امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پیش بینی پرفروشترین فیلمهای سال ۹۴

#1
پیش بینی پرفروشترین فیلمهای سال ۹۴ 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 به گزارش سینما خبر ؛فیلم های حاشیه داری مثل «مادر قلب اتمی» یا پروژه جدید مسعود ده نمکی که بهار کلید می خورد، آثاری هستند که می شود روی موفقیت شان در گیشه حساب کرد...

اکران سال 94 سینمای ایران با پنج فیلم «رخ دیوانه» ابوالحسن داودی، «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی، «استراحت مطلق» عبدالرضا کاهانی، «طعم شیرین خیال» کمال تبریزی و «روباه» بهروز افخمی از یک هفته دیگر کلید می خورد.

سال 1393 پانزده فیلم در اکران فروش بالای یک میلیارد توان داشته اند اما با توجه به هزینه تمام شده فیلم ها الان دیگر فروش یک میلیاردی چندان هم فوق العاده به نظر نمی رسد.

سینمای ایران به لطف «شهر موش ها 2»، «آتش بس 2»، «معراجی ها»، «طبقه حساس»، «رد کارپت» و «شیار 143» توانست سرپا بایستد؛ فیلم هایی که فروش شان بالاتر از حد انتظار بود اما اکران سال 1394 دورنمای خیلی نگران کننده ای دارد.

به جز علی سرتیپی، بقیه تهیه کنندگان سینمای ایران هم از وضعیت فروش فیلم ها در سال 1394 ابراز نگرانی کردند. این نگرانی ها بخصوص بعد از جشنواره سی و سوم فجر شدت گرفت، وقتی شاهد ده ها فیلمی بودیم که هیچ عنصری برای جلب تماشاگر نداشتند و حتی تعقیب قصه شانهم کار سختی بود. با اینحال چند گزینه برای فیلم های پرفروش سال آینده داریم؛ گزینه هایی که بیشترشان در اکران نوروزی قرار گرفته اند.

چندتایی نتوانستند در جشنواره حضور پیدا کنند و یکی دوتایشان هنوز تمام نشدهاند و احتمالا اواسط سال آینده برای اکران آماده می شوند. سینمای ایران باید شانس بیاورد و سال آینده فیلم هایی مانند «آتش بس 2» و «شهر موش ها 2» در آن ساخته شوند؛ فیلم هایی که در جشنواره نبودند اما در اکران از همه فیلم های به نمایش درآمده در جشنواره موفق تر ظاهر شدند.

عصر یخبندان (مصطفی کیایی)

پیش بینی پرفروشترین فیلمهای سال ۹۴ 1


عامل موثر در فروش: 
کارگردان و گروه بازیگران مصطفی کیایی با فیلم های قبلی اش «بعدازظهر سگی سگی»، «خط ویژه» و «ضد گلوله» نشان داده که رگ خواب تماشاگران سینمایی ایران را بلد است. با قصه های سرراست و طعنه و کنایه های اجتماعی به آقازاده ها و پول هایی که حیف و میل می شود.

در «عصر بخبندان» علاوه بر اینها از موضوع جذاب دیگری مثل خیانت هم بهره برده است. به علاوه ستاره های فیلم از بهرام رادان گرفته تا مهتاب کرامتی هم در کشاندن تماشاگر به سینما موثر هستند؛ فیلمی که به رغم تمام تلاش های تهیه کننده اش جزو فیلم های اکران نوروزی قرار نگرفت اما حالا لشگری قوچانی می گوید حاضر است فیلمش را بدون سرگروه در نوروز اکران کند.



رخ دیوانه (ابوالحسن داودی)

پیش بینی پرفروشترین فیلمهای سال ۹۴ 1


عامل موثر در فروش:
 قصه و ساختار و گروه بازیگران

داودی در فیلمش از پدیده های اجتماعی مثل فیس بوک بهره گرفته تا داستان زندگی چند جوان را به هم پیوند دهد. برای عشق سینماها ساختار فیلمش جالب خواهد بود و پایانش احتمالا مردم را راضی از سینما بیرون می فرستد.

فیلمش خوش ریتم است و برعکس بقیه فیلم های سینمای ایران پر از اتفاق و حادثه و رودست به علاوه بازیگران جوان فیلم، طناز طباطبایی، صابر ابر و نازنین بیاتی چهره هایی هستند که این روزها برای مردم جذابیت دارند. فیلم نوروز اکران می شود.




ایران برگر (مسعود جعفری جوزانی)

پیش بینی پرفروشترین فیلمهای سال ۹۴ 1


عامل موثر در فروش:
 سوژه و بازیگران

فیلم جعفر جعفری جوزانی ممکن است منتقدان را در جشنواره عصبی کرده باشد اما احتمالا فروش خوبی خواهد داشت. یک جور «اخراجی ها 3» که در روستا می گذرد. تلفیق فیلم مسعود ده نمکی با «شب های برره» و شوخی هایی مدل «پایتخت» سیروس مقدم.

یعنی جعفری جوزانی از همه چیزهایی که در این سال ها جواب داده در فیلمش استفاده کرده. محسن تنابنده هم انگار از وسط سریال «پایتخت» آمده و فقط لهجه اش از مازنی به لری تغییر کرده است. «ایران برگر» نوروز روی پرده سینماها می رود.



استراحت مطلق (عبدالرضا کاهانی)

پیش بینی پرفروشترین فیلمهای سال ۹۴ 1


عامل موثر در فروش: کارگردان و گروه بازیگران و احتمالا داستان و حاشیه ها

همین که نگذاشتند فیلم کاهانی در جشنواره فجر حضور داشته باشد، همین که مجبور به انجام اصلاحاتی برای نمایش فیلمش شد، یعنی چند صد میلیون از فروش فیلم تضمین شده است؛ بقیه اش هم به خاطر اسم کاهانی است که به خاطر فیلم های انتقادی که در این سال ها ساخته و حرف های تند و تیزش همیشه در مرکز توجه بوده و فیلم های قبلی اش همه پرفروش شدند. 

فیلمی که هم منتقدان و مخاطب جدی سینما به دیدنش خواهند رفت و هم عامه مردم. رضا عطاران کهس تاره سه فیلم پرفروش سال گذشته بود و ترانه علیدوستی هم از میان بازیگران زن پرطرفدار است. همین اسم بازیگران و حاشیه های حول و حوش فیلم نشان می دهد باید منتظر صف جلوی در سینماهای «استراحت مطلق» باشیم؛ فیلمی که بالاخره نوروز اکران می شود.




نهنگ عنبر (سامان مقدم)

پیش بینی پرفروشترین فیلمهای سال ۹۴ 1


عامل موثر در فروش: حواشی فیلم و بازیگران 

هنوز فیلم پروانه نمایش نگرفته با مخالفت های شدیدی روبرو شده است. فیلم کارگردانی که هنوز «صد سال به این سال ها»یش در کمد خاک می خورد. فیلمی که بازیگر نقش اولش رضا عطاران است با گریم عجیب و غریب کنار مهناز افشار؛ دو ستاره این سال های سینمای ایران. نقش های فرعی هم بر عهده بازیگران مطرحی مثل ویشکا آسایش است. از آن گذشته فیلمی است که می گویند قصه اش ممکن است در گرفتن پروانه نمایش مشکل ایجاد کند. همین حاشیه ها باعث می شود مردم برای دیدنش بیشتر کنجکاو شوند.




مادر قلب اتمی (علی احمدزاده)

پیش بینی پرفروشترین فیلمهای سال ۹۴ 1


عامل موثر در فروش:
 حواشی و بازیگران

فیلمی که در جشنواره برلین تحسین شد اما در جشنواره فجر نتوانست به نمایش درآید. بازگشت محمدرضا گلزار به سینما. ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی هم در فیلم بازی می کنند. ادامه فیلم اول کارگردان، «مهمونی کامی» که توقیف شد.



رسوایی 2/ همشهری ها (مسعود ده نمکی)

پیش بینی پرفروشترین فیلمهای سال ۹۴ 1


عامل موثر در فروش: 
کارگردان

مگر می شود ده نمکی فیلمی بسازد و نفروشد؟ تا به حال که سابقه نداشته است؛ بخصوص که قسمت اول این یکی با بازی الناز شاکردوست هم جزو پرفروش ترین های اکران بود. ده نمکی خوب بلد است تماشاگر را به سینما بکشد. از حالا می شود روی فروش این یکی مطمئن بود.

منبع: هفت صبح
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بهترین فیلمهای تاریخ سینما درباره طلاق!
  فیلمهای مشهور سینمای ایران درباره اعدام! 
  ابراز علاقه ستاره « Breaking Bad » برای بازی در فیلمهای مارول!
  بازیگران همیشگی فیلمهای خانوادگی
  معرفی فیلمهای موتورها فانی ( Mortal Engines )
  از « بیوه سیاه » تا « ابدی ها » / تاخیر در اکران مهمترین فیلمهای دیزنی
  سونی اکران مهمترین فیلمهای سال 2020 را یکسال به تعویق انداخت!
  بهترین دیالوگهای فیلمهای سینمایی در جهان (تصاویر)
  استعمال سیگار در فیلمهای کودک کمپانی مارول ممنوع شد
  دیوید کراننبرگ: فیلمهای اَبَرقهرمانی بیش از حد بچه گانه اند!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان