امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از دردهای نوروپاتی چگونه خلاص شویم

#1
پژوهشگران در گزارشی بیان نمودند ژن درمانی غیر ویروسی تحت عنوان VM202در دو  مقدار بسیار اندک سبب بهبود قابل توجه دردهای  نوروپاتی میگردد.
نویسنده ی ارشداین مقاله می گوید: درحال حاضرهیچ دارویی نمی تواند نوروپاتی را معکوس نماید، هدف ما از انجام این تحقیقات ابداع یک روش درمانی است. اگر بتوانیم این روش را بروی تعداد  بیشتری از بیماران انجام دهیم می توانیم نشان دهیم که این درمان یک پدیده ی واقعی است که نه تنها سبب بهبود علایم بیماری می شود(درد ) بلکه  بطور واقعی عملکرد  اعصاب را بهبود می بخشد.
به اذعان بسیاری از بیمارانی که بیش از دو دهه به بیماری دیابت مبتلا هستند پا برهنه راه رفتن بروی شن های ساحلی احساسی شبیه به راه رفتن بروی شیشه های شکسته را برای این  افراد تداعی  می کند.
دراین تحقیق مشخص گردید درمان نوروپاتی دیابتی دردناک(PDN) با ژن درمانی غیرویروسی بنام  VM202سبب بهبود دردهایی می شود که ماهها سبب ناراحتی این افراد  شده است.
نتایج این تحقیق دو سوکور، پلاسبو کنترل دار که فاز دوم آن به اتمام رسیده است درمجله ی سالانه ی Clinical and Translation Neurologyمنتشر گردید.
درحال حاضر هیچ درمانی برای بیماری اعصاب محیطی که 20 تا 25 درصد از افراد مبتلا به دیابت با آن درگیر هستند، وجود ندارد. بیمارانی که به فرم شدید این بیماری مبتلا می باشند با یک خراشیدگی کوچک یا حتی لمسبسیار مختصر درد شدیدی را احساس  می کنند، بطوریکه فعالیت های روزانه ی این  افراد دچار اختلال شده و بشدت بر خواب و خلق و خوی آنها تأثیر منفی دارد و کیفیت زندگیشان را  کاهش می دهد.
به گفته ی دکتر Kesslerنویسنده ی ارشد این مقاله علایم  افرادیکه  این نوع درمان را دریافت  کرده اند تا بیش از 50 درصد کاهش یافته است و عملاً هیچ عارضه ی جانبی پس از این درمان در آنها بروز نکرده است. این درمان نه تنها موجب بهبود درد این افراد شده است بلکه توانایی آنها را در درک تماس یا لمس بسیار نامحسوس بهبود بخشیده است.
VM202حاوی ژن فاکتور رشد هپاتوسیت انسانی یا HGFاست، فاکتورهای رشد نوعی پروتئین طبیعی در بدن هستند که بروی سلولها تأثیر می گذارند(در این مورد بروی سلولهای عصبی) و موجب حفظ حیات، سلامت وعملکرد انها می شوند.
دانشمندان معتقدند  برای بررسی اثر بخشی این نوع درمان بروی بازسازی اعصاب آسیب دیده ومعکوس نمودن نوروپاتی نیاز به تحقیقات بیشتری در آینده دارند. یکی از بیمارانی که این درمان را دریافت کرده است پس از یکسال از درمان، هیچ یک از علایم قبلی نوروپاتی را نداشته و امیدوار است تأثیرات این درمان پایدار بوده و او  برای همیشه از علایم نوروپاتی رهایی یافته باشد.
در بیماران مبتلا به نوروپاتی  دیابتی دردناک، بطور غیرطبیعی مقدار قندخون بالا می باشد و این مقدار قند دارای تأثیرات سمی بر بدن این افراد است و موجب تخریب سلولهای عصبی می گردد. این سلولهای آسیب دیده  پیام هایی غیرطبیعی  ارسال  می کنند که سبب احساس  درد می شود و معمولاً درد در اندام های تحتانی  و نوک انگشتان پا بیشتر از سایر نقاط احساس می گردد. این وضعیت می تواند به جراحت، زخم های مزمن پا و حتی قطع عضو بیانجامد.
مسکن ها و برخی داروهای دیگر می توانند علایم این بیماری را کاهش دهند اما این داروها  اغلب  با عوارض جانبی نامطلوبی همراه می باشند.
دکتر  Drissاستادیار نورولوژی در بیمارستان Northwestern Memorialمی گوید: ما امیدواریم این درمان موجب افزایش تولید موضعی فاکتور رشد هپاتوسیت شود و به بازسازی اعصاب و رشد عروق خونی جدید و در نتیجه کاهش درد کمک نماید.
هشتاد و چهار فرد مبتلا به نوروپاتی دردناک دراین تحقیق شرکت  داشتند، این افراد در یک بازه ی زمانی  دو هفته ای دوبار به کلینیک درمانی مراجعه کرده و  یک سری تزریقات در ماهیچه های پشت ساق پا و پایین پاهای آنها صورت  می گرفت.
برخی از این  افراد  تزریق پلاسبو  (نرمال سالین) دریافت می کردند و برخی دیگر یک دوز پایین از درمان ، در حالیکه  به برخی از  بیماران دوز بالایی از درمان VM202تزریق گردید.
دکتر Drissمی گوید: ما دریافتیم کاهش درد در بیمارانی که دوز پائینی  از این درمان را دریافت  کرده بودند بهتر از بیمارانی بود که  دوز بالایی از آن یا پلاسبو را دریافت  کردند. تنها عارضه ی جانبی، واکنش محل تزریق به درمان بود.
از بیماران خواسته شد تا درطی  9 ماه پس از درمان میزان و شدت علایم و درد خود را گزارش کنند. درسه ماه اول، بیمارانی که دوز کمی دریافت نموده بودند کاهش چشمگیری در میزان درد خود در مقایسه  با گروه پلاسبو را اعلام کردند. این تأثیرات درماه ششم و در ماه  نهم پس از تزریق ادامه داشت. محققان درآینده ی نزدیک  فاز سوم این تحقیق را بروی تعداد بیشتری  از بیماران آغاز خواهند کرد.
به گفته ی پرفسور Kessler: هدف ما ابداع درمانی برای این بیماری ناتوان کننده است که نه تنها  علایم آنرا برطرف نماید بلکه سبب بهبود عملکرد اعصاب و معکوس نمودن نوروپاتی گردد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان