امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گزارش نیویورک‌تایمز از وضعیت سیاهان آمریکا

#1
Heart 
یکی از اساتید دانشگاه هاروارد در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: حوادث و اعتراضات اخیر «فرگوسن» نشان داد رنگین‌پوستان و فقرا جایگاهی در آمریکا ندارند.

به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به حوادث اخیر شهر فرگوسن و راه افتادن موجی از اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا نوشت که نظام عدالت آمریکا بار دیگر اثبات کرد و نشان داد که اگر شما فردی رنگین‌پوست و یا فقیر در آمریکا باشید، زندگی شما اهمیت زیادی نخواهد داشت.

در این مقاله که به قلم «جاناتان والتون» استاد دانشگاه هاروارد نوشته شده بود، آمده بود، متأسفانه قانون حاکمیت که امروز در «میسوری» به تصویب درآمده است، ظاهراً به قوانین سال ۱۸۵۷ اشاره دارد. در آن زمان «درید اسکات» که یک برده بود، تلاش کرد تا برای آزادی خود، شکایت کند و در آن زمان، رئیس دیوان عالی گفت: «افرادی که بعنوان برده وارد شده‌اند هیچ حقی ندارند که طبق آن سفیدپوستان موظف به احترام به آن حقوق شود.»

این گزارش در خصوص تبعیض نژادی در آمریکا ادامه داد که این یک منطق برتری سفیدپوستان است و نظام‌های اجتماعی طبق این منطق اجرا می‌شوند و منطقی است که زندگی سفیدپوستان را ارزشمندتر از غیرسفیدپوستان می‌داند و به طور پیش‌فرض سفیدپوستان را بی‌گناه و سیاهپوستان را گناهکار می‌پندارد.

این گزارش سپس در به پرونده «ترایون مارتین» نوجوان سیاهپوست غیرمسلح آمریکایی اشاره کرد که توسط «جرج زیمرمن» نگهبان سفیدپوست آمریکایی کشته شد اما در نهایت بر اساس «حاکمیت قانون» از تمامی اتهامات تبرئه و آزاد شد.

این گزارش با اشاره به تظاهرات اخیر فرگوسن و دیگر شهرهای آمریکا در اعتراض به حکم تبرئه «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست آمریکا که «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست غیرمسلح را با گلوله کشت نتیجه‌گیری کرد که آمریکا باید بفهمد که اعتراضات و خشم عمومی و حتی شورش‌ها از هیچ و پوچ سرنگرفته است. میلیون‌ها نفر توهم ندارند. در جامعه ما شرایطی وجود دارد که روزانه رنگین‌پوستان و فقرا را تحقیر و ارعاب می‌کنند بنابراین تا زمانی که دولت آمریکا از خواب برخیزد و به این مسائل توجه کند، ما چند ماه دیگر در یک شهر دیگر شاهد اعتراضات خواهیم بود. دکتر «لوتر کینگ» کشیش سیاهپوست آمریکایی درست می‌گفت که «شورش زبان شنیده نشده است». هم‌اکنون مردم آمریکا در حال حرف زدن هستند. آیا آمریکا به صدای آنها گوش می‌دهد؟
گزارش نیویورک‌تایمز از وضعیت سیاهان آمریکا 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سگی ایرانی سوژه جدید در آمریکا شد (+عکس)
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
  گزارش حادثه درگیری و فوت کارگر تفکیک زباله
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
  استایل و جواهرات کامالا هریس در مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان