امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه کسی پهلوان کشور خواهد شد؟

#1
چه کسی پهلوان کشور خواهد شد؟ 1

ششمین دوره مسابقات بزرگ جام غدیر با حضور سنگین وزن های هنر های فردی و کشتی پهلوانی 20 و 21 آبان ماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور، در این مسابقات دو روزه که از حساسیت ویژه ای برخوردار است در مصاف تماشائی و جذاب مدعیان سراسر کشور، پهلوان سال 1391 ایران تعیین می گردد.

جام غدیر 1391 در رده سنی بزرگسالان ( بالای 20 سال ) و در وزن بالای 90 کیلوگرم در دو رشته کشتی پهلوانی و هنرهای فردی ورزش زورخانه ای برگزار خواهد شد.

در این مسابقات، مدعیان قهرمانی در دو رشته هنرهای فردی ورزش زورخانه ای شامل (چرخ تیز، چرخ چمنی ، میل بازی سنگین، میل گیری سنگین، سنگ و کباده) و رشته کشتی پهلوانی ( در وزن 90+ کیلو گرم) به رقابت می پردازند.

در این مسابقات، بر اساس سنتی کهن قهرمان سنگین وزن کشتی پهلوانی به عنوان 'پهلوان سال کشور' برگزیده می شود.

از سال 1323 تاکنون 22 نفر توانستند این بازوبند ارزشمند را از آن خود کنند که در میان این اسامی نام جهان پهلوان غلامرضا تختی نیز به چشم می خورد .

پهلوان علیرضا سلیمانی با کسب 6 عنوان پهلوانی کشور رکورددار است و پهلوان عباس زندی و پهلوان سید محمود میران نیز 4 بار و پهلوانانی چون مرحوم سید مصطفی طوسی، مرحوم غلامرضا تختی، مرحوم احمد وفادار و حمید قشنگ نیز 3 بار موفق به کسب این عنوان بسیار ارزشمند تاریخی، فرهنگی – ورزشی شده‌اند.

گفتنی است پهلوان بسیجی آرش مردانی از خطه قهرمان خیز لرستان پس از تصاحب 3 بازوبند پهلوانی در 3 سال متوالی(90،89،88)، سال گذشته موفق به کسب بازوبند پهلوان سال توسط مقام معظم رهبری شد.

*** نیکو پلاستیک خزر فاتح لیگ برتر تیمی زورخانه‌ای

مسابقات لیگ برتر تیمی زورخانه‌ای میان تیم‌های نیکو پلاستیک خزر و فولاد ماهان سپاهان و با حضور فرهادی (مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان)، دکتر موفق (مدیر کل روابط عمومی بانک قوامین)، امامی(مدیر کل روابط عمومی بانک قوامین در تهران بزرگ)، علیرضا صفارزاده(رئیس فدراسیون پهلوانی و زور خانه‌ای)، نور الله هدایتی(نایب رئیس فدراسیون)، فرهاد طلوع‌کیان(دبیر فدراسیون زورخانه‌ای)، جمعی از پیشکسوتان و مردم علاقه مند به این رشته ارزشی در زورخانه ملی شهید فهمیده برگزار شد که تیم نیکو پلاستیک خزر مازندران با کسب 179 امتیاز به عنوان قهرمانی لیگ برتر تیمی زور‌خانه‌ای فصل 91 دست پیدا کرد و تیم فولاد ماهان سپاهان با 178 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد.


در مرحله رده بندی نیز تیم مقاومت با 184 امتیاز مقام سوم و تیم پیشگامان کویر دیار کریمان با 171 امتیاز به مقام چهارم رسیدند.

مهدی غیبی(مرشد) روح اله سوادکوهی(میاندار) و محمد نبوی، محمد اکبری، محمد قلی پور، حسن معلم، توحید فتحی، حمید باباگلی، کوروش عباسی، فرشید شعبانی (ورزشکاران) و علی عددی (سرپرست تیم نیکو پلاستیک خزر مازندران) در این تیم به فعالیت پرداختند.

چه کسی پهلوان کشور خواهد شد؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  امتحانات نهایی در زمان مقرر برگزار خواهد شد
Clocket شایعه یا واقعیت ؟! آندرتیکر به ایران خواهد آمد؟
  کدام کشور به خاطر چاقی اقامت نمیدهد؟+عکس
  دنیا تا سال ۲۰۲۵ به انرژی نامحدود دسترسی پیدا خواهد کرد
Subarrow دعوت پارلمان سوریه از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور
  مهاجرت به سوئد| هزینه‌های زندگی و معرفی یک روش ایده‌آل برای مهاجرت به این کشور
  بیش از هشت هزار روستای کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارد
  نحوه بازگشایی مدارس چگونه خواهد بود؟
  جنجال مرغ های آلوده به تریاک در کشور
Heart اولین سفرم به تهران و ریاض خواهد بود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان