امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کار با کامپیوتر چشم‌ها را ضعیف می‌کند؟

#1
کار با کامپیوتر چشم‌ها را ضعیف می‌کند؟ 1یک فوق تخصص شبکیه چشم با تاکید بر اینکه کار با کامپیوتر منجر به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ضعیف قوه چشم نمی‌شود، در عین حال گفت: افراد باید پس از هر 50 دقیقه کار با کامپیوتر، 10 دقیقه استراحت کنند.
دکتر علی عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه حد معمول فاصله فرد تا مانیتور کامپیوتر باید 30 تا 40 سانتی‌متر باشد، افزود: فاصله فرد تا مانیتور باید در حدی باشد که فرد فونت‌های مختلف را به راحتی بتواند مشاهده کند و دور یا نزدیک بودن به صفحه مانیتور منجر به اذیت فرد نشود.

وی در خصوص موضوع حائز اهمیت برای افرادی که با کامپیوتر کار می‌کنند، گفت: افرادی که بیشتر از کامپیوتر استفاده می‌کنند باید پس از هر 50 دقیقه کار با کامپیوتر 10 دقیقه استراحت کنند؛ زیرا کار مستمر با کامپیوتر منجر به خستگی شدید چشم و گاهی اوقات سر درد اطراف ناحیه پیشانی می‌شود.

این فوق تخصص چشم با اشاره به اینکه فرد پس از هر 10 دقیقه استراحت و رعایت آن در طول تمام ساعت کاری می‌تواند چندین ساعت در طول روز با کامپیوتر کار کند، گفت: عارضه و مشکل خاصی در کار با کامپیوتر از نظر علمی ثابت نشده است، اما به دلیل اینکه افراد در هنگام کار با کامپیوتر پلک نمی‌زنند، چشم آنها خشک می‌شود و در نتیجه می‌سوزد.

عبدالملکی پلک زدن در هنگام کار با کامپیوتر را مهم دانست و گفت: افرادی که نمی‌توانند در حین کار پلک بزنند برای جلوگیری از خشک شدن و سوزش چشم باید از اشک‌های مصنوعی استفاده کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که کار با کامپیوتر اغلب ارتباطی با ضعیف شدن چشم ندارد، تصریح کرد: هیچ مقاله‌ای مبنی بر مضر بودن مانیتور برای چشم منتشر نشده است و انواع مانیتورها با هم تفاوتی ندارند. بنابراین تنها تاثیر مخربی که مانیتور می‌تواند بر چشم بگذارد سوزش و خشکی چشم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عینک‌های ضد نور و ضد آنتی رفلکس صرفا مقداری از انعکاس جلوگیری می‌کند اما نبود آن و عدم استفاده از این نوع عینک‌ها نیز ضرری برای فرد ندارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ❤уαѕαмιη❤
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  متولدین کدام ماه‌ها در ریاضی ضعیف‌ترند؟؟؟؟
  نیروی هسته ای ضعیف
  رمز نگاری DNA برای نفوذ به کامپیوتر
  چرا لثه زنان ضعیف‌تر از مردان است
  شباهت‌های مغز انسان و کامپیوتر
Shocked 10 اشتباه که چشمتان را ضعیف می‎کند
  راز شنود ضعیف‌ترین صداها توسط گوش
  کامپیوتر دوستان بخوانند
  کامپیوتر خودرا چگونه تمیز کنیم؟
Heart چگونه کامپیوتر خود را به حمام ببریم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان