امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

| سَلامتِ پوست و مو |

#1
درود (;


این تاپیک فَقط برا مسائل پزشکی [پوست]هَس :|

................................................




| سَلامتِ پوست و مو | 1




پوست مو وزیبایی ,پوست سالم وشاداب، گاهی اوقات یکی از ارگانیسم های مهم بدن مان را فراموش می کنیم آن عضو مهم پوست مان است که سیستم دفاعی اصلی جسم ما را تشکیل می دهد اگر پوستی شاداب داشته باشیم خودمان از شادابی آن لذت می بریم و اگر پوستی بیمار داشته باشیم تمام نگرانی ها به سراغ مان می آید که ای وای پوست من دچار بیماری شده و حتی ممکن است از لحاظ روحی به هم بریزیم.

با کمی مراقبت های ساده و کاربردی و رعایت بعضی از اصول راجع به پوست به راحتی از دست این افکار مزاحم راحت می شویم و در نتیجه پوست زیبا به ما آرامش می بخشد. اولین نکته و مهم ترین نکته پاکیزه نگاه داشتن محیط پوست است. بعضی ها می پندارند که با زدن فلان کرم دور چشم یا ضدچروک پوست شان به هیچ چیز دیگری احتیاج ندارد که در واقع مهم ترین موضوع فراموش شده است و آن تمیز کردن پوست است.

هر چهدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 پوست
 بهتر تمیز شود درصد جذب کرم های پوستی بالا می رود و قبل از انتخاب یک شوینده مناسب برای پوست باید جنس پوست مان را بشناسیم که آیا پوست چربی داریم، خشک است، مختلط است یا پوست تشنه و «دهیدراته ای» دارم و گاهی پوست مان چرب است البته پوست تشنه و دهیدراته با پوست خشک کاملا متفاوت است. در نتیجه از هر شوینده ای برای تمیز کردن پوست نمی توان استفاده کرد.


پوست یک عضو زنده است، پاکیزگی می خواهد، تنفس مناسب می خواهد و غذا هم می خواهد هر چند پوست مبحث بسیار گسترده ای را می طلبد و شاید هم این اصول اولیه را همه می دانیم اما فراموش کرده ایم. ممکن است سن و سال شناسنامه ای ما با سن و سال پوست مان متفاوت باشد و آن هم باز بستگی به مراقبت از پوست دارد.

البته این جمله شرط دارد و آن مراقبت بجاست. ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که نوع پوست تان را چطور می توانید تشخیص بدهید (انواع پوست: چرب، خشک، نرمال، مختلط، دهیدراته، حساس) کار ساده ای را انجام دهید: صبح پوست صورت تان را با شوینده ای که همیشه از آن استفاده می کنید بشویید و سه الی چهار ساعت صبر کنید بعد از گذشت این زمان روی منطقه بینی و اطراف لب ها را بررسی کنید. اگر در اطراف لب هایتان احساس کشیدگی می کنید پوست تان از خشکی رنج می برد و اگر روی ناحیه T.zon (ناحیه مثلثی پیشانی، بینی و چانه را می گویند) احساس چربی بیش از حد کردید یعنی پوست شما پوست چربی است.

اگر بین این دو حالت باشد پوست شما نرمال است و جای نگرانی نیست. اگر همراه با خشکی پوست احساس کردید که جوش های زیرپوستی دارید و احساس خشکی روی سطح پوست تان می کنید در واقع پوست چرب شما رطوبتش را از دست داده است. پوست شما دهیدراته شده است و تشنه رطوبت است یعنی سیستم دفاعی پوست تان ضعیف شده و به راحتی آب از دست می دهد.

پس از تشخیص جنس پوست تان به راحتی می توانید شوینده مناسب یا پاک کننده مناسبی را برای پوست تان در نظر بگیرید که مهم ترین و اصلی ترین بخش مراقبت از پوست به شمار می آید. اگر پوست شما پوست خشکی است بهتر این است که از صابون های حالت پن استفاده کنید در واقع این صابون ها صابون نیستند و بافت چربی صابونی را ندارند چرا که بافت صابونی چرب است و باعث تحریک و کشیدگی بیشتر پوست می شود. اگر پوست چربی دارید بهتر است از ژل هایی استفاده کنید که حاوی مقدار کمی AHA است این ژل ها در عین اینکه پوست شما را تمیز می کند لایه برداری ملایمی هم روی پوست شما انجام می دهد که در واقع جوش های زیرپوستی شما را از بین می برد.

اگر پوست شما پوست دهیدراته و تشنه ای است بهتر این است از تونرهای پاک کننده ای که حاوی مرطوب کننده می باشد استفاده کنید تا خشکی بیش از حد پوست تان برطرف شود. بعد از اینکه خیال تان راحت شد که پوست تان کاملا تمیز شده است اکنون زمان مناسب برای انتخاب کرم هایی نظیر (ضدآفتاب، مرطوب کننده، لایه بردار، ضدچروک، دور چشم) مناسب با وضعیت پوست تان و سن پوست تان اقدام نمایید.

اولین گام و عمومی ترین کرمی که هر پوستی به آن احتیاج دارد کرم ضدآفتاب مناسب پوست است که کار جلوگیری از تخریب پوست و ظهور چین و چروک ها با سیستم فیلترکننده در برابر اشعه UVA-UVB را به عهده دارد که استفاده ازدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ضدآفتاب 
یکی از فاکتورهایی به شمار می رود که از لک شدن پوست و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. قدم بعدی استفاده از مرطوب کننده ها است که آن هم باز باید متناسب با نوع پوست تان انتخاب شود.


با بالا رفتن سن احساس می کنید که ساختار پوست تان تغییر کرده و کم کم حالت ارتجاعی خود را از دست داده و در اصطلاح پوست شل شده، دلیلش این است که با افزایش سن شبکه کلاژن ساختار خود را از دست می دهد و از قوام پوست کاسته می شود و اینجاست که پای کرم های ضدچروک به زندگی ما باز می شود. 

در واقع استفاده از کرم های ضد چروک سه عملکرد را همراه خود دارد:


۱) افزایش فیبروبلاست های تولیدکننده کلاژن

۲) تحریک و تولید کلاژن

۳) بازسازی شبکه کلاژن

فقط صرفا برای یادآوری برای انتخاب و استفاده غیر از مصرف کرم های موضعی برای درمان چروک و جلوگیری از پیری پوست درمان های خوراکی هم هست که از جمله تغذیه مناسب مانند خوردن گوجه فرنگی، فلفل سبز، مرکبات که معدن ویتامین C هستند از پیری زودرس پوست مان جلوگیری می کند. ما با استفاده آنها می توانیم از پوستی جوان و شاداب لذت ببریم.

مساله لک ها و جوش های پوستی هم که آزاردهنده ترین معضلات پوست به شمار می رود که هر کدام خود بحث های تخصصی ویژه ای را می طلبد. به زبان ساده اگر علل به وجود آمدن لک ها استفاده نکردن از ضدآفتاب است ضمن اینکه در بارداری، روش های تغذیه نامناسب، استرس و آلودگی همه اینها می تواند دست به دست هم بدهد تا لک هایی روی پوست ظاهر شود.

اما جای نگرانی نیست، با مراقبت صحیح و درمان شایسته ای می توانید ظاهر پوست تان را حفظ کنید. استفاده از ترکیبات AHA و PHA که هر دوی آنها (اسیدهای میوه) هستند (البته زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو)یا استفاده از کمپلکس هایی که کنترل کننده ملانین پوست هستند، پیشنهاد خوبی است.باید خاطرنشان کنم استفاده از کرم های حاوی AHA را حتما باید در طول شب استفاده کرد به دلیل اینکه سطح پوست کاملا حساس می شود و در طول روز حتما با ضدآفتاب همراه شود اگر در طول روز ضدآفتاب استفاده نشود به دلیل اینکه پوست کاملا حساس و نازک می شود ممکن است حتی لک های شما پررنگ تر هم بشود چون لایه شاخی پوست از بین می رود و لایه سلول ساز جدید روی پوست قرار می گیرد و مراقبت بسیار دقیقی را می طلبد.

نکته آخر راجع به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پوست های چرب
 و جوشی است و هر فرآورده ای اعم از کرم های ضدآفتاب، مرطوب کننده حتی مواد آرایشی مانند کرم پودرها نیز باید حتما Oil-Free استفاده شود. به دلیل اینکه چربی موجود در کرم های دیگر به منزله سم برای پوست های چرب به شمار می رود و جوش های زیرپوستی زیادی را به همراه دارد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ღSηow Princessღ ، *G..H* ، S♡ƓΛИD ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، ( lιεβ ) ، Faust ، oprah vinfrey ، ✘Nina✘ ، # αпGεʟ ، eɴιɢмαтιc ، vampire whs ، ρυяρℓє_ѕку ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ .
آگهی
#2
لطفا لینک به موضوع قبلیرو پاک کن ..

پوست های چرب

مهـمـ میشه ..
پاسخ
 سپاس شده توسط αѕтer
#3
مِرسی پَریا (=!

...

| سَلامتِ پوست و مو | 1
پيشگيري از عوارض نور آفتاب و تامين سلامتي پوست از مسئوليت‌هاي پزشكان متخصص پوست است هر چند دوري از تماس با نور آفتاب به دليل نوع شغل، سبك زندگي و جغرافياي محل زندگي امكان‌پذير نيست لذا مصرف منظم كرم‌هاي ضدآفتاب يك راه‌حل عملي براي پيشگيري از نورآفتاب است.
 
ثابت شده است مصرف منظم كرم‌هاي ضدآفتاب از ايجاد كراتوز آكتينيك والاستوز پوستي و S.C.C ناشي از آفتاب جلوگيري مي‌كند ولي اثربخشي آن در مورد كاهش ملانوم بدخيم به اثبات نرسيده است. از طرفي مصرف منظم كرم‌هاي ضدآفتاب به طور قطع از اثرات پوستي حساسيت به آفتاب ناشي از دارو و درماتوزهاي حساس به آفتاب جلوگيري مي‌كند (خصوصا محصولاتي كه اشعه ماوراءبنفش A را جذب مي‌نمايند). FDA سازمان غذا و داروي آمريكا در سال 2007 قدرت حفاظت كرم‌هاي ضدآفتاب، از نظر جذب UVA را با ستاره، از يك تا چهار تعيين كرده است كه يك حداقل و چهار حداكثر حفاظت را در برابر نور آفتاب نشان مي‌دهد. اكثر محصولات ضدآفتاب، اشعه ماوراءبنفش B را جذب مي‌كنند ولي دو ماده Avobenzone و Ecamsule به طور اختصاصي و به ترتيب اشعه ماوراءبنفش A1 و A2 را جذب مي‌كنند خصوصا اينكه اثرات مخرب ماوراءبنفش A1 نسبت به A2 با اهميت‌تر است.كرم‌هاي ضدآفتاب با 15 SPF، 93 درصد و با 30 SPF تا 97 درصد اشعه ماوراءبنفش را جذب مي‌كند و اختلاف 4 درصد حفاظت از نظر علمي قابل توجه نيست، اين حفاظت به شرطي اعمال مي‌شود كه ضخامت كرم ضدآفتاب 2 ميلي‌گرم در هر سانتيمتر مربع پوست باشد بررسي‌ها نشان داده است كه اكثر مردم از ضخامت 1-5/0 ميلي‌گرم استفاده مي‌كنند لذا اثرات حفاظتي كرم‌هاي ضدآفتاب عملا كاهش مي‌يابد. تئوري پرسر و صداي ايجاد سرطان‌هاي پوست ناشي از مصرف كرم‌هاي ضدآفتاب از اينجا ناشي مي‌شود كه هرچه SPF كرم ضدآفتاب بالاتر باشد به علت جذب كامل‌تر ماوراءبنفش و فقدان قرمزي پوست، شخص بدون نگراني مدت زمان بيشتري در برابر آفتاب قرار مي‌گيرد و از آنجا كه كرم‌هاي ضدآفتاب موجود از نظر حفاظت پوست در برابر ماوراءبنفش A1 ضعيف عمل مي‌كند لذا صدمات پوست در برابر آفتاب طولاني تشديد مي‌شود و در حال حاضر معيار مناسبي كه اندازه‌گيري دقيق حفاظت از پوست در برابر ماوراءبنفش A را نشان دهد وجود ندارد.
 
براساس مطالعات، ميزان تيرگي مقاوم پايدار پوست و حساسيت به پسورالن قدرت حفاظت كرم ضدآفتاب در برابر اشعه A معرفي شده است هرچند تنوع رنگ پوست در مردم باعث محدود شدن ارزش اين روش نمي‌شود ولي در invitro كه اشعه از يك فيلتر نازك عبور داده مي‌شود و ارزيابي محافظت كرم ضدآفتاب در برابر اشعه ماوراءبنفش A را بهتر نشان مي‌دهد (روش اروپايي) طبق جدول كرم‌هاي ضدآفتاب حاوي Avdbenzone و يا مواد معدني (غيرآلي) اشعه ماوراءبنفش A1 را به خوبي جذب مي‌كنند. ضدآفتاب‌هاي ارگانيك مانند PABA بعد از تابش UVA باعث تخريب DNA سلول‌ها و تشكيل تومر مي‌شوند لذا خود كارسينوژنز هستند.يكي از عيوب مصرف منظم كرم‌هاي ضدآفتاب، عدم سنتز ويتامين D در پوست است در نتيجه استئوپني و شكستگي استخوان خصوصا در سالمندان از عوارض مهم كرم‌هاي ضدآفتاب است. براي ساخت ويتامين D در پوست نياز به تابش اشعه ماوراءبنفش و ايجاد حداقل اريتم مي‌باشد چنانچه 1000 واحد ويتامين D در روز خصوصا براي سالمندان تجويز شود. از آنجا كه كرم‌هاي ضدآفتاب اشعه ماوراءبنفش B را به خوبي جذب مي‌كنند ولي در جذب ماوراءبنفش A حداقل اثر را دارند لذا در افراد سفيدپوست كه به آساني قرمز مي‌شوند و دير تيره مي‌شوند بهترين راه پيشگري صدمات آفتاب دوري از آفتاب است نه فقط كرم‌هاي ضدآفتاب.
| سَلامتِ پوست و مو | 1
موارد كاربرد ضدآفتاب‌ها:
از آنجا كه در روزهاي ابري 80 درصد ماوراءبنفش به پوست مي‌رسد و حتي در فضاي باز و سايه، اشعه ماوراءبنفش از طريق رفلكس از آب، گياهان و جامدات به پوست مي‌رسد بايد در روز و در فضاي باز كرم ضدآفتاب استفاده شود. پنجره شيشه‌اي عمده اشعه‌ ماوراءبنفش زير 320 نانومتر را جذب مي‌كند لذا افرادي كه در PUVA تراپي از نورآفتاب استفاده مي‌كنند مي‌توانند با پنجره شيشه‌اي بسته از اشعه ماوراءبنفش استفاده كنند ولي از آنجا كه اشعه ماوراءبنفش A با طول موج 340-320 نانومتر از پنجره شيشه‌اي عبور مي‌‌كند براي افراد حساس مي‌توان از پلاستيك‌هاي شفاف مخصوص جاذب ماوراءبنفش كه روي شيشه چسبانده مي‌شود استفاده كرد. بهترين راه حفاظت پوست در برابر آفتاب پوشيدن لباس مناسب است، مهم‌ترين خصوصيت براي حفاظت پوست در برابر آفتاب چسبان بودن لباس است جنس پارچه و ضخامت كمتر اهميت دارد مرطوب شدن لباس به وضوح از قدرت حفاظتي آن مي‌كاهد و رنگ تيره بهتر از رنگ روشن باعث حفاظت پوست مي‌شود. طبق نظريه FDA بايد SPF لباس 30 و يا بيشتر باشد و كلاهي كه دور تا دور آن لبه به قطر 10 سانتيمتر داشته باشد مناسب‌ترين و مهم‌ترين پوشش حفاظتي صورت و گردن است. در حاملگي پروژسترون مسئول ايجاد كلوآسما است، در مطالعات مشاهده شده است زنان يائسه‌اي كه پروژسترون تجويز شده است، كلوآسما ايجاد شده است. در حالي كه استروژن تجويزي بي‌تاثير بوده است.
 
از آنجا كه اشعه ماوراءبنفش ملانوژنز در پوست را تحريك مي‌كند لذا مصرف كرم‌هاي ضدآفتاب وسيع‌الطيف در پيشگيري از كلوآسما و ملاسما موثر است در مورد O.C.Pهاي با دوز پروژسترون بالا H.D باعث ملاسما مي‌شود.در درمان چروك‌هاي ظريف ناشي از آفتاب مخلوط آنتي‌اكسيدان‌هاي ويتامين C، اسيدفروليك و فلورتين به دليل خاصيت فوتوپروتكشن باعث مقاوم‌تر شدن پوست در برابر آفتاب مي‌شود از درمان‌هاي جديد چروك‌هاي ريز ناشي از صدمات آفتاب مخلوط فاكتورهاي رشد و سايتوكاين‌ها و پروتئين‌هاي ترشح از فيبروبلاست‌هاي انساني به صورت ژل موضعي اثرات فوق‌العاده‌اي داشته است.UVباعث photo aging و ايمونوسوپرسيون و بدخيمي پوست مي‌شود، ضدآفتاب‌‌ها هر چه عميق‌تر نفوذ كنند، قدرت سنتز پروتئين‌ آنها بيشتر است. كرم‌هاي ضدآفتاب در طبقات سطحي سلول‌هاي مالپيگي اپيدرم نفوذ كرده و اعمال اثر مي‌كنند استفاده از ويتامين E باعث افزايش نفوذ و قدرت كرم‌هاي ضدآفتاب مي‌شود ويتامين E باعث افزايش نفوذ و قدرت جذب كرم‌هاي ضدآفتاب مي‌شود، كرم تا سلول‌هاي طبقه بازال نفوذ كرده و در نتيجه باعث افزايش حفاظت پوست در برابر نور آفتاب مي‌شود.
منبع: پزشک امروز
پاسخ
 سپاس شده توسط S♡ƓΛИD
#4
۱۰ مشکل در پوست تان + ۱۰ راه حل مفید

| سَلامتِ پوست و مو | 1

احتمالاً شما هم پوستتان دچار مشکل می شود که همیشه ناراحتتان می کند، لکه هایی که به دلیل پیری یا واریس روی ساق پاهایتان. لزومی ندارد که این سختی ها را تحمل کنید. در زیر توصیه ها و شیوه های متخصصین برای ۱۰ مشکل پوستی اصلی را جمع آوری کرده ایم که می تواند برایتان مفید باشد.

همه خانم ها دوست دارند پوستی جوان و شاداب داشته باشند اما اگر دچار جوش، لک یا واریس باشید شاید این به نظرتان غیرممکن برسد. اما باید بدانید که آنطور که تصور می کنید داشتن پوستی زیبا و سالم چندان دور از دسترس نیست. در زیر با ۱۰ مورد از شایع ترین مشکلات پوستی بیشتر آشنا شوید و از راهکارهای پیشنهادی متخصصین درمورد آنها مطلع گردید.

1_ جوش و آکنه

فکر می کردید که جوش فقط مختص دوران نوجوانی تان است اما می بینید که در این سن هم هنوز پوستتان جوش می زند. جوش و آکنه مشکلی بسیار شایع است که ممکن است روی صورت، پشت و یا قسمت های دیگر بدنتان ظاهر شود و علت های مختلفی دارد:

_ باکتری به نام پی.آکنس (P.acnes)که موجب قرمز شدن و التهاب پوست می شود.

_ سلول های چسبناک پوستی که منافذ پوست را می بندند.

_ تولید بیش از اندازه چربی در پوست

_ ترشح بیش از حد هورمون آندروژن در بدن

_ فشردگی ناشی از فشار دادن گوشی تلفن به گونه یا پوشیدن لباس های تنگ.


راهکار : با اقدامات زیر می توانید از بروز جوش و آکنه روی پوستتان جلوگیری کنید

_ صبح ها از محلول شستشوی صورت که حاوی اسید سالیسیلیک است استفاده کنید تا منافذ پوستتان را باز کند و بعد از آن برای مقابله با باکتری ها از محلول موضعی بنزویل پروکسید استفاده کنید که محلول های موجود در بازار ۲.۵ تا ۱۰ درصد هستند. اگر وضعیت جوش هایتان شدید است، از آنتی بیوتیک های موضعی استفاده کنید.

_ شب ها همان محلول شستشوی اسید سالیسیلیک یا یک شوینده ملایم دیگر استفاده کنید. بعد از آن به اندازه یک نخود از یک پماد رتینوئین مثل Differin یا Tazorac روی قسمت هایی از پوستتان که جوش زده است بمالید تا لایه سلول های مرده آن را برداشته و از بسته شدن منافذ پوستتان جلوگیری کند.


_ روش دیگر برای جوش های خفیف تا متوسط می تواند ژل Epiduo باشد که در آن از دو داروی ترکیبی بنزوئیل پروکسید و آداپالین استفاده شده است و باید فقط یک بار در روز مصرف شود.

داروی ضدبارداری و داروهای آنتی آندروژن مثل اسپیرونولاکتون (Aldactone) نیز می توانند به برطرف کردن جوش های هورمونی کمک کنند.

جوش های بدن نیز به علت باکتری مشابه با جوش های صورت ایجاد می شوند اما ممکن است بخاطر تعرق شدیدتر شوند. برای جلوگیری از این جوش ها از شامپو بدنی استفاده کنید که حاوی بنزوئیل پروکسید یا اسید سالیسیلیک باشد و برای از بین بردن سلول های مرده پوست نیز بدنتان را لیف بکشید.

2_ لک

این لک های قهوه ای رنگ هیچ ارتباطی با بالا رفتن سنتان ندارند. آنها تخریب ناشی از اشعه فرابنفش آفتاب هستند.

ملانوسیت ها – سلول هایی که ملانین، عامل رنگ دهنده پوست، تولید می کنند – به مرور زمان تخریب می شوند رنگدانه های بیشتر و نامنظم تر تولید می کنند.

نتیجه آن هم پدید آمدن لک روی قسمت هایی از بدن می شود که بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارد.


راهکار: از محصولات دوقلو دوکاره استفاده کنید: یک محصول برای روشن کردن پوست و یکی برای لایه برداری

هیدروکینون مثل داروهایی مانند Tri Luma، یک کرم موضعی سفیدکننده است که از تولید ملانین جلوگیری می کند و درنتیجه باعث از بین رفتن لک ها می شود.

اما ممکن است پوستتان به این دارو عادت کند، از اینرو بهتر است هرازگاهی مصرف آن را قطع کنید.

راهکارهای درمانی دیگر لایه بردارهای شیمیایی و میکرودرمابراسیون ها هستند که از دانه های زبر کوچکی برای برداشتن لایه سلول های مرده پوستی استفاده می کند.

برای لک های تیره تر و قدیمی تر می توانید لیزر درمانی برای کمرنگ تر کردن آنها را امتحان کنید. ۴ ۳ جلسه لیزردرمانی تحت نظر متخصص پوست برایتان کافی خواهد بود. بعد از این درمان حتماً به میزان کافی از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. این کرم ها بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد اینگونه لک ها هستند.

3_ جای زخم

آیا هنوز جای زخمی که در بچگی بخاطر افتادن از دوچرخه روی زانویتان ایجاد شده بود، مانده است؟ دلیل آن این است: زخم ها درنتیجه آسیبی که به کلاژن و الاستین پوست درنتیجه آسیب دیدگی، جراحت، جراحی و یا حتی جوش های شدید می رسد، ایجاد می شوند.


راهکار: اگر جای زخم خیلی قدیمی باشد، چاره ای جز تحمل کردن آن ندارید. اما جای زخم های تازه که کمتر از یکسال است ایجاد شده اند را می توانید تاحدی برطرف کنید

زخم های باریک، صاف و سفید را می توانید با لیزر فراکسل (Fraxel) که سوراخ های ریزی در پوست ایجاد می کند، برطرف کنید.

بعد از التیام یافتن پوست جمع تر و سفت تر می شود.

تزریق استیروئید نیز می تواند پوست را صاف تر کرده و ظاهر زخم های تازه که برآمده و گوشتی هستند را بهتر کند. زخم های کهنه تر فقط با جراحی قابل برطرف شدن هستند.

زخم های قرمز را می توان با لیزر عروقی برطرف کرد که بر روی رگ های خونی اثر کرده و رنگ جای زخم را کمتر می کند.

برای بهبود جای جوش ها نیز می توانید از لیزر فراکسل و فیلرهای تزریقی مثل Restylane که تولید کلاژن را در بدن تقویت می کند، استفاده کنید. در بعضی موارد، می توان با جراحی پلاستیک جای زخم ها را از میان برداشت.

4_ خال مادرزادی

ماه گرفتگی رشد بیش از حد سلول های رنگدانه ای پوست است که خیلی از آنها به مرور زمان کمرنگ تر شده و از بین می روند. این لک ها معمولاً بی ضرر بوده و نیاز به درمانی ندارند اما ممکن است دوست داشته باشید آنها را بردارید.

اما اگر خال تان رنگ قهوه ای تیره باشد، حتماً باید توسط متخصص پوست معاینه شود زیرا بعضی از این خال ها ممکن است به ملانوما، نوع خطرناکی از سرطان پوست، تبدیل شوند.


راهکار : برای برداشتن این خال ها لیزرهای مختلفی وجود دارد. بعنوان مثال، لیزر عروقی می توند لک ها بنفش رنگ را از بین ببرد

برای برداشتن خال های تیره و قهوه ای رنگ جراحی پلاستیک انجام می شود. وقتی خال ها باز می شوند، خطر ایجاد زخم وجود دارد.

اگر به دنبال روش ساده تری هستید، می توانید از کرم های پوشاننده که فرمولاسیون ضدآب دارند استفاده کنید.

5_ واریس

رگ ها دریچه هایی دارند که از برگشت خون جلوگیری می کند. وقتی این دریچه ها ضعیف می شوند، اجازه می دهند که خون به عقب برگشته، انباشته شوند و ایجاد تورم کنند.

رگ های واریسی معمولاً رگ هایی آبی رنگ هستند که از ظاهر پوست پیدا هستند و رگ های عنکبوتی معمولاً قرمز یا آبی رنگ بوده و زیر پوست به شکل شاخه ای پیدا هستند. این رگ ها معمولاً روی پاها ایجاد می شوند اما رگ های عنکبوتی گاهی روی صورت هم دیده می شوند.

واریس معمولاً علت ارثی داشته یا در اثر آسیب ناشی از نور خورشید، تغییرات هورمونی (مثل دوران بارداری) و یا آکنه روزاسه (التهاب مزمن پوست صورت) ایجاد می شوند.


راهکار: لیزر pulsed dye می تواند عروق عنکبوتی روی صورت را از بین ببرد

برای این روش درمانی می بایست سه مرتبه به مطب متخصص پوست بروید و بین هرکدام از این ویزیت ها باید یک ماه فاصله باشد. بعد از انجام این عمل تا چند روز پوست حالت قرمزی پیدا خواهد کرد. اسکلروتراپی بهترین روش استاندارد برای درمان رگ های واریسی است. بعد از بررسی و معاینه رگ از طریق اولتراسوند، پزشک عاملی مثل گلیسرین را به درون رگ تزریق می کند.

این دارو باعث می شود رگ بلافاصله جمع شده و طی چند هفته حل شود. نیاز به سه سری تزریق است. همچنین باید یک هفته بعد از هر تزریق از جوراب های واریس استفاده کنید.

ورزش مداوم مثل پیاده روی و دویدن، قدرت پاها و گردش خون را تقویت کرده و درنتیجه به پیشگیری از واریس کمک می کند. همچنین سعی کنید اضافه وزن نداشته باشید، موقع نشستن چهارزانو ننشینید و برای مدتی طولانی یکجا نایستید تا دچار رگ های واریسی نشوید.

6_ لک هاس سفید

در این زمینه هم علت نور خورشید است. لک های بیرنگی که روی پاها، بازوها و دست ها ایجاد می شوند نشانه تخریب پوست توسط نور خورشید هستند که سلول های پوستی که رنگ ایجاد می کنند (ملانوسیت ها) را از بین می برد.

لک های سفید می توانند نشانه یک اختلال پوستی جدی تری باشد که ویتیلیگو نام دارد و با لک های سفیدی شروع می شود که کم کم بزرگتر می شوند. متخصصین اعتقاد دارند که در این بیماری بدن پادتن هایی تولید می کند که به رنگدانه های پوست حمله کرده و آنها را از بین می برد و این باعث از بین رفتن تدریجی رنگ پوست می شود.


راهکار : درصورت مشاهده چنین علائمی فوراً به متخصص پوست مراجعه کنید تا از وجود این اختلال مطمئن شوید

ویتیلیگو هیچ درمانی ندارد اما درمان های می تواند کمی از رنگ پوست را برگرداند. بعنوان مثال مصرف سورالن موضعی یا خوراکی با اشعه UV واکنش داده و پوست را تیره تر می کند. یک روش دیگر یک پماد ضدالتهابی به نام Protopic است که واکنش ایمنی بدن را متوقف کرده و از حمله پادتن ها به رنگدانه های پوست جلوگیری می کند. این پماد می بایست دو بار در روز مصرف شود.

بااینکه امکان از بین بردن این لک های سفید امکانپذیر نیست، اما می توانید با استفاده از کرم های پوشاننده رنگ پوستتان را یکدست تر کنید.

7_ ترک های پوستی

بالا رفتن وزن – به طور مثال در دوران بارداری – یا کاهش وزن سریع پوست را تا اندازه ای می کشد که ترک می خورد، مثل یک تکه کش لاستیکی که وقتی زیاد کشیده می شود خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. درنتیجه آن ترک ها و خطوط قرمز یا صورتی رنگی معمولاً روی سینه ها، ران ها، شکم و پشت ایجاد می شود.


راهکار: ترک های پوستی وقتی جدید و هنوز قرمزرنگ هستند بهتر درمان می شوند. مرطوب کردن پوست موجب بالا رفتن قابلیت ارتجاعی آن شده و ظاهر این ترک ها را کمتر می کند

کرم رتینوئید مثل Retina A نیز موثر است. کرم Retina A تبدیل سلول ها را تسریع کرده و به کلاژن کمک می کند تخریب را ترمیم کند.

یک روش گران تر استفاده ار لیزر فراکسل است که نقطه های کوچکی روی ناحیه آسیب دیده ایجاد می کند و تولید کلاژن و الاستین را در آن ناحیه تقویت کرده و به پر شدن این ترک ها کمک می کند.

8_ آکنه روزاسه

علت پیدایش این مشکل پوستی آزاردهنده شناخته شده نیست اما در قسمت های مختلفی از بدن ممکن است ایجاد شود: قرمز شدن صورت (گونه ها و بینی)، ایجاد برآمدگی های آکنه مانند، گشاد شدن رگ های خونی نزدیک به سطح پوست و ایجاد توده های متورم در اطراف بینی و چشم ها.

روزاسه هیچ درمانی ندارد اما می توانید آن را کنترل کرده و از وخیم تر شدن آن جلوگیری کنید.


راهکار: برای برطرف کردن قرمزی پوست، از شوینده ها و مرطوب کننده هایی که خواص ضدالتهابی دارند استفاده کنید

کافئین نیز به بستن این رگ های گشادشده خونی که موجب قرمزی پوست می شود کمک می کند. این می تواند بهانه خوبی برای نوشیدن قهوه باشد!

همچنین سعی کنید از محرک های این اختلال دوری کنید: از نور آفتاب (همیشه ضدآفتاب بزنید)، غذاهای تند و پر ادویه و نوشیدنی های الکلی دوری کنید.

برای موارد خفیف تا متوسط روزاسه می توانید از درمان های موضعی روزانه مثل Finacia و Metrogel که ضدمیکروب هستند یا آنتی بیوتیک های خوراکی برای کاهش التهاب استفاده کنید.

یک تا پنج جلسه درمان با لیزر IPL نیز می تواند رگ های خونی مشخص و قرمزی پوست را کاهش دهد.

9_ موهای زیرپوستی

علت زیرپوستی شدن موهای بدن تراشیدن و استفاده از واکس برای برداشتن موهاست. تراشیدن موها نوک موها را تیز می کند. وقتی موها شروع به رشد می کنند، نوک مو به داخل پوست اطراف فولیکول مو فرو می رود.

در این مورد هم مثل آکنه، باکتری می تواند موجب عفونی شدن آن شده و ایجاد خارش و قرمزی کند.


راهکار: موچین را کنار بگذارید. سعی نکنید برای بیرون کشیدن این موها از زیر پوست، پوستتان را زخمی کنید. با برداشتن لایه بیرونی پوست، این موها را بیرون بکشید. به ترتیب زیر عمل کنید

_ ابتدا پارچه ای را در آب داغ خیس کرده، بچلانید و آن را روی همان قسمت از بدنتان بگذارید که موی زیرپوستی دارد. اینکار پوست آن ناحیه را نرم تر کرده و باعث می شود مو راحت تر بیرون بیاید.

_ اگر اینکار موثر نبود، موقع حمام گرفتن با لیف به آرامی روی آن ناحیه از پوستتان بکشید یا دوبار در روز از لایه بردارهای شیمیایی مثل آلفاهدروکسی اسید یا اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

_ اگر آن ناحیه از بدنتان متورم شده و چرک دارد، برای کشتن باکتری ها کمی پروکسید بنزوئیل روی آن بریزید.

برای جلوگیری از بروز دوباره این مشکل با استفاده از روش لیزر موهای زائد بدنتان را بردارید.

10_ خال گوشتی

خال گوشتی زمانی ایجاد می شود که پوست به صورت توده ای رشد می کند. این اتفاق در افرادیکه پوست های روشن تری دارند بیشتر اتفاق می افتد. بااینکه بیشتر این نوع خال ها خطرناک نیستند اما بعضی از آنها ممکن است به ملانوما که نوع کشنده ای از سرطان پوست است، تبدیل شوند.

اگر این خال گوشتی نامتقارن بود (یعنی یک نیمه از آن شبیه به نیمه دیگر آن نبود)، دورنگ بود، بزرگتر از پاک کن پشت مداد بود یا اندازه، شکل یا رنگ آن به مرور زمان تغییر کرد، حتماً پیش متخصص پوست بروید.


راهکار: همه خال های گوشتی موجب سرطان پوست نمی شوند و نیازی به برداشتن آنها نیست

یادتان باشد که برای چک کردن خال گوشتی تان به طور منظم (اگر سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان پوستی دارید دوبار در سال) پیش متخصص پوست بروید.

اما اگر متوجه شدید که خال گوشتی روی پوستتان پدیدار شده است، یا خال گوشتی تان تغییر رنگ داده یا خونریزی کرد، فوراً نزد متخصص بروید. این تغییرات می توانند نشان ملانوما باشند.

اگر متخصص سرطان پوست را برایتان تشخیص دهد، برای نمونه برداری از خال، قسمتی از آن را با کمک بیهوشی موضعی می تراشد. از طریق بیوپسی مشخص می شود که خالتان سرطانی است یا نه.

پاسخ
 سپاس شده توسط S♡ƓΛИD ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، αѕтer ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ .
#5
برای شستشوی صورت ، نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنید. هرگز یک صابون را تصادفی و ندانسته به صورت خود نزنید. پس از شستشو، صورتتان را با حوله خشک کنید. برای خشک کردن نباید حوله را به صورت خود بکشید، بلکه فقط کافیست حوله را با پوست صورت خود تماس دهید و به آرامی روی نقاط مختلف صورت فشار دهید.
یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست، خشک کردن آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت ، یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.
مصرف بیش از اندازه ی هر ماده آرایشی برای پوست مفید نیست. حتی داروهای پوستی هم فاقد عوارض جانبی نیستند. بنابراین باید مصرف ماده آرایشی و دارویی کم ، و در حد لزوم باشد. یکی از عوارض این مواد پیری زودرس و ایجاد چین و چروک است.
برای تمیز کردن مواد آرایشی از پوست می توانید از پنبه آغشته به گلاب یا شیر پاک کن و یا آب و صابون استفاده کنید
* تغذیه مناسب برای برخی مشکلات پوستی
همان‌طور که می‌دانید تغذیه بر روی تمام قسمت‌های بدن تأثیر‌گذار است از جمله پوست. در حقیقت هر آن‌چه که می‌خورید می‌تواند بر روی کیفیت چهره‌ی شما تأثیر‌گذار باشد.
در زیر به چند نمونه از مشکلات پوستی اشاره می‌کنیم و مواد غذایی مناسب برای درمان هر کدام را برای شما می گوییم :
* کبودی ناشی از ضربت دیدن یا کوفتگی
سبزی‌جات برگدار سبز تیره مانند اسفناج بخورید. گیاه پاپایا (PAPAYA) یا انبه ی هندی حاوی ویتامین K است که برای لخته شدن طبیعی خون مفید می‌باشد. هم‌چنین ویتامین C نیز کلیدی است برای ترمیم زخم‌ها.
* چین‌ و چروک پوست
روغن زیتون، برنج قهوه‌ای و بادام بخورید.
این مواد غذایی سرشار از ویتامین E هستند که برای حفاظت غشای سلول‌های پوست مفیدند. در استرالیا طی یک مطالعه بر روی ??? دانشجوی سال آخر معلوم شد افرادی که مواد غذایی‌ای مانند سبزی‌جات، لوبیاها، حبوبات و روغن زیتون مصرف می‌کنند، کمترین میزان چین و چروک پوستی را دارند.
* پوست نازک
حبوبات، غلات، غذاهای دریایی و سیر بخورید.
سلنیوم موجود در این مواد غذایی خاصیت کششی و جهندگی سلولی را حفظ می‌کند، پیر شدن پوست را کاهش داده و در مقابل نور خورشید از آن محافظت می‌کند.
در یک بررسی مشخص شده که مکمل سلنیم، مس و ویتامین‌ها سوختگی ناشی از آفتاب را کاهش می دهند.
خرابی پوست در اثر اشعه‌ی خورشید
سبزی‌جات و میوه‌های زرد و نارنجی بخورید، مانند هویج، کدو حلوایی، طالبی.
* پوست خود را چگونه مرطوب نگه داریم؟
طراوت و شادابی پوست عمدتاً به علت «رطوبت» آن است. اگر رطوبت پوست در اثر خشکی و گرمای محیط کم شود و یا اگر جریان خون پوست در اثر سرما یا کهولت سن کاهش یابد، پوست دچار چروکیدگی می شود و طراوت خود را از دست می دهد. یکی از مواقعی که باید مراقب خشک شدن پوست شد، هنگام خروج از حمام است.
مواقع دیگر عبارت اند از ماه های بسیار گرم یا بسیار سرد ، پس از شستن صورت ، و سنین پیری. کسانی که پوست خشک دارند بیش از سایرین باید مراقب باشند
مصرف پودر مناسب در نواحی عرق سوز شده می تواند مفید باشد ، چون پودر عرق را جذب می کند و مانع تأثیر سوء آن بر روی پوست می شود .
باید بدانید که برای حفظ رطوبت پوست لازم نیست مرتب صورت خود را بشویید، چون این کار باعث پاک شدن لایه چربی محافظ پوست و خشونت آن می شود . برای مرطوب نگهداشتن پوست باید از مرطوب کننده ها استفاده کنید.
کرم های مرطوب کننده موجود در داروخانه ها برای این منظور بسیار مناسب هستند. طرز استفاده از مرطوب کننده ها به این صورت است که پس از خروج از حمام ، یا شستشوی صورت و خشک کردن آ ن، کرم را به صورت نقطه نقطه بر روی نواحی مختلف پوست پیشانی، گونه، بینی و چانه بمالید و سپس آن را با ضربات آهسته نوک انگشت بر روی تمام پوست صورت و گردن خود پهن کنید.
بهتر است هر روز صبح کرم مرطوب کننده را بمالید. یک بار مرطوب کردن پوست در ابتدای روز کافی است ولی اگر حمام رفتید، پس از خروج از حمام نیز این کار را انجام دهید.
اگر در آب و هوای گرم و خشک هستید و یا پوست شما خشک است، بهتر است روزی دو بار پوست خود را مرطوب کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط S♡ƓΛИD ، ❤ஜelenaaஜ❤
#6
+ پوستی دِرخشآن بآ گُلآبی ! +

| سَلامتِ پوست و مو | 1

آیا اطلاع دارید که گلابی پر از فیبر غذایی است که می تواند پوست را ، صاف و لطیف کند؟ گلابی به چند شیوه برای پوست مفید است

از چربی بیش از حد پوست جلوگیری میکنه: گلابی له شده، خامه تازه و عسل، یه ماسک شگفت انگیزه که چربی پوست رو کنترل میکنه.
لایه بردار طبیعی: گلابی میتونه به عنوان یه لایه بردار خوب، سلول های مرده رو از بین ببره. یک عدد گلابی رو له کرده و با لایه بردارتون مخلوط کرده و به طور منظم استفاده اش کنین تا پوست درخشان بشه.
برای نرم کردن لب: گلابی حاوی اسید لاکتیک است که نه تنها لبها رو سالم نگه میداره، بلکه بهشون خوب آب رسانی کرده و نمیذاره خشک بشن. از عصاره گلابی برای اثرات طولانی مدت استفاده کنین.
پاسخ
 سپاس شده توسط S♡ƓΛИD ، ❤ஜelenaaஜ❤
آگهی
#7
برای مقابله با جوش ها
جوش یا آکنه دلایل متعددی دارد که مهم ترین آنها اختلالات هورمونی و چربی زیادی پوست است. البته باید بدانید که با گذشت زمان، جریان خون در رگ ها به سرعت دوران جوانی نخواهد بود. در نتیجه امکان بروز جوش ها نیز فراهم می شود.
خوشبختانه برخی از روغن های گیاهی خواصی دارند که برای تمیز کردن پوست و مقابله با جوش ها و احیای جای آنها موثر عمل می کنند.

روش استفاده
یک قطره روغن گیاهی درخت چای و یک قطره روغن گیاهی بابونه و یک قطره روغن گیاهی نعنا را با یک قاشق چایخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرده و قبل از خواب روی قسمت هایی که جوش زده است بزنید و به آرامی ماساژ بدهید.

لوسیونی برای مقابله با لکه های قهوه ای
با گذشت زمان، سلول های مربوط به رنگدانه های پوست دچار اشکالاتی می شوند. اگر این رنگدانه ها در قسمتی از پوست کمتر شوند، در نواحی دیگری بیشتر تجمع می کنند و باعث بروز لکه های قهوه ای ناشی از پیری می شوند. البته این لکه ها بی خطر بوده و صرفا ظاهر پوست را نازیبا می کنند.
برای کاهش رنگ این لکه ها می توانید به طور روزانه از روغن های گیاهی مخصوص استفاده کنید.

روش استفاده
3 قطره روغن گیاه مریم گلی، 3 قطره روغن گیاهی کرفس، 3 قطره روغن یا عصاره ی گیاه انجدان رومی، 5 قطره روغن گیاهی هویج و 3 قطره روغن گیاهی گل رز را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین یا روغن زیتون مخلوط کنید و شب ها روی لکه های روی صورت، گردن یا دست هایتان بزنید.

توجه توجه
- بعد از استفاده از این روغن ها نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید.

- استفاده از این روغن ها برای خانم های باردار، شیرده و کودکان زیر پنج سال توصیه نمی شود.

- همچنین بهتر است بدانید که استفاده از هر نوع کرم یا روغنی حدود یک ماه طول می کشد تا تاثیر خود را نشان بدهد. پس شکیبا باشید.

- اگر پوست خیلی حساسی دارید از خیر استفاده از این روغن ها بگذرید و بیشتر از هر چیزی از کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید.

- روغن های گیاهی معمولا بی خطر و بدون عوارض جانبی هستند، اما در صورت بروز هر نوع واکنش حساسیتی، پوستتان را بشویید و دیگر از این روغن ها استفاده نکنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط S♡ƓΛИD ، ❤ஜelenaaஜ❤
#8
 این تاپیک مخصوص پوست وَ مو و زیبایی ._.

هَرکسـ هر موضوعی در این مورد داره میتونه اینجا قرار بده:|
 
خب خب ..اینمـ اولین :
.
.
.
رفع مشکلات پوست و مو با طب سنتی


| سَلامتِ پوست و مو | 1

پوست انسان به صورت یک لایه محافظ بدن در مقابل عوامل آسیبرسان محیطی میباشد و مانند لباسی سرتاسر بدن انسان را پوشانده است.
پوست و ناخن انسان از جنس عصب میباشند و سلامت ناخن در راستای سلامتی پوست میباشد. پس هر بیماری پوستی میتواند ناخن را نیز درگیر کند و در نتیجه به دنبال درمان بیماری پوستی، سلامتی ناخن نیز حاصل میشود.




اصول کلی در مورد پوست و مو و بیماریهای آن

بر اساس مکاتب طب سنتی ایرانی، درمان بیماری پوستی به سبب جنس عصبی پوست (سخت و متراکم بودن آن) باید به آرامی صورت بگیرد. زیرا دفع ماده بیماریزا از پوست به زمان نیاز دارد و نباید توقع درمان برقآسای اختلالات پوستی را از طریق طبیعت درمانی و طب سنتی داشت. از طرف دیگر پوست از دیدگاه حکما یک اندام دفعی به حساب میآید و در نتیجه بدن میتواند مقداری از مواد دفعی خود را از این طریق دفع نماید. این مطلب نکته مهمی است، چرا که در بسیاری از بیماریهای داخلی مثل بیماریهای دستگاه گوارش، کبد، کلیه و مجاری ادراری و تناسلی، طبیعت هوشمند بدن وارد عمل میشود و مواد زائد حاصل از آنها را به پوست منتقل میکند. بدین ترتیب از بیمار شدن آن عضو داخلی که نقش مهمتری (نسبت به پوست) در حیات فرد دارد، جلوگیری مینماید. پس در درمان اختلالات پوستی باید ابتدا بیماریهای اعضاء داخلی را درمان نموده سپس سراغ درمان پوست برویم.
در طب سنتی برای درمان ریزش موی سر و رشد مجدد آن توصیه شده ابتدا کمبود ویتامینB، رفع و سپس سبزیهایی مانند تره، سیر و موسیر مصرف شود

قدم بعدی در درمان اختلالات پوستی و تغییرات رنگدانهای آن (بعد از درمان بیماریهای داخلی) تقویت عضو رئیسه و اصلی بدن یعنی کبد میباشد که نقش اساسی در تولید اخلاط اربعه سالم در بدن را دارا است. [b]یکی از میوههای موثر در تقویت کبد (به ویژه در شرایطی که حرارت در بدن و کبد وجود دارد)، میوه انار است. انار شیرین با طبع سرد و تر مایل به اعتدال همراه با قوت قابضه میباشد، که نقش بسیار مهمی در تصفیه کبد و تقویت آن داشته و نیز در درمان انواع مختلف ضعف کبد کاربرد دارد. این میوه الهی مقوی طحال بوده و موجب نیکو نمودن رنگ رخسار میشود (ایجاد خوشرنگی و شادابی پوست میکند). پس به نظر میرسد که یکی از اقدامات اولیه جهت داشتن پوستی زیبا، خوشرنگ و با طراوت میتواند استفاده از انار به صورت مرتب (در زمانی که در فصل خود، این میوه در بازار وجود دارد) باشد. الان هم که هنوز فصل این میوه است خوب است مصرف آن را در سبد تغذیهای خوراکهای روزانه خود قرار دهید.

ذکر این نکته لازم است که آب انار تازه را با آب مخلوط ننمایید و در ضمن جهت جلوگیری از ترشی آن میتوانید به آب انار کمی شکر اضافه نمایید. البته مصرف انار برای افرادی که معده و کبد سرد دارند و یا زخم معده و روده دارند توصیه نمیشود.
| سَلامتِ پوست و مو | 1

[/b]

درمان خشکی پوست به روش طب سنتی

مصرف برخی میوهها و سبزیها در درمان خشکی پوست موثر هستند و در مقابل مصرف نوشابه، چیپس، شکلات و تنقلات بیارزش به خشکی پوست دامن میزنند.
برای درمان خشکی پوست میتوان از انواع سبزیها، میوه، غلات، دانههای خوراکی و آجیل استفاده کرد. سبزیها و میوههای زردرنگ و نارنجی در طراوت پوست موثر هستند. سبزیهایی مانند هویج، کدو حلوایی یا میوههایی مانند نارنگی و پرتقال، طالبی، زردآلو و لیمو از این دسته است که به دلیل داشتن بتاکاروتن که به نوعی یک آنتیبیوتیک محسوب میشود باعث شادابی پوست خواهد شد. مصرف متعادل انواع گوشت باید در برنامه غذایی گنجانده شود. روغن زیتون، سیر، پیاز و تخممرغ بهتر است بیشتر مصرف شود چرا که گوگرد موجود در آنها باعث حفظ لطافت و جوانی پوست میشود. مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخودفرنگی نیز باعث دریافت ویتامین B1 و جلوگیری از خشکی پوست میشود. میوههایی که مملو از ویتامینهای A و C هستند برای شادابی پوست موثرند و مصرف آب میوههای طبیعی و شیر باعث حفظ لطافت پوست میشود.
یکی از اقدامات اولیه جهت داشتن پوستی زیبا، خوشرنگ و با طراوت میتواند استفاده از انار به صورت مرتب (در زمانی که در فصل خود، این میوه در بازار
وجود دارد) باشد

حتی مصرف آب نیز به حفظ پوست میانجامد که به این منظور مصرف حداقل ۸ لیوان آب در روز توصیه میشود. [b]مصرف زیاد فستفودها و غذاهای سرخشده برای پوست مناسب نیست و خوردن نوشابه، چیپس، شکلات و تنقلات بیارزش سودی برای پوست ندارد. بخور کردن در منزل، خواب کافی و ورزش کردن از عواملی است که باعث بازسازی و ترمیم سلولهای پوستی میشود و جریان خون را در رگها افزایش میدهد. البته خوب است بدانید که برخی بیماریها مانند تیروئید، دیابت و مصرف برخی از داروها مانند ضدحساسیتها از عوامل ایجاد خشکی پوست است. در این میان عوامل ارثی، برنامه غذایی نامناسب، قرار گرفتن پوست در معرض هوای سرد یا نور خورشید و شست و شوی زیاد بدن با صابون مخصوصاً از نوع قلیایی از دیگر عوامل است.

| سَلامتِ پوست و مو | 1

[/b]

درمان ریزش مو به روش طب سنتی

در طب سنتی برای درمان ریزش موی سر و رشد مجدد آن توصیه شده ابتدا کمبود ویتامینB، رفع و سپس سبزیهایی مانند تره، سیر و موسیر مصرف شود. همچنین میتوان برای جلوگیری از ریزش مو، موها را با ماست شستوشو داد.
در طب سنتی برای درمان ریزش موی سر و رشد مجدد آن روشهای متعددی وجود دارد اما همه آنها در جهت تحریک جریان خون در زیر پوست سر استفاده میشوند.
عوامل متعددی در ریزش مو دخیل هستند که یکی از آنها کمبود ویتامین B و ماده معدنی گوگرد در بدن است. برای جبران کمبود این ماده معدنی میتوان از انواع پیاز خوراکی و سبزیهایی مانند تره، سیر و موسیر استفاده کرد. همچنین برای تحریک جریان خون در سر، میتوان موها را با ماست شستوشو داد چرا که آب ماست از ریزش مو جلوگیری میکند.
مصرف جوانه گندم، سبوس برنج و نخودفرنگی نیز باعث دریافت ویتامین B1
و جلوگیری از خشکی پوست میشود

به افرادی که دچار ریزش مو شدهاند توصیه میشود که یک عدد خیار بزرگ را که کاملاً رسیده و زرد شده است را از وسط به دو نیم کنند و در آن، مقداری جو قرار دهند. پس از چند روز جو از آب خیار استفاده کرده و جوانه میزند و پس از مدتی خشک میشود. پس از آن، خیار را کوبیده و به همراه حنا یا ماست به سر زده شود. راه دیگری هم وجود دارد که میتوان مقدار کمی سیر را رنده کرده و بعد به آن مقداری عسل اضافه کرده و با هم مخلوط شوند. این مایع به مدت ۲ ساعت بر روی کف سر و موها مالیده شود و سپس شسته شود. همچنین برخی گیاهان در تقویت و رشد مو موثر هستند. گیاه بابونه نمونهای از این گیاهان است. این گیاه، تارهای مو را تقویت میکند و آسیبهای مو را که بر اثر بیماری به وجود میآید به حداقل میرساند.



منبع: سایت طب گیاهی
پاسخ
 سپاس شده توسط ❤ஜelenaaஜ❤ ، Archangelg!le
#9
تقویت ساقه مو با مصرف مواد حاوی ویتامین “ای”

یک متخصص پوست و مو گفت: مصرف ویتامین E میتواند برای موهای خشک و آسیب دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین E در روز، موهای خشک را بهبود بخشیده و ساقه موها را تقویت میکند.
دکتر ریحانه مهرگان با اشاره به اینکه مصرف ویتامین E موجب بهبود رشد مو میشود، گفت: این ویتامین با کمک به رشد و توسعه مویرگها و عروق خونی میتواند به رشد موها کمک کرده، سبب افزایش جریان خونرسانی به ریشه موهای سر شده و باعث تسریع روند رشد موها شود.
وی گفت: مصرف مقادیر بیشتر ویتامین E در رژیم غذایی از موخوره و چند شاخه شدن انتهای موها پیشگیری کرده و در بهبود تخریب موها که به علت استفاده بیش از حد از سشوآر یا موادی که به مو آسیب رسانده پیشگیری میکند.
این متخصص پوست و مو با تاکید بر این که مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E بر مصرف مکملها ارجحیت دارد، گفت: مصرف این ویتامین میتواند برای موهای خشک و آسیب دیده مفید باشد و مصرف مقادیر کمی ویتامین E در روز موهای خشک را بهبود بخشیده و ساقه موها را تقویت می کند.
دکتر مهرگان یادآور شد: همواره راه بهتر آن است که مقادیر ویتامین E در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود، ولی در افرادی که مو و پوست سرشان بسیار خشک است استعمال خارجی روغن حاوی این ویتامین نیز مفید است .
وی در ادامه گفت: برای تهیه یک ماسک درمانی جهت استعمال خارجی می توانید چند عدد کپسول ویتامین E را با سوزن بشکافید و آنها را به موی خود بمالید و انتهای موهایتان را نیز به آن آغشته کیند و آن را برای مدت یک ساعت و یا بیشتر روی سرتان نگه دارید و سپس موهایتان را بشویید. البته راهکار اساسی برای برطرف کردن مشکل آن است که دریافت ویتامین E را از طریق رژیم غذایی افزایش دهید.
این متخصص پوست و مو گفت: منابع غذایی ویتامین E به طور طبیعی در روغنهای گیاهی و سبزیجات برگ سبز تیره، جگر و تخم مرغ و مغزها یافت میشود. روغنهای گیاهی مانند سویا، ذرت، گلرنگ، آفتابگردان و جوانه گندم از منابع خوب ویتامین “ای” به شمار می آیند.
دکتر مهرگان در پایان تصریح کرد: میزان دوز مصرف مجاز روزانه ویتامین E در حدود ۴۰۰ واحد است و مصرف دوز بیشتر از ۱۰۰۰ واحد سمی است، دوز بالای ۱۰۰۰ واحد در روز در صورتی که مکرر مصرف شوند میتواند بالعکس موجب کاهش موها شود. البته پس از توقف مصرف دوز بالا، رشد موها به حالت طبیعی بازمی گردد.
پاسخ
#10
احتمالا اين محصول شگفت‌انگيز مراقبت از پوست هم‌اكنون در يخچال شماست. همه ما با خواص بي‌نظير شير به‌عنوان يكي از اصلي‌ترين مواد غذايي موردنياز بدن آشنا هستيم. از ابتداي زندگي شير نقش مهمي در رشد ما دارد. با خوردن شير، پروتئين موردنياز بدن تامين مي‌شود همچنين در رشد استخوان، مو و استحكام دندان نقش اساسي دارد. شير علاوه بر اينها، براي پوست هم فوايد زيادي دارد.

آيا مي‏دانيد كه مي‌توان به‌جاي استفاده از مواد پاك‌كننده و مرطوب‌كننده گران‌قيمت از اين محصول كه در حال حاضر در آشپزخانه شماست استفاده كنيد؟ بله شير! متخصصان زيبايي طبيعي مي‌گويند كه اين ماده مي‌تواند باعث نرمي، شفافيت و لايه‌برداري پوست شود و حتي خيلي بيشتر از اين، به پوست شما كمك كند. در ادامه با هم به بررسي فوايد بي‌نظير زيبايي اين ماده محبوب مي‌پردازيم.

پاك‌كننده پوست

آيا به خاطر حساسيت پوست‌تان در فكر اين هستيد كه استفاده از پاك‌كننده‌هاي فومي قديمي را متوقف كنيد؟ متخصصان زيبايي توصيه مي‌كنند از شير به‌عنوان پاك‌كننده روزانه خود استفاده كنيد. اين پاك‌كننده خيلي ملايم و در عين حال موثر، روغن اضافي و مواد آرايشي را از روي پوست پاك مي‌كند. مي‌توانيد از مزاياي ضدآكنه و ضدقارچ عسل هم بهره ببريد و كمي از آن را به شيري كه به‌صورت خود مي‌زنيد، اضافه كنيد. اين كار علاوه بر اينكه پوست شما را پاكسازي مي‌كند، خاصيت لايه‌برداري هم دارد.


لايه‌برداري

شير حاوي اسيد لاكتيك است و اين همان ماده‌اي است كه در لايه‌بردارهاي شيميايي مورداستفاده قرار مي‌گيرد. اسيد لاكتيك براي كاهش چين و چروك و افزايش كلاژن و صافي پوست مفيد واقع مي‌شود و اين در حالي است كه با شير بدون تحريك شدن پوست، لايه‌برداري انجام مي‌شود. براي اين كار يك پد پنبه‌اي را در شير خيس كنيد و به آرامي روي پوست خود تا ناحيه گردن بماليد. اين لايه‌برداري بسيار ملايم است و مثل اسيد ميوه يا آنزيم‌هاي ديگر پوست را تحريك نمي‌كند. بعد از مدتي هم اثر خوب اين لايه‌برداري ملايم را در پوست خود مشاهده خواهيد كرد.

روشن‌كننده

علاوه بر شير، ديگر محصولات لبني هم براي پوست مفيد هستند. استفاده از ماست به‌عنوان ماسك به آرامي لايه‌برداري كرده و پوست را نرم مي‌كند. ماست به‌علت غلظتي كه دارد، تاثير خوبي روي پوست مي‌گذارد. يك لايه نازك ماست را روی پوست خود بماليد و اجازه دهيد به مدت پنج تا 10 دقيقه روي پوست بماند، سپس آن را بشوييد. ماست علاوه بر اينكه باعث لطافت پوست مي‌شود، چربي پوست را تامين مي‌كند و نقش روشن‌كنندگي هم دارد.

نرم‌كننده پوست

شايعه است كه كلئوپاترا براي داشتن پوستي فوق‌العاده نرم، با شير لوكس حمام مي‌كرد. قطعا پر كردن وان حمام با شير به دلیل داشتن پوستي صاف و ابريشمي منطقي به‌نظر نمي‌رسد اما مي‌توانيد چند فنجان شير به آب گرم اضافه كنيد و با آن حمام كنيد. اين كار باعث نرمي و لطافت پوست مي‌شود. شير مواد مغذي متفاوتي دارد كه كمك مي‌كند تا بهترين پوست را داشته باشيد.

درمان لك‌هاي پوستي

همان‌طور كه گفتيم اسيد لاكتيك موجود در شير باعث روشن شدن پوست، رفع جوش و درمان روزنه‌هاي پوستي مي‌شود. متخصصان مي‌گويند شير به دلیل آمينواسيدي كه دارد به پوست آبرساني هم مي‌كند، موضوعي كه بسياري از افرادي كه از آكنه رنج مي‌برند فراموش مي‌كنند آن را انجام دهند. توصيه مي‌شود براي اين كار، شير را با آرد مخلوط كنيد تا يك خمير نازك ايجاد شود. اين خمير را قبل از خواب به‌صورت خود بماليد و صبح بشوييد و تاثير آن را روي پوست خود احساس كنيد.

آموزش ماسك‌هايي با شير

جالب است بدانيد به دلیل همين اسيدلاكتيك موجود در شير كه باعث نرمي و شادابي پوست مي‌شود، اين ماده در بيشتر كرم‌ها و لوسيون‌هاي دست و صورت به‌كار مي‌رود. همچنين شير سرشار از پروتئين، كلسيم و ويتامين 12B است كه در پيشگيري از بروز عوارض پوستي ازقبيل خشكي، شكنندگي و اگزما نقش مهمي دارد. در اين بخش به شما ماسك‌هايي را معرفي مي‌كنيم كه با شير درست مي‌شوند و براي پوست صورت بسيار مفيد هستند.

- ماسك سيب و شير خاصيت لايه‌برداري روي پوست دارد و باعث شفافيت پوست مي‌شود. يك عدد سيب را رنده و با يك ليوان شير مخلوط كنيد و به مدت ۲۰دقيقه روي پوست قرار دهيد.

- براي اينكه پوست شما نرم شود يك تكه پارچه يا پنبه را در شير خوب خيس كنيد و آن را روي صورت خود بكشيد و بگذاريد به مدت نيم ساعت روي پوست‌تان بماند، سپس صورت خود را با آب بشویيد.

- براي نرمي پوست، يك قاشق چاي‌خوري نمك را در دو قاشق سوپ‌خوري شير بريزيد و هنگام خواب به‌صورت خود بماليد و صبح روز بعد آن را بشوييد.

- براي جوانسازي و شاداب شدن پوست مي‌توانيد از ماسك شير و آرد برنج يا ماسك نشاسته و شير استفاده كنيد. يك قاشق غذاخوري آرد برنج را با نصف ليوان شير مخلوط كنيد و هنگام خواب روي پوست تميز خود بگذاريد، در كنار آن، يك ليوان شير نيز ميل كنيد. پس از جذب كامل ماسك و خشك شدن آن روي پوست، صورت را با آب سرد بشوييد.

- براي شفافيت پوست يك قاشق سوپ‌خوري شير را با يك قاشق چاي‌خوري هويج، يك قاشق چاي‌خوري آب پرتقال و يك قاشق چاي‌خوري عسل مخلوط كنيد. آن را روي صورت خود بماليد و بگذاريد به مدت ۱۵دقيقه روي پوست بماند، سپس آن را به‌خوبي بشوييد.

- يك قاشق چاي‌خوري آب ليموشيرين و تخم كدو را به اندازه يك قاشق چاي‌خوري بكوبيد و آن را با نصف قاشق چاي‌خوري خامه مخلوط و چند قطره گلاب به آن اضافه كنيد. ماسك را روي صورت خود بماليد و بگذاريد ۲۰دقيقه بماند. اين ماسك اثر فوق‌العاده‌اي براي نرمي و صافي پوست شما دارد.


- ماسك بادام نيز باعث حفظ رطوبت پوست مي‌شود. يك قاشق غذاخوري شير را با پودر بادام به‌خوبي مخلوط سپس يك قاشق چاي‌خوري عسل به آن اضافه كنيد. اين ماسك را براي ۱۵دقيقه روي پوست صورت خود قرار دهيد، سپس آن را با آب ولرم بشوييد.

با شير براي خود اسكراب بسازيد

اسكراب تميزكننده پوست درست كنيد. دو قاشق غذاخوري شير را با دو قاشق عسل يا آبليمو يا جوش‌شيرين يا هر سه آنها مخلوط كنيد. يك قرص ويتامين E هم براي افزايش قدرت پاك كنندگي به آن اضافه كنيد. حالا آن را به‌صورت خود بماليد و اجازه دهيد به مدت 10 تا 15دقيقه روي پوست‌تان بماند، بعد صورت‌تان را با آب گرم بشوييد.

اسكراب شير و بلغور جو را هم مي‌توانيد به آساني تهيه كنيد. يك فنجان شير و سه قاشق غذاخوري بلغور جو را مخلوط كنيد و اجازه دهيد خوب خيس بخورد، سپس به آرامي بر روي پوست مالش دهيد و صبر كنيد تا خشك شود. بعد آن را با آب گرم به آرامي شست‌وشو دهيد. اين اسكراب يك لايه‌بردار ملايم براي پوست محسوب مي‌شود.

نصف فنجان بادام را يك شب در شير خيس كنيد. وقتي بادام خيس مي‌خورد حالت خميري پيدا مي‌كند، آن را روي پوست خود بماليد و اجازه دهيد تا خشك شود و سپس پوست‌تان را با آب گرم شست‌وشو دهيد. اسكراب بادام هم لايه‌برداري ملايم براي پوست است.

يك حمام لذت‌بخش

همان‌طور كه قبلا هم گفتيم افسانه‌ها مي‌گويند كلئوپاترا با شير حمام مي‌كرد. اگر مباحث اقتصادي را كنار بگذاريم، استراحت در واني كه با مخلوط شير و آب پر شده است، خيلي جذاب به‌نظر مي‌رسد. اگر هفته‌اي يك بار در اين وان شگفت‌انگيز استراحت كنيد، مي‌بينيد كه پس از مدتي پوست شما روشن‌تر و شفاف‌تر خواهد شد. فراموش نكنيد كه بعد از اين حمام حتما پوست خود را بشوييد تا شير روي پوست‌تان نماند.

نكته ديگر اينكه اگر مواد ديگري به وان شير خود اضافه كنيد، حمام شما مي‌تواند لذت‌بخش‌تر شود، مثلا گياهان معطر، گل خشك، نمك يا روغن‌هاي ضروري براي بدن موادي هستند كه مي‌توانند در ميان گزينه‌هاي پيشنهادي باشند. به‌عنوان مثال اگر گياه معطر مثل اوكاليپتوس به شير اضافه كنيد نه‌تنها براي پوست مفيد است، بلكه آرامبخش نيز هست.

چند توصيه مفيد

بسياري از مشكلاتي كه براي پوست ما ايجاد مي‌شود، ناشي از مشكلات داخلي بدن ماست. استرس، فشار عصبي، كمبود ويتامين، پروتئين و... همگي روي پوست ما اثر مي‌گذارند. شير منبع غني از مواد بسياري است كه بدن ما روزانه به آن نياز دارد، پس هرگز از خوردن شير غافل نشويد.

بعضي افراد به پروتئين موجود در شير حساسيت دارند و گاهي اين حساسيت روي پوست خود را نشان مي‌دهد. اگر به نوشيدن شير يا ديگر محصولات لبني حساسيت داريد، استفاده از شير به‌عنوان پاك‌كننده و لايه‌بردار روي پوست هم ممكن است در شما باعث تشديد حساسيت پوستي شود. پس در مصرف شير چه هنگام خوردن چه براي استفاده روي پوست، دقت كنيد.

چرا وقتي در خانه شير داريد به‌دنبال محصولات گران‌قيمت براي پوست خود هستيد؟ شير به پوست آبرساني كرده و آن را درخشان و زيبا مي‌كند، بنابراين اجازه دهيد شير همراه غلات، حبوبات و ساير گياهان مفيد روي پوست شما بنشيند و جايگزين محصولات پوستي گران‌قيمت شود.

شیر گاو بهتر است یا گوسفند؟

در مورد شیر اولین گزینه ای که به ذهن همه می‌رسد شیر گاو است. شما می توانید از شیر بز یا گوسفند هم استفاده کنید اما برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، از شیر پر چرب گاو استفاده کنید. شیر پرچرب گاوی اثر بهتر و سریع تری بر روی پوست دارد، چون باعث آبرسانی و طراوت پوست از طریق تامین پروتئین ها و ویتامین ها و مواد مغذی موجود در شیر می شود. شیر گاو مناسب ترین گزینه برای استفاده روی پوست است.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  راز اندام لاغر و پوست صاف چینی ها
  ترفند بیرون کشیدن خار کاکتوس از پوست و ...
  ویتامینی که پوست صورت را پر از جوش می کند !!
  یک قدم تا زیبایی پوست با ماسک گلیسیرین
  نکات مراقبت از پوست مخصوص خانم ها و آقایون شاغل
  مشکلات رایج پوست و موی نوجوانان
  10 مواد غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می کند
  بوتاکس طبیعی پوست صورت در خانه با میوه هایی پرخاصیت
  علل و درمان های طبیعی برای رفع غده چربی زیر پوست یا همان لیپوم
  خواص ثابت شده ی گوشت قرمز برای مغز، پوست و مو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان