امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ابزار جدید دانشمندان برای یافتن هوش فرازمینی

#1
این ابزار جدید با نور مادون قرمز اسمان را رصد خواهد کرد . ستاره شناسان مرکز seti {تحقیق برای یافتن هوش فرازمینی } به بررسی نور مادون قرمز توسط اشکار سازهای جدید خود خواهند پرداخت – این ابزار ها که به تازگی کار خود را شروع کرده اند تا پیامی از سوی بیگانگان هوشمند را دریافت و جستجو کنند  .
ابزار جدید دانشمندان برای یافتن هوش فرازمینی 1


نور مادون قرمز یک نمونه عالی برای ارتباطات بین ستاره ای است . این را "شلی رایت " استاد یار فیزیک دانشگاه کالیفرنیا که رهبری این پروژه را در اختیار دارد میگوید .

البته پالسهایی از نور مادون قرمز میتواند از یک ستاره در یک میلیاردیوم ثانیه ساتع گردد . گاز و غبار کیهانی نیز تقریبا به مادون قرمز نزدیک است . پس این سیگنال ها میتوانند از فواصل بسیار دور نیز بررسی شوند .

همچنین از انرژی های پایین تری براس ارسال اطلاعات به وسیله سیگنال مادون قرمز نیاز است نسبت به استفاده از نور معمولی و قابل مشاهده .

البته این ایده به چند دهه قبل بر میگردد جایی که دانشمند فقید دانشگاه برکلی منجر به توسعه فناوری لیزر شد و در سال 1961 جایزه نوبل را برد و مقاله اش چاپ شد .

دانشمندان seti بیش از 50 سال است که به سیگنالهای رادیویی فضایی جهت یافتن تمدنهای هوشمند گوش فرامیدهند . ولی هنوز سیگنال قابل توجهی را دریافت نکردند .

ابزارهای جدید 8 سال طول کشید تا طراحی و ساخته شوند و این تکنولوژی شاید سال ها طول بکشد تا اثری از موجودات هوشمند را دریافت کند .

اطلاعات را جمع اوری میکند و میتواند الگوها را برای یافتن تمدن هوشمند انالیز کند چرا که نور مادون قرمز قابلیت عبور از گردو غبارهای کیهانی را نیز دارد و این جستجو میتواند برای ستاره ای که حتی چند هزار سال نوری از ما دور است استفاده شود .

علاوه بر اینها این ابزار الات جدید که با نور مادون قرمز کار میکنند اطلاعات فیزیکی را نیز دریافت میکنند  . و اولین باری است که ساکنان زمین موج مادون قرمز به کیهان با مقیاس زمانی نانو ثانیه نکاه میکنند . ابزار جدید بسیار بصرفه تر از رادیو تلسکوپها هستند .

دانشمندان این پروژه میگویند تنها یک محدودیت وجود دارد و ان اینست که فرازمینی های هوشمند حتما باید سیگنالهای مادون قرمز خود را در جهت مستقیم ما بفرستند . اگر این سیگنالها را دریاف کنیم میتواند شاهد اغاز یک گفتگوی تاریخی بین ستاره ای و کیهانی میان دو تمدن هوشمند باشیم .

{تهیه و گرداوری توسط مدیر سایت هوش فرازمینی }
پاسخ
 سپاس شده توسط ایران 56
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth نقشه‌ ي عجیب دانشمندان برای قابل سکونت کردن مریخ
  رپتایل ها....خزندگان فرازمینی
  یک کاندید جدید و هیجان‌انگیز برای “ماده تاریک”
  از پاسخ به یک کنجکاوی پرهزینه تا کشف ۵ شی عجیب در مریخ / آیا فرازمینی‌ها قصد حمله به
  دانشمندان علت شکل دنباله‌دار ۶۷P را توضیح دادند
  دانشمندان گرانش مریخ را اندازه‌گیری کردند
  دانشمندان راهی برای سنجش جاذبه مریخ یافتند
  دانشمندان ارتباطی بین وسعت جهان و کوچکترین ذرات کیهان کشف کردند !
  هفت راز کیهان که دانشمندان قادر به توضیحش نیستند!
  پرونده های مرموز فرازمینی 1

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان