امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خاطرات فراموش نشدنی با سفر به تفلیس

#1
تفلیس نامی آشنا و معروف به عروس آسیای میانه است. دلیل به یدک کشیدن این نام طبیعت بکری است که با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهر گره‌خورده است. از دریاچه‌های زیبا برای آفتاب گرفتن در روزهای داغ تابستانی گرفته تا لذت تماشای رودخانه‌ای که از وسط شهر می‌گذرد. با تور تفلیس به‌راحتی می‌توان از جاذبه‌های تاریخی همانند شهر قدیمی تفلیس، کلیسای جامع تسمیندا سامبا، قلعه ناریکالا و هزاران جاذبه گردشگری دیگر دیدن کرد ، و خاطره‌ای به یادماندنی ساخت. تور تفلیس باقیمت مناسب همیشه مقصد گردشگران در فصل‌های بهاری و تابستانی است. در این مقاله همراه ما باشید تا به شهر قدیمی تفلیس سر بزنیم، با مادر گرجستان آشنا شویم، به قلعه تفلیس برویم و برای استراحت سری به باغ شگرف بوتانیکال بزنیم. شما می‌توانید با برنامه‌ریزی و با خرید ارزان‌ترین تور تفلیس و بهره‌مندی از وسایل حمل نقل عمومی ، سفری ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید، همچنین از تمام شگفتی‌های عروس قفقاز دیدن نمایید.

تاریخچه شهر تفلیس


عروس قفقاز شهری زیبا و پرجاذبه با جمعیتی در حدود یک و نیم میلیون نفراست؛ که در قرن پنجم میلادی توسط پادشاه وختانگ در سرزمین گرجی‌ها بنا شد. نام پیشین این شهر ایبریا بود، اما به‌تدریج به دلیل فراوانی چشمه‌های آب گرم در این مکان به تفلیس که به معنای گرم و جوشان است، تغییر نام یافت.

امروزه شهر تفلیس یکی از شهرهای مهم کشور گرجستان است. گردشگران زیادی سالانه با تور تفلیس به این شهر سفرکرده تا تعطیلات خود را در این بهشت کوچک بگذرانند.

مردمان تفلیس به زبان رسمی گرجی سخن می‌گویند. واحد ارزی رایج تفلیس لاری گرجستان است. ازلحاظ زمانی، شهر تهران از زمان تفلیس حدود 30 دقیقه عقب‌تر است.

شهر تفلیس دارای آب هوای اقلیمی نیمه گرمسیری است، و به دلیل وجود رشته‌کوه‌های قفقاز، و همسایگی با سواحل دریای سیاه شهر بادگیری است. بدین‌جهت که در فصل تابستان آب و هوایی گرم ، و در فصل زمستان آب و هوایی بسیارسرد دارد؛ به همین دلیل مقصد گردشگران خارجی است که با تور لحظه آخری تفلیس به این شهر سفر می‌کنند.

اگر با تور تفلیس قصد عزیمت به شهر زیبا و تاریخی تفلیس رادارید؛ فصل بهار و تابستان بهترین انتخاب است. اگر در تابستان و در ماه‌هایی نظیر شهریور به این شهر سفر کنید، بااطلاع از قیمت تور تفلیس می‌توانید از همه‌ی امکانات جذاب توریستی، تفریحات تابستانی و آفتابی که گرما بخش به شما است لذت ببرید.

از سویی اگر در فصل زمستان قصد سفر به تفلیس رادارید، بدون شک باید لباس‌های گرم زیادی را همراه خود ببرید. مزایای سفر در زمستان به تفلیس این است که قیمت تور تفلیس بسیار ارزان بوده و شما می‌توانید در کنار اعضای خانواده از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری لذت ببرید. در کل می‌توان گفت سفر به تفلیس در هر فصل مزه خاص خود را دارد که حتما باید آن را امتحان کرد.

جاذبه‌های شگرف تفلیس


شهر تفلیس به دلیل قرارگیری در مسیر شرق به غرب و محل رفت‌وآمد پادشاهان و امپراتوری‌های بزرگ که از آن گذر می‌کردند، جایگاه اجتماعی و سیاسی بسیار والایی دارد. تفلیس حکومت پادشاهان زیادی را به خود دیده است از پادشاهی لیبریا تا آخرین آن‌که شوروی بوده است.

شهر تفلیس با سبکی استالینی، قرون وسطایی، نئوکلاسیکی و رنسانسی از دوره‌های مختلف برای گردشگرانی که با تور تفلیس لحظه آخری به این شهر تاریخی سفر می‌کنند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شکل معماری این شهر یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که پیشینه این شهر را برای همگان بازگو می‌کند. بهتر است مطلب همه چیز در مورد سفر به ترکیه را نیز بخوانید.

باغ‌های بوتانیکال تفلیس Botanical Gardens Tbilisi

یکی از جاذبه‌های طبیعی تفلیس باغ بوتانیکال است که با قدم زدن در این باغ 161 هکتاری می‌توانید 4500 گونه گیاهی را ببینید. قدمت این باغ به‌قدری طولانی است که مثال شاردن که یکی از جهانگردان بسیاری قدیمی اروپایی و معروف است، از باغ بوتانیکال تفلیسی در دست نوشته‌های خود به بهشتی زیبا یاد کرده است. درگذشته این باغ مخصوص پادشاهان و همراهان سلطنتی بود و در سال 1985 به روی عموم برای اولین بار باز شد. ساعت بازدید از این باغ همه روزه از ساعت 9 تا 19 عصر است که با تور تفلیس می‌توانید از این باغ جذاب و تاریخی دیدن نمایید. شما نیز با اطلاع از قیمت تور تفلیس و خرید آن میتوانید از این باغ بهشتی دیدن نمایید.منبع: تور تفلیس گالیور
پاسخ
 سپاس شده توسط SɪʟᴠᴇʀMɪɴᴅ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان