امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همکاری سامسونگ و بلک‌بری - امنیت بیشتر برای گلکسی

#1
 همکاری سامسونگ و بلک‌بری - امنیت بیشتر برای گلکسی 1

واحد خبر mobile.ir : دو شرکت دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سامسونگ الکترونیکس و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بلک‌بری طی مراسمی که در روز پنجشنبه 13 نوامبر 2014 (22 آبان 1393) در سان‌فرانسیسکو برگزار شد، خبر مشارکت خود را علنی کردند. به موجب این همکاری، نرم‌افزار امنیتی سامسونگ به نام دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناکس (KNOX) ، با کمک تجربه بلک‌بری در زمینه امنیت سازمانی تقویت خواهد شد. این کار، بر مبنای پلتفرم جدید بلک‌بری به نام BlackBerry Enterprise Service 12 (سرویس سازمانی بلک‌بری 12) -- که به اختصار BES12 خوانده می‌شود -- استوار شده و بدین ترتیب با به کارگیری تخصص بلک‌بری در حوزه رمزنگاری، امنیت دستگاه‌های گلکسی افزایش خواهد یافت. لازم به ذکر است پس از نشر این خبر، سهام بلک‌بری با 7 درصد رشد مواجه شد.
از آنجا که سامسونگ یکی از رقبای جدی بلک‌بری محسوب می‌شد، به اعتقاد برخی کارشناسان این اقدام کمی عجیب می‌نماید، ولی همکاری این دو شرکت از بسیاری جهات عاقلانه به نظر می‌رسد چون فناوری‌های امنیتی این دو کمپانی می‌تواند مکمل هم باشد؛ درست است که سهم بلک‌بری از بازار تلفن‌های همراه هوشمند کاهش یافته، ولی اعتبار این کمپانی به عنوان قطبی در عرصه خدمات امنیتی و سازمانی همچنان پابرجا بوده و علاقه سامسونگ به مشارکت با آن، خود گواهی بر این مدعاست.
برخلاف بلک‌بری، سامسونگ بازار اسمارت‌فون‌ها در آمریکا را در دست داشته و قصد دارد با نوآوری‌های خود، محل کار و حریم شخصی را پیوند بزند. ناکس (KNOX)، نرم‌افزار امنیتی سامسونگ که در تعدادی از دستگاه‌های گلکسی به کار رفته، به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات شخصی را از اطلاعات کاری جدا کنند تا از این طریق هم مسایل امنیتی شرکت در نظر گرفته شود و هم حریم شخصی کارمندان حفظ شود. ارائه نرم‌افزار امنیتی KNOX از طرف سامسونگ تلاشی است در جهت تحقق ایده "وسیله خودت را بیاور" (دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
Bring Your Own Device ). طرفداران این ایده معتقدندکه کارمندان باید اجازه داشته باشند وسایل ارتباطی شخصی خود را، مانند لپ‌تاپ، تبلت و تلفن همراه، به محل کار آورده و از همین وسایل برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها و اطلاعات شرکت استفاده کنند.
همکاری سامسونگ و بلک‌بری - امنیت بیشتر برای گلکسی 1
باوجود اینکه نرم‌افزار امنیتی KNOX از مراکزی چون پنتاگون مهر تایید گرفته، اما خبر‌هایی مبنی بر نقص‌های امنیتی آن نیز شنیده شده که باعث بروز تردید در کارایی آن گشته است. در این میان همکاری با بلک‌بری باعث تقویت هرچه بیشتر KNOX خواهد شد و از طرفی موجب می‌شود شرکت‌هایی که قصد استفاده از نرم‌افزار KNOX را دارند، همزمان از پلتفرم BES12 نیز برخوردار گردند. اینجاست که اهمیت این مشارکت برای هر دو شرکت مشخص می‌شود.
همکاری سامسونگ و بلک‌بری - امنیت بیشتر برای گلکسی 1
جان سیمز (John Sims)، رییس بخش خدمات سازمانی بلک‌بری، در رابطه با اهمیت این همکاری می‌گوید: «برای دست‌یابی به این توافق دوجانبه، با بالاترین سطوح هر دو کمپانی رایزنی کردیم و این نشان از جدیت همکاری دو طرف دارد.» به گفته وی، دو شرکت در ابتدای راه قرار داشته و این توافق، تازه گوشه‌ای از همکاری‌های دو کمپانی در آینده را نشان می‌دهد. جان جکسون (John Jackson)، از تحلیلگران فناوری در موسسه IDC، نیز مشارکت بلک‌بری و سامسونگ را این‌گونه توصیف کرد: «همکاری با سامسونگ برای بلک‌بری معامله بسیار بزرگی به شمار می‌رود. مشارکتی با چنین پتانسیل بالا از تاثیر چشمگیر بر شرکت، برای بلک‌بری دور از انتظار بود.»
ارائه محصولات و خدمات جدید، خط مشی جان چن، مدیرعامل بلک‌بری، برای احیای شرکت است ولی می‌توان گفت پلتفرم BES12 شاه‌کلید بلک‌بری بوده و این شرکت را برای نیل به دو هدف اصلی آن یاری می‌کند، هدف اول، دو برابر کردن درآمد از بخش نرم‌افزار تا رقم پیش‌بینی شده 500 میلیون دلار و هدف دوم، بازگشت به سوددهی در سال مالی آینده با جلب اعتماد شرکت‌های خصوصی و دولتی. جان چن در مصاحبه‌ای عنوان کرد که به منظور داشتن یک منبع سودآور مستمر، بیش از 90 درصد از لایسنس‌های BES12 به صورت اشتراک به فروش خواهند رفت. وی گفت: «من به دنبال کسب‌و‌کاری هستم که نه تنها درحال رشد بوده بلکه قابل پیش‌بینی هم باشد.»
همکاری سامسونگ و بلک‌بری - امنیت بیشتر برای گلکسی 1
[ltr]تصویر بالا: جان چن، مدیرعامل بلک‌بری[/ltr]

لازم به ذکر است که پلتفرم BES12، غیر از سیستم‌عامل بلک‌بری، می‌تواند بر روی سیستم‌عامل‌های دیگر نظیر iOS، ویندوز و اندروید نیز کار کند. این بدان معناست که بلک‌بری می‌تواند رابطه تجاری خود را با دیگر شرکت‌ها از طریق فروش این نرم‌افزار حفظ کند، حتی اگر آن شرکت‌ها از دستگاه‌های بلک‌بری استفاده نکنند. بنا‌بر اعلام بلک‌بری، تاکنون 5.1 میلیون تقاضا برای دریافت لایسنس BES12 ثبت شده و آنطور که بلک‌بری ادعا می‌کند، حدود 30 درصد از این مشتریان، از پلتفرم‌های شرکت‌های رقیب به BES12 کوچ کرده‌اند. ناگفته نماند که این برای اولین بار است که پلتفرم BES به منظور مدیریت و تامین امنیت تجهیزات تشخیص پزشکی، ماشین آلات صنعتی و حتی خودرو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از آنجا که به دلیل ظهورتولیدکنندگان چینیِ گوشی‌های ارزان قیمت (مانند Xiaomi) تسلط سامسونگ بر بازار مصرف‌کنندگان در معرض خطر قرار گرفته بود و این شرکت کمی در مضیقه قرار داشت، اقدام اخیر -- که زمینه فروش دستگاه‌های بیشتر به مشتریان شرکتی در آینده نزدیک را فراهم می‌کند -- می‌تواند اندکی از این فشار کاسته و وضع سامسونگ را بهبود بخشد. از طرف دیگر بلک‌بری هم گرچه به تولید اسمارت‌فون‌های خود ادامه داده و سعی در حفظ وجهه قدیمی خود دارد، ولی هم‌اکنون سیاست این شرکت حول جذب مشتریان شرکتی می‌گردد؛ شرکت‌هایی که به‌طور گسترده در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن با مسایل امنیتی داده‌ها هستند.
جان چن که از عملکرد خود راضی به‌نظر می‌رسد، با اعتماد به‌نفس کامل از بهبود اوضاع بلک‌بری سخن می‌گوید: «این برنامه با آن چیزی که در روز اول ترسیم کرده بودم تفاوت چندانی ندارد، اما به دلیل آنکه در ابتدای امر اوضاع شرکت به‌هم‌ریخته و مشوش بود، کمتر کسی حرف‌های من را در آن زمان باور می‌کرد. امروز پیام کلیدی آن است که اکوسیستم ما در حال برگشت بوده و از این‌رو شرکت‌های مخابراتی هیجان‌زده شده‌اند.»
در حاشیه این مراسم، بلک‌بری از دیگر پیشرفت‌های صورت گرفته در محصولات شرکت خبر داد از جمله امکان برقراری ویدیو‌کنفرانس از طریق پیام‌رسان بلک‌بری (BBM). هم‌چنین در این مراسم اعلام شد که بلک‌بری علاوه‌بر سامسونگ، با شرکت‌های Brightstar (بزرگترین توزیع‌کننده وسایل بی‌سیم) و Salesforce (شرکت طراح نرم‌افزار‌های شرکتی و ارائه دهنده سرویس‌های ابری) نیز قرارداد همکاری امضا کرده است. در آخر بلک‌بری اعلام کرد که عرضه اسمارت‌فون دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BlackBerry Classic از 17 دسامبر (26 آذر) طی مراسم‌هایی که در نیویورک، فرانکفورت و سنگاپور برگزار می‌شود، آغاز خواهد شد. این گوشی شباهت‌های بسیاری به گوشی محبوب دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
BlackBerry Bold داشته و با قیمت 449 دلار وارد بازار خواهد شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قوی‌ترین گلکسی سامسونگ ۸ اردیبهشت رونمایی می‌شود
  پنج دلیل برای نخریدن گلکسی ای ۵۱ سامسونگ
  گوشی گلکسی F02s سامسونگ همان گلکسی A02s خواهد بود
  نمره دوربین گلکسی S21 اولترا در DxMark کمتر از S20 اولترا اعلام شد!
  گلکسی Xcover 5 سامسونگ معرفی شد
  اپلیکیشن Health سامسونگ دیگر از گوشی‌های هوشمند قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد
  مقایسه دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا
  گوشی گلکسی اف ۶۲ سامسونگ با باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد
  رندر مفهومی گلکسی نوت ۲۱ اف ای منتشر شد؛ دستگاهی با طراحی زیبا
  سامسونگ آپدیت One UI 3.1 را برای پرچمداران قدیمی و میان‌رده‌هایش منتشر می‌کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان