امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی گروه زدبازی از اول تا پایان

#1
یادمه اولین آهنگی که از زدبازی گوش کردم ، خیلی بعد تر از زمانی بود که اولین آهنگ رپ فارسی(از امذیپر) رو شنیده بودم.اون موقع ها کارایی مثل "مهمونی" ، "پارتی" ، "آهنگامون خداس"و چند تا کار دیگه باعث محبوبیت و مشهوریت زدبازی شد.

داستان زدبازی با سه نفر شروع میشه به نام های سامان ، مهراد و سهراب ، افرادی که ثکرشم نمی کردن تا چند سال بعد از اینکه گروهشون تشکیل بشه ، اینقدر معروف بشن.این سه نفر تصمیم به تشکیل یه گروه سه نفره می گیرن و هر کدوم به ترتیب لقب های ویلسون ، هیدن و ام جی رو برای خودشون انتخاب می کنن.

با توجه به شرایط اون موقع و باب نبودن استفاده از آهنگساز برای تولید آهنگ ها ، اون ها به استفاده از بیت های کاور در آهنگاشون روی آوردن و اکثرا از آهنگ های رپر های مطرحی چون امینم و فیفتی سنت استفاده می کردن.به هر حال ، با انتخاب موضوع های باب در بین نوجوون های اون موقع ، خیلی زود تونستن خودشون رو تو دل اون ها جا کنن و به نوعی از فرصت سوء استفاده کنن.

بعد از مدتی ، زدبازی وارد فاز دیگه ای آهنگ هاش میشه ، با اضافه شدن سه فرد جدید به نام های JJ ، سیجل و نسیم که هر کدوم استایل خاص به خودشون رو داشتن و به نظر می رسید همکاری اونا با همدیگه چیز جالبی باشه.

این سه نفر ، آهنگ های "بریم فضا" و "مال هم بودیم" رو فیت با سیجل دادن و همین دو فیت باعث شد که سیجل عضو دائمی این گروه پرطرفدار بشه.

بعد از اون ، زدبازی دو ترک فراموش نشدنی "بی حس"(که به نظر بهترین کارشون بوده) و "تابستون کوتاه" رو همراه با JJ و نسیم بیرون داد و به گونه ای اونا رو عضوی از گروهشون معرفی کرد.

بعد از بیرون اومدن ترک "تابستون کوتاهه" ، شایعاتی رواج پیدا می کنه که یکی از اعضای اصلی گروه یعنی سامان ولیسون دستگیر شده و گروه فعالیت خودش رو به حالت تعلیق در آورده که تا پارسال می رفت که این شایعه به حقیقت بپیونده که نشد و با بیرون اومدن ترک"شهر تاریک" که یه کار قشنگ برای حمایت از مردم فلسطین بود و همچنین بی ربط به دستگیری ویلسون هم نبود ، دهن خیلی از علاقه مندان به رپ رو باز و چشم خیلی از هوادارای زدبازی رو گرد کرد.

چیزی که خیلی تو برگشت ناگهانی زدبازی مشهود بود ، افت همه نظره ی آهنگ هاشون بود ، آهنگ ها دیگه اون کیفیت و همچنین بازده سابق رو نداشتن و ترک شهر تاریک خیلی از هواداران اون ها رو (از جمله خودم) نا امید کرد.

گروه سعی در جبران می کنن و با بیرون دادن آهنگ "زندگی منه" می تونن دوباره عده ای از هوادارانشون رو جلب کنن( و من رو نه!).این کار به مراتب از کار قبلیشون بهتر بود و بازده نسبتا خوبی هم داشت ، ولی بازم به ترک هایی همچون "بی حس" نمی رسید.

بعد از اون ترک "چونکه دیوونتم" بیرون میاد.مثل اینکه این کار از قبل ظبط شده بوده و خب سازگاری زیادی با شرایط گروه در اون موثعیت نداشت ، ترک بدی نبود.

موفقیت فوق العاده ی "تابستون کوتاهه" اعضای گروه به به این کار وا داشت که کاری شبیه به اون رو با عنوان "زمین ضافه" روونه ی سایت ها بکنن که به نظر من و خیلی های دیگه این ترک اصلا در حد و اندازه ی "تابستون کوتاهه" نبود و گروه در انجام این تئوری به موفقیت نرسید.

بعد از این ترک ، گروه دست به اقدامی جالب زد و آهنگ "کوچه" رو با سبک و موضوعی متفاوت بیرون داد که به شخصه با آهنگ حال نمودم و خیلی ها عقیده ی من رو دارن و خیلی ها ضد من عقیده دارن و متعتقدن که آهنگ مزخرفی بود!در هر صورت ، بعد از اون کار ، زدبازی آهنگ بعدی خودشون رو تحت عنوان"Iroonie LA" به گوش مخاطبش رسوند که موضوعی جالب داشت و دیس به خوانندگان لس آنجلسی بود.اما باز هم انتظارات برآورده نشد!

بعد از این دیس ترک ، دو ترک متوسط"کوکولی کو" و "درو باز کن" بیرون اومد.

بعد از این دو آهنگ ، گروه قدیمی جنجال ، دست به دیس این گروه زدن ، دیسی که قبلا هم مثل اون رو دیده بودیم ، ترک "اثر منفی" از پیشرو ، فلاکت و چند تن دیگه که اون موقع ها به ترکی محبوب تبدیل شده بود و به عقیده ی خیلی از شنوندگان ، اون ترک بهترین دیسی بود که تا حالا رپ فارسی به خودش دیده.

و اما می رسیم به دیس ترک واقعا جنجالی از گروه جنجال به نام "دزد":اعضای این گروه معتقد بودن که زدبازی تکست های خودش رو به از تکست های خوانندگان خارجی می گیره و اونا رو ترجمه می کنه و در آهنگاش می گنجونه و قسمت هایی از این عمل رو هم تو آهنگشون آورده بودن.

این دیس به سرعت روی سایت های اینترنتی پخش شد و بازتاب گسترده ای داشت ، جوری که یکی از اعضای اصلی و محبوب زدبازی رو وادار به بیرون دادن دیس بکی تحت عنوان"تلفات جنگ" کرد.

تو این آهنگ گروه یه قسمت هایی از آهنگ های خارجی که خود خواننده های خارجی مطرحی چون امینم و Jay-z هم دست به این عمل زده بودن رو میاره و این کار رو یه کار روتین تو رپ می دونه.

به نظر منم کار معقولانه ای به نظر می رسه.

بگذریم ، بعد از این ترک و سر و صدای ناشی از اون ، یه مدتی سکوتی از طرف گروه سایت ها رو فرا می گیره و بعد از اون خبری روی سایت ها میره که همه رو شوکه می کنه:

زدبازی قصد خداحافظی از رپ رو داره و آخین آهنگش تحت عنوان "مثل من" به زودی بیرون میاد.

زدبازی ، یکی از بهترین گروه های رپ فارسی و یکی از اولین های این عرصه ، قصد خداحافظی داره؟!مسلما هیچکس از شنیدن این خبر خوشحال نشد ، ولی خبری بود که به واقعیت پیوست و 13 خرداد ترکی تحت عنوان نه"مثل من" و بلکه "داستان ما" به روی سایت ها میره و آهنگ خداحافظی گروه شناخته میشه ، آخرین آهنگ گروه زدبازی!!!

بسیاری از طرفدار ها ناراحت می شن ، عده ای فحش بارشون می کنن ، عده ای این حق رو بهشون میدن و همچنین عده ای دست به یه کار جالب می زنن و با راه اندای سایتی با عنوان We Wat Zbazi خواستار بازگشت آنها می شوند.

به نظر بنده ، زدبازی یکی از معدود گروه های رپ فارسی بود که پتانسیل جهانی شدن رو داشت و می تونست خیلی بیشتر از اینا معروف بشه ، تنها با جدی گرفته شدن آهنگ ها توسط اعضای گروه و پیگیری کردن کارای آهنگاشون توسط اونها.

زدبازی طرفدارای بسیار زیادی تو ایران داشت که می تونست رو ساپورت اونها حساب باز کنه ، تنها با دادن یک آلبوم به بیرون و یا تهیه ی یک ویدئو کلیپ ،به نظرم اعضای زدبازی موقعیت خودشون رو قدر ندونستن و اونو به هدر دادن.

حالا سوال اینجاس:

ما از گروهی که به این همه طرفدار کوچیک و بزگرش پشت کرده می خوایم که برگرده؟اصلا دوست داریم که برگرده؟

اصلا زدبازی چرا باید برگرده؟؟چه فایده ای واسه رپ داره؟چه کار ارزنده ای واسه رپ انجام داده که بهونه ای باشه واسه دلخوش کنک ما؟!

زدبازی که افت کیفیت رو تو کارهای اخیرش به وفور شاهد بودیم ، زدبازی ای که به نظر می رسه اعضاش اهمیت زیادی به آهنگ ها و طرفداراشون نمیدن و موزیک رو اولویت کارشون قرار نمیدن ، ارزش دلسوزی ما و بسیج شدن ما برای بازگشتشون رو داره؟!

سوال هاییه که ارزش جواب دادن رو داره و باید جواب داده بشه.

نوشته ی طولانی ای شد ، ارزش خوندن رو داره و امیدوارم که خونده بشه ، سعی کردم یه بیوگرافی کلی از این گروه پرطرفدار و همچنین بررسی ظاهری عوامل خداحافظیشون رو ارائه بدم.

امیدوارم مورد پسند واقع شده باشه.
بیوگرافی گروه زدبازی از اول تا پایان 1shirin====A crazy
پاسخ
 سپاس شده توسط ℬʟ∀¢Ḱ~ℬøÅяÐ ، Berserk ، Titiw ، Brooklyn Baby ، ❤уαѕαмιη❤ ، ᖇᗩᖺᗩ ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، _Lσѕт_ ، Mutemit
آگهی
#2
ایکآش عکسَم میذآشتیـ ..
پاسخ
 سپاس شده توسط ℬʟ∀¢Ḱ~ℬøÅяÐ
#3
ب چشـــــــــــــــــم
بیوگرافی گروه زدبازی از اول تا پایان 1shirin====A crazy
پاسخ
 سپاس شده توسط ℬʟ∀¢Ḱ~ℬøÅяÐ
#4
اون موقعی که زدبازی از هم پاشید بچه ها توی تاپیک های مربوط به زدبازی خیلی بحث کردن سر برگشتن یا برنگشتنو......

به نظرم دیگه تاپیک با این موضوع نزار چون فقط بحث الکیه


+سپاس
پاسخ
 سپاس شده توسط دختر ایرونی با اسانس خاص ، ❤уαѕαмιη❤ ، ℬʟ∀¢Ḱ~ℬøÅяÐ
#5
بیوگرافی گروه زدبازی از اول تا پایان 1

بیوگرافی گروه زدبازی از اول تا پایان 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/rthetye_6d2ec.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://dl.akskhor.ir/uploads1/index_7db44.jpg
بیوگرافی گروه زدبازی از اول تا پایان 1shirin====A crazy
پاسخ
#6
عکساتو بیشتر و بزرگتر کن..!
سپاس
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ᴍᴀʀsʜᴀʟʟ ᴍᴀᴛʜᴇʀs
پاسخ
آگهی
#7
سیجل و هیدن فقط فقط
پاسخ
 سپاس شده توسط Mutemit
#8
من عاشقشوووووووووووونم
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی گروه زدبازی از اول تا پایان 1
پاسخ
#9
اما به نظر من اهنگ numbلينكين پارك خيلي خيلي قشنگ تره
And you held it all
و تو همه رو نگه داشته بودي
But you were careless to let it fall
اما از بهر فروريختنشان بي دقت بودي
  You held it all and I was by your side 
Powerless 
تو همه رو نگه داشته بودي
ومن در كنار تو ناتوان بودم
Linkin park
پاسخ
#10
ای کاش کلا خدافظی می کردن از دست این گروه بی ادب بی شخصیت راحت می شدیما
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان