امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پلدشت

#1
جمعیت : 8672
کد تلفن : 462

پلدشت يکي از شهرهاي استان آذربايجان غربي است. اين شهر مرکز شهرستان پلدشت است. بر پايه سرشماري سال 1385، جمعيت اين شهر برابر با 8,584 نفر بوده است که به زبان ترکي آذربايجاني و کردي تکلم مي‌کنند.

جغرافيا
پلدشت در کناره رود ارس واقع شده‌است. رود زنگبار نيز دقيقا از مرکز شهر مي‌گذرد و به ارس مي‌ريزد. بر خلاف ماکو که داراي طبيعتي کوهستاني است، پلدشت داراي آب و هواي نيمه خشک است. زمستان بسيار سرد و تابستان نيز گرم است. اين شهر در يک دشت مسطح مابين دو دشت شيبلو و زنگنه واقع شده‌است. نام اين شهر هم از اين مورد نشات گرفته‌است. البته آن سوي رود ارس، کاملاً کوهستاني است که اين خود يکي از موارد جالب و ديدني اين منطقه به حساب مي‌آيد.

حاشيه رود ارس در اطراف اين شهر پوشيده از جنگل است که زيبايي خاصي به آن داده‌است. ضمنا محيط مناسبي براي چراي حيوانات به حساب مي‌آيد.

اقتصاد
کار اصلي مردم اين شهر کشاورزي و دامداري است. اما در چند سال گذشته و بعد از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و تشکيل جمهوري آذربايجان، پلدشت از نظر تجاري اهميت پيدا کرد و اکثر مردم به کار تجارت روي آوردند. يک بازارچه مشترک مرزي نيز در اين شهر ايجاد شده‌است .

البته در چندين سال گذشته به دليل رفع مشکل کم آبي که با احداث سد ماکو و انتقال آب آن به اراضي پلدشت و روستاهاي اطراف حاصل شده‌است، کشاورزي دوباره رونق پيدا کرده‌است.

پلدشت 1
پاسخ
 سپاس شده توسط صالح02
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان