امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

«گمشده در یانکرز» در ایران پیدا شد

#1
به گزارشدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 سینماخبر ،شبنم حق‌طلب کارگردان نمایش «گم شده در یانکرز» گفت: «گمشده در یانکرز» نوشته نیل سایمون نمایشنامه ای تراژیک است اما برای اجرای عمومی این اثر با دراماتورژی که روی کار انجام شده نمایش حال و هوایی کمدی پیدا کرده است. این نمایش اجرای خود را از ۵ اسفند ماه در تماشاخانه بازیگاه آغاز کرده و تا ۲۰ اسفند روی صحنه خواهد بود. 
 
وی درباره تغییر رویکرد داستان از تراژدی به کمدی توضیح داد: «گمشده در یانکرز» درباره زندگی خانواده ای یهودی است که در زمان جنگ جهانی دوم به آمریکا مهاجرت کرده اند. مادربزرگ خانواده به دلیل سرکوب ها و سختی هایی که در زندگی کشیده، فداکارانه تلاش کرده فرزندانش را به شیوه خودش تربیت کند. حتی از خودش گذشته تا از آنها دفاع کند اما فرزندانش هر کدام در زندگی مشکلاتی دارند. یکی از آنها شیرین عقل از آب در آمده و یکی دیگر دزد شده است. 
 
این کارگردان تئاتر یادآور شد: وقتی به عمق مضمون نمایش نگاه کنیم، می بینیم که با وجود غم انگیز بودن ماجراهایی که بر این خانواده رفته اما سرانجام زندگی هر کدام از فرزندان به شکلی احمقانه و تمسخرآمیز رقم خورده است بنابراین نمایش با وجود فضای تراژیکش از حسی سرخوشانه و طنز برخوردار است. 
 
حق طلب در پایان درباره فضاسازی نمایش توضیح داد: «گمشده در یانکرز» نمایشی رئالیستی است که در محیط یک اتاق پذیرایی و با فضاسازی یک خانه اجرا می شود. در این نمایش نوه های نوجوان مادربزرگ به دیدنش می آیند و در خلال این دید و بازدید به تعریف تازه ای از زندگی خانواده شان در گذشته دست می یابند. خوشبختانه تا امروز استقبال مخاطبان از نمایش بسیار راضی‌کننده بوده که جای خوشحالی دارد. 
 
نمایش «گمشده در یانکرز» در سالن تماشاخانه بازیگاه روی صحنه رفته و تا ۲۰ اسفند ساعت ۲۰ نیز اجرای آن ادامه خواهد داشت. حامد کاشانیان، ماهان روهمی، ساناز سعیدی، محسن صادقی، مائده ندیمی، ندا نجیمی، سپهر گندمی بازیگران اصلی این نمایش هستند. 
 
سایر عوامل این نمایش عبارتند از مترجم: بهروز محمودبختیاری، مینا رضاپور، تهیه کننده: کاظم دانشی، طراح گریم: شاهین فتحی، مجری گریم: آرشا شیرازی، نور: سروش حضرتی، طراح صحنه و لباس: شبنم حق طلب، عکاس: آرش بهبودی، انتخاب موسیقی: حسین جندقی، مشاور کارگردان: محمدعلی سلیمان تاش، دستیار کارگردان و برنامه ریز: لیلا مختاری، مدیر روابط عمومی و طراح پوستر: محمدعلی خدابخشیان، منشی صحنه: صمیمه فرهادی.
منبع:مهر
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  CBS All Access به پارامونت پلاس تغییر نام پیدا می کند
  فیلم Firewatch تهیه‌کننده جدیدی پیدا کرد
  «کیارستمی و عصای گمشده» بهترین مستند جشنواره یونان شد!
  دوران اوج تاریخ سینمای ایران پس از انقلاب / سینمای ایران در گذر تاریخ
  نامه جنجالی سی بازیگر زن سینمای ایران درباره شرایط غیراخلاقی در سینمای ایران
Video فیلم Parasite پس از دریافت اسکار بهترین فیلم به موفقیت جدیدی در گیشه دست پیدا کرد
  در جستجوی هویت گمشده، نقد فیلم اتاق خودکشی
Thumbs Down اجازه حضور در برنامه تلویزیون را پیدا نکردم
  فیلمنامه گمشده استنلی کوبریک پیدا شد
  جنگ قدرت در سینمای ایران/پشت پرده سینمای ایران در یک گفت و گوی اینترنتی فاش شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان