امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شکارچیان خیابانی...

#1
شکارچیان خیابانی... 1

«همه جا هستند در ادراره ها دانشگاه ها وزارت خانه ها دادگاه ها کارت که گیرمی افتد پیدا می شوند از چراغ جادو آرام و بی صدا بیرون می آیند گاهی یک شماره تلفن کنار چک پول گاهی دست بچه ات را می کشی بروی پی کارت کسی پایش را لای در رحمت می گذارد و صدایش را شبیه پرپر زدن فرشته ها می کند همه جا هستند خیلی هم نگران هستند نگران زیاد شدن زنان خیابانی...» "بیشترین وقت" را افراد در مکان های مختلف و درگیر فعالیت های گوناگونی می گذرانند. هر کس با توجه به شرایط شغلی، حضورش در جایی پررنگ می شود. خانه، اداره، مدرسه، دانشگاه، کتابخانه، باشگاه، مرکز خرید و.... اما "بیشترین وقت" بسیاری هم در خیابان می گذرد.
"بیشترین وقت" سهم خیابان است
راننده تاکسی اتوبوس یا فروشنده دوره گرد، پلیس راهنمایی و رانندگی و... از آن دسته افرادی هستند که با خیابان انس می گیرند. اما همه انس گرفتن ها برای داشتن شغلی آبرومند یا حداقل داشتن دست مزدی از عرق جبین (البته گاهی با فیلم های کمدی!) نیست، گاهی خیابان می شود مامن، گاهی محل زندگی و گاهی راهی برای رسیدن به مقصد (!) و این گونه می شود که "بیشترین وقت" سهم خیابان است.
مردان خیابانی آتش برپا می کنند و نیست می شوند
«خیابانی» را به دسته های مختلفی نسبت می دهند، کودکان، زنان و اما برخی اوقات مردان. از «زنان خیابانی» بر چه اساسی بیشترین آمار و ارقام در بین مشتریان و فروشندگان خیابان، در دست است، دلایل متعدد و پاسخ هایی چندگانه دارد که در این گزارش مجالی برای بحث در این زمینه نیست. آن چه از «کودکان خیابانی» معرفی می شود نیز، همان کودکان "کار" است که به ناچار خیابان را منبع درآمد روزانه خود و خانواده و گاهی پرکردن جیب سودجویان شناخته اند. اما در توصیف «مردان خیابانی»، تعاریف چندانی، مطرح نیست. جز این که افرادی هستند که محل درآمد و رفع نیازهای عاطفی، روانی و جنسی خود را خیابان می دانند. مهم ترین و بارزترین صفتی که می توان به این گونه مردان اطلاق کرد عنوان "بیقید و بندی" است، به شکلی که مهم ترین عامل زمینهساز ظهور آسیبی با نام زنان خیابانی می شوند. همانند جرقه ای آتشی برپا می کنند و نیست می شوند. شاید بتوان گفت اصلی ترین عاملی که زنان خیابانی را نه تولید، اما تشویق و مداوم می کند، حضور همین مردان است که تا چند سال گذشته از دید بسیاری از کارشناسان و مسئولان دور می ماندند. مردان خیابانی، آن هم از نوع "خیابانی" اش، به گروه های مختلف تقسیم می شوند. دست فروشان، معتادان و شکارچیان زنان خیابانی... معتادان که در دسته خود از سوی آسیب شناسان اجتماعی، شناخته، کالبد شکافی و بررسی می شوند و عموما هم این قشر را نه گناهکار، که بیمارانی محتاج کمک معرفی کرده اند، بحث دست فروشان و کارتن خواب ها هم در جای خود، به قشر بی خانمان متصل می شود و البته این قشر هم از عنوان گناهکار مبرا می شوند چراکه فقر مهم ترین عامل حضورشان است. اما آن چه در این بین بی جواب مانده و حتی هنوز برای قبول وجودش، تعارف می شود وجود شکارچیانی ماهر است در نقاب جنتلمن هایی که خیابان را محلی برای ارضای نیازهای عاطفی و جنسی شان می دانند. جنتلمن هایی با انواع و اقسام ماشین ها، در چهره های مختلف و رده های سنی گوناگون. از نوجوانی ۱۷ ساله که تازه به بلوغ رسیده تا پیرمردی ۸۰ ساله...
مردان خیابانی، حلقه پررنگ ناهنجاری های اجتماعی
علی اصغر مهاجری; جامعه شناس و پژوهشگر دراین باره به برنا گفت: مردان خیابانی بخشی از نظام نابه هنجار فرهنگی که دامنگیر شهرها به خصوص کلان شهرها است، هستند. مردان خیابانی، نابههنجاری ها و آسیب های فرهنگی را حوزه های مختلف از جمله روابط نامشروع جنسی، توزیع مواد مخدر، مزاحمت های خیابانی، شرارت، نا امنی های مالی، نا امنی های ترافیکی و... کامل تر می کنند. وی افزود: نابه هنجاری ها یک زنجیرند و مردان خیابانی حلقه ای از این زنجیر. اما تفاوت در این جاست که این حلقه نقش پررنگ تر و بیشتری، لااقل در مقابل زنان خیابانی دارد. به عبارت دیگر می توان آسیب ها، نابه هنجاری ها و ایجاد فضای ناامن مردان خیابانی را نسبت به زنان خیابانی، بسیار بیشتر دانست. مهاجری ادامه داد: مردانی که صرفا به دنبال رفع نیازهای جنسی می روند و هیچ ناامنی دیگری ندارند، مرد خیابانی محسوب نمی شوند. این ها چند دسته اند، دسته اول کسانی هستند که از سوی زنان خود ارضا نمی شوند و مشکل ساختار خانواده دارند و به نوعی به دلیل عدم آموزش قادر به رفع نیازهای جنسی نیستند. وی در این باره افزود: دسته دوم گروه هایی سالم اند، اما تمکن مالی ندارند و دسته سوم را می توان بیماران حوزه جنسیتی دانست که به دلیل اختلالات جنسی دچار مشکل روانی و یا جسمی هستند. این سه گروه قصدشان برای ورود به خیابان، تنها ارضای نیاز جنسی است. این جامعه شناس با اشاره به این که دلیل اصلی ورود زنان به خیابان، تامین مالی است، اظهار داشت: زنان خیابانی به دنبال درآمد مالی اند و مردان خیابانی به دنبال رفع نیاز.
یک زن خیابانی برای چندمرد تکرار می شود
مهاجری ادامه داد: آمار دقیقی از مردانی که به دنبال ارضای نیاز جنسی اند، نداریم چون تعریف دقیقی وجود ندارد. اما قطعا مردان خیابانی بسیار بیشتر از زنان خیابانی اند. یک زن خیابانی برای چندمرد تکرار می شود. وی با اشاره به این که مردان خیابانی، مزاحمت های خیابانی، دختران فراری و... به هم پیوندخورده اند، تصریح کرد: بررسی هر یک از این معضلات به صورت مجزا، بررسی درستی نخواهد بود. مردان خیابانی بدون توجه به زنان خیابانی و مشکلات دیگر و بحث های اعتیاد قابل بررسی نیست.
...در روستا خیابانی وجود ندارد
این پژوهشگر از عوامل مهم در بروز مردان خیابانی را کلان شهرها دانست و گفت: خیابانی در روستا وجود ندارد و در شهرهای بزرگ و کلان شهرها دیده می شود. زمانی که وارد بحث مدیریت شهری، برنامهریزی شهری و جامعه شناسی شهری می شویم به فضا، شرایط و ارتباط ویژه ای می رسیم. می توان گفت در کلان شهر ها ارتباطات از جنس غریبگی است. وی افزود: سبک زندگی ویژه ای در شهرها وجود دارد. این سبک زندگی اگر خوب برنامه ریزی، مدیریت و آینده پژوهی نشود و یک سیستم خبره و آگاهی بخش و کنترل کننده در اختیار برنامه ریزانش نباشد، دچار کارکردهای منفی و آسیب می شود و میزان نابههنجاری ها در جامعه شهری بالا می رود. وجود مردان خیابانی بحث تازه ای نیست. شاید اگر آمار رسمی و حتی دقیق تری چون زنان خیابانی گرچه آن هم گرفتار ضعف بزرگی است در دست پژوهشگران می بود، می توانستیم انتظار بیشتری از برنامه ریزان و جامعه شناسان داشته باشیم. به نظر می رسد اگر نقاط تاریک و پنهان شده در فرهنگ غلط شفاف سازی شده و مسئولان و مردم به این نکته که "مردان خیابانی حلقه اصلی ناهنجاری های اجتماعی اند" باور پیدا کنند، راحت تر بتوان با این معضل که روز به روز دامن عده بیشتری را می گیرد، برخورد کرد. باید توجه داشت که سن مردان خیابانی نیز چون زنان خیابانی هر روز کمتر می شود...
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط ش ش ش شیطونک 16 ، Parisa 78 ، Neg!N
آگهی
#2
خدایا مارو از شر اینا خلاص کننننننن امین
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان