امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سیارات فراخورشیدی میتواند بیش از حد انتظار باشد

#1
به گزارش phys.org  ستاره شناسان تا به امروز هزاران سیاره فراخورشیدی را توسط تلسکوپ کپلر در راه شیری کشف کردند . تحقیقات و محاسبات جدید محققان دانشگاه ملی استرالیا و موسسه نیلز بور کپنهاگن احتمال وجود سیارات فراخورشیدی در راه شیری را محاسبه کردند .

محاسبات نشان میدهد در راه شیری میلیاردها ستاره وجود دارد و هر کدام بین 1-3 سیاره در منطقه قابل سکونت {یعنی منطقه ای که در فاصله مناسب با ستاره میزبان خود است و برای همین میتواندد دارای اب مایع باشد } وجود دارد . نتایج این تحقیق در مجله scientific jurnal به چاپ رسیده است

سیارات فراخورشیدی میتواند بیش از حد انتظار باشد 1

این تحقیق می‌تواند پیامدهای بالقوه عمیقی برای تعیین قابل سکونت بودن جهان‌های دور داشته باشد.

یک روش کشف سیارات فراخورشیدی، استفاده از تلسکوپ‌هایی مانند هابل و کپلر برای شناسایی سوسوهای نور ستارگان دور است که ستاره‌شناسان را از عبور سیاره از برابر دیسک ستاره میزبان آن آگاه می‌کند.

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) این فرآیند را یک گام به جلوتر برده و به رصد پراکندگی ظریف نوری می‌پردازند که در زمان انکسار نور ستاره میزبان بر روی ابرهای موجود در جو سیارات دور رخ می‌دهد. بسته به ترکیب ابرها، نور در طول‌موجهای مختلف پراکنده می‌شود که این امر به ستاره‌شناسان در تخمین آب‌وهوای غالب در جهان‌های بسیار دور از زمین کمک می‌کند.

زمانی که این داده‌ها ثبت شدند، کپلر در نقطه‌ای از آسمان شب به رصد 145 هزار ستاره پرداخت که بسیاری از آن‌ها میزبان یک یا چند سیاره فراخورشیدی هستند؛ از این میان، محققان اقدام به رصد سیاره کپلر-7b کردند.

این سیاره فراخورشیدی به عنوان یک جهان فاقد حیات شناخته شده و دمای آن در جو به حدود 1700 کلوین می‌رسد. محققان بر داده‌های موجود در مورد دما و فشار برای ساخت یک مدل جوی از کپلر-7b تکیه کرده و از آن برای اجرای بیش از 1000 شبیه‌سازی مدل جوی به منظور تعیین نوع ابری استفاده کردند که در جو این سیاره، مسئول انتشار نور کشف شده توسط کپلر بوده است.

آن‌ها دریافتند که این سیاره فراخورشیدی احتمالا میزبان ابرهایی از سیلیکات و منیزیم بخار است. این مواد معدنی معمولا در سنگ‌های زمینی یافت می‌شوند، اما دمای شدید موجود در جو سیاره کپلر-7b به این مواد اجازه شکل‌گیری به شکل ابر را داده است.

به گفته دانشمندان، پوشش ابری یک سیاره و ترکیب آن از تاثیر چشمگیری بر میزان انرژی برخوردار است که از ستاره میزبانش منعکس شده و در عوض بر آب‌وهوا و سکونت‌پذیری آن تاثیر می‌گذارد.

این محققان امیدوارند بتوانند روش جدید خود را در مأموریت بعدی کپلر موسوم به K2 که بر منطقه متفاوتی از آسمان تمرکز خواهد داشت، اعمال کنند
----------------------------


دانشمندان ناسا به استفاده از تلسکوپ کپلر تا به امروز بیش از 1000 سیاره فراخورشیدی و همچنین 3000 سیاره فراخورشیدی بالوه را نیز کشف کردند . بسیاری از سیستمهای ستاره ای دارای 2-6 سیاره هستند اما مسلما تعداد سیارات موجود در این سیستم های ستاره ای بیشتر از انچیزی است که کپلر کشف میکند . محققان دانشگاه کپنهاگن و دانشگاه ملی استرالیا محاسبات بر حسب یک مدل قدیمی و 250 ساله به نام { tritus bode } به صورت نسخه جدید ارائه دارد .

این قانون در سال 1770 فرمول بندی شد و به درستی محاسبه موقعیت سیاره اورانوس را به طور دقیق پیش بینی کرد . این قانون بیان میدارد که یک نسبیت خاص بین دوره مدار یک سیاره در یک منطقه وجود دارد پس رابطه بین مدار سیاره و دوره ان و اولین و دومین سیاره مشابه نسبت سیاره دوم و سوم و الا اخر است . دانشمندان به صورت یک نسخه جدید از این قانون برای 151 سیستم خورشیدی استفاده کردند جائیکه کپلر 3-6 سیاره فراخورشیدی را کشف کرد .

از طریق قانون T-B دانشمندان سعی میکردند سیارات بیشتر را پیش بینی کنند و یک محاسبات دقیق را طراحی کردند که از ان و با استفده از تلسکوپ کپلر مینتوانند سیارات بیشتری را شکف کنند .

27 عدد سیاره از 151 سیستم فراخورشیدی کشف شدند  انهم با قانون t-b  منطبق نبودند و دانشماندان از طریق بیش بینی های این قانون فهمیدند 228 سیاره در 151 سیستم خورشیدی از دست رفته و باید وجود داشته باشند .

سپس ما برای تمرکز روی 77 سیاره از 40 سیستم خورشیدی سیستمی با اولیت تهیه کردیم . چرا که انها قابلیت کشف شدن توسط کپلر را دارند . اگر این اتفاق روی دهد این تئوری خود را ثابت خواهد کرد .

با توجه به این مدل دانشمندان میگویند هر سیستمی باید بین 1-3 سیاره قابل سکوت در منطقه طلایی داشته باشند .

و همچنین اظافه میکنند که بر اساس مدل این سیارات پتانسیل داشتن اب مایع را نیز دارند . و پس با این حال راه شیری دارای میلیاردها سیاره قابل سکونت فراخورشیدی است
هوش فرازمینی
پاسخ
 سپاس شده توسط ناز خوشگله
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مرگ آتشین در انتظار سیاه‌ترین سیارۀ کهکشان
  “نیل دگراس تایسون” از سیارات فراخورشیدی و آیندۀ زمین می‌گوید
  سیارات منظومه ما*
  اومواموا احتمالاً توده‌ای از یخ هیدروژن باشد!
  ناسا: «زهره» نمی‌تواند میزبان حیات باشد
  ناسا یک سیاره فراخورشیدی جدید با شباهت زیاد به زمین کشف کرد
  بارش آهن در یک سیاره فراخورشیدی
  کشف یک سیاره فراخورشیدی هم اندازۀ زمین
  شاید سیاره نهم به لبۀ منظومه‌شمسی پرت شده باشد!
  همترازی سیارات بر فراز ساحل سیسیل

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان