امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راه‌اندازي پويش «قرآن را به اشتراك بگذار» در آمريكا

#1
راه‌اندازي پويش «قرآن را به اشتراك بگذار» در آمريكا


مسلمانان آمريكايي براي مقابله با اسلام‌هراسي اقدام به راه‌اندازي كمپين (پويش) «قرآن را به اشتراك بگذار» كردند.
احتمال تصويب قانوني جديد در خصوص حجاب بانوان مسلمان در كانادا
دولت استان كبك كانادا، قصد دارد با تصويب رساندن لايحه‌اي تا تابستان امسال، پوشيدن نقاب و برقع را براي كاركنان زني كه ارباب رجوع دارند و براي شهرونداني كه به ادارات دولتي مي‌روند، ممنوع كند.
درحال حاضر اين ممنوعيت در همه جاي كانادا به جز استان كبك وجود دارد.
پير مارتين، استاد علوم سياسي دانشگاه مونترال با ابراز تاسف مي‌گويد: «دولت در اين لايحه با محدود كردن موضوع داشتن نشانه‌هاي مذهبي در اماكن دولتي، فقط به پوشش صورت، اين پيغام را مي‌دهد كه اين لايحه سياسي است و فقط يك گروه مذهبي، يعني مسلمانان، هدف قرار گرفته‌اند.»
از سوي ديگر ژوزلين مكلور، استاد فلسفه دانشگاه لاوال كبك گفت: «اين حداقل كاري است كه دولت مي‌تواند در خصوص انتظارات گسترده مردم انجام دهد، تعجب آور است كه اين كار قبلا انجام نشده است.»
وي خاطر نشان كرد: «اگر در اين لايحه به نشانه‌هاي مختلف مذهبي كاركنان دولت اشاره نشود، مردم بسيار دلسرد و نااميد مي‌شوند.»
به گزارش خبرگزاري فرانسه از مونترال، فيليپ كوئيار، نخست وزير كبك، به تازگي اعلام كرده است به علل ارتباطي، امنيتي و شناسايي، صورت كاركنان دولتي كه خدمات ارائه مي‌كنند و صورت كساني كه خدمات دولتي دريافت مي‌كنند نبايد پنهان باشد.
وي تاكيد كرد كسي نبايد فكر كند حكومت كبك يك حكومت مذهبي است.
كوئيار گفت اين لايحه تا ژوئن ارائه مي‌شود و پيش بيني مي‌شود سبب به وجود آمدن بحثهايي در جوامع قومي و مذهبي شود.
در لايحه پس از ده سال مجادله در باره ارتباطات دولت كبك با برخي اقليت‌ها ارائه مي‌شود.


راه‌اندازي پويش «قرآن را به اشتراك بگذار» در آمريكا

به گزارش خبرگزاري آوا، پس از حوادث اخير در جهان اسلام و افزايش موج اسلام‌هراسي در كشورهاي غربي، تعدادي از مسلمانان آمريكا تصميم گرفتند كه براي معرفي چهره رحماني اسلام دست به يك ابتكار عمل بزنند.
كمپين «قرآن را به اشتراك بگذار» كه توسط تعدادي از مسلمانان آمريكايي به راه افتاده است، خيلي سريع توانسته در ميان ديگر مسلمانان آمريكايي نيز جا باز كند.
در اين طرح از مسلماناني كه در كشورهاي غير اسلامي زندگي مي‌كنند، درخواست مي‌شود كه قرآني را در اختيار يك غير مسلمان قرار دهند تا وي بدون واسطه با كتاب آسماني مسلمانان آشنا شود.
قرآن‌هاي مذكور داراي ترجمه انگليسي بوده و آياتي كه نشانگر صلح‌آميز و رحماني بودن اسلام است، در آن مشخص شده است.
نهاد عواد، مدير اجرايي شوراي روابط آمريكايي ـ اسلامي در بيانيه‌اي اظهار كرد: آيات مشخص و واضحي در قرآن وجود دارند كه مسلمانان را به پاسخ آرام و بدون خشونت در مقابل اهانت‌ها توصيه مي‌كنند.
همچنين در اين كمپين از مسلمانان خواسته مي‌شود كه در كنار هديه قرآن به غير مسلمانان، دقايقي چند نيز با آنان در مورد اسلام واقعي صحبت و بر اين مسئله تأكيد كنند كه داعش و ديگر گروه‌هاي تروريستي به هيچ وجه اسلام و مسلمانان را نمايندگي نمي‌كنند.


برگزاري همايش گفت‌وگوي اديان اسلام و يهوديت در فرانسه

به ابتكار انجمن همزيستي فرانسه پنج‌شنبه، ۲۱ اسفندماه همايشي در كاخ لوكزامبورگ پاريس به‌منظور تقويت گفت‌وگوي پيروان اسلام و يهوديت برگزار مي‌شود.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني saphirnews، فعالان مذهبي و روشنفكران جوامع مسلمان و يهودي فرانسه، در اين همايش كه داراي سه محور با عناوين «قطع ارتباط چرا؟»، «گفت‌و‌گوي بين ديني؛ راه حل كافي؟» و «يهودي، مسلمان، معتقد يا غيرمعتقد، همه شهروندان يك كشورند» سخنراني خواهند كرد.
امام مسجد بوردو، اعضاي انجمن مبارزه با اسلام‌ستيزي در فرانسه، مدير اروپايي بنياد درك قومي (FFEU) و نويسندگاني چون مارك شب سان و رقيه ديالو از جمله سخنرانان اين همايش هستند.
يك عضو سنا به نام استر بن باسا و نيز يك استاد دانشگاه با نام ژان كريستف اتياس كه از جمله سازمان‌دهندگان اين همايش هستند، اعلام كردند: امروز بيش از هر زماني برقراري اين گفت‌و‌گو ضروري به‌نظر مي‌رسد.
آن‌ها ضمن دعوت به مبارزه با نژادپرستي خواستار آن شدند كه اين مبارزه جنبه عمومي به خود گرفته و همه انواع نژادپرستي از جمله اسلا‌م‌ستيزي، يهودستيزي، نژادپرستي روزمره و همه شكل‌هاي تبعيض را دربرگيرد.


انگليس به بهانه مقابله با افراط‌گري دادگاه‌هاي اسلامي را هدف قرار مي‌دهد
مطالب افشا شده از پيش‌نويس طرح جديد وزارت كشور انگليس براي مبارزه با افراط‌گرايي، نشان داد كه اين‌بار دادگاه‌هاي مجري قوانين شريعت اسلامي هدف قرار گرفته‌اند.
به گزارش روزنامه انگليسي تلگراف، اين پيش‌نويس همچنين معرفي كاركناني كه ظن افراط‌گرايي در مورد آن‌ها مي‌رود، در نظر گرفتن جريمه براي كسانيكه انگليسي نمي‌دانند و سخت‌تر كردن اعطاي حق شهروندي را شامل مي‌شود.
اين سخت‌گيري‌ها بخشي از برنامه جديد انگليس براي مقابله با تهديد افراط‌گرايي است كه پس از حادثه تروريستي پاريس و نيز مشخص شدن هويت شهروند انگليسي معروف به «جان جهادي» به عنوان يكي از قاتلان داعشي، تنظيم شد.
اين پيش‌نويس تا پايان اين ماه و پيش از انتخابات پارلمان انگليس منتشر مي‌شود و ممكن است بزودي به اجرا درآيد.
شورا‌ها و دادگاه‌هاي اسلامي انگليس كه از سوي مسلمانان براي حل مناقشات مورد استفاده قرار مي‌گيرند و همواره به عنوان دستگاه موازي در كنار قوانين انگليس مطرح بوده‌اند، يكي از نقاط مورد تمركز اين سند هستند.
در اين پيش‌نويس آمده كه دولت نگران نحوه عملكرد شوراهاي اسلامي در برخي مناطق اين كشور است.
اين طرح، «نظارت مستقل» بر عملكرد دادگاه‌هاي اسلامي و نيز بررسي‌هاي لازم براي شناسايي نقشه «اسب تروجان» در اين دادگاه‌ها را مطرح و ادعا مي‌كند كه افراط‌گرايان به دنبال كسب موقعيت‌هاي اجتماعي براي القاي عقايد خود هستند.
اين پيش‌نويس همچنين تأكيد مي‌كند كه دانشگاه‌ها، خيريه‌ها و شوراهاي محلي نيز بايد مورد نظارت قرار گيرند.

مفتي مصر: مصر لنگرگاه ثبات كشورهاي عربي است
به گزارش خبرگزاري رسا، شوقي علام مفتي مصر، امروز در ديدار با سعد الدين حميدي صقر، رييس هيأت اتحاديه مسلمانان لبنان، مبارزه با جريان‎هاي تروريستي و تكفيري را ضروري خواند و گفت: دين اسلام بر لزوم حفظ ثبات، امنيت و مبارزه با فرهنگ تخريب با افزايش ساخت و ساز تاكيد فراواني كرده است.
وي مصر را حامل پرچم تفكرات صحيح اسلامي دانست و تصريح كرد: مصر بيش از هزار سال است كه پرچمدار تفكرات صحيح اسلام است. مصر مانند قلب انسان است كه اگر آسيبي به اين كشور برسد سرزمين‎هاي اسلامي با خطرهاي جدي مواجه مي‌‎شوند.
شوقي علام، مصر و لبنان را دو كشور متحد در زمينه‎هاي اسلامي خواند و ادامه داد كه لبنان و مصر در مسير يكسان حركت مي‌‎كنند.
وي مصر را لنگرگاه ثبات كشورهاي عربي خواند و گفت: دارالافتاي مصر با پاسخگويي به شبهات و تفكرات غلط تروريست‎‌ها به مبارزه با آنان مي‌‎پردازد. شبهات مطرح شده از سوي تكفيري‎‌ها بايد پاسخ داده شده تا چهره اسلام در كشورهاي جهان مخدوش نشود.
رييس هيأت اتحاديه مسلمانان لبنان در اين ديدار مصر را يك كشور تاثيرگذار در طول تاريخ دانست و خاطرنشان ساخت: مركز اسلامي الازهر در مصر از عوامل انتشار اسلام صحيح در كشورهاي منطقه است.


دانشمند بودايي پس از ۱۰ سال تحقيق مسلمان شد
شايلندرا سينگ دانشمند هندي بودايي پس از ۱۰ سال تحقيق درباره اسلام در مسجدي در تركيه به دين مبين اسلام مشرف شد.
به گزارش پايگاه خبري مليت، اين دانشمند هندي پس از اخذ مدرك دكتري از مالزي به تركيه آمد و در دانشگاه حاجت تپه آنكارا به تحقيقات تكميلي خود ادامه داد.
وي در جريان بازديد از مسجد «احمد حمدي آك سكي» در آنكارا، تحت تاثير فضاي معنوي اين مسجد قرار گرفت و اسلام آورد.
اين دانشمند ۳۳ ساله كه نام علي را براي خود انتخاب كرده است، گفت: در مورد زندگاني حضرت علي (ع) تحقيقات زيادي دارم، مطالعه سيره زندگاني و ويژگي‌هاي اخلاقي و فضايل آن حضرت من را شيفته راه ايشان كرد.
علي سينگ با تاكيد بر اينكه فضيلت حضرت علي (ع) به وي قوت قلب داده است، افزود: در كنار اين موضوع، با قرائت قرآن كريم خلا معنوي خود را پر و روحم آرامش مي‌يابد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
آگهی
#2
راه‌اندازي پويش «قرآن را به اشتراك بگذار» در آمريكا 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یکی دو آیه از قرآن
  تفسیر های قرآن
Star نکاتی مهم که باید درباره قرآن بدانید
  قرآن و تحریف
  فایل تحت وب کتاب قرآن به ترجمه فارسی
  استفاده از قرآن و سنت در راستای ساخت جامعه قرآنی ضروری است
  ترتیب و چینش سوره های قرآن بر چه اساسی است؟
  برابری زنان و مردان در قرآن کریم
  برده داری در قرآن و اسلام
  چرا خداوند در قرآن كريم به عصر، سوگند ياد كرده است؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان