امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

میشل اوباما: نوروز، سنتی که بخشی از فرهنگ ماست

#1
میشل اوباما: نوروز، سنتی که بخشی از فرهنگ ماست 1
روز چهارشنبه یازدهم مارس میشل اوباما، بانوی اول ایالات متحده، طی مراسمی در کاخ سفید مراسم نوروز را پاس داشت. این مراسم در پاسداشت آیینی برای سرزمین‌هایی که آغاز بهار سال نو آنها است، به خصوص ایرانیان برگزار شد. 


خانم اوباما طی برگزاری این مراسم ضمن خوش‌آمد گویی به میهمان تاکید کرد که «این بنا، [کاخ سفید] خانه مردم است. جایی که تنوع فرهنگی و سنتی که هویت ما را شکل می‌دهد  را به نمایش می‌گذارد. نوروز یکی از همین سنت‌ها است. 

در مراسم این روز اجرای رقص ایرانی، موسیقی و غذاهای سنتی از بخش‌های متنوع آن بود. 
میشل اوباما: نوروز، سنتی که بخشی از فرهنگ ماست 1
آنچه در پی می‌آید متن سخنرانی میشل اوباما بانوی اول ایالات متحده در مراسم پاسداشت نوروز در کاخ سفید است:


[امروز در این مراسم] ما اینجا نخبگانی از بخش خصوصی، مدارس، بخش دولتی و از جامعه هنرمندان و دیگرانی که با ما نوروز را جشن گرفته اند، را داریم. به نظر من برگزاری این جشن خیلی مناسبت دارد چون یکی از ویژگیهای مطلوب کاخ سفید این است که این بنا به راستی خانه مردم است، امارتی که تنوع فرهنگی و سنتی که هویت ما را به عنوان یک کشور شکل می دهد را منعکس می کند و نوروز یکی از آن سنتها است.

برای بیش از سه هزار سال، خانواده ها و جوامع در خاورمیانه، آسیا و سراسر جهان و اینجا در ایالات متحده آمریکا، این مناسبت یعنی نو شدن زمین در بهار را جشن گرفته اند، بله اینک بهار را حس می کنیم.

این فرصتی است برای مرور سال گذشته و تعیین اهداف تازه برای رسیدن به سلامتی و برکت در سال جدید. مثل بسیاری از منازل شما، ما در کاخ سفید هفت سین خودمان را چیده ایم. همانطور که همه شما می دانید، هر سین در هفت سین سمبل امید جدیدی برای سال نو است. امید به الطافی مثل صبر، عشق و شیرینی. 

به عنوان مثال ما جوانه هایی را داریم که سمبل نوزایی طبیعت هستند، سیب برای سلامتی و زیبایی، سماق که سمبل طلوع خورشید و ادویه حیات است و حالا بعد از یک زمستان طولانی، ما همه به یکی از اینها نیاز داریم.

اما درباره غذایی که امروز تدارک دیده ایم، ما می دانیم که خانواده و جامعه در کانون این جشن قرار دارند، بنابراین ما منویی را برای شما تداریک دیده ایم که منعکس کننده خانواده ما در کاخ سفید است. غذاهایی که در سالن پذیرایی سرو می شوند الهام گرفته از دستور غذاهای خانواده های برخی از کارمندان کاخ سفید هستند. اما من می خواهم همچنین از سرآشپز محلی، مازیار فریور هم تشکر کنم که امشب اینجاست و برای ما آشپزی کرده و می دانم که خانواده اش نیز اینجا هستند والبته آشپزهای کاخ سفید که در تنظیم این منوی خوشمزه مشارکت داشتند. در پایان نیز کمی هنرنمایی خواهیم داشت، توسط گروه رقص جاده ابریشم و پیام یوسفی هم امشب اینجا است. 

هنرمندان موسیقی و رقصهای متنوعی را از سراسر جهان اجرا خواهند کرد. بنابراین امیدوارم شما اینجا را خانه خودتان بدانید و عشق و روح را این جشن را احساس کنید، همچنین امیدوارم از غذا و دوستی در کنار بودن در کاخ سفید لذت ببرید و البته من هم در کنار شما خواهم بود. ما خیلی خوشحالیم که شما اینجا هستید و امیدوارم از این جشن، از بودن در کاخ سفید و از هوا لذت ببرید. نوروز مبارک.
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، ☮PrIηCEsS♛
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart من به خاطر بایدن و اوباما اینجا هستم
  ترامپ: جرم اوباما اوباماگیت است!
  مک‌کانل: اوباما باید دهانش را بسته نگه می‌داشت
  معذرت خواهی بهروز وثوقی در پیام نوروز 99
  سفره هفت سین نوروز 99 رضا صادقی و دو دخترش (عکس)
  کارگردان سریال شهرزاد:با نوروز بر هر مصیبتی غلبه میکنیم
  باراک اوباما رکورد لایک در توییتر را شکست!!!+عکس
  فرهنگ خوب مردم امریکا...
  استقبال همسر پادشاه مراکش از میشل اوباما و دختران رئیس جمهور آمریکا+ تصاویر
  مدعیان اصلاحات و ماست‌مالی کردن حقوق‌های نجومی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان