امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حرکات اندامهای بدن و رازهای شخصیتی شما

#1
حرکات اندامهای بدن و رازهای شخصیتی شما




حتماً شما هم در مورد حالات و حرکاتی که افراد حین صحبت کردن به خود می گیرند، چیزهای مختلفی شنیده اید. این در واقع همان حالت و نحوه تکلم است که می تواند به حالات و حرکات شما، «گفتار» ببخشد. اینک می خواهیم ببینیم هر یک از حالات افراد در شرایط ونقاط مختلف بدن (دست، پا، وضعیت اندامی و...) گویای چه حرفی و یا چه نوعی شخصیتی در آنها است؟!
نظریات دکتر «ارنست وانر» روان شناس را می خوانیم.

خم کردن بازوها

شخص با این کار می گوید که من پر زور و نیرومند هستم. بالا آوردن یک بازو نیز راهی برای جلب توجه می باشد. در حالی که هر دو دست را به جلو دراز کردن، حالت خوش آمدگویی است.

دستها به پشت

وقتی دستها به پشت کمر قلاب می شوند مفهومش این است که فرد وضعیت را تحت کنترل خود دارد و این دقیقاً مشابه حرکتی است که سربازان زمانی که درحالت خبردار نیستند، به خود می گیرند.

دستها به جلو

هنگامی که مضطرب هستیم تمایل به نگاه داشتن دستهای خود در جلو بدن داریم تا بتوانیم یک سد حفاظتی ایجاد کنیم.

دستهای قلاب شده

برخلاف دست به سینه بودن که دستها به طور متقاطع روی سینه قرار می گیرند این حالت در افرادی مشاهده می شود که در شرایط اضطراب آلودی قرار دارند. در واقع، چنین به نظر می آید که برای حفظ جانشان به خودشان آویخته اند!

دستهای تا شده

زمانی که دستها مقابل بدن همدیگر را قطع می کنند، معمولاً نشانگر وضعیت تدافعی می باشد و فرد می گوید: «من تمایل ندارم به هر چیزی که با عقایدم در تضاد می باشد، گوش دهم.» اغلب مردم از معنایی که این طرز ایستادن به وجود می آورد، اطلاعی ندارند، اما بی تردید برای سد کردن هرگونه تعدی و مزاحمت به کار گرفته می شود. خصوصاً وقتی که لبها درهم و اخم نیز با آن همراه گردد!

دراز کردن یک دست

زمانی که یک مرد نشسته و دست خود را دراز کرده، مفهومش آن است که «من اینجا را تحت کنترل خود دارم.» اما اگر یک زن این کار را انجام دهد، مردها معمولاً این گونه می پندارند که او از حد و حدود خود تجاوز کرده است. هر چند، زمانی که تنها یک دست را روی صندلی مجاور قرار می دهد، می گوید: «می خواهم مانند شما(مردها) باشم.»!

تکان دادن پاها

وقتی فردی طوری نشسته که یک پا روی پای دیگر انداخته و یک پا را در هوا تکان می دهد، پیام این است: من حوصله ام سر رفته است! این حرکات، نشانه گریز است، اگر چه بدن فرد، ساکن و بدون حرکت است.

انداختن پاها روی هم در ناحیه زانو

این حالت متداول به طور یکسان میان مردان و زنان رایج می باشد و مفهومش این است که من بسیار آسوده خاطر هستم.

وضعیت اندامی

نشستن افرادی را که به حالت تن پرورانه می نشینند، دیده اید؟ آنها پاهایشان را باز کرده و دستهایشان را به پشت صندلی مجاور می اندازند و به همه اعلام می کنند که در آنجا حضور دارند و تمام مکان را به اشغال خود درآورده اند!

در آغوش گرفتن پاها

خانم ها بیشتر این عمل را انجام می دهند. اغلب اوقات به روی صندلی و یا نیمکت می نشینند و خودشان را مثل یک توپ فشرده، جمع و یا حلقه کرده و پاهایشان را در آغوش می گیرند. هر چند به نظر می آید که قصد دارند خود را به داخل کشانده و از نظرها پنهان کنند، اما آنها در واقع، به دنبال یک ملاقات رویایی هستند.

صاف نشستن

مصمم، مصر و با پشتکار، پیام افرادی است که اینگونه می نشینند. رسیدن به ظاهر برایشان اهمیت دارد و حاضر هستند همه چیز را به منظور رسیدن به اهدافشان قربانی کنند.

خم شدن به عقب

آنان به صندلی کج کن ها نیز مشهور می باشند. این افراد ماجراجو و شیطنت کار می باشند و میل به ریسک کردن دارند. مانند واژگون شدن از عقب که برخی اوقات نیز، روی می دهد!

خم شدن به جلو

نشستن در این وضع، نشانه علاقه وافر شنونده می باشد و با این حالت، می گوید: «توجه من کاملاً به شما است.» وقتی این اتفاق می افتد، گوینده معمولاً به عقب خم می شود که بیانگر آن است که می داند بر کارش مسلط است.

راست قامت ایستادن

حالت ایستادن افراشته می گوید که شما انسان بااعتماد به نفس بالا، صادق و موفقی هستید. حتی اگر کوتاه قد باشید، گرفتن یک ژست مطمئن و بی پروا، شما را پر ابهت نشان خواهد داد.

احوالپرسی دوستانه

با اندک بالا آوردن ابرو، زمانی که برای نخستین بار شخصی را ملاقات می کنید، شما را علاقه مند، با نشاط و هوشیار می نماید.

بی قراری

در موقعیت اجتماعی، هرگاه با سکه های داخل جیبتان بازی کنید و صدای آن را درآوردید یا با موها و لباستان کلنجار بروید، علامت واضحی است که شما عصبی، بی قرار و هیجان زده می باشید. برای گذاشتن تأثیر خوب بر روی دیگران، سعی کنید این حرکات تهییج آمیز را در خود، فرو نشانید.
پاسخ
 سپاس شده توسط باران20
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند تیپ شخصیتی مردانه ک زن ها باید از آن دوری کنند.
Lightbulb رازهای زنان ها که دوست ندارند مردها بفهمند
Shocked مخفی کردن رازهای بزرگ در زندگی‌ مشترک
Thumbs Up راهی برای شناخت تیپ شخصیتی افراد
  برملاشدن راز شخصیت از روی حرکات افراد
  انواع اختلالات شخصیتی
  شاخه های شخصیتی درونگرا و برونگرا ..
  کسانی که زیاد آرایش می کنند این ویژگی شخصیتی را دارند؟
  بگو چی گوش میدی تا بگم چه شخصیتی داری!
  شما در یكی از این 9 دسته شخصیتی جای میگیرید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان