امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

80درصد دختران دوست پسر دارند!

#1
دكتر محمودگلزاري روانشناس رسمي كشور گفت:تحقيقات نشان مي دهد80 درصد دختران دبيرستاني در ايران با يك پسر دوست هستند و حتي ممكن است ارتباط جنسي هم داشته باشند كه خانواده‌ها و مسئولين مدارس از اين موضوع بي‌اطلاع هستند.

اين درحالي است كه نوجوانان آگاهي كافي نسبت به اين مسئله ندارند و ارتباطاتشان به ازدواج منجر نمي‌شود كه اين امر مطمئناً پيامدهاي ناگواري را براي آنها به همراه خواهد داشت. به گزارش خبرآنلاين عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطايي با بيان اين مطلب در جلسه سخنراني درخصوص چالش‌هاي زندگي دختران و پسران دانشجو ، سازنده‌ترين و بهترين راه براي پيش برد ارتباط و علاقمندي با جنس مخالف را در ازدواج دانست و گفت: شيفتگي پسران براي ازدواج معمولاً در سن 19 تا 20 سالگي اتفاق مي‌افتد.

دكتر "محمود گلزاري" در ادامه سخنان خود، به مراحل ارتباط ميان دختران و پسران اشاره كرد و گفت: مرحله اول در سنين زير دبستان صورت مي‌گيرد كه گرايش به دوستي با جنس مخالف در اين سن زياد بوده و تفاوت جنسي در ميان آنها وجود ندارد. وي همچنين مرحله دوم ارتباط دختران و پسران را در سن 6 تا 12 سالگي عنوان كرد و گفت: در اين سنين هويت جنسي افراد شكل مي‌گيرد. وي افزود، با توجه به تحقيقاتي كه در اين خصوص در كشور امريكا صورت گرفته است 95 درصد دختران و پسران دوستانشان از جنس خودشان هستند، به عبارت ديگر اين دو جنس در سن دبستان از هم فاصله مي‌گيرند. وي همچنين مرحله سوم ارتباط ميان دختران و پسران را در سنين نوجواني عنوان كرد و افزود، دختران در سن 12 سالگي و پسران در سن 13 تا 14 سالگي گرايش شان براي ارتباط با جنس مخالف بيشتر مي‌شود.

وي همچنين در ادامه سخنان خود به تشريح الگوي فرهنگ غرب پرداخت و گفت: در جوامع غربي ملاقات‌هاي عاشقانه امري خوب و پسنديده محسوب مي‌شود و باعث ايجاد اعتماد بنفس در افراد مي‌گردد اما اين امر پيامدها و مشكلاتي را به همراه دارد كه يكي از آنها مراقبت و جلوگيري از سكس در سنين قبل از 17 سالگي است و از 17 سالگي به بعد نيز خطرات ناشي از بيماري‌هاي آميزشي مانند ايدز، بارداري و... در اين جوامع وجود دارد.
وي همچنين به نتايج بدست آمده در كشورهاي غربي در خصوص ارتباط‌هاي جنسي در سنين نوجواني پرداخت و گفت: در غرب ساليانه بيش از يك ميليون نوجوان 13 تا 17 ساله دختر باردار مي‌شوند و سالي 500 هزار نوزاد از اين طريق متولد مي‌شود و نيز سه ميليون نفر به بيماري‌هاي آميزشي مبتلا مي‌شوند. همه اين موارد در حالي صورت مي‌گيرد كه در مدارس به دانش آموزان روش‌هاي جلوگيري از بارداري آموزش داده مي‌شود.
دكتر گلزاري در ادامه سخنان خود افزود، در ايران 80 درصد دختران دبيرستاني با يك پسر دوست هستند و حتي ممكن است ارتباط جنسي هم داشته باشند كه خانواده‌ها و مسئولين مدارس از اين موضوع بي‌اطلاع هستند و اين درحالي است كه نوجوانان آگاهي كافي نسبت به اين مسئله ندارند و ارتباطاتشان به ازدواج منجر نمي‌شود كه اين امر مطمئناً پيامدهاي ناگواري را براي آنها به همراه خواهد داشت.

وي همچنين به نتايج به دست آمده در تحقيقات و پژوهش‌هايي كه در اين زمينه در ايران صورت گرفته است اشاره كرد و گفت: در حدود 20 سالي كه من در اين زمينه تحقيق و پژوهش انجام داده‌ام، در نامه‌هايي كه از سوي 85 درصد از دختران در خصوص ارتباط‌هاي عاشقانه دريافت كرده‌ام مربوط به سن 12 تا 25 سالگي بوده و 15 درصد از نامه‌ها مربوط به پسران بين 14 تا 17 ساله است. در اين ميان دختران بيش از پسران آسيب پذير بوده و با پيامدهاي بيشتري در اين خصوص مواجه خواهند شد.

دكتر گلزاري همچنين بر لزوم آموزش و افزايش آگاهي در بين دانش آموزان تاكيد كرد و گفت: ما بايد گرايش ارتباط ميان دختران و پسران را امري طبيعي قلمداد كنيم و با مطالعه و تحقيق در اين خصوص راهكارهاي مناسبي را در چارچوب فرهنگ جامعه خود ارايه نماييم.
 سپاس شده توسط ._NeGiX_. ، PįŋK ĞįŘł ، saba 3 ، Radka ، erfan90 ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، نازنین* ، ~ CrAzY HuMaN ~ ، ☆♡yekta hidden♡☆ ، A General ، 3RG ، شایان00 ، Ֆℋ£¥∂α ، خوشتیپ انجمن ، オスイン ، M ATIN ، ❤уαѕαмιη❤ ، Avril. ، aysutb ، شکوفه2 ، hadi0120 ، Mαяѕє ، atena2015 ، ℬʟ∀¢Ḱ~ℬøÅяÐ ، Brooklyn Baby ، االنا ، rihan 2 ، eagle2 ، mr.destiny ، رونیکاا ، spark T ، *_* ، هایلی ، Dragon_FM ، هلیا78 ، آرالیا ، *یسنا جون* ، ★MøbîÑą★ ، کسی پشت سرم اب نریخت ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
الان ک دبستانی هاام دوس پسر دارن خخSmile
..
 سپاس شده توسط اوا2014سابق ، مهدیه 1381 ، ℱΔℛNOOSℋ ℬOZORG ، glembert girl ، Bita binam ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
#3
(05-02-2015، 9:52)tida نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
الان ک دبستانی هاام دوس پسر دارن خخSmile

والا بخدا من با چشا خودم سه تا از همینارو جا مدرسه پسرونه دیدم: ))
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
╥﹏╥

 سپاس شده توسط ★♕NIGHT STAR♕★ ، Bita binam
#4
ما پسرا نقشی نداریم تو این قضایا×
این حرفایی رو که شما میزنین یه آدم حرفه ای در این عرصه میزنه |:
 سپاس شده توسط ★♕NIGHT STAR♕★
#5
این آماار در پسرا احتمالا 99 درصده Big Grin
بعدش هم الان دیگه عادی شده دختره هنوز 11 سالشه شلوارشو نمیتونه بکشه بالا عشقم عشقم میکنه Undecided
 سپاس شده توسط ★♕NIGHT STAR♕★ ، Silver Sun
#6
آره بابا :|

دختر خالم 10 سالشه داره :|
 سپاس شده توسط ★♕NIGHT STAR♕★ ، Silver Sun
آگهی
#7
من ندارمUndecided
پاک پاکTongue
ولی عاشق یه نفرم.
دوس ندارم داشته باشما وگرنه پیشنهاد خیلی داشتم
قصد پز دادنم نداشتم الان...
نــــزدیــــک تـــریـــن کــــس 
کـــم کـــم یــــه غــــریــــبـــس...
 سپاس شده توسط Silver Sun ، sghghashghaee ، rihan 2
#8
فرهنگ سازی درست نبوده و ما از غرب فرهنگ براداری کردیم ولی باید این فرهنگ از خاک ایران دور باشد من 16 سال دارم هیچ غلطی تا حال نکرده ام
خودمو خودمو بازم خودم
 سپاس شده توسط Navisa. ، Silver Sun ، sghghashghaee ، мoвιɴα т ، STAR__GIRL~
#9
تو ایران انقدر دخترا و پسرا رو از هم دور نگه میدارن

یه دختر یه پسرو میبینه
سریع جذبش میشه

مشکل از سیاست نادرست تفکیک جنسیتی
تو مکان های مختلفه

+البته الان دیگه کم کم دوستی دختر و پسر تبدیل به
دختر و دختر
پسر و پسر
شده
 سپاس شده توسط مهدیه 1381 ، мoвιɴα т ، االنا ، r.hadis
#10
خــدا رو شکـر هـنوز 20% عاقل هس :|


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Flower وقتي میگيد دوست معمولی باقی بمونیم.
Thumbs Down دلایل دوست شدن پسر ها با دختران ...
  قلب شما هم صبح شنبه را دوست ندارد!
  روابط پدران و دختران
  خودشناسی دختران
  آیا دوست دارید شخصیت افراد را بشناسید؟
  آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟
Lightbulb رازهای زنان ها که دوست ندارند مردها بفهمند
  وقتی کسی را دوست دارید که او شما را دوست ندارد...
  کدام بچه ها تمایل بیشتری به پولدارشدن دارند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان