امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تالاب زردابه

#1
این تالاب در جنوب شهر پلدختر واقع گردیده است که به دلیل تغییرات جوی رو به خشک شدن می‌رود.

سازمان محیط زیست اقدامی در زمینه احیای آن به عمل نیاورده است.در شمال این تالاب تالابهای سه گانه قرار دارند که به ترتیب تالاب‌های لفانه(دوقلو)و تکانه(تک)می‌باشند. محیط زیست این تالابها رو به انقراض است.

تالاب زردابه نيز جايگاه امني براي آبزياني است كه مي توانند در لابلاي نيزارهاي موجود در اين تالاب به حيات خود ادامه دهند. آب اين تالاب دو هكتاري همچنين تامين كننده آب گله ها و رمه هاي عشايري مي باشد كه در فصل كوچ نشيني در مسير پلدختر به مناطق ييلاقي درحركت هستند.

محیط زیست این تالابها رو به انقراض است. تالاب زردابه لرستان جزو زیباترین و بی‌نظیرترین تالاب‌های ایران و بهترین فرصت برای توسعه صنعت گردشگری این استان است.

پلدختر لرستان نه‌تنها تالاب زردابه بلكه 10 تالاب بی‌نظیر دیگر را در خود جای داده است كه در نوع خود بی‌نظیرند و هر یك زیستگاه یكی از مهاجران طبیعت وحش است.

تالاب لفافه كه میزبان پرندگان مهاجر سیبری است تالابی كه همه ساله تعداد بی‌شماری پرندگان وحشی مهاجر را در خود جای می‌دهد و از آنها پذیرایی می‌كند. تالاب زردابه با طبیعت بی‌نظیر بخصوص در فصول پرآب مورد استقبال گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد.

تالاب زردابه 1

تالاب زردابه 1

تالاب زردابه 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان