امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

کورائیم

#1
جمعيت شهر كورائيم طبق سرشماره سال 85 مطابق نامه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان به تعداد 1037 نفر مي باشد شهر كورائيم مركز بخش كورائيم بوده كه مطابق تقسيمات كشوري داراي سه دهستان مهماندوست يورتچي غربي مي اشد كه به علت كثرت روستاها كه حدود 70 روستا مي باشد و پراكندگي آنها امورات دهستان يورتچي غربي از طريق مركز شهرستان نير مي باشد.
كورائيم از توابع شهرستان نير و استان اردبيل مي باشد كه در فاصله 55 كيلو متري مركز شهرستان نير مي باشد و 34 كيلو متري مركز استان قراردارد.
جاده موصولاتي محور اردبيل – كورائيم و جاده كورائيم – نير مي باشد كورائيم ر سال 24/12/8۳ به دست استاندار وقت اردبيل جناب آقاي جواد نگارنده از بخش به شهر تبديل و شهرداري در آن تاسيس و راه اندازي گرديد.
كورائيم داراي آب و هوايي سرد سيري مي باشد و مذهب ساكنين آن تشيع مي باشد زبان مردم منطقه آذري ( تركي) است و داراي 2 واحد مسجد مي باشد و مراكز باستاني آن بقعه تاريخي شيخ كورائيم در ضلع غربي و تپه تاريخي آن در ضلع شرقي واقع گرديده است كل مساحت كورائيم ( محدوده خدماتي ) 150 هكتار است مساحت زير كشت اراضي 1500 هكتار است و مساحت بافت مسكوني 14.10 هكتار است محصولات كشاورزي گندم ، جو جو، عدس و سيب زميني مي باشد ميزان محصولات كه از گندم و جو به دست مي آيد در حدود 3500 تن مي باشد كه 700 تن آن به خارج از استان صادر مي شود.
70% از ساختمانها در كورائيم با مصالح آهن و شناژ (بتن مسلح) ساخته شده است و 30% از ساختمانها از خشت و گل با سقف چوبي مي‌باشد.
ادارت و سازمانهاي مستقر در كورائيم به ترتيب – بخشداري كورائيم- شهرداري – پاسگاه انتظامي – حوزه 2 شهيد اشرفي اصفهاني مقاومت بسيج كورائيم- خدمات كشاورزي – نمايندگي آموزش و پرورش – مخابرات – بانك كشاورزي – مركز بهداشت و درمان – دامپزشكي كورائيم – تعاوني روستايي كورائيم – نمايندگي تربيت بدني – كتابخانه عمومي شهر كورائيم مركز آموزش فني و حرفه اي كورائيم- شعبه برق كورائيم-نمايندگي شركت گاز-دارالقران-نمايندگي آب و فاضلاب
كورائيم داراي زير بناي شبكه برق – اب آشاميدني – و مخابرات و سيستم تلفن همراه – راه موصولاتي آسفالته با مركز استان و شهرستان نير و مدارس ابتدايي و راهنمايي و دبيرستان و آمادگي مي باشد.
كورائيم داراي رودخانه قوريچاي در ضلع شرقي مي باشد محدوده جغرافيايي كورائيم در طول جغرافيايي 21/30/48 و عرض جغرفيايي 41/57/37 واقع گرديده شغل اهالي غالباً كشاورزي ،دامداري و باغداري و واحدهاي كوچك كارگاهي و اصناف و پيشه وران مي باشد معشيت اهالي از كشاورزي ع دمداري و امپروري ، باغداري و اصناف و پيشه وران و نهادهاي موجود مي باشد .
صنايع دستي كورائيم كه از گذشته رايج بوده فرش بافي ، گليم بافي و جاجيم بافي است و ميزان گشت كورائيم 1152 هكتار است كه سالانه 576 هكتار كشت مي شود ميزان برداشت محصول به طور ميانگين 1500 كيلو گرم در هكتار است نوع دام گاو- گاوميش گوسفند و بز مي باشد فاصله نزديكترين روستا 5 كيلومتر و دور ترين روستا 27 كيلومتر است و همسايگان شهري اين منطقه عبارتند از شمال غربي با شهرستان نير و در ضلع شرق با شهر هير و از شمال با مركز استان و از جنوب با شهر كيوي همسايه مي باشد.

کورائیم 1

کورائیم 1

کورائیم 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان