امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جوانه گندم سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند

#1
يك متخصص تغذيه:

جوانه گندم سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند



جام جم آنلاين: سيد ضياءالدين مظهري متخصص تغذيه گفت: جوانه گندم به دليل داشتن ويتامين‌هاي E ، سلنيوم و منيزيم باعث حذف راديكال‌هاي آزاد مي‌شود و به تقويت سيستم ايمني و فعاليت‌هاي مغز كمك مي‌كند.





اين متخصص تغذيه به فارس گفت: استفاده از مواد غذايي حاوي آنتي‌ اكسيدان‌ در هوش و تقويت قدرت حافظه مؤثر است.

وي افزود: موادي نظير سبزي‌هاي تازه با خنثي كردن راديكال‌‌هاي آزاد حالت ارتجاعي رگ‌‌ها را حفظ كرده و باعث خون‌‌رساني بهتر به مغز و اعصاب شده و به طور غيرمستقيم از كاهش توانايي فكري جلوگيري مي‌‌كنند.

اين متخصص تغذيه افزود: ماده ديگر سويا و بهتر از آن روغن سويا است كه هم كلسترول بد خون LDL را كاهش مي‌دهد و هم از اكسيداسيون كلسترول خوب HDL جلوگيري كرده و در كنار آن راديكال‌‌هاي آزاد را خنثي كرده و از تشكيل پلاك‌هاي عروقي جلوگيري مي‌كند. سويا همچنين داراي فيتو استروژن‌هايي است كه در تقويت حافظه مؤثرند.

مظهري گفت: در بارداري و شير دهي ذخاير كولين مادر تخليه مي‌شود و كولين كافي براي رشد مغز در دسترس نيست، از اين رو براي حفظ سلامت مادر بايد از منابع غذايي حاوي كولين استفاده شود.

كولين روي پيام‌هاي عصبي مؤثر است و سرعت ساخت استيل‌كولين را براي حفظ قدرت حافظه و فعاليت‌هاي عضلاني افزايش مي‌‌دهد. مادران در دوران شيردهي بايد 4 واحد (4 ليوان 240 سي‌سي) شير و علاوه بر اين، جگر، تخم‌ مرغ و بادام ‌زميني نيز مصرف كنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان