امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فرق بین تابش ریز موج کیهانی {CBMR}و امواج گرانشی {G.W}

#1
تابش ریز موج کیهانی یا COSMIC BACKGROUND RADIATION یعنی تابش به جا مانده از اخرین تغیرات کیهانی البته در دهه 60 میلادی توسط دو دانشمند امریکایی به نام "پنزیاس و ویلسون " کشف شد و نوبل را نیز بردند .

اما امواج گرانشی یا GRAVITIONAL WAVES هنوز تایید نشدند البته در سال 2014 تیم بایسپ 2 ادعا کرد ان را کشف کرده ولی توسط تیم دانشمندی اروپایی پلانک این ادعا رد شد و گفته شد امواج رسیده تنها از غبارهای کهکشان خودمان بودند .

فرق بین تابش ریز موج کیهانی {CBMR}و امواج گرانشی {G.W} 1

{شما اگر یک منبع قوی الکتریکی را تکان بدهید امواج مغناطیسی ایجاد میکند مشابه همین مساله اکر یک جرم را تکان بدهید امواج گرانشی ایجاد میکند چرا که میدانهای گرانشی اطراف ان اختلال ایجاد میکنند . در واقع امواج این اختلال باید بتوانند در فضا حرکت کنند . اما مشکل اینجاست این امواج ضعیف هستند و رصد و شکارشان بسیار مشکل  . }

اگر امواج گرانشی تایید رسمی بشه یعنی پیش بینی انیشتین درست بوده و همچنین تایید کننده تورم کیهانی که مسوول اصلی انبساط است میباشد  و مهر تایید نهایی بر بیگ بنگ میباشد . اگر تورم رخ داده باشد انگاه در ان لحظه تمامی مواد موجود در این عالم ابتدایی که تازه متولد شدند را منبسط منقبض میکند . لذا دانشمندان میتوانستند امواج گرانشی را بر روی عکس گرفته شده از دنیای نوزاد که تنها 380 هزار سال سن داشت مشاهده کنند -  ولی چیزی که نیاز داشتیم انگاه این بود که تصویری دقیق تر از نقاط داغ و سرد که در خود ثبت کرده باشد همچنین قطبش امواج نور را نیز ثبت کرده باشد .

قطبش روشی است که در ان میدان الکتریکی ایزوله میشه پس ما هم میتوانیم اثرات این ایزوله شدن را ببینیم و بفهمیم . امواج گرانشی در این نقاط سرد و داغ ایجاد میشود . دانشمندان روی مین مساله در حال کار کردن هستند و انها نوری را که از نوزادی بیگ بنگ یعنی زمانی که تنها 380000 سال سن داشته و به ما میرسه را بررسی میکنند و مدل سازی و مطالعه میکنند و میفهمند تورمی رخ داده است یا خیر. و جاذبه روی پلاسمای دنیای اولیه تاثیر میگذاشت ما میتوانیم این تاثیرات را که در کسری از ثانیه پس از بیگ بنگ رخ داده را از طریق نوری که الان به ما رسیده بفهمیم و کشف کنیم  .



جاذبه گرانشی نشان از همکاری بین "نسبیت عام و کوانتوم " میباشد . که در تئوری این دو تئروی فیزیکی هرگز سازگاری با هم ندارند اما تایید امواج گرانشی بیگ بنگ میتواند بزرگترین کشف بشر باشد . و درک ما از گرانش کوانتومی بالا ببرد .
هوش فرازمینی
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تشکیل امواج آلفون در اطراف خورشید
  “شبکه کیهانی” چقدر تاریک است؟
  می‌توانیم داده‌ها را از طریق امواج گرانشی انتقال دهیم
  آزمایشی برای مشاهده تابش هاوکینگ!
  شاید “انرژی تاریک” در دوره‌های کیهانی دچار تغییر شود
  ناسا از نقشه‌های تابش قمر اروپا رونمایی کرد
  شاید امواج گرانشی از کرم‌چاله‌ها ساطع می‌شوند!
  کهکشان راه شیری در مقابل تابش شبانه
  شبدر کیهانی اینشتین
  کشف امواج رادیویی تکرارشونده از کهکشانی دوردست

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان