امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معبد زئوس آسمانی از مهمترین معابد در آتن

#1
معبد زئوس آسمانی آتن
temple of olympian zeus athens greece

معبد زئوس آسمانی در مرکز شهر آتن به سمت قسمت جنوب شرقی منطقه معروف گردشگری شهر یعنی آکروپولیس، قرار گرفته است. سنگ بنای معبد زئوس در سال 515 پیش از میلاد توسط پیسیس تراتوس گذاشته شد.این معبد بزرگترین معبد زمان خود محسوب می شد و در حال حاضر از مهمترین مکان های دیدنی یونان به شمار می رود.
معبد زئوس آسمانی از مهمترین معابد در آتن 1
معبد زئوس آسمانی که از مهمترین جاهای دیدنی یونان و جاذبه های گردشگری آتن است، سازه بسیار عظیمی است که به سبک گرکو- رومن ساخته شده است. با اینکه بیشتر قسمت های این معبد تخریب شده، اما خرابه های آن نیز زیبا و باشکوه بنظر می رسند. سنگ مرمر بکار رفته در ساخت این معبد، از کوه پنتلوس آورده شده است. قطعات سنگ های مرمری که برای استفاده به این مکان حمل می شدند، 96 متر طول و 40 متر عرض داشتند.
معبد زئوس آسمانی از مهمترین معابد در آتن 1
کار ساخت معبد زئوس در قرن ششم پیش از میلاد آغاز شد اما روند احداث آن تا زمان به قدرت رسیدن امپراطور هاردیان در قرن دوم بعد از میلاد، متوقف ماند. در سازه اصلی معبد زئوس ، یکصد و چهار ستون کوریان تینی وجود داشته است. طول هریک از این ستون ها هفده متر بوده است. 48 عدد از این ستون ها به صورت ردیف های سه تایی در زیر سنتوری ها - سه گوش بالای درگاه جلوخان در معماری سنتوری نامیده می شود - قرار گرفته بودند. در طرفین سازه هم ستون های دوگانه به تعداد کلی 56 ستون قرار داشت.

معبد زئوس آسمانی از مهمترین معابد در آتن 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان