امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی حبیب مجبیان

#1
حبیب محبیان خواننده و نوازنده ایرانی که با نام کوچکش «حبیب» در دنیای موسیقی شناخته می‌شود، یکی از خوانندگانی ایرانی است که دارای سبک نو در موسیقی ایران در دهه ۱۳۵۰ می‌باشد و همین سبک خاصش موجب شد که مشهور شود.حبیب پدر محمد محبیان خواننده ایرانی نیز می‌باشد. وی از معدود خوانندگانی است که در اجرای آهنگ‌هایشان از گیتار دوازده سیم استفاده می‌کند. وی در سال ۱۳۸۸ همراه با خانواده‌اش به ایران مهاجرت کرد و درصدد انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت در ورزشگاه آزادی می‌باشد.
زندگینامه شخصی
حبیب در سال ۱۳۳۱ در آذربایجان‌غربی به‌دنیا آمد. سه سال را در ارومیه سپری کرده و چند سالی را نیز در تبریز گذرانده‌ است.سپس به همراه خانواده‌اش به تهران آمد و در محله شمیران ساکن شد. در خانواده او برادرانش نیز به موسیقی علاقه داشتند اما تنها خود حبیب به موسیقی حرفه‌ای روی آورد. علی‌رغم تمایل سایر برادران به ویالون، علاقهٔ وی از ابتدا به گیتار بود. دوران نوجوانی حبیب مصادف با پیدایش گروه بیتلز (به انگلیسی: Beatels) در دهه ۶۰ میلادی اروپا شد و این باعث علاقهٔ بیشتر وی به موسیقی گردید. بعدها وی توانست به عنوان خواننده در تلویزیون استخدام شود. وی بعد از ۲ سال از استخدام در رادیو و تلویزیون به خدمت سربازی رفت و در آنجا نیز خواننده باشگاه افسران بود.
همسر اول وی شادی نام داشت و پسری از وی به نام محمدرضا دارد که هم‌اکنون در ایران زندگی می‌کند. روزی شادی در خیابان پایش پیچ می‌خورد و به علت آنکه محمدرضا را در آغوش داشته به زمین می‌افتد و در بیمارستان به علت خطا در تزریق آمپول کزاز در عرض چند دقیقه فوت می‌کند. تقریباً همزمان با فوت همسر حبیب، مادر او نیز فوت می‌کند و این خاطره باعث می‌گردد که در اولین آلبومش یعنی «مرد تنهای شب» که در سال ۱۳۵۶ انتشار یافت بیشتر آهنگها را به یاد ایشان بخواند. آهنگ‌های «مادر» و «خرس کوکی» را به یاد مادرش و «شهلای من» و «نگاهم» را به یاد همسر فقیدش خواند. همسر دوم او ناهید نام دارد که محمد (خواننده) ثمره ازدواج با اوست.
عقاید
حبیب جزء معدود خواننده‌های خارج از ایران می‌باشد که فعالیت سیاسی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام نداده است و خود وی و اقوامش جزء گروه‌های معاند حکومت ایران نبوده‌اند. از اینرو دولت دهم از آمدن وی به ایران استقبال کرد.
حبیب در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۸۸ عقاید خود را این طور بیان می‌کند:
مسجد باید باشد. اما مشروب‌خواری هم باشد. باید مردم آزاد باشند که حرفشان را بزنند. ایران موضوع آخوندها نیست. در ایران جوان‌ها هستند که دارند این مملکت را می‌گردانند. یک مغزهایی هستند که اصلا استثنایی هستند. متأسفانه بعضی‌هایشان می‌زنند بیرون. ولی وطن‌پرست هم زیاد داریم. نمونه‌اش همین ماهواره که فرستادند فضا.
بازگشت به ایران و اجرای کنسرت
وی در سفری به ایران قصد دارد به اجرای کنسرت بپردازد. همچنین مسیر برگزاری کنسرت توسط حبیب بعد از جلساتی که او با معاون رئیس جمهور داشته سهل‌تر شده‌است. به‌گفته رئیس دفتر موسیقی ارشاد، حبیب محبیان درخواست خود برای دریافت مجوز انتشار آلبوم را ارائه کرده‌است.
یکی از دلایل موافقت دولت ایران با اجرای کنسرت توسط وی، عدم اجرای هرگونه برنامه‌ای علیه حکومت جمهوری اسلامی ایران و همچنین حضور نداشتن در اجتماعات ضد حکومت ایران بوده است.
آلبومها به ترتیب زمان ساخت
مرد تنهای شبم - ۱۹۷۷
سلام همسایه - ۱۹۷۸
آفتاب مهتاب - ۱۹۸۴
همراز - ۱۹۸۸
خورشید خانم - ۱۹۹۰
آخه عزیزم چی میشه - ۱۹۹۲
صفر - ۱۹۹۴
بزن باران - ۱۹۹۶
کویر باور - ۱۹۹۹
خداوندا - ۲۰۰۱
خانه کوچک - ۲۰۰۲
جوونی - ۲۰۰۴
خودشه (همراه محمد) - ۲۰۰۶
ایران بانو - ۲۰۰۸
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان