امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Chronicles: China

#1
جدیدترین اثر در سری بازی های محبوب و پردرآمد Assassins Creed هفته پیش به بازار عرضه شد.این بار نه یک بازی بزرگ با تبلیغات فراوان بلکه یک عنوان 2.5 بعدی ساده به سبک عناوین پلتفرمر و در محیطی که خیلی ها دوست دارن آن را در نسخه اصلی این فرانچایز هم ببینند . بله ، چین  AC Chronicles: China اولین نسخه از سه گانه Chronicles است و شما در بازی کنترل Shao Jun را در اختیار می گیرید اولین حضور این شخصیت زن در دنیای AC در انیمیشن Assassins Creed Embers بود که در سال 2011 نوسط یوبی سافت ساخته شد و پایان یکی از برترین شخصیت های این فرانچایز یعنی همان Ezio را رقم زد . بعد از اتفاقات Embers ،حالا  Shao Jun به کشور خود چین قرن شونزده برگشته تا فرقه اساسین ها را در چین بازسازی کند او در این راه باید افرادی را که سد راهش هستند را کنار بزند و شما در این سفر او را همراهی خواهید کرد .همانطور که در ابتدا هم گفته شد Chronicles با تصورات شما نسبت به این فرانچایز کاملا متفاوت خواهد بود.

بزرگترین تغییری که در بازی کاملا واضح است تبدیل شدن بازی از یک بازی سه بعدی به یک عنوان 2.5 بعدی کوچک است و جمع و جور است. هم چنین دیگر عناصر جهان باز در این نسخه وجود ندارد و بازی به یک عنوان خطی تبدیل شده و شما تنها باید 12 مرحله بازی را پشت سر هم طی کنید. البته در طول این مراحل ماموریت های اختیاری وجود دارند که می توانید انجام دهید اما تاثیری در روند کلی بازی ندارند و نمی توان  از آن ها به عنوان یک Side Quest نام برد . بخاطر همین می توان گفت که Chronicles غیر معمولترین بازی در فرانچایز AC است .شاید ACعنوانی باشد که خیلی به جزئیات شهرها و ساخت NPC ها و مجموعا یک دنیای واقعی در گذشته توجه بسیاری کند ولی در این نسخه بیشتر با یک محیط دو بعدی که سازندگان را برای طراحی مراحلشان راضی میکند روبرو هستید و هیچ فاکتوری که فکر کنید که در قرن 16 در میان مردم چین زندگی می کنید وجود ندارد.
نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Chronicles: China 1
البته این نکته در بیشتر بازی هایی که در این سبک هستند وجود دارد اما تا وقتی ایرادی ندارد که به گیم پلی بازی ضربه ای نزند طراحی مراحل بازی به دور از هیچگونه نبوغ است و بیشتر شما را به یاد صحنه های دکمه زنی می اندازد فقط باید بدانید که در یک زمان به درون کاهی بپرید یا در یک زمان مشخص فردی را بکشید برخلاف Mark Of The Ninja که پر از راه های مختلف و فرعی ست و قبل از هر حرکت باید فکر کنید و استراتژی خاص خود را پایه گذاری کنید Chronicles: China بیشتر شبیه یک دوی با مانع است و چالش خاصی در بازی وجود ندارد البته اگر Checkpoint های بد بازی را که شما را به جلو و عقب شوت می کنند را به عنوان چالش به حساب نیاوریم . البته بازی از یک سیستم ارتقاء ساده نیز بهره مند است که در آن می توانید سرعت خود را افزایش دهید یا Skill های مختلفی را باز کنید که تا حدی می تواند تنوع بخش باشد هم چنین پنهان شدن در کاه یا سوت زدن که در سری اصلی هم وجود دارد در این نسخه بهینه شده است  .
همین موانع ساده هم که با المان های پلتفرمر ترکیب شده لذت بخش هستند.در بعضی از مراحل شما تنها باید با سرعت از روی موانع بگذرید و دشمنان را بکشید و هیچ فاکتور مخفی کاری در این مراحل وجود ندارد با اینکه اینگونه مراحل در بازی کوتاه هستند اما خود واقعی بازی را به نمایش می گذارند ، این مراحل نسبتا چالش برانگیز تر و جذاب ترهستند . هوش مصنوعی بازی بسیار خوب است تنها مشکل آن این است که توسعه دهندگان بازی دشمنان بازی را به صورت کم بینا خلق کرده اند و نیاز زیادی به عینک دارند البته شاید در قرن 16 هم عینک اختراع نشده بود و چینی ها هم با چشم های باریک خود بیشتر از 20 متری خود را نمی دیدند تفاوتی نمی کند که در روز باشد یا شب در روشنایی یا تاریکی ، هوش مصنوعی دشمنان در حد افراد نابیناست ( البته منظور از نابینا میزان دید آنهاست قصد توهین نداشتم )  و اگر در حال صحبت کردند باشند به صورت کلی شما را نخواهند دید .
نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Chronicles: China 1
برای اینکه دشمنان خود را از بین ببرید می توانید به جنگ رو در رو بپردازید و یا مخفیانه از پشت سر خنجر خود را به آنها فرو کنید.به شخصه روش مخفیانه را بیشتر می پسندم بخاطر اینکه می توانید انیمیشن های زیبا Shao Jun را در هنگام Takedown کردن دشمنان ببنید و لذت ببرید.در طرف دیگر جنگ های رودرو بسیار خشک و نچسب طراحی شده و سازندگان نیز بیشتر توجه خود را بر روی مبارزات مخفیانه گذاشته اند .
اگر هنگامیکه در حال بازی کردن Chronicles: China  به صفحه بازی خود نگاهی بیاندازید بیشتر حس می کنید که در حال دیدن یک نقاشی از مغماری چینی قرن 16 هم هستید که با رنگ های سیاه و قرمز رنگ بندی شده است طراحی گرافیک بازی واقعا زیباست و دارای عمق است وقتی که ازپلی رد می شوید می توانید این عمق را احساس کنید یا واقتی که از برجی بالا می روید و به لبه کناری برج می رسید دوربین در حالت سه بعدی می چرخد و استایل دوبعدی بازی را تغییر می دهد.
اینگونه شما هرچه بیشتر از گرافیک بازی لذت ببریدو بیشتر احساس کنید که فضای بازی 3 بعد است که در 2 بعد جمع شده و بعد سوم هرموقع ممکن است خود را نشان دهد. داستان بازی نیز به جای اینکه به دنبال ساخت کارکترش باشد توسط میان پرده ها که خود از چند نقاشی تشکیل شده اند روایت می شود و این باعث شده که کاراکتر های بازی بیشتر شبیه چند تصویر باشند تا انسان .بطور کلی و در یک جمع بندی خلاصه اگر طرفدار پروپا قرص AC هستید . سری Chronicles به شما توصیه میشود.داستان بازی در دو قسمت دیگر و با تنوع در لوکیشن و شخصیت اصلی بازی دنبال می شود و برای اینکه پل های داستانی را درک کنید باید از همین اپیزود اول شروع کنید.شاید این نسخه یک عنوان عالی نباشد اما در نوع خود خوب است اما نباید مانند دیگر AC هایی که در بازار عرضه می شوند انتظارات زیادی از آن داشته باشید .
نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Chronicles: China 1
نکات مثبت:
+ گرافیک هنرمندانه بازی
+ مراحل سرعتی بازی جذاب هستند
+ انیمیشن های زیبا Shao Jun  

نکات منفی:
-  سیستم Checkpoint بازی
- طراحی مراحل غیر هوشمندانه
- کارکتر های بازی بیشتر شبیه چند آواتار هستند
- مبارزات بازی بسیار نچسب هستند
- هوش مصنوعی دشمنان
نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Chronicles: China 1

+عجب گرافیکی :|
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی بازی HOTLINE MIAMI||اسلحه رو پیدا کردم!
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  نقد و بررسی بازی Mafia Definitive Edition
  داستان تمام assassins creed ها+عکس
  چیز هایی که در assassin creed orgins نمی دانید.
  نقد و بررسی بازی Saints Row The Third: Remastered
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان