نمی‌توانند به کاهش وزن و لاغر شدن کمک خاصی بکنند؛ او می‌گوید وزن هر کس به موقعیت و روحیه او بستگی دارد به همین دلیل نمی‌توان برای لاغر شدن همه افراد یک نسخه پیچید، بنابراین هر کس باید راه خود را پیدا کند. کتاب تا حدودی به سبک کتاب‌های موفقیت نوشته شده و با آوردن مثال‌ها و تمرین‌های مختلف به افراد کمک میکند تا به درک بهتری از خود برسند و با توجه به همین شناخت راه دستیابی به هدف یعنی لاغر شدن و لاغر ماندن را پیدا کنند.

کتاب در فروش جهانی موفقیت خوبی بدست آورده و به نقل از نیویورک تایمز بیش از ۶۰۰ هزار نسخه آن به فروش رسیده است. شعار نویسنده این است که بدون رژیم لاغری به طور طبیعی لاغر شوید ولاغر بمانید.
کتاب در واقع متن پیاده شده همایش «از رژیم غذایی لاغری کاری ساخته نیست» است که در نقاط مختلف دنیا اجرا شده و نویسنده در آنها راز سلامتی و تناسب وزن افراد را به ایشان آموزش داده و دستورالعمل‌های مناسب شان را برایشان تجویز کرده است.
خود نویسنده می‌گوید کتاب را طوری طراحی کرده است که تجربه سمینار را بازآفرینی کند و شما را قدم به قدم تا رسیدن به وزن دلخواه خود یاری دهد، نویسنده می‌گوید: این یک کتاب تمرین شخصی است، این سمیناری خصوصی است که فقط شما در آن حضور دارید، تمرین‌های هر فصل فقط برای شخص شماست، مگر آنکه بخواهید تصمیم دیگری بگیرید. به این ترتیب متوجه می‌شوید که اصولا چرا چاق شده‌اید، چه عاملی باعث می‌شود نتوانید وزن کم کنید و چه کار کنید که یکبار و برای همیشه لاغر شوید؛ کسی که این کتاب را می‌خواند نکات مخصوص به خود را پیدا می‌کند آنچه شما پی می‌برید به خود شما مربوط است. دانش و اطلاعات این کتاب وزن شما را کم نمی‌کند اما متوجه می‌شوید چرا چاق هستید و چرا چاقی کم نمی‌شود.

این کتاب قرار است به شما بگوید که ۴ کار را انجام دهید:
– کشف کنید که چگونه و به چه دلیل یا دلایلی نتوانسته‌اید وزن کم کنید و روی وزن کم باقی بمانید.
– روشی را یاد بگیرید که بدون استفاده از رژیم غذایی وزن کم کنید.
– با خود رابطه‌ای جدید برقرار کنید تصویر ذهنی جدیدی بسازید که بتوانید به یک فرد لاغر تبدیل بشوید.
– به اضافه وزن یکبار و برای همیشه پایان بدهید.
منبع- یک پزشک
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، FARID.SHOMPET ، # αпGεʟ
#9
کتاب آزمایشگاه میکروب شناسی چه کتابی است؟

معرفی کتاب های پزشکی 1

در اين كتاب تلاش شده تا با مرتب کردن و هدفمند کردن دستور كاردر راه صحيح ،فراگيران را هر چه زیادتر به محتوي آموزشي مورد نظرنزديك نمايد
كتاب داراي نرم افزار كمك آموزشي ميكروب شناسي مشتمل بر ،متن موضوعي دروس، اسلايدهاي آموزشي، فيلم هاي آموزشي ،فرم گزارش كار آزمايشگاه ،طرح درس دوره، اطلاعات تكميلي و سرگرمي در قالب يك عدد لوح فشرده تهيه و ضميمه كتاب حاضر گرديده است.تکنسین های و کارشناسان علوم آزمایشگاهی و میکروبیولوژی می توانند با تهیه این کتاب مشگلات وسوالات خود را در بخش عملی میکروب شناسی حل کرده و کمک قابل توجهی به آنها در آزمایشگاه بکند
مولف
سعید امانلو
زهرا راشکی قلعه نو
ناشر جامعه نگر
تعداد صفحه176
منبع-آ مثبت
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، FARID.SHOMPET ، # αпGεʟ
#10
از آغاز تا پایان گلوکز و دیابت

معرفی کتاب های پزشکی 1

امروزه پزشکان می‌گویند اشخاصی که بیماری دیابت دارند آنها هم می‌توانند سالم و طبیعی زندگی کنند؛ برای بهره مندی از این سلامتی و ارزیابی بیماری قند، بهترین شیوه، رعایت تغذیه مناسب است. همچنین باید آگاه شویم چه نوع کربوهیدراتی برای اشخاص مبتلا به دیابت مناسب‌تر است.
از حدود ۳۰ سال پیش هنگامی که «موضوع شاخص مواد قندی» مطرح شد، تغییری جدی در رژیم غذایی و سبک زندگی افراد مبتلا به دیابت به‌وجود آمد. علت این موضوع، یافته‌های جدید متخصصان بود که به پزشکان اثبات کردند ، بسیاری از غذاهایی که تا آن هنگام تصور می‌‌شد برای بیماران دیابتی خطرناک هستند، در واقع اثرات نامطلوبی که پنداشته می‌شد را بر میزان قند خون نداشتند.
امروزه با استفاده از تمامی نتایج تحقیقات مختلف، بیماران دیابتی می‌توانند بسیار راحت‌تر از گذشته زندگی کنند، اما همچنان دانستن نکات و ظرایفی برای آنها ضروری و لازم است. از جمله این که، چگونه کربوهیدرات مناسب را در رژیم غذایی خود بگنجانند و فهرست مناسب غذایی داشته باشند.
اما این را هم باید تاکید کرد که اگر قند خون به طور مطلوبی کنترل نشود، بیماری قند می‌تواند به رگ‌های خونی قلب، پاها، مغز، چشم‌ها و کلیه‌ها صدمه بزند. به همین دلیل، حمله قلبی، لغوه‌های بدن، ضایعات کلیوی و کوری در افراد دیابتی شایع‌تر است. در ضمن قند بالا می‌تواند اعصاب پاها را تخریب کند و سبب درد، سوزش، کرختی و بی‌حسی در پاها شود.
رژیم غذایی مطلوب برای افراد مبتلا به دیابت، شامل غذاهای کم‌چرب‌ و کم قند و غلاتی مانند برنج، گندم، جو و حبوباتی نظیر لوبیا قرمز، عدس، لپه، میوه و سبزیجات است.
در ضمن باید خوردن انواع بیسکویت، کیک، کره، چیپس و سیب‌زمینی را به شدت محدود کرد و گوشت‌های پر چرب و به ویژه سوسیس و کالباس را از برنامه غذایی کنار گذاشت.
همچنین مقدار نمک را کم کرده و برای تغییر طعم غذا از آبلیمو، فلفل سیاه و سبزیجات استفاده کنید.
«انقلاب گلوکز و دیابت» مجموعه پزشکی به زبان ساده است که انتشارات قدیانی آن را منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این کتاب که حاوی اطلاعات کاملی در مورد دیابت و مسائل پیرامون آن (نظیر آنچه در بالا آمد) است، توسط پزشکان متخصص نوشته و سپیده خلیلی ترجمه‌اش کرده است.
خوب است افراد مبتلا به دیابت غذاهایی را به عنوان میان وعده در نظر بگیرند. در این صورت لازم است میان وعده‌ها، کم‌چرب و با شاخص قندی پایین باشند.
شواهد نشان می‌دهند، افرادی که به مقدار کم و به دفعات معین در طول روز غذا می‌خورند، به نفع سلامت خود کار می‌کنند چراکه مشخص شده خوردن میان وعده، بدن را وادار می‌کند انرژی بیشتری را به مصرف سوخت و ساز برساند.
منبع-katab
پاسخ
 سپاس شده توسط sufiy ، FARID.SHOMPET ، # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  دانستنیهای جالب پزشکی
  درخواست نویسندگی در بخش پزشکی و زیرشاخه ها
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  ۵ عمل پزشکی که باید خشنود باشید دیگر وجود ندارند!
Lightbulb معرفی لوسیدوم قارچ درمانی گانودرما
  معرفی نوشیدنی های عالی برای کاهش وزن و لاغر شدن
  معرفی میوه های خون ساز خوشمزه
  معرفی 10 داروی گیاهی برای کم کردن درد زایمان
  معرفی غذاهایی که استرس و اضطراب را بیشتر می کنند
  معرفی 6 دمنوش آرام بخش

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان