امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روانشناسی تأثیر خواهر و برادرها در رشد یکدیگر

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
روانشناسی تأثیر خواهر و برادرها در رشد یکدیگر 1

توصیه های روانشناس ارشد کودک و نوجوان؛
تأثیر خواهر و برادرها در رشد یکدیگر
خواهر و برادران شما می‌توانند حس رضایت شما از زندگی را زیادی کنند.

پيامبر صلى الله عليه و آله : دو چيز را خداوند در اين جهان كيفر مى ‏دهد تعدى و ناسپاسى پدر و مادر.
 
به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، درست است که این پدر و مادرتان بوده‌اند که شمارا به دنیا آورده و تربیت می‌کنند اما بدین معنی نیست که آن‌ها تنها کسانی هستند که در تربیت شما نقش دارند. بله کودکان به روی یکدیگر و در رشد شخصیتی هم تأثیر بسازیی می‌گذارند.
 
دکتر “الیزابت اوچوا” روانشناس ارشد می‌گوید: به‌غیراز والدین روابط خواهر و برادران یکی از طولانی‌ترین روابط افراد تا آخر عمرشان است. مطالعات نشان داده که در دوران بلوغ نوجوانان در حدود 10 تا 17 ساعت در هفته زمان خود را با خواهر و برادرانشان می‌گذرانند. پس تعجبی ندارد بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی و عادات را از یکدیگر بیاموزند.
 
روانشناسی تأثیر خواهر و برادرها در رشد یکدیگر 1
 
“خدیجه واتکینز” استادیار و روان‌پزشک کودک و نوجوانان می‌گوید: نکات مثبت داشتن خواهر و برادر بسیار بیشتر از نکات منفی است. او می‌گوید تحقیقات زیادی راجع به فواید داشتن خواهر و برادر انجام شده است که این متن به آن می‌پردازیم.
 
خواهر و برداران می‌توانند بخشندگی را ترویج دهند: محققان دریافته‌اند که خواهر و بردار تأثیر بسیار زیادی نسبت به همکلاسیان، همسایگان و دیگر افراد ازلحاظ ترویج بخشندگی به روی یکدیگر می‌گذارند. به‌وسیله خواهرو برادران شما کردارهای خوبی را می‌توانید از یکدیگر بیاموزید و باهم اشتراک بگذارید.
 
خواهر و برادران می‌توانند ویژگی های منحصر به فردی را به یکدیگر انتقال دهند: آیا شما فرزند اول، وسط  یا آخر خانواده‌اید؟ ترتیب تولد در صفات شخصیتی و کشف احساسات تأثیر زیادی می‌گذارد. فرزند اولی‌ها تمایل شدیدی به موفقیت و انگیزه دارند. فرزندان وسط اغلب خلاق‌ترند و فرزندان کوچک خانواده تمایل زیادی دارد تا مانند فرزندان اول باانگیزه و رهبر باشد. اوچوا می‌گوید: باید والدین ترتیب تولد و ویژگی‌های شخصیتی هرکدام از فرزندانشان را در نظر بگیرند. مثلا فرزند اولی ها باهوش‌اند. فرزندان وسط و آخر علاقه‌مند به دستیابی به چیزهای منحصربه‌فرد هستند.
 
اختلافات خواهر و برادرها می‌تواند حل این تعارض را به آن‌ها آموزش دهد: مشکلات خواهر و برادرها می‌تواند گاهی دردسرساز باشد اما این امکان نیز وجود دارد که به حل تعارضات آن‌ها کمک شایانی بکند. کودکان با یکدیگر درگیر می‌شوند و رقابت می‌کنند همچنین ارتباط مؤثر با یکدیگر را می‌آموزند.
 
روانشناسی تأثیر خواهر و برادرها در رشد یکدیگر 1
 
روابط خواهر و برادرها، دوستی‌های بلندمدت و وفاداری:
نوعی فشار بیولوژیکی ناشی از ژن‌های مشترک وجود دارد که سهم آن‌ها 50 درصد است که از والدین به ارث می‌رسد؛ و نشان‌دهنده علت این دوستی بلندمدت است. حتی اگر خواهر و برادری کنار یکدیگر رشد نکنند با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، قادر هستند روابط قوی را با یکدیگر داشته باشند.
 
خواهر و برادرها می‌توانند تأثیر مثبتی به روی وزن شما داشته باشند: تحقیقات نشان داده است که اگر کودکی دچار چاقی شود به‌احتمال 40 درصد خواهر و یا برادر او نیز دچار چاقی خواهد شد. همچنین انجام حرکات آمادگی جسمانی در هر دو کودکان اتفاق خواهد افتاد.
 
خواهر و برادرها به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک می‌کنند: اگر شما یک سیستم ایمنی قوی دارید باید از خواهر و برادرتان تشکر کنید. داشتن خواهر یا برادر به کاهش عفونت در خانواده کمک می‌کند. مطالعات نشان داده که در معرض میکروب، عفونت و آلرژی واقع‌شدن می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.
 
در دوران بلوغ خواهر و برادران ازلحاظ انتقال حس شایستگی و رضایت از زندگی تأثیر زیادی به روی یکدیگر می‌گذارند. موانع مختلف در زندگی ازجمله: بیماری و یا مرگ والدین سبب می‌شود فرزندان اتحاد بیشتری با یکدیگر داشته و از یکدیگر حمایت کنند.
 
خواهر و برادر شما می‌توانند امور مربوط به مدرسه‌تان را بهتر کنند: آیا می‌دانستید شما یک معلم خصوصی در خانه‌دارید؟ مطالعات اخیر نشان داده که نمرات بالای فرزندان اول تأثیر زیادی در نمرات خواهر و برادران کوچک‌تر دارد. محققان دریافته‌اند که کودکان اهداف و موفقیت‌های تحصیلی را از فرزندان بزرگ‌تر خانواده تقلید می‌کنند تا به همان دستاوردها برسند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ژوللی ، nanali ، سمیرا۸۰ ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان