امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از عفونت مزمن سینوس ها بترسید

#1
اگر عفونت در سینوس ها سریعا درمان نشود و به مرور بر فرد بماند احتمال ابتلا به بیماری های عفونی مزمن  و حتی نابینایی را در پی دارد و این امر در کودکان که مقاومت بدنشان نسبت به بزرگسالان کمتر است بیشتر اتفاق می افتد.
محمدرضا بلورساز اظهار داشت: در صورت انسان فضاهایی به نام سینوس‌ها وجود دارد که نقش تهویه هوا و فیلتر را ایفا می‌کنند. این سینوس‌ها شامل 2 سینوس پیشانی، 2 سینوس فکی، 4 سینوس در اطراف چشم و 2 سینوس در کف مغز بوده که وجود آنها فوق‌العاده برای بدن مفید است.
*التهاب و تورم سینوس‌ها سینوزیت است
وی افزود: وقتی این سینوس‌ها عفونت کند به آن سینوزیت می‌گویند. در واقع التهاب و تورم سینوس‌ها سینوزیت است که در کودکان 4 ساله به بالا بیشتر در سینوس‌های فکی است چرا که این سینوس‌ها در آنها تکامل بیشتری یافته است.
این فوق تخصص عفونی اطفال گفت: سینوس‌های اطراف چشم از بدو تولد تشکیل می‌شود و سینوس‌های پیشانی نیز از 8 سالگی به بعد به وجود می‌آید بنابراین افراد بالغ ممکن است دچار سینوزیت فکی یا پیشانی شوند و شیرخواران بیشتر با سینوزیت اطراف چشم مواجه می‌شوند.
* سرماخوردگی موجب عفونت سینوسی می‌شود
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: عاملی که موجب عفونت سینوسی می‌شود سرماخوردگی است بنابراین ویروس‌ها و بعد از آنها میکروب‌ها عامل عفونت‌های سینوسی هستند.
وی افزود: حدود 70 درصد افرادی که سرما می‌خورند دچار التهاب سینوسی می‌شوند.
* سرماخوردگی طولانی، آلرژی، دیابت و سرطان موجب سینوزیت می‌شود
این فوق تخصص عفونی اطفال گفت: عواملی که موجب می‌شود فرد به سینوزیت مبتلا شود سرماخوردگی طولانی‌مدت، آلرژی، وجود جسم خارجی در بینی، برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، سرطان، نقص ایمنی و آلرژی است که در این میان آلرژی و سرماخوردگی‌های طولانی‌مدت و تکرار شونده از همه شایع‌تر هستند.
* علائم سینوزیت شیرخواران
بلورساز اظهار داشت: تورم و قرمزی چشم، تب، تهوع، بی‌قراری و گهگاهی سرگیجه جزو و علائم سینوزیت در شیرخواران بوده که مربوط به عفونت سینوس‌های اطراف چشم است.
وی افزود: این بیماری فوق‌العاده خطرناک است زیرا در آن ناحیه استخوانی است که ممکن است درگیر شده، سیاه شود و چشم را مبتلا کند که در نهایت ابتلا به عفونت شدید چشمی را همراه دارد.
* علائم عفونت شدید چشمی ناشی از سینوزیت
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: علائم عفونت شدید چشمی که به دنبال سینوزیت اتموئیدیت ایجاد می‌شود قرمزی، بیرون‌زدگی کره چشم، ایجاد حرکات در این ناحیه، تب بالا، استفراغ و در صورت عدم درمان نابینایی است.
وی افزود: کودکی که دچار سینوزیت فکی می‌شود علائمی مانند ترشح بینی چرکی، سردرد شدید، گرفتگی بینی، تب و بی‌اشتهایی دارد و ترشحات چرکی از پشت حلق کودک داخل گلوی او می‌ریزد.
این فوق تخصص عفونی اطفال ادامه داد: سینوزیت پیشانی که در دوران نوجوانی و بزرگسالی دیده می‌شود با سردرد فوق‌العاده شدید، تب، لرز، گرفتگی بینی و ترشح از بینی همراه است.
* تفاوت سینوزیت حاد و مزمن
بلورساز گفت: تفاوت سینوزیت حاد و  مزمن این است که نوع مزمن به درمان پاسخ نمی‌دهد یا عود می‌کند، همچنین بهترین تشخیص معاینه بالینی کودک رادیوگرافی سینوس ها و در نهایت سی‌تی‌اسکن است و بهترین تشخیص نیز درمان آنتی‌بیوتیکی است.
* برای پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های سینوسی چه کنیم
این فوق تخصصی عفونی اطفال اظهار داشت: بهتر است کودکان در زمستان‌ از سرما محافظت شوند، از تماس با باد سرد محفوظ بمانند، واکسن‌های لازم را تزریق کنند و به محض ورود به منزل دست‌های خود را بشویند.
وی خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود چنانچه کودکی  مشکوک به علائم سینوزیت بود به پزشک مراجعه کرده، توصیه‌های درمانی را جدی بگیرد و برای کنترل مجدد نیز به پزشک مراجعه کند چرا که اگر سینوزیت مخصوصا سینوس‌های پیشانی درمان نشود خطر ابتلا به مننژیت را همراه دارد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
~вэsт~
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عوارض عمل نکردن کیست مویی (سینوس پیلونیدال)
  عفونت قارچي را با اين روغن برطرف کنيد
  ماش بخورید تا بیماری های مزمن نگیرید
  داروی استاتین عفونت باکتریایی خون را کاهش می دهد
  علائم عفونت چشم و درمان خانگی آن
  نارسایی مزمن کلیه بیماری شایع که قابل درمان است
Big Grin دارویی جدید برای مبتلایان به میگرن مزمن!
Thumbs Up شیرمادر عامل مصونیت بلندمدت کودکان در برابر عفونت‌!
Star عصاره‌هایی برای رفع عفونت دستگاه ادراری
Wink درمان عفونت خون با داروی غیرآنتی‌بیوتیکی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان