امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اندازه گیری دقیق فواصل کیهانی با کشف نوع جدید ابرنواخترها

#1
مارچ 2015 به گزارش phys.org

انفجار ستارگان مرده یا سوپرنواها (ابرنواختر ها ) برای دهه ها بعنوان شمع های استاندارد یا معیار اصلی اندازه گیری فواصل کیهانی مورد استفاده قرار گرفته است . ابرنواختر های نوع اول یا Ia  به اخترشناسان این اجاز را میدهد تا فاصله های کهکشانهای دیگر را اندازه بگیرند – با این حال این معیار ها عالی و دقیق نیستند .

بنا به تحقیق جدید که در تاریخ 27 مارچ در JURNAL SCIENCE به چاپ رسید دانشمندان موفق به کشف نوعی ابرنواختر نوع اول شدند که میتواند به تخمین فواصل کیهانی کمک بیشتر و دقیقتری بکند .

اندازه گیری دقیق فواصل کیهانی با کشف نوع جدید ابرنواخترها 1

اخترشناسان این نوع ابرنواخترها را که در نزدیکی ستاره های جوان شکل میگیرد با استفاده از داده ها و مشاهدات کاوشگر GALEX کشف کردند . این اندازه گیری ها تقریبا دقتی 2 برابر اندازه گیری های پیشین دارد .

یافته های جدید میتواند برای تحقیق روی انرژی تاریک که یکی از مرموز ترین مسائل کیهان شناسی دو ده اخیر بوده است مورد استفاده قرار بگیرد . انرژی تاریک از سال 1998 جزو عجیب ترین و مرموز ترین مباحث کیهان شناسی بوده است . انرژی تاریک باعث شتاب گرفتن  و دور شدن اجرام کیهانی وکهکشان ها از هم میشود ولی هنوز منشا ان مشخص نیست . اندازه گیری این شتاب مرتبط با ابرنواختر های نوع اول میباشد .

این تیم تحقیقاتی با ابزار الات پیشرفته و دقیق نزدیک به 100 ابرنواختر از درجه 1 را بررسی و تحلیل نمودند و با استفاده از داده های کاوشگر GALEX و نور فرابنفش ستاره های جوان را از پیر مجزا ساختند و مشخص شد این انفجارهای ابرنواختر های جدید ناشی از کوتوله های سفید میباشد .

این نوع ابرنواختر ها و داده های جدید میتواند به ما دقتی از فواصل را حتی تا 5-6 میلیارد سال نوری و بیشتر کمک به سزایی بکند.

DON NEIL از تیم موسسه فناوری کالیفرنیا پاسدینا میگوید : هر بهبودی در دریافت نور این ابرنواختر ها تاثیر مستقیمی برای فهم بیشتر انرژی تاریک نیز میباشد . و به ما اجازه میدهد حداقل یک گام به سمت فهم این انرژی مرموز پیش برویم
هوش فرازمینی
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اندازه‌گیری بادهای خورشیدی و مَگنِتوسفِر زمین
  “شبکه کیهانی” چقدر تاریک است؟
  کشف نوری خاص که برای شکل‌گیری حیات اهمیت دارد
  نظریه‌ای برای شکل‌گیری سیاره‌ای فراخورشیدی
  دانشمندان گرانش مریخ را اندازه‌گیری کردند
  شاید “انرژی تاریک” در دوره‌های کیهانی دچار تغییر شود
  آیا مدل شکل‌گیری کهکشان‌ها به بازنگری نیاز دارد؟
  شبدر کیهانی اینشتین
  اسرار درخشان ترین انفجار کیهانی!
  ابزار بهتر برای شکار دقیق‌تر سیارات

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان