امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

روانشناسی دور هم بودن خانواده در تعطیلات ..

#1
روانشناسی دور هم بودن خانواده در تعطیلات .. 1

تعطیلات نورزو فرصتی برای خود و خانواده تان که دور هم باشید و از باهم بودن لذت ببرید و به گردش و دید و بازدید اقوام و خویشاوندان بروید.
دکتر مصطفی فروتن در ، افزود: یک اندیکاسیون(نشانه) در بحث روانشناسی وجود دارد. براساس آن تا زمانی که انسان احساس خواب‌آلودگی ندارد نباید به رختخواب برود؛ چرا که درغیراین صورت افکار مزاحم و مهاجم به سراغ او می‌آیند، به همین علت به خوبی نمی‌تواند بخوابد و این وضعیت بر کیفیت رفتاری او در روز بعد تاثیر منفی می‌گذارد.
وی با اشاره به ایام تعطیلات نوروز و استفاده ازایام به عنوان اوقات فراغت تصریح کرد: اوقات فراغت معمولا به زمانی اطلاق می‌شود که سرکار نمی‌رویم. البته باید توجه داشت نحوه گذران اوقاتی که به شغل اقتصادی و وظایف اجتماعی خود نمی‌پردازیم می‌تواند برعملکرد شغلی ما تاثیرگذار باشد.
وی تاکید کرد: عید نوروز به طور کامل زمان فراغت نیست؛ بلکه آیین‌ها و دستورالعمل‌های خاص خود را دارد، اما گمان می‌شود زمانی که در حال انجام کار رسمی خود نیستیم، در اوقات فراغت به سر می‌بریم. این در حالی است که اگر ذهن انسان حتی در یک روز تعطیل نیز درگیر مسائل مختلف باشد، نمی‌تواند از وقت برای تجدید قوا استفاده کند.
این روانشناس در ادامه گفت: اگر افراد در تعطیلاتی مانند نوروز وقت فراغت بهتری داشته باشند، پس از تعطیلات می‌توانند با کیفیت بیشتری به انجام امور روزانه بپردازند.
وی تاکید کرد: عید نوروز، زمان صله رحم، تجدید دیدارها و بازسازی روابط فرسوده و آسیب‌دیده گذشته است، چراکه در طول سال مشغله‌های کاری مانع از آن می‌شود که به اندازه کافی به دیدار اقوام بپردازیم. متاسفانه زندگی کنونی به جایی رسیده است که حتی برخی خواهران و برادران حاضر نیستند سالی یکبار نیز همدیگر را ببینند.
این روانشناس با اشاره به تاثیر مشغول بودن ذهن بر لذت بردن از اوقات فراغت افزود: هرکدام از ما زمانی که در یک موقعیت هستیم تنها به آن موقعیت فکر نمی‌کنیم و ذهنمان درگیر مسایل دیگر نیز است. به همین علت نمی‌توانیم روی کار خود به خوبی تمرکز کنیم. نباید اجازه دهیم که دغدغه‌های مختلف در یک زمان به ذهن ما هجوم بیاورند.
وی تاکید کرد: باید از پرواز ذهن جلوگیری کنیم تا از زمان حال بهترین بهره را ببریم اگر در تعطیلات نوروز فکرمان مشغول باشد نمی‌توانیم از اوقات خود بهره لازم را ببریم.
فروتن در پایان با بیان اینکه برای تفریح کردن نیازمند پول نیستیم گفت: ایجاد رابطه مستقیم میان تفریح کردن و برخورداری از تمکن مالی، نگرش نادرستی است. در واقع نگرش درست کلید واژه استفاده از اوقات فراغت است. در این شرایط ذهن فرصت دسته بندی و مرتب کردن افکار را پیدا می کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Ֆℋ£¥∂α ، mr.destiny
آگهی
#2
اتفاقا دورهم بودن خیلی خوبه. ولی از وقتی که این فضای مجازی بین اکثر مردم رایج شده وقتی عید دیدنی ومهمونی هم میرن اصلا حواسشون به اطرافشون نیست و فقط حواسشون به گوشیشونه.
پاسخ
 سپاس شده توسط ( lιεβ )


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تست روانشناسی / در چه ماهی باید متولد میشدید؟
  ۱۷حقیقت روانشناسی جالب درباره رفتار انسان ها ک از آن خبر ندارید
Rainbow تست روانشناسی،قوه ی تخیل شما چقد قوی است؟
  تاثیر مشکلات مالی بر سلامت اعضای خانواده
  علت افسردگی تعطیلات نوروزی و راه مقابله با آن
  انواع روانشناسی و اهداف هر یک از شاخه های آن
Lightbulb روانشناسی بالینی چیست
  خوب بودن برای چه کسی؟
  روانشناسی رنگها
  تست روانشناسی مخصوص مجردها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان