امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اين كتاب حقيقت وهابيت‌ را با زبان ساده بر ملا كرد

#1
اين كتاب حقيقت وهابيت‌ را با زبان ساده بر ملا كرد


كتاب حقيقت وهابيت نوشته عبدالله علي‌بخشي از سوي دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها منتشر شد.
به گزارش خبرنگار سرويس انديشه پايگاه اطلاع‌رساني حج، كتاب حقيقت وهابيت نوشته عبدالله علي‌بخشي از سوي دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در سال ۱۳۹۳ منتشر و روانه بازار شد.

در مقدمه اين كتاب آمده است: در رابطه با فرقه منحرف وهابيت، تاكنون صدها جلد كتاب، جزوه و مقاله از سوي شخصيت‌هاي علمي فرهنگي و مذهبي جهان نوشته شده است. برخي از لحاظ تاريخي آن را مورد بررسي قرار داده‌اند و برخي نيز از حيث اصول اعتقادي و مباني ديني بطلان آن را ثابت كرده‌اند، عده اي ديگر نيز انحرافات اعتقادي، سياسي و جناياتي كه پيروان اين فرقه در جهان اسلام مرتكب شده‌اند را بيان نموده‌اند.

اما تبيين انحرافات اعتقادي اين فرقه و پاسخ به شبهاتي كه آنان ايجاد كرده‌اند با زباني ساده و روان براي اقشار مختلف جامعه به ويژه جواناني كه با استدلال‌ها و اصطلاحات علمي ادبي، فقهي، اصولي و تفسيري آشنا نيستند، از جمله كاستي‌هايي است كه كمتر به آن پرداخته شده است و جاي آن همچنان خالي است.

در اين كتاب مي‌خوانيم: «پيشينه وهابيت»، «تاريخچه وهابيت»، «ويژگي‌هاي فكري و اعتقادي وهابيت»، «نقاط مشترك خوارج و وهابيون»، «تفاوت وهابيت با اهل‌سنت»، «خدا در آيين وهابيت»، «خداي وهابيت از عرش به زمين مي‌آيد»، «خداي وهابيت مي‌خندد»، «خداي وهابيت غير از ريش و عورت، همه چيز دارد»، «خداي وهابيت از عرش بزرگ‌تر است»، «دست‌هاي خدا خيلي دراز است»، «برخي از فتاواي مفتيان وهابي» و «اهداي گل به مريض».

در ذيل موضوعي با عنوان پيشينه وهابيت آمده است: «وهابيت از جمله فرق نوظهوري است كه آن را در اوائل قرن دوازدهم هجري با شعار بازگشت به دوران سلف صالح به وجود آوردند. پيروان اين فرقه ابتدا خود را سلفي مي‌ناميدند و به مرور زمان به عنوان (وهابي) معروف گشتند. درميان اهل‌سنت، مكاتب و گرايشات متعددي در حوزه‌هاي سياسي مذهبي در طي قرون مختلف به وجود امده است كه معروف‌ترين آنها سلفيون هستند.

سلفيون به ويژه وهابيون معتقدند كه امت اسلامي پس از دوران سلف به مرور زمان به انحراف رفته، و بايد آنان را به اصول و اعتقادات و عمل سلف صالح بازگرداند. صاحب‌نظران اين حوزه گرايشات سلفي موجود در بين اهل‌سنت را به چند دسته تقسيم كرده‌اند كه معروف‌ترين آنها تقسيم سلفيت به چهار گونه جهادي تكفيري، تبليغي و سياسي است.

وهابيت را بايد در سلفي‌گري تكفيري جست‌وجو كرد. سلفي‌گري تكفيري يا وهابيت به آن دسته از سلفيون گفته مي‌شود كه تنها خود را مسلمان واقعي دانسته و كليه مخالفان سياسي و اعتقادي خود را كافر و منحرف از اسلام مي‌دانند.

«حرمت ساختن بنا روي قبر و وجوب ويران‌كردن آنها»، «حكم برگزاري مراسم جشن تولد»، «نازك‌كردن و برداشتن ابرو»، «مراسم سوگواري پيامبران و صالحان بدعت است»، «پوشيدن چفيه بر زنان حرام است»، «جهاد نكاح»، «دعا كردن در كنار قبر رسول اكرم صلي‌الله عليه و آله»، «دست‌كشيدن به پرده كعبه»، «رفتن به غار حرا»، «جايزنبودن ذكر با تسبيح»، «فتوا به كفر شيعه» و «مخالفت وهابيون با قرآن و سنت پيامبر صلي‌الله عليه و آله» از ديگر موضوعات مطرح‌شده در اين كتاب است.

در بخش پاياني كتاب نيز موضوعاتي همچون «اهداف و راهبردهاي وهابيت عليه شيعه»، «شيعه و تاريخ پيدايش آن»، «چرا شيعيان در اقليت هستند؟»، «تهمت ناروا به شيعه»، «فرق بين شيعه و سني»، «آيا شيعيان قرآن ديگري دارند»، «سجده بر مهر»، «زيارت قبور»، «تبرك‌جستن»، «توسل»، «دست باز نمازخواندن»، «شفاعت»، «علم غيب»، «سب و لعن صحابه»، «عصمت انبيا و ائمه عليهم‌السلام» و «سب‌النبي صلي‌الله عليه و آله» به چشم مي‌خورد.

شفاعت از ديگر موضوعاتي است كه در اين كتاب مورد بررسي قرار گرفته و ذيل آن آمده است: وهابيون مي‌گويند شفاعت مختص خدا است و درخواست شفاعت از اوليا و انبيا عليهم‌السلام شرك است.

مي‌گوييم: همان‌طور كه در قرآن ذكر شده شفاعت مختص خداست اما خداي سبحان اين مقام را به عده‌اي از اوليا و افراد خاص خود واگذار كرده همانطور كه فرموده: «هيچكس مالك شفاعت نيست مگر كساني كه داراي عهدي نزد خداي رحمان باشند و در آيه ديگري مي‌فرمايد در روز قيامت هيچ شفاعتي به درد نمي‌خورد مگر شفاعت كساني كه خدا به آنها اذن داده است».

از اين آيات روشن مي‌شود كه خدا به عده‌اي اذن شفاعت داده است و آن عده قطعا اولياي خاص و بندگان مقربش هستند كه به اين مقام رسيده‌اند. توسل به اين افراد براي شفاعت شرك محسوب نمي‌شود، زيرا خدا اين مقام را به آنان داده تا افرادي كه داراي صلاحيت هستند شفاعت كنند. در روايات صحيح از كتب اهل‌سنت وارد شده كه انس بن مالك هم از پيامبر صلي‌الله عليه و آله لب كرد كه از او در روز قيامت شفاعت كند و پيامبر صلي‌الله عليه و اله هم پذيرفت.

كتاب حقيقت وهابيت نوشته عبدالله علي‌بخشي در سال ۱۳۹۳ از سوي دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با تيراژ ۳۰۰۰ جلد در ۸۶ صفحه به قيمت ۲۴۰۰ تومان منتشر شده است.

شايان ذكر است، حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت تاكنون حدود ۱۰۰۰ عنوان كتاب با موضوع حج وزيارت منتشر كرده است كه تمامي اين كتاب‌ها به صورت الكترونيكي به نشانيدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://lib.hajj.ir/ قابل دسترسي است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، PISHY ، ✘Nina✘
آگهی
#2
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اين كتاب حقيقت وهابيت‌ را با زبان ساده بر ملا كرد 1
پاسخ
#3
با این جور چیزها شما را متهم به تند روی و این که عقاید هر کس محترمه می کنند همیشه با منطق بکوبیدشان
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  زیباترین جذابترین خطبہ کہ شنیدم (نقد خلافت بعد رحلت پیامبر از زبان امام علی)
  ارایش پسرا(هرچی فک کردم دیدم موضوع ساده ز خوبه همین ارایش پسرا)
  ماجرای مسلمان شدن پروفسور جکی یینگ از زبان خودش + تصاویر
  معرفی ادیان به زبان فلشخوری(آیین شینتو ص 14 )
  حقيقت چيست؟؟؟
Rainbow چرا نماز را به زبان عربی می خوانیم ؟
  زبان فطرت را از یاد نبریم
  دلایل نزول قرآن به زبان عربی
  لطیفه ای از زبان آقا
  عمل جراحی برای زیبایی زبان!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان