امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی بازی Metal Gear Rising: Revengeance

#1
سالهاست که با MGS و کوجیما خو گرفته ایم ... و این حقیقتی است انکارناپذیر که کمتر گیمری در دنیا یافت می شود که جرعه ای از معجون تلخ، اما روح افزای دنیای متال گیر را چشیده باشد و خواهان جرعه ی بعدی نشده باشد. از دل داستان قدرتمند این سری، کاراکترهایی چون سالید اسنیک و بیگ باس زاده شدند و گیم پلی منحصر به فرد و جذابش موجب شد که سری MGS به یکی از ارکان مهم صنعت بازی و کوجیما به سوپراستار تولیدکنندگان بازی تبدیل شود. هر گاه در محافل خبری صحبت از کوجیما و نسخه ی جدیدی از متال گیر است، طبق عادتی که در طول این سالها کسب کرده ایم انتظار شاهکاری جدید از این سازنده ی ژاپنی را داریم. این بار نیز صحبت از متال گیر است، با این حال دیگر خبری از ماجراهای سالید اسنیک و Tactical Espionage Action نیست! حتی این بار نقش کوجیما نیز در ساخت بازی به پررنگی گذشته نیست. این بار صحبت از سایبرگ سپیدپوشی است که برق تیزی کاتانایش در میدان جنگ، خون را در رگها منجمد می کند. صحبت از مبارزی است که به سرعت آذرخش، زمین و زمان را بر هم میریزد. Raiden که نخستین بار طی Sons of Liberty با او آشنا شدیم، قهرمان اصلی این نسخه بوده و این Platinum Games است که وظیفه ی ساخت این نسخه را بر عهده گرفته است (یا به عبارت دیگر این وظیفه به آنها محول شده است). داستان ساخت این نسخه و تغییراتی که در طول پیشرفت پروژه صورت گرفت به نوبه ی خود داستان جذاب و پرپیچ و خمی است، داستانی که کنسل شدن موقت پروژه و تغییر سازنده ی بازی نقاط اوج آن هستند. استارت این کار توسط Kojima Productions در سال 2008 زده شد و سال بعد کوجیما در نشستی که بین سازندگان بازی در سانفرانسیسکو برگزار شد، برای نخستین بار از این بازی پرده برداری کرد. مطمئنا همگان شمارش معکوسی که در آن سال برای معرفی این عنوان در وبسایت Konami و التهاب خبری که در آن زمان در بین نشریات و سایت های بازی ایجاد شده بود را به خاطر داریم. نخستین اطلاعات منتشر شده از بازی حاکی از حضور Raiden به عنوان کاراکتر اصلی و تجربه ی گیم پلی متفاوتی از سری MGS بود که کوجیما آن را با عنوان Lightning Bolt Action معرفی می کرد. در ابتدا همگان تصور می کردند که خود کوجیما شخصا هدایت ساخت این بازی را بر عهده دارد، اما کوجیما در E3 2009 با اعلام این که تنها نقش تهیه کنندگی این عنوان را بر عهده داشته و این که عمده تمرکز خود را بر روی عنوان Peace Walker برای کنسول دستی PSP گذاشته است، آب پاکی را بر دست همگان ریخت.

از E3 آن سال به بعد، Rising کم کم به سکوت خبری فرو رفت و در اواخر سال 2010 نیز پروژه ی ساخت بازی متوقف شد. گویا تیم کوجیما در ساختن متال گیری با گیم پلی مبنی بر شمشیر زنی دچار مشکل شده بودند، بنابراین کوجیما تصمیم گرفت که کار ساخت بازی را بر عهده ی استودیوی دیگری بگذارد و خودش به عنوان تهیه کننده روی کار نظارت داشته باشد. در ابتدا کوجیما قصد داشت که این کار را به عهده ی شرکتی غربی بسپارد، اما در نهایت به علت روابط نزدیکی که با آتسوشی اینابا ( تهیه کننده ی P* ) داشت و طی مذاکراتی تصمیم بر آن گرفت که ساخت بازی را به Platinum Games بسپارد، و آنان نیز با کمال میل این پیشنهاد را پذیرفتند. انتخاب P* انتخابی بسیار شایسته است، چرا که P* با ساخت اثر تحسین شده ی Bayonetta و گرایشی که بر خلاف سازندگان سنتی ژاپنی به المان های بازی های غربی دارد، پیش از این ثابت کرده بود که دقیقا همان شرکتی است که کوجیما به دنبال آن می گشته است. در ابتدا با مطرح شدن نام P* به نظر میرسید که پای هیدکی کامیا، سازنده ی خلاق و باتجربه این شرکت نیز در میان بیاید اما وی اعلام کرد که در ساخت این پروژه دخالتی ندارد. تا زمانی که Kojima Productions وظیفه ی ساخت بازی را بر عهده داشت، نام بازی Metal Gear Solid : Rising بود و داستان بازی حوادث بین MGS2 و MGS4 و اتفاقاتی که موجب شد Raiden به شکل سایبرگ دربیاید را روایت می کرد. اما پس از به نمایش درآمدن تریلر بازی در VGA 2011، مشخص شد که حوادث بازی سال ها پس از MGS4 اتفاق می افتد و عنوان بازی نیز به Metal Gear Rising:Revengeance تغییر یافت. کوجیما در یکی از مصاحبه هایش اعلام کرد که علت حذف Solid از عنوان بازی این است که این نسخه " بخشی از سری متال گیر محسوب نمی شود " و در واقع می توان آن را به عنوان یک Spin-off از این سری به حساب آورد.

تا کنون اطلاعات زیادی از داستان این نسخه منتشر نشده است، تنها چیزی که می دانیم این است که رایدن در این نسخه برای سازمانی به نام PMSC ( Private Military and Security Company) و خدمت کرده و مأموریت هایی مثل محافظت از افراد مهم این سازمان و مأموریت های نظامی را به عهده می گیرد. ماجراهای بازی در کشوری در حال توسعه اتفاق می افتد که به تازگی جنگ داخلی خونینی را پشت سر گذاشته است و موقتا آرامش برقرار شده است، اما سایبرگ ها با تاخت و تاز به این کشور دوباره آرامش و امنیت مردم را به خطر می اندازند، بنابراین رایدن مجبور می شود به میدان جنگ بازگردد. همان طور که مشخص است، تمرکز این نسخه بر روی کاراکتر Raiden بوده و سازندگان وعده داده اند که با بازی کردن این نسخه، در مورد کودکی رایدن و چگونگی تغییر شکلش از Jack The Ripper گذشته به سایبرگ پیشرفته ی امروزی بیشتر بدانیم. اما گیم پلی بخشی است که در مورد آن می توانیم بیشتر از داستان صحبت کنیم. تغییر سازنده ی بازی شاید در اذهان عمومی به معنای ایجاد تغییری کلی در گیم پلی Rising معنا شود، اما در حقیقت این گونه نیست و Rising همان گونه خواهد بود که از ابتدا قرار بود باشد. البته قطعا P* نیز در ساخت Rising خشونت افراطی و سبک بایونتایی اش را در این نسخه اعمال خواهد کرد، با این حال این تغییرات در حد اعتدال بوده و بازی از سنت های MGS و کوجیما فاصله نخواهد گرفت. بر خلاف MGS های گذشته که جز بازی های اکشن مخفی کاری (Stealth Action) به حساب می آمدند، Rising یک عنوان اکشن تمام عیار و Hack & Slash مبنی بر شمشیرزنی و حرکات آکروباتیک است. سلاح اصلی رایدن کاتانای بُرنده ای است که می تواند تمام افراد و اشیا را به طرز غم انگیزی به قطعات مساوی تقسیم کند! حالتی به نام Free Slicing یا بُرش آزاد نیز در بازی وجود خواهد داشت که با استفاده از آن بتوانید دقیقا بخش مورد نظرتان از دشمنان یا اشیا را تکه تکه کنید. این قابلیت در تریلرهای نخستین بازی به نمایش درآمد و در آخرین تریلر بازی نیز آن را به طرز اغراق آمیزتر و خشن تری مشاهده کردیم. تقریبا همه چیز در Rising قابل بریدن هستند، از دشمنان گرفته تا اتومبیل ها، ستون ها و دیوارها که نمایانگر موتور فیزیکی بسیار قدرتمند بازی است. حالت Bullet Time، تقریبا با مکانیزمی شبیه به Vanquish و Bayonetta نیز در این نسخه وجود دارد. در آخرین تریلر بازی مشاهده کردیم که چگونه رایدن در حالت BT، با زدن کمبوهای پشت سر هم بر روی یک سایبرگ او را به نحوی شایسته به هزاران تکه تبدیل کرد! حتی در برخی صحنه ها رایدن گلوله های شلیک شده از سمت دشمنان را در حالت صحنه آهسته با ضربه ی کاتانایش دفع می کرد! این قابلیت یکی از مهم ترین قابلیت های رایدن در این نسخه بوده و مطمئنا تأثیرش در مبارزه با دشمنان بین زمین و آسمان و پیدا کردن نقاط ضعف دشمنان نمایانگر خواهد شد.

با Rising همان اکشن ناب و لذت بخشی را تجربه خواهید کرد که در بایونتا تجربه کردیم، اکشنی خشن با سرعتی وحشتناک و لذت بخش که شما را روی صندلی نیم خیز خواهد کرد! علاوه بر کاتانا، بنابر گفته ی سازندگان رایدن توانایی استفاده از سلاح های جانبی دیگری را هم خواهد داشت که تا کنون تنها وجود یک خنجر در بازی تأیید شده، با این حال بعید نیست که شاهد سلاح های گرم نیز در این نسخه باشیم. در آخرین تریلر بازی که در VGA 2011 به نمایش درآمد هم برخی از قابلیت های رایدن آشکار شد که جالب ترین آن ها گرفتن یکی از Gekko های معروف MGS4 از پا و پرتابش به دوردست بود، رباتی که تقریبا 5 برابر رایدن جثه داشت! یکی از المان های اصلی گیم پلی Rising از ابتدای معرفی بازی، zan-datsu ( در زبان انگلیسی cut and take ) بود که خوشبختانه P* نیز آن را حذف نکرده است و آن را ادامه داده است. همان طور که از نام این سیستم پیداست، شما دشمنان را با شمشیرتان تکه تکه می کنید و از بقایای آنها اندام های مصنوعی، انرژی ( که به احتمال زیاد در بازی با عنوان الکترولیت وجود داشته باشند )، مهمات و اطلاعات کسب می کنید. قطعا با توجه به این که رایدن یک سایبرگ بوده و در رگهایش خون مصنوعی جریان دارد، کسب این انرژی ها نقش مهمی را در گیم پلی ایفا خواهد کرد. نکته ی جالبی که در مورد این نسخه وجود دارد، پیروی از سنت قدیمی سری متال گیر و آن هم پیشروی بازی بدون کشتن است، چیزی که آقای کیمورا کارگردان این بازی در مصاحبه ای به آن اشاره کرده است. ایشان در این مصاحبه مدعی شده اند که "تفاوت بسیاری در کشتن یک ربات و یا سایبرگ با به قتل رساندن یک انسان وجود دارد". با این حال در تریلر و عکسهایی که تاکنون در این بازی مشاهده کردیم، پاشیدن خون سرخ رنگ برخی دشمنان به اطراف و شکل وحشیانه ی تکه تکه کردنشان توسط رایدن، آن هم برخی از سایبرگ هایی که شمایل انسانی دارند Rising را به بازی بسیار خشونت آمیزی تبدیل کرده است که با گفته ی آقای کیمورا کاملا در تناقض است! با این حال سازندگان این نسخه اعلام کرده اند که هیچ کس در Rising با کشتن انسان ها پاداشی نمی گیرد و سعی بر این بوده است که این خشونت بیشتر روی سایبرگ ها و ربات ها اعمال شود.

تاکنون در تریلرها و اسکرین شات های منتشر شده از بازی شاهد گرافیک مطلوبی بوده ایم. پیش از تعویض سازنده ی بازی کوجیما اعلام کرده بود که بازی توسط Fox Engine و به صورت 30 فریم بر ثانیه رندر می شود، اما پس از درگیر شدن P* بازی به صورت 60 فریم بر ثانیه رندر خواهد شد و این درخواست خود شخص کوجیما بوده است که P* نیز آن را به نحو احسن اجابت کرده است. در تریلرها شاهد فیزیک فوق العاده، انیمیشن هایی نرم و روان، نورپردازی قدرتمند و سیستم ذرات منحصر به فردی بوده ایم که تا کنون در کمتر بازی شاهد آن بوده ایم. خبر مهمی که مدتی پیش در مورد Rising منتشر شد حاکی از آن بود که Lead Platform این بازی کنسول PS3 بوده و همچنین از 3D پشتیبانی خواهد کرد. شاید این تصمیم P* به خاطر این صورت گرفته است که ساخته ی قبلیشان Bayonetta بر خلاف X360، روی کنسول PS3 عملکرد ضعیفی داشت و با در نظر گرفتن PS3 به عنوان Lead Platform این بازی و پورت کردن از روی آن برای X360 و ویندوز، در تلاشند تا عنوان مالتی پلتفرم باثباتی را به بازار عرضه کنند. در مورد قطعات موسیقی این عنوان نیز اطلاعاتی زیادی در دسترس نیست، اما با توجه به موسیقی راک تریلر می توان گفت که در بازی موسیقی تقریبا سنگین و متناسب با جو بازی را خواهیم شنید. نکته ی خوشحال کننده برای طرفداران این است که صداگذار رایدن در این نسخه باز هم Quinton Flynn خواهد بود.

هنوز تاریخ عرضه ی مشخصی برای Rising در نظر گرفته نشده است، با این حال میتوانیم مطمئن باشیم که آن را در سال 2012 تجربه خواهیم کرد. بسیار عجیب است که با توجه به سیستم کنترل Rising، هنوز سخنی از پشتیبانی آن از Kinect و Move به میان نیامده است، با این حال اعلام پشتیبانی آن از کنترلرهای حرکتی نیز دور از انتظار نیست. کوجیما در مورد این نسخه می گوید : " برقرای ارتباط با Rising برای کسی که عاشق اسنیک است و خواهان گیم پلی مخفی کاری و این سبک تجربه مشکل خواهد بود. اما برای کسانی که سلیقه ی گسترده تری دارند و خواهان تجربه متفاوتی هستند، مشکلی وجود نخواهد داشت " باید منتظر ماند و دید که آیا Platinum Games میتواند همان موفقیتی که با Bayonetta بدست آورد را این بار در قالب متال گیر تکرار کند یا خیر. آیا کوجیما کار را به کاردانش سپرده است یا ممکن است تصمیم اشتباهی گرفته باشد؟

اینم چند تا عکس از بازی
---------------------------------------
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی بازی Metal Gear Rising: Revengeance 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی بازی Metal Gear Rising: Revengeance 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی بازی Metal Gear Rising: Revengeance 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی بازی Metal Gear Rising: Revengeance 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی بازی Metal Gear Rising: Revengeance 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی بازی Metal Gear Rising: Revengeance 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی بازی Metal Gear Rising: Revengeance 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی بازی Metal Gear Rising: Revengeance 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی بازی Metal Gear Rising: Revengeance 1

سپاس فراوان ...
منبع : مجله بازی نما
پاسخ
 سپاس شده توسط ps3000 ، SABER ، FARID.SHOMPET ، hesi
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش معرفی و نقد بازی ها و زیرشاخه ها
  معرفی چند بازی با ژانر های مختلف برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی War Brokers
  معرفی بازی ماینکرافت
  مروری بر سری بازی های Metal Gear از ابتدا تاکنون
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  معرفی ۱۰ بازی‌ برای افزایش مهارت برنامه نویسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان