امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دوران ناباروری به سر آمده!

#1
Wink 
• 20درصد زوج های تهرانی نابارور هستند
• زن و مرد در بروز ناباروری، نقشی برابر دارند
• هیچی زوجی نباید در خصوص ناباروری نگران باشد چراکه حداقل یک راه چاره برای کمک به آنها وجود دارد

سرویس سلامت-شفاف: دکتر محمدرضا صادقی در گفت و گو با شفاف، تصریح کرد: چنانچه زوجی پس از ازدواج بدون استفاده از هیچ روش پیشگیری، برای صاحب فرزند شدن اقدام کنند و بعد از یکسال تلاش مداوم و گذشت تقریبا 10 تا 12 دوره ماهانه زن، موفق به داشتن بچه نشوند، به آنها زوج نابارور گفته می شود که برای فرزندآوری نیاز به کمک دارند. این فرصت در زنان بالای 36 سال، شش ماه در نظر گرفته می شود.

وی با بیان این مطلب که امروزه حداقل یک قابلیت خدماتی برای ارائه به تمامی زوج های نابارور وجود دارد، تاکید کرد: اگر افراد مشکل ناباروری خود را بپذیرند و حاضر به درمان آن بوده و پیگیری کنند، بطور حتم قادر به فرزنددار شدن بوسیله روش های مختلف موجود خواهند بود. حتی علم توانسته با استفاده از روش های کمک باروری و درمان ناباروری بر ساعت بیولوژیکی بدن زنان نیز مقابله کند، بطوریکه گاهی خبر بارداری زنی با سن 60 سال تعجب همه را بر می انگیزد؛ همانطور که می دانید زنان در سنین بین 45 تا 50 سال یائسه می شوند و وقوع همچین امری نشان می دهد که این زن براساس راهکارهای قانونی کشورش و وضعیت روحی و روانی شخصی، پذیرای این بوده که زن دیگری دهنده تخمک به او باشد. در واقع تخمک اهدا شده، در رحم این زن که توانایی بیولوژیک برای بارداری و زایمان طبیعی را داراست، بارور شده و متولد خواهد شد. این مورد حتی در مورد مردان نابارور همچون آزو اسپرم ها نیز مصداق دارد.

معاون پژوهشگاه فناوري هاي نوين علوم پزشكي جهاد دانشگاهي ابن سينا، اظهار داشت: بسیاری از زوجین که حتی بیماری های ژنتیکی دارند، براساس راهکارهای قانونی می توانند جنین اهدایی دریافت کرده و از این طریق فرزند خود را به دنیا بیاورند. در برخی موارد که زوجین از سلامت تخمک و اسپرم برخوردارند اما بنا به دلایلی همچون عدم رشد رحم زن، ابتلا به سرطان دستگاه تولید مثل یا در مواردی که به علت مبتلا بودن زن به سرطان پستان، منع مصرف داروهای هورمونی وجود دارد، نیز می توان با استفاده از تخمک و اسپرم زوجین، جنین را در دستگاه تشکیل داده و سپس به رحم زن دیگری به عنوان فرد ثالث نگهدارنده جنین منتقل کرد. در واقع این رحم مکانی است که دوران رشد جنین در آن صورت می گیرد و امکان فرزنددار شدن این زوج را برای آنها فراهم می کند؛ باید توجه داشت این روند باید براساس قرارداد مشخص و ضوابط مربوطه انجام شود.



وی با اشاره به اینکه با پیشرفت علم و دستیابی به شیوه های تشخیصی دقیق، راه حل های فراوانی برای درمان ناباروری بوجود آمده که هیچ زوجی درخصوص ناتوانی در بچه دار شدن نگرانی نداشته و از فرزندداری ناامید نشوند، افزود: ناباروری به پایان کار خود رسیده است اما همه اقداماتی که در زمینه رفع این ناتوانی انجام می شود، ویژگی های خاص خود را دارند که به لحاظ شرایط روحی، اخلاقی و قانونی فرد باید پذیرای آنها باشد.

دکتر صادقی به طرح پژوهشی انجام شده در مرکز ابن سینا درخصوص آمار زوجین نابارور در سطح استان تهران، اشاره و تشریح کرد: بنا بر گزارش های جهانی حدود 10 تا 15 درصد زوجین نابارور هستند، اما متاسفانه براساس پژوهش به عمل آمده بالای 20درصد زوجین تهرانی به مشکلات ناباروری دچارند که این میزان ممکن است در شهرستان ها و با توجه به شرایط مختلف تغییر کند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه درمان ناباروری ابن سينا، نقش زوجین را در ناباروری یکسان دانست و ادامه داد: 35 تا 40 درصد ناباروری ها از مرد یا زن ناشی می شود و در 10 تا 15 درصد موارد نیز هر دو طرف مشکل دارند، همچنین بین 5 تا 6 درصد موارد ناباروری با علت نامشخص روی می دهد. بطوریکه گاهی دیده می شود، هر دو زن و شوهر سالم هستند اما وقتی تلاش می کنند دارای فرزند نمی شوند؛ در این شرایط علت بروز ناباروری براساس روش های تشخیصی در دسترس، نامعلوم است. این میزان در گذشته بیشتر بود اما در طول زمان از تعداد این افراد کم شده که با پیشرفت علم و روش های تشخیصی ممکن است طی 10 تا 30 سال دیگه این رقم به یک درصد برسد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شرایط مصرف داروهای آسم در دوران شیوع کرونا
  در دوران بارداری هرگز قرص استامینوفن مصرف نکنید
  بهترین روش برای درمان گلو درد دوران بارداری
  خواص عالی کشمش در دوران بارداری
  استرس و ناراحتی زیاد باعث ناباروری مردان می شود
  ریزش مو دوران بارداری و پس از زایمان
  کارهایی که باعث ناباروری مردان می شود
  خانم ها در دوران حاملگی موهایتان را رنگ نکنید
  از "سارس" درس گرفتند؛ در دوران "کرونا" به کار بستند و حالا به دنیا می‌آموزند
Big Grin ارائه خدمات رایگان درمان ناباروری در پژوهشگاه ابن سینا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان