امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان "

#1
با سلامـ به کاربران گرامی (:

خب من با مشورت با مدیر این بخش تصمیمـ گرفتمـ این تاپیک رو بزنم ! 

لطفا هر موضوعی درمورد آبشار های دیدنی جهان دارید در این تاپیک به صورت لینک قرار بدید (:

با تشکر .

_


آبشار پارک جنگلی شقایق دزفول در استان خوزستان واقع است.
پارک جنگلی شقایق دزفول در شمال شهرستان دزفول و در جاده سردشت واقع شده است.
در این پارک زیبا مناظر چشم نوازی از جمله در فاصله 1100 متری از محوطه ابتدایی پارک ، آبشار شقایق با ارتفاع حدود 7 متری واقع شده و در دو طرف پایین این آبشار زیبا و درختانی در مسیر جوی آب که بر این وی سایه دارن فضایی به مانند قطعه ای از بهشت را خلق کرده است. همچنین در نقاط مختلف پارک ، چشمه های آبی وجود دارند که در این پارک روان هستند و بر زیبایی آن افزوده است. ارتفاعات نه چندان بلند آن فرصت خوبی برای علاقمندان غیر حرفه ای به ورزش مفرح کوهنوردی و خانواده ها هستند. همچنین راه دسترسی آسفالت تا نزدیکی وحوطه ورودی پارک شقایق امکان استفاده از آن را برای عموم فراهم آورده است. این پارک در فاصله 37 کیلومتری از شهر دزفول در بخش سردشت قرار دارد.

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، First Star ، Navisa. ، ηἔ∂Δ ، Ar.m ، Brooklyn Baby ، ~ CrAzY HuMaN ~ ، ற!sS~saЋİ ، I am the Queen ، Wєιяɗ ، Ƒαкє ѕмιƖє ، سوگولی ، | NEON DEMON | ، amirfg ، Mason ، PISHY ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، Razieh.M ، Δ.н.ο.υ.я.Δ ، "K!nd~G!Яl" ، ♪♫ ¥MËLØÐ ♪♫ ، ʜɪᴅᴅᴇɴ ، ×ThundeRBolT× ، Meteorite ، βΑllεяiηΑ♡ ، Ⓐⓗⓜⓐⓓ Ⓡⓔⓩⓐ ، キム尺刀ム乙 ، Mohammad 77 ، L²evi ، ըoφsիīkα ، saba 3 ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، Aesthetic ، Sara2014 ، زیا ، Tɪɢʜᴛ ، an idiot ، *Nafas* ، F A R ! N ، Interstellar ، ArAz*SaNaYi ، صالح02 ، یاسی@_@ ، ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، S♡ƓΛИD ، Spell † ، Dead Silence ، # αпGεʟ ، tyjtfhdhr ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، Berserk ، Faust ، _Lσѕт_ ، AyDiN.S ، Cute+Girl ، A General ، ÆMÆշЇÑζ ، mnhh ، *Ramesh* ، SABER ، هستی. 12
آگهی
#2
آبشار لاتون

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1

"آبشار لاتون" با ارتفاع ۱۰۵ متر در استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه قرار دارد.

آبشار لاتون، بلندترین آبشار کشور است و فاصله آن از روستای کوته کومه، حدود شش کیلومتر است که پس از 3 ساعت و 30 دقیقه می‌توان به آن رسید. در این مسافت در حدود ۷۵۰ متر ارتفاع زیاد می‌شود. در مسیر صعود به آبشار لاتون به روستای قدیمی آسیو شوان نیز می‌رسید که تقریبا خالی از سکنه است.

به زبان تالشی، آسیو به معنی آسیاب و شوان به معنی کنار رودخانه است. حجم آب آبشار در فصول مختلف سال متفاوت است ولی در تمام فصول آب دارد. اگر به لاتون رسیدید باید خیلی مراقب باشید چون آبشار خطرناکی است و چند وقت پیش یک کوهنورد هنگام بالارفتن از این آبشار پرت شد و جان خود را از دست داد.


آبشار کبودوال

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1

"آبشار کبودوال" با ارتفاع 15 متر در پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد کتول از توابع استان گلستان قرار دارد.

آبشار کبودوال تنها آبشار خزه‌ای کشور است که با داشتن امکاناتی برای گردشگران یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های استان گلستان به شمار می‌رود. آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع ۱۷۸۰ متر سرچشمه می‌گیرد و زلال، شفاف و قابل آشامیدن است.

برای رفتن به این آبشار باید به سمت پارک جنگلی کبودوال بروید، از پارک جنگلی تا محل آبشار اصلی کبودوال حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی زمان می‌برد که مسیری بسیار زیباست. در طول مسیر به سمت آبشار، مناظر شگفت‌آور و پل‌های چوبی در کنار آب‌روان و درختان جنگلی، شما را به وجد می‌آورد.


آبشار یخی

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1

آبشار یخی با ارتفاع 12 متر در ارتفاعات5100 متری از جبهه جنوبی کوه دماوند استان مازندران قرار داردو

ارتفاع این آبشار بین ۷ تا ۱۲ متر اعلام شده و به جز در مدت کوتاهی از تابستان که باریکه آبی از کنار آن جاری می‌شود، در سایر زمان‌ها یخ‌زده است و به همین دلیل به آبشاریخی معروف شده است. علت تشکیل این یخ‌ها نیز ناشی از ذوب برف‌های گودال بالای آن است که در گرمای تابستان، باریکه آبی را به وجود می‌آورد و از کنار آبشار یخی عبور می‌کند.

این آب مدت کوتاهی دوام می‌آورد و بلافاصله منجمد می‌شود. این آبشار یکی از آبشارهای عجیب و منحصربه فرد جهان است. برخی از آبشارهای دیگر ایران نیز در فصل زمستان یخ می‌زنند که به خاطر سهولت دسترسی به آنها تبدیل به جاذبه‌ای برای گردشگران و یخ‌نوردان می‌شوند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Ar.m ، Brooklyn Baby ، ~ CrAzY HuMaN ~ ، I am the Queen ، Wєιяɗ ، Ƒαкє ѕмιƖє ، سوگولی ، | NEON DEMON | ، Mason ، PISHY ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، βΑllεяiηΑ♡ ، キム尺刀ム乙 ، Shadow of Death ، Mohammad 77 ، L²evi ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، Aesthetic ، ✘ӍДЯЈДл✘ ، Sara2014 ، Tɪɢʜᴛ ، F A R ! N ، First Star ، دختر اریایی ، ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، Interstellar ، Spell † ، # αпGεʟ ، Faust ، _Lσѕт_ ، Cute+Girl ، آقابابایی ، ÆMÆշЇÑζ ، *Ramesh*
#3
آبشارهاي قلعه تل شاما 2 به نام های آبشار تنگ آبی اول و دوم در استان خوزستان قرار دارد. قلعه‌تُل شهری است در استان خوزستان. این شهر در بخش مرکزی شهرستان باغ‌ملک قرار گرفتi است. قلعه تل توسط محمد تقی خان بختیاری در سرتلی در ناحیه ایذه بنا شده‌است. شهر قلعه‌تل در استان خوزستان و تقسیمات کشوری بخش مرکزی شهرستان باغملک قرار داردومردمان آن بختیاری هستند. این شهر از قدیم مرکز دهستان قلعه تل و محل آمد و رفت ساکنان اطراف و تأمین خدمات اولیه روستاهای این دهستان بوده‌است.
سکونت در شهر قلعه تل با استناد آثار تاریخی بدست آمده در نشستگاه آن به گذشته‌ای بسیار دور در دوره حاکمیت پادشاهی عیلام باز می‌گردد. این پادشاهی که در حدود ۵۰۰۰ سال پیش در پهنه‌ای از جنوب غرب و غرب ایران کنونی وجود داشت از چندین شهر و ناحیه مهم تشکیل می‌شد که معروف‌ترین آنها آنزان یا آنشان بود که گمان بر این است منطبق بر منطقه اطراف شهر ایذه کنونی است. اهمیت این شهر و نزدیکی شهر کنونی قلعه‌تل با آن و نیز احتمال عبور کاروان‌های بین شهر آنزان و شوش از مسیر میانکوهی منطبق بر دشت قلعه تل بر احتمال رونق حیات این شهر در روزگار عیلامیان می‌افزاید.
اگر از حومه شهر قلعه تل به سمت شمال شرق برویم به تنگه ای طولانی بر می خوریم که با شیبی تند دامنه جنوب غربی منگشت را شکافته و از بالادست آن انبوهی آب با جوش و خروش سرازیر است. در مسیر این آب چندین آبشار زیبا که ارتفاع بعضی از آنها بیش از 1۵ متر است به وجود آمده و به جز درختان معمول زاگرس از قبیل بلوط و بن و کلخونگ و … در این تنگه درختان انجیر و مو و گردو نیز به چشم می خورد و در بعضی از جاها انبوه درختان مناظر شمال کشور را تداعی می کند.
مسیر این تنگه طولانی و سنگلاخ و در بعضی جاها صعب العبور و دارای پرتگاه است و در طول راه بایستی به دفعات زیاد عرض رودخانه را طی کرد و حتی مقداری از راه را باید در داخل رود طی کرد.



" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(:
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Brooklyn Baby ، ~ CrAzY HuMaN ~ ، Wєιяɗ ، Ƒαкє ѕмιƖє ، سوگولی ، | NEON DEMON | ، Δ.н.ο.υ.я.Δ ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، "K!nd~G!Яl" ، ʜɪᴅᴅᴇɴ ، Navisa. ، L²evi ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، Sara2014 ، مگان ، First Star ، دختر اریایی ، ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، Interstellar ، # αпGεʟ ، _Lσѕт_ ، Cute+Girl ، آقابابایی ، ÆMÆշЇÑζ ، *Ramesh*
#4
آبشار کوه گل دنا-سي سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد واقع است. کوه گل نام قسمتی از طبیعت دنا واقع درنزدیکی شهر سیسخت در استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای چشمه‌های آب معدنی، دریاچه‌های فصلی و دامنه‌های پوشیده از گُل است و همچنین نام رودخانه‌ای که ازچشمه‌های فوق سرچشمه می‌گیرد. این منطقه زیبا که در فاصله 8 کیلومتری شرق سی سخت و 44 کیلومتری مرکز استان قرار دارد. دهانه گاز انبري کوه گل در ارتفاع 3500 متري از سطح دريا، نمايي بسيار زيبا دارد.

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Wєιяɗ ، Ƒαкє ѕмιƖє ، سوگولی ، | NEON DEMON | ، amirfg ، "K!nd~G!Яl" ، Navisa. ، L²evi ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، Sara2014 ، Tɪɢʜᴛ ، First Star ، jegar tala ، ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، Interstellar ، # αпGεʟ ، Cute+Girl ، ÆMÆշЇÑζ ، *Ramesh*
#5
تفرجگاه زیبا و منحصر به فرد ارتکند از مناطق ییلاقی و از جاذبه های گردشگری شهرستان کلات خراسان رضوی است. این مکان به دلیل داشتن آبشار های زیبا و کوههای سر به فلک کشیده و غار آبی بسیار زیبایش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است. این مجموعه در کیلومتر ۱۱۰ مسیر مشهد به کلات نادری و در روستای قلعه نو کلات واقع است که از جاده اصلی ۱۸ کیلومتر فاصله دارد. رود ارتکند (قره تیکن) که از کوههای هزارمسجد سرچشمه می گیرد از میان روستای ارتکند می گذرد.
آبشار ارتکند در حوالی بخش زاوین است و ارتفاع متوسط آن ۱۴۰۰ متر و متوسط بارندگی سالیانه ۲۴۷ میلی متر است. این آبشار چشم انداز بدیع و شگفت انگیزی را بوجود آورده است. منطقه ارتکند به دلیل ارتفاعات و ناهمواری های طبیعی همواره مورد توجه کوهنوردان می باشد.
در مسیر راهپیمایی به سمت آبشار باید از داخل آب عبور کرد ، پس از گذشتن از صخره های بلند قامت و برافراشته به دشت وسیع و زیبایی می رسیم که پس از عبور از دشت برای رسیدن به آبشار اصلی که ۱۰ متر ارتفاع دارد باید از نردبانی بلند بالا رفت.
" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Wєιяɗ ، Ƒαкє ѕмιƖє ، سوگولی ، | NEON DEMON | ، Δ.н.ο.υ.я.Δ ، "K!nd~G!Яl" ، Navisa. ، L²evi ، ըoφsիīkα ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، Sara2014 ، First Star ، S♡ƓΛИD ، Interstellar ، # αпGεʟ ، Cute+Girl ، ÆMÆշЇÑζ ، *Ramesh*
#6
شاهاندشت ارتفاع: ‌51 متر نشانی: روستای شاهاندشت، کیلومتر ۹۶ جاده هراز، ۶۵ کیلومتری شهر آمل، استان مازندران

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1

آبشار شاهاندشت بزرگ‌ترین آبشار استان مازندران است که در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است. در بالای آبشار شاهاندشت قلعه ملک بهمن که به قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن مشهور است و نام تاریخی آن قلعه فرشته بوده است، واقع شده و از عظیم‌ترین قلاع کوهستانی البرز ایران است که از سنگ و نوعی ساروج که مخلوطی از شیر و تخم‌مرغ و نوعی خاک است ساخته شده و استحکام زیادی دارد که قدمت آن به سه هزار سال پیش می‌رسد. مسیر رسیدن به قلعه و آبشار گذر از پل روستای وانا، جاده روستای شاهاندشت، پارکینگ شاهاندشت، گذر از روستای شاهاندشت و حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ƊЄƤƦЄƧƧЄƊ

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Brooklyn Baby ، Wєιяɗ ، Ƒαкє ѕмιƖє ، سوگولی ، | NEON DEMON | ، Δ.н.ο.υ.я.Δ ، Navisa. ، L²evi ، ըoφsիīkα ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، Sara2014 ، First Star ، Interstellar ، # αпGεʟ ، Cute+Girl ، ÆMÆշЇÑζ ، *Ramesh*
آگهی
#7
آبشار يخي آبنيک فشم در موقعیت جغرافیایی E513657 N355856 در استان تهران واقع است. روستاي آبنيک بعد از لالون در مسير گرمابدر واقع است. آبشار يخي آبنيک در انتهاي دره آبنيک، در کنار يک تنگه زيبا، محل مناسبي جهت تمرين يخ نوردي در زمستان است. چشمه آبنيک چشمه معروفي است که آبي سفيد و گوارا دارد و از قديم به دليل خواص آب اين چشمه، مردمان آبنيک به تنومندي و خوش قامتي معروف بوده اند. آنچنان که شاهان قاجار در نوشته هاي خود بارها از آن ياد کرده اند. فاصله آبنيک با آبشار تلخاب حدود سه ساعت کوهپيمايي است که در مسير جنوبي قله وزوا طي مي شود. يک کوهپيمايي دو ساعته از آبادي آبنيک، دشت جانستون را نشانتان مي دهد که چندين چشمه و يک سرچشمه بزرگ دايمي دارد. اينجا واقعا زيباست. در فصل بهار دامنه هاي کوه هاي اين منطقه از قارچ هاي خوراکي و گياهاني مانند والک و سيرک و تره کوهي پر مي شود و عطري خوش اين محيط زيبا را فرا مي گيرد. در قسمت شمال غربي فشم نيز مسيري است که به ميگون و ديزين منتهي مي شود. در اين مسيد نيز آبشارهاي بسياري در فصل بهار ديده مي شوند که از مهمترين آنها مي توان به آبشار دربندسر اشاره کرد که در 15 کيلومتري جاده فشم به ديزين واقع شده و از جلوه هاي طبيعي و زيباي منطقه فشم محسوب مي شود.

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Wєιяɗ ، Ƒαкє ѕмιƖє ، سوگولی ، | NEON DEMON | ، Navisa. ، L²evi ، ըoφsիīkα ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، Sara2014 ، Tɪɢʜᴛ ، First Star ، دختر اریایی ، # αпGεʟ ، Cute+Girl ، ÆMÆշЇÑζ ، *Ramesh*
#8
آبشار بیشه ارتفاع: 58 متر نشانی: استان لرستان، کنار ایستگاه راه‌آهن تهران - خوزستان، در نزدیکی ایستگاه بیشه، در شهرستان دورود

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1

این آبشار که یکی از آبشارهای پرطرفدار استان لرستان است در دل کوه‌های زاگرس قرار گرفته‌ و فاصله آن تا شهر خرم‌آباد ۶۵ کیلومتر است. در کنار این آبشار امکانات گردشگری حتی برای اقامت گردشگران وجود دارد. مانند 17 پلاژ، هفت چادر، بازارچه محلی، تلفن، آب، برق، خانه بهداشت و پاسگاه انتظامی‌. این آبشار با چشم اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان است که ارتفاع آن ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار فاصله دارد. عرض تاج آبشار نیز 20 متر است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ƊЄƤƦЄƧƧЄƊ

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Brooklyn Baby ، Wєιяɗ ، Ƒαкє ѕмιƖє ، سوگولی ، | NEON DEMON | ، Navisa. ، L²evi ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، Sara2014 ، First Star ، دختر اریایی ، Interstellar ، # αпGεʟ ، Cute+Girl ، ÆMÆշЇÑζ ، *Ramesh*
#9
آبشار شيوند ايذه در موقعیت جغرافیایی E501117 N313628 در استان خوزستان واقع است. روستای شیوند به دلیل همجواری با دریاچه سد و رودخانه کارون از یکسو و رشته کوههای زاگرس با جنگلهای بلوط، رودخانه ها، آبراهها، آبشارها، صخره‌‎ها و نیز برخورداری از طبیعت مطلوب از سوی دیگر از جذابیتهای بی نظیری برای گردشگری برخوردار است. منطقه شیوند بخشی از مناطق حفاظت شده شالو و منگشت است.روستای شیوند از سه روستای بزرگ شیوند، روستای نوشیوند و پشت آسیاب تشکیل شده و از توابع دهستان دنباله رود شمالی، بخش دهدز شهرستان ایذه محسوب می شود. این روستا در دل منطقه حفاظت شده منگشت و شالو واقع شده که رودخانه کارون از شـــرق آن می گذرد. آبشار بلند و مرتفع روستای شیوند نیز از دل کوه فاصله ای حدود چهار کیلومتر را طی می کند و به دریاچه می ریزد.
برای رفتن به شیوند باید در جاده ایذه- دهدز اندکی پس از سد کارون 3 از یک راه انحرافی که در سمت راست جاده است به سمت دریاچه برویم و در ساحل دریاچه با شناور های مخصوص (بارج) به سوی دیگر رویم. این مسیر در حدود چهارده کیلومتر طول دارد و بارج آن را در حدود یک ساعت و نیم می پیماید. در ساحل چپ دریاچه پس از پیمودن یک راه روستائی سه و نیم کیلومتری سربالا با اختلاف ارتفاع 330 متر و پس از گذشتن از روستاهای شهرک، ده کهنه و سرآسیاب به روستای مرغاب می رسیم. برای رفتن به آبشار باید از مرغاب، یک راه مال رو 1500 متری با اختلاف ارتفاع 180 متر را طی کنیم. در طول این مسیر مناظر زیبائی از حرکت رودخانه در میان درختان به وجود آمده که بسیار دیدنی است. آبشار شيوند در دامنه کوه منگشت و در جنوب شرقي شهرستان ايذه واقع گرديده و يکي از جلوه هاي زيباي طبيعت خوزستان است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://seeiran.ir/wp-content/uploads/2014/01/%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF-1-620x465.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://seeiran.ir/wp-content/uploads/2014/01/%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF-2-620x465.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://seeiran.ir/wp-content/uploads/2014/01/%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF-3-620x465.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://seeiran.ir/wp-content/uploads/2014/01/%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF-4.jpg
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Brooklyn Baby ، سوگولی ، | NEON DEMON | ، Navisa. ، L²evi ، ըoφsիīkα ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، Tɪɢʜᴛ ، First Star ، صالح02 ، S♡ƓΛИD ، Interstellar ، # αпGεʟ ، tyjtfhdhr ، AyDiN.S ، Cute+Girl ، ÆMÆշЇÑζ ، *Ramesh*
#10
مجموعه آبشارهای کوهسر در استان مازندران واقع است. حد فاصل روستاهای جنگلی سفیدآب (اسپی او) و کوهسر (گوسر) از توابع بخش نشتارود شهرستان تنکابن، جاده ای خاکی ولی با چشم اندازی بسیار زیبا وجود دارد. برای تردد در این جاده ناگزیر باید از رودخانه ای عبور کرد. در تقاطع جاده و رودخانه در پایین دست ، مجموعه آبشارهای کوهسر وجود دارد که مخصوصا” در فصول پر آب، به غایت زیبا و با شکوه هستند.

نشتارود با 5967 نفر جمعیت در فاصله 5 کيلومتري شمال شرقي شهرتنکابن و در فاصله 210 کیلومتری غرب ساری مرکز استان و 232 کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد. نشتا به معني نشت آب بوده و به دليل چشمه ها و رودخانه هاي فراوان در منطقه به ويژه گذر رود از مرکز شهر نشتارود ناميده شد. از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به منطقه جنگلی دینار سرا، مرداب نشتارود، منطقه ییلاقی داغ کوه، آبشار کمیلیه و کوه سر و دینار سرا، اثر طبیعی و پارک ملی جنگلی خشکه داران، منطقه جنگلی تحقیقات کشاورزی طالش محله و حمام سنگی باستانی مکرود اشاره کرد.

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1

" آبـشـار هـای دـیدنـی ایران و جـهـان " 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Wєιяɗ ، سوگولی ، | NEON DEMON | ، Δ.н.ο.υ.я.Δ ، Navisa. ، L²evi ، ❤ஜelenaaஜ❤ ، Sara2014 ، مگان ، First Star ، دختر اریایی ، Interstellar ، # αпGεʟ ، ○°łåmýå°○ ، Cute+Girl ، ÆMÆշЇÑζ ، *Ramesh*


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مکــان هـای تـرسنـاک شهـر معروف پاریس ! ( عکس )

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان