امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

امدادرسانی بام تهران در محاق

#1
Heart 
پایگاه امداد و نجات کوهستان جمشیدیه که وظیفه امدادرسانی به حادثه دیدگان مسیر کوهنوردی کولکچال را بر عهده داشت، تعطیل شد و به همین دلیل امدادرسانی ارتفاعات تهران با مشکل مواجه شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یکی از بلندی‌های معروف ایران، ارتفاعات شمال تهران است که بیشتر به عنوان ارتفاعات تفریحی و کوهنوردی با نام توچال برای هر پایتخت نشین آشناست، کمتر فردی امکان دارد به ارتفاعات توچال رفته باشد و افرادی با لباس‌های قرمز و رنگی امداد را مشاهده نکرده باشد. از شروع میدان معروف سربند (دربند) با آن مجسمه قدیمی‌اش و پایگاه امدادی هلال احمر با حضور امدادگران که بیشتر در پایان هفته فعال هستند، چشم هر رهگذری را به خود مشغول می‌کند که هم جلوه آسایش هستند و هم استرس‌. زیرا به قول برخی از افراد وقتی چند امدادگر را با یکدیگر می‌بینیم نشان از وقوع یک حادثه در کوه است.

مدتی است بر روی پایگاه امداد و نجات کوهستان جمشیدیه اطلاعیه‌های مبنی بر تعطیلی این پایگاه نصب شده است، پیگیری خبرنگار تسنیم از نجاتگران جمعیت هلال احمر شمیرانات حاکی از آن است که این پایگاه به دلیل تخریب سازه جدیدالاحداث پایگاه، توسط شهرداری منطقه یک تعطیل شده است، به گفته نجاتگران از سال ۸۶ که کانکسی در این محل به عنوان پایگاه امداد و نجات کوهستان نصب شد همواره مشکلات رفاهی، گرمایش و سرمایش تامین آب و ... محل کار نجاتگران بود.

براین اساس پس از پیگیری‌ها تا سال ۹۲؛ با کمک خیرین؛ سازه ای به ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیون ریال در این محل جایگزین کانکس قبلی شد، اما پس از نصب سازه مذکور شهرداری منطقه یک به دلیل عدم اخذ مجوز علیرغم انجام مذاکرات و مکاتبات اولیه بدون اعلام قبلی اقدام به تخریب این سازه می‌کند.

یکی از نجاتگران در این منطقه به تسنیم عنوان می‌کند که پیرو این اتفاق پایگاه امداد و نجات کوهستان جمشیدیه که وظیفه امدادرسانی به حادثه دیدگان مسیر کوهنوردی کولکچال را بر عهده داشت از آبان ماه سال جاری تعطیل شده است و به همین دلیل امدادرسانی در این منطقه با مشکل مواجه شده است.

البته مشکل این پایگاه‌های کوهستانی ارتفاعات پایتخت سر دراز دارد، همانطور که درباره پایگاه واقع در میدان سربند در اواخر تابستان سال ۹۰ گزارشی با عنوان «درمانگاه هلال احمر دربند، کنار طویله و فاضلاب چه می‌کند» منتشر شد که امدادگران آن زمان از استقرار پایگاه و درمانگاه کوهستانی هلال احمراستان تهران (دربند) در مجاورت طویله و مقابل چاه فاضلاب، فقدان تلفن به دلیل پرداخت نکردن قبوض، نبود غذای مناسب و تجهیزات امدادی (کفش و لباس) و استفاده از آب سرویس بهداشتی برای آشامیدن گلایه داشتند و به قول خودشان بیشتر پارکبان شده‌ بودند تا امدادگر؛

ولی پس از سالها آن پایگاه که یک کانکس بود به ساختمانی مجهز تبدیل شده است و هم اینک نیز امدادگرها نیز برخلاف گذشته از تجهیزات و امکانات رفاهی رضایت نسبی داشتند، تا همچنان بتوانند با روحیه مضاعف‌تر به کوهنوردان و خانواده‌های که برای تفریح به ارتفاعات پایتخت می‌آیند، بدون هیچگونه چشم‌داشتی خدمت کنند.
امدادرسانی بام تهران در محاق 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پیج بچه پولدارا های تهران در اینستاگرام چه خبره ؟+ عکس ها
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
  آموزش رقص و حرکات موزون در شمال شهر تهران +عکس
  دعا کنید در تهران زلزله نیاید/ برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم
  فرود پلیکان غول پیکر در منزل مسکونی در تهران
Heart وقتی فیلم انفجار «فیلادلیفا» با شرق تهران جابجا می شود
Heart اولین سفرم به تهران و ریاض خواهد بود
  کاهش فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در تهران
  تهران در رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی پایین‌ترین استان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان