امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تلاش برای "ورود آقایان ممنوع"

#1
به رغم ممنوعیت ورود آقایان به واگن خانمها:
تلاش برای "ورود آقایان ممنوع"

هنوز مدت زمان زیادی از انتشار گزارش قبلی نگذشته بود که در روز 26 دی ماه معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران و حومه در راستای مسائل مطرح شده در این گزارش، خبر از ممنوعیت ورود آقایان به واگن خانم‌ها در مترو داد.


با وجود ممنوعیت ورود آقایان به واگن خانم‌ها در مترو اما باز هم در ساعات شب مسافران مرد مترو به بهانه خلوت بودن به راحتی وارد واگن خانم ها می شوند و ماموران مترو هم در برابر این رفتار، عکس العمل بازدارنده ای نشان نمی دهند.
روز یکشنبه 7 دی ماه امسال در گزارشی که با تیتر ورود آقایان ممنوع منتشر شد به پدیده تاسف باری که در خلاء نظارت ها در واگن های متروی شهر تهران اتفاق می افتد،پرداختیم. مردانی که بی توجه به برچسب (only women فقط خانم ها)، پا به واگن های مخصوص خانم ها می گذارند و امنیت نوامیس مردم را در واگن هایی که به آنها اختصاص دارد، سلب می کنند! گزارشگر ما در این گزارش با اشاره به اینکه در واگن های مترو پایتخت کشور اسلامی ما که ام القرای مسلمین هم لقب گرفته است، حریم دختران و بانوان رعایت نمی شود اظهار کرده بود که اگر خانمی بخواهد در امنیت سفرهای بین شهری زمانش را در واگنی که به نام اختصاصی بانوان لقب گرفته است بگذارند، ناگهان با مردانی روبرو خواهد شد که بدون توجه به حریم بانوان قدم به واگن اختصاصی آنها می گذارند و با ایجاد مزاحمت آرامش را از دختران و زنان شهر ما سلب می کنند.
رعایت و حفظ حریم انسان ها در زندگی فردی و اجتماعی مهم است و حفظ حریم واگن های بانوان احترام به حقوق شهروندی است
در جای دیگری از این گزارش هم آمده بود که : آنچه بیش از تعدی مردان به واگن های زنانه آزار دهنده به نظر می رسد، بی تفاوت بودن ماموران و مسئولان ایستگاه های مترو در برابر چنین رفتارهایی است. در این میان و با توجه به چهره نامناسبی که ورود آقایان به واگن های مخصوص خانم ها در چهره شهر ایجاد می کند ،مسئولان و ماموران مترو از این پس باید در برابر این رفتار نامناسب واکنش نشان دهند و از ورود مردان به واگن های مختص خانم ها ممانعت به عمل بیاورند تا آسایش و آرامش نوامیس مردم در واگن های مخصوص زنانه با وجود مردان نامحرم سلب نشود.
هنوز مدت زمان زیادی از انتشار گزارش ما نگذشته بود که در روز 26 دی ماه معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران و حومه در راستای مسائل مطرح شده در این گزارش، خبر از ممنوعیت ورود آقایان به واگن خانم‌ها در مترو داد. صائبی اظهار داشت: با اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاك در سطح شهر تهران؛ احترام به حقوق شهروندی منحصر به فرهنگ ترافیكی در سطح شهر و خیابان نیست و همانطور كه احترام به خط سفید در راستای حقوق شهروندی در ترافیك شهری لازم الاجراست مسافران مترو نیز باید با احترام به نمادهای فرهنگی در حمل ونقل ریلی و شهر زیرزمینی، حریم واگن های بانوان را بطور كامل رعایت كنند. وی ادامه داد: ارتقاء سطح آرامش و آسایش شهروندان یكی از اهداف مهم در برنامه شركت بهره برداری مترو تهران است و از لوازم تكریم مسافران محترم مترو، حمایت از حقوق بانوان و آقایان در استفاده مطلوب از خدمات است. رعایت و حفظ حریم انسان ها در زندگی فردی و اجتماعی مهم است و حفظ حریم واگن های بانوان احترام به حقوق شهروندی است، با درخواست مسافران خانم، طرح اختصاص واگن بانوان اجرایی شد و مورد استقبال مسافران محترم نیز قرار گرفت ولی متاسفانه برخی از آقایان با عدم رعایت حقوق شهروندی و ورود به این واگن ها مراتب ناراحتی مسافران خانم را فراهم می كنند. معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به این نکته که برخورداری از محیط آرام و امن در واگن های بانوان از خواسته ها و مطالبات به حق شهروندان و مسافران عزیز است افزود؛ عوامل مستقر در ایستگاه ها و عوامل انتظامی مترو به جد این موضوع را پیگیری و مانع از ورود آقایان به واگن خانم ها می شوند و داخل قطارها نیز بین واگن بانوان و واگن عمومی، سازه هایی تعبیه شده كه امكان تردد وجود ندارد. اقدام ستایش برانگیز دیگر معاون فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران و حومه ، طراحی و نصب لمینت و پوستر هایی در محوطه ایستگاه های مترو است که با اشاره به حفظ حریم واگن مخصوص خانم ها در مترو تهران، آقایان را به حفظ این حریم ها و عدم ورود به واگن های مخصوص خانم ها راهنمایی می کند.
در سایه بی توجهی ماموران، آقایان کماکان به واگن های زنانه می روند!
با توجه به اقدام معاونت فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران و حومه در فرهنگسازی و اعلام ممنوعیت ورود آقایان به حریم واگن های زنانه اما متاسفانه هنوز هم مسافران مرد به محض اینکه عقربه های ساعت از ساعت 9 شب می گذرند، پا به حریم واگن های زنانه مترو می گذارند و خلوت بودن واگن های زنانه در آن ساعات شب را بهانه این عمل ناپسند خود عنوان می کنند.
اختلاط هایی که امروز در جامعه نسبت بدان بی توجهی می شود و یا گاهی هم بیش از حد در نگاه سلبی بدان افراط می شود نیازمند تدابیری است تا هم جامعه از آسیب های فرهنگی به دور باشد و هم شرایط سو استفاده سود جویان از این نوع محیط ها فراهم نشود
این در حالی است که در همان ساعات هم تعداد زیادی از خانم ها مسیر محل کار یا دانشگاه خود را به سمت منزل طی می کنند و با ورود به واگن های اختصاصی ناگهان با سیلی از مردان مسافری روبرو می شوند که بر سر جایگاه ویژه آنها نشسته اند و اصلا هم به روی خودشان نمی آورند که وارد واگن های زنانه شده اند و نکته تاسف بار در این ماجرا بی تفاوتی ماموران ایستگاه های مترو است که در برابر تعدی آقایان به واگن های مردانه عکس العملی نشان نداده و با این روش مردان را از ادامه حضور در سانل های مردانه مصرتر می کنند.
مترو تهران نقطه پایانی بر حضور مردان در واگن های زنانه بگذارد
با توجه به اینکه عدم عکس العمل ماموران مترو به ادامه تعدی مسافران مرد به حریم واگن های زنانه می انجامد و واکنش مسئول مذکور، شركت بهره برداری مترو تهران باید با تمهیدی کارکردی و نتیجه بخش، نقطه پایانی بر حضور مردان در واگن های زنانه بگذارد تا دیگر شاهد تعدی مردان به واگن های مخصوص زنان مترو نباشیم.
مسئولان مترو در اینباره می گویند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق نصب لمینت و پوستر نیز در این حوزه انجام شده است و تحقق این مهم و آرامش و آسایش بانوان محترم مستلزم همكاری متقابل آقایان و بانوان در رعایت حقوق یكدیگر و همكاری این دو قشر با خدمتگزاران مردم در شركت بهره برداری مترو تهران است با این حال فرهنگ سازی در این حوزه و حتی سایر حوزه های فرهنگی در مترو امری لازم و دارای پتانسیل است که باید مسئولان ذی ربط بیشتر بدان توجه نمایند.
اختلاط هایی که امروز در جامعه نسبت بدان بی توجهی می شود و یا گاهی هم بیش از حد در نگاه سلبی بدان افراط می شود نیازمند تدابیری است تا هم جامعه از آسیب های فرهنگی به دور باشد و هم شرایط سو استفاده سود جویان از این نوع محیط ها فراهم نشود و حق شهروندی و امنیت که لازمه هر شهروند به ویژه خانم ها در زندگی شهروندی شان است، رعایت شود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط اونی ، S H A Y A N
آگهی
#2
تقصیر خود خانم هاست که هیچ عکس و العملی نشون نمیدن و دفاع از حق رو منافی عفت و... میدونن.
خوشبختانه، طرح و دلسوزی های دولت نوش داروی بعد مرگ سهرابن.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا حوری بهشتی فقط برای مردان است؟ پس نعمت های بهشتی برای زنان چیست؟
  آیا تلاش برای کسب روزی حلال از عبادات است؟
  فضل خداوند در افزایش رزق و روزی موثر است یا سعی تلاش انسان؟
  میخوای سرباز امام زمان شی باید رتبت زیر 313 شه.....نمیخوای تلاش کنی برای امتحان؟
Information استمنا و زنا ... سد های ورود به بهشت
  ×××مهدی یاوری بر اثر عادت ممنوع!!!×××
  یک عمر تلاش برای احیای فرهنگ غدیر
  میخوام تلاش کنم صفر بگیرم!
  آیا میدانستید آقایان هم حجاب دارند؟
  سعی و تلاش بر روی بذر سالم نتیجه می دهد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان