امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درمان آسيب‌هاي ناشي از ضربات سنگين مغزي

#1
درمان آسيب‌هاي ناشي از ضربات سنگين مغزي




جام جم آنلاين: تحقيقات پزشكي موسسه UC Davis شايد بتواند به روش درماني جديد براي آسيب‌ديدگان مغزي برسد.




هدف اوليه از انجام اين تحقيقات كه با بودجه‌اي معادل 8‌‌ ميليون دلار شروع شده، اين است كه پژوهشگران بدانند آيا دارويي كه از هورموني به نام «آلاپروگنانولن» ساخته مي‌شود ، مي‌تواند به عنوان درمان براي افرادي كه دچار آسيب‌هاي ناشي از ضربات سنگين مغزي مي‌شوند مانند ضربات ناشي از تصادفات رانندگي ، ورزش‌هاي مختلف و سقوط از بلندي، مفيد واقع شود يا خير.

همچنين نيروهاي ارتش كه در مناطق جنگي و ميدان‌هاي آموزشي مشغول به كارند در نتيجه انفجار ناشي از بمب‌هاي موقت يا تله‌هاي انفجاري ضربات سنگين مغزي را تجربه مي‌كنند.

اين مطالعات طي 5 سال انجام شده و سرپرستي آن به عهده مايكل ريگاوسكي است كه توجه خاصي به توليد دارويي براي افراد مبتلا به صرع دارد.

آلاپروگنانولن هرگز در نمونه‌هاي انساني كه دچار آسيب‌هاي مغزي هستند، آزمايش نشده، اما آزمايش‌ها نشان مي‌دهد اين استروئيد در مدل‌هاي جانوري موثر واقع شده است.

پژوهشگران معتقدند: اين روش مي‌تواند ادامه بقاي افراد آسيب‌ديده از ضربات مغزي را بهبود ببخشد و به طور كلي نتايج عصب‌شناختي مثبتي داشته باشد. همچنين محققان در نظر دارند بدانند آيا اين ماده از گسترش صرع پس از آسيب‌ديدن جلوگيري مي‌كند يا خير.

صرع و حمله‌اي پس از آسيب يكي از اشكالات اصلي آسيب‌هاي پس از ضربات مغزي كه همراه با ناتوانايي رواني بوده و شايد يكي از عوامل سهيم در مرگ زودرس پس از ضربات وارده بر سر باشد.ميزان بروز صرع پس از آسيب در افراد بالغ 10 تا 15 درصد و در افراد نظامي حدود 50 درصد است.

آلاپروگنانولن استروئيدي است كه از آسيب‌هاي مغزي و حملات ناگهاني جلوگيري مي‌كند. اين ماده با هورمون پروژسترون در بدن توليد مي‌شود.

بتازگي اين هورمون مورد مطالعه قرار گرفته و اميدهايي براي درمان آسيب‌هاي ناشي از ضربات مغزي به وجود آورده است. اما تنظيم و نظارت بر آن مشكل بوده و باعث ايجاد عوارض جانبي هورموني مي‌شود.

هر ساله 1.4 ميليون نفر دچار آسيب‌هاي مغزي ناشي از ضربات سنگين شده و 50 هزار نفر جان خود را از دست مي‌دهند و چيزي حدود 5 ميليون نفر يعني 2 درصد جمعيت آمريكا دچار معلوليت‌هاي مادام‌العمر شده و تا آخر عمر با اين مشكلات دست و پنجه نرم مي‌كنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star درمان سرما خوردگی
  درمان و عکس گشادی مقعد + علائم و تشخیص گشاد شدن مقعد
  درمان خانگی کیست مویی دنبالچه + بهترین روشهای تخلیه در خانه
  هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان