امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حضور نظامی روسیه در مصر

#1
حضور نظامی روسیه در مصر 1
روسیه و مصر در باره قرارداد تسلیحاتی به مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون دلار به توافق رسیدند


مصر به افزایش قدرت نظامی خود پرداخته و با نیروهای مسلح روسیه بطور مشترک امنیت در منطقه دریای مدیترانه را تأمین خواهد کرد. در آینده نزدیک تحویل تسلیحات روسیه به میزان بیش از 3 میلیارد دلار آغاز خواهد شد. آموزش نظامیان مصر در مراکز آموزشی نیروهای مسلح روسیه از سر گرفته خواهد شد. ارتش دو کشور یکسری مانورهای مشترک نظامی به انجام خواهند رساند. نتایج سفر ژنرال صدقی صبحی سعید احمد وزیر دفاع و صنعت نظامی مصر، رئیس شورای عالی نظامی جمهوری مصر به مسکو بدین شکل جمعبندی شد. 4 ماه مارس سال 2015 میلادی وی اسناد مهمی در رشته نظامی و همکاری نظامی – فنی با سرگی شایگو به امضا رساند.
وزیر دفاع روسیه اعلام نمود که «این اقدامات بخشی از توافق های ماه فوریه است که در جریان دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با عبدل فتح السیسی رئیس جمهور مصر به امضا رسید. از جمله در جریان تماس های کنونی مسکو، طرفین در باره عملیات مشترک مبارزه با تروریسم به توافق رسیدند و تصمیم گرفتند به پراکتیک شرکت نظامیان مصر به عنوان ناظر در مانورهایی ادامه بدهند که روسیه برگزار می کند و در سال جاری مانورهای نظامی – دریایی در دریای مدیترانه و رزمایش ضد تروریستی واکنش سریع را برگزار کنند».
به گفته سرگی شویگو طرق تعامل آینده در عرصه همکاری نظامی – فنی مورد تأیید قرار گرفتند که یکسال پیش از سوی دولت های روسیه و مصر مطابق با پروتکل های مربوطه معین شده بودند.
شایان ذکر است که الکساندر فومین رئیس سرویس فدرال همکاری نظامی- فنی روسیه در ماه سپتامبر سال گذشته اعلام نمود که روسیه و مصر در باره قرارداد تسلیحاتی به مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون دلار به توافق رسیدند. در آن زمان رسانه ها خبر دادند که در جریان مذاکرات قراردادهای تحویل تا 24 جنگنده « میگ -29 ام /ام2» و 12 بالگرد ضربتی « می – 8/17» مجتمع متحرک ساحلی موشکی « کا300 پ» « باستیون» ، مجتمع پدافند موشکی « تاپ – 2 ام. اِ» ، مجتمع موشکی ضد تانک « کورنِت» ، سلاح های آتشباری و مهمات جنگی به توافق رسید.هم اکنون رسانه ها گزارش می دهند که پس از سفر ولادیمیر پوتین به مصر تصمیم خریداری 12 بمب افکن « سو -35» مافوق مدرن روسی از طرف مصر اتخاذ شد.
درعین حال هیچ چیزی در باره شرکت احتمالی روسیه در احیای تأسیسات نظامی مصر در سواحل دریای مدیترانه در « سیدی – بارانی» آشکار نشده است. معلوم نیست آیا قاهره رسمی با اجاره آن به مسکو موافقت کرده است یا خیر. اما به این نکته توجه می شود که در زمان حضور ژنرال صدقی صبح سعید احمد، وزیر دفاع مصر در مسکو ، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه از قاهره دیدن کرد. گزارش می شود که او در دیدار با رئیس جمهور مصر در باره مبارزه با تروریسم و تحکیم همکاری در مقابله با این خطر گفتگو کرده است.
مسکو از ضربه نیروی هوایی مصر در روز 16 ماه فوریه به مواضع اسلام گرایان در شهر «درنا» لیبی به عنوان جوابی به اعدام بیش از 20 مصری توسط شبه نظامیان «داعش» حمایت کرد. اما همانطور که معلوم شد آمریکا و کشورهای ( ترکیه و قطر) این اقدام مصر را محکوم کردند. روسیه البته در اینجا برخورد متضادی را مشاهده می کند و تشدید فعالیت در زمینه همکاری نظامی- فنی با مصر شانس تحکیم مواضع خود در شمال آفریقا و از جمله ایجاد پایگاه خود در خاک مصر برای مبارزه با «داعش» و دفاع از دیگر منافع ژئوپلیتیکی را افزایش خواهد داد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16295438986692
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-
  |-خودروی نظامی پیاده نظام بی‌ام‌پی-|

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان