امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقش«حلیمه»در فیلم«محمد (ص)»به روایت«ساره بيات»

#1
به گزارش دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سینماخبر ،ساره بيات که نقش حليمه را در فيلم سينمايي «محمد (ص)» ساخته مجيد مجيدي ايفا کرده در رابطه با حضورش در فيلم به سوره سينما گفت: تاثير حضور حليمه در دوران کودکي زندگي حضرت محمد (ص) آنقدر پررنگ است که به نظرم همان چند سکانس کوتاه براي بيان شخصيتش کفايت ميکند. کاراکترهايي در زمان کودکي آن حضرت بودند شايد به خاطر پرداخت کمتر به اين بخش از زندگي ايشان آنطور که بايد در يادها نماندهاند. براي توصيف ذات بزرگوارانه اين نازنين به نظر من بخش هايي که در فيلم خواهيد ديد حق مطلب را ادا ميکند. 
وي افزود: بسيار خوشحالم که مجيد مجيدي و البته قبل از ايشان خداوند من را براي اين نقش انتخاب کرد. حضور در اين پروژه آنقدر شيرين بود که من به هيچ چيز ديگري فکر نميکردم. هنوز خودم خروجي کار را نديدم و قضاوتي درباره اثر ندارم، اما با تجربه اي که هنگام حضور سر صحنه داشتم مي توانم بگويم آقاي مجيدي انساني بسيار وارسته و بزرگوار است که اين فيلم را با اعتقاد و قلب و روحش جلوي دوربين برد. بيننده هنگام تماشا هر احساسي ميتواند داشته باشد اما قطعا نمود عيني احساسات و ايمان کارگردان را نمي تواند ناديده بگيرد. آقاي مجيدي اين فيلم را با اعتقاد و احساسش ساخته است. 
بيات در رابطه با شناخت خود از شخصيت حليمه گفت: ارتباطي که بين من و اين بانو سر صحنه برقرار شد بسيار حسي بود و اين حس اصلا قابل توصيف نيست. فقط شما و بيننده را ارجاع مي دهم به سکانسها و پلانهايي که بازي کردم. شخصيت حليمه در نظر من زني بزرگوار است، از اين لحاظ براي من خيلي سخت و دشوار بود که بتوانم تجلي بزرگمنشي ايشان را در بازي خود ارائه دهم. حليمه در تاريخ زني قابل احترام است و من تنها با کمک خداوند سعي کردم بتوانم در قالب اين نقش آنچه در شان ايشان بود را به تصوير بياورم. اميدوارم تماشگر هم اين حس احترام و تلاش براي ديده شدن اين بانوي گرانقدر را ببيند. 
وي گفت: فضايي که آقاي مجيدي ساخته بود اين فرصت را در اختيار ما گذاشت تا بهتر به حال و هواي آن دوران برويم. علاوه بر وجه تاريخي قرار گرفتن در فضايي عرفاني و معنوي و لمس احساسي از اين دست تجربه فوق العاده اي بود که در اختيار من گذاشته شد. حس جالبي که من در اين پروژه براي اولين بار داشتم فضاي عميق عرفان در زندگي روزمره بود. حليمه خود مادر چند فرزند بود و در عين حال دايگي حضرت محمد (ص) را هم به عهده داشت. نوع ارتباط او با کودکان البته در فضايي که فيلمنامه و کارگرداني بوجود آورده بود بسيار تاثير گذار بود. 
بازيگر فيلم «جدايي نادر از سيمين» ادامه داد: تنها چيزي که در اين لحظه آرزو دارم اينکه اميدوارم خدا بعد از اينکه من را براي نقش حليمه انتخاب کرد و قدرتي به من داد تا در اين کار حضور داشته باشم قدر نعمت را دانسته و توانسته باشم حق مطلب را در بازيگري ام آنطور که بايد ادا کنم. هنوز توفيق سفر حج برايم مهيا نشده است اما بعد از اين کار بيش از پيش آرزو دارم اين موهبت نصيبم شود. همکاري با تک تک عواملي که در اين فيلم حضور داشتند لذت بخش بود. به خصوص همکاري با آقاي مجيدي درخشان بود. ايشان اصلا اجازه نداد سختي هايي که معمولا در کارهاي تاريخي ميبينيم بر ما غلبه کند. طي روند فيلمبرداري همه چيز در خدمت بازيگر بود. اميدوارم لطف و اعتمادي که به من شد را با بازي خوبم جبران کرده باشم . 
ساره بيات در فيلمهاي سينمايي «خداحافظي طولاني»، «ناهيد»، «ساکن طبقه وسط» و … بازي کرده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  فیلم تقدیر شده جشنواره ونیز راهی جشنواره جهانی فیلم فجر شد
  بازیگر فیلم‌های Wolverine و 47 Ronin در فیلم Bullet Train با برد پیت هم‌ بازی می‌شود
  فیلم Another Round با بازی مدس میکلسن جایزه بهترین فیلم جشنواره ‌BFI را برنده شد
  حقوق گل گدوت در فیلم WW84 معادل ۳۳ برابر حقوق او در فیلم Wonder Woman است
  ثبت‌نام ۴۹۸ فیلم برای شرکت در جشنواره فیلم‌ کودک و نوجوان!
  «روایت‌های عاشورایی» در پرتال مجازی کانون!
  «خروج فرانسوی» فیلم اختتامیه جشنواره فیلم نیویورک شد
  فیلم DUNE مانند فیلم ارباب حلقه‌ها خواهد بود!
  جلوه های ویژه کامپیوتری فیلم |تنت|از یک فیلم عاشقانه هم کمتر میباشد!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان