امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جالب و خواندني از باورهاي عاميانه مردم!

#1
Star 
جالب و خواندني از باورهاي عاميانه مردم!
 
1- اگر هنگامانجام کاريدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
  عطسه بيايد با گفتن اينکه خدامصلحت ندانسته از انجام کار پرهيز ميکنند و از نيمه راه رفته بر مي‌گردند. اگر عطسه دو بار بيايد، حمـل برشتــاب مي‌کنند و بر سرعت انجـــام کـار مي‌‌افزايند.
 
2- خارش کـف پا راحمل بر در پيش بودن سفــر و خاريدن کف دست را به رسيدن مـال و منال تعبير مي‌کنند.
 
3- اگر هنگامدرآوردن کفش از پا، يک لنگه آن به روي لنگه ديگر افتد و يا اگر بدون مناسبت و بدون مقدمه اي نام کسي بر زبان جاري شود مي گويند:" دارند در جايي غيبت ترا مي‌کنند".
 
4- چنانچه درهنگام صرف چاي، استکانها ـ معمولاً سه الي چهارـ پشت سر هم قرار بگيرند و يا يک عدد تفاله بزرگ و دراز داخل چاي بصورت عمودي قرار بگيرد مي‌گويند حتماً در ساعاتي ديگر مهمان خواهند داشت.
 
5- اگر گوش کسيبخارد و فردي از آن خانواده در مسافرت باشد مي گويند مثل اينکه ميخواهد برگردد.
 
6- از گرفتن ناخندر روز شنبه و موقع شب خودداري مي‌کنند چرا که اعتقاد دارند اين کار عمر را کوتاه مي‌کند.
 
7- هر گاه کودکيدندان شيري‌اش مي‌افتد دندان شيري بچه را به طرف کلاغ در پشت بام مي‌اندازند و به کودک ياد ميدهند که جملات زير را تکرارکند:« قارقا منه ديش گتير، جيبونده يميش گتير»
 
8- اگر بچه ايبترسد و يا مريض و بيمار شود پيراهن وي را در برابر چشمانش مي‌‌سوزانند تا ترس و مرض از وي دور شود.
 
9- معمولاً بچه ونوزاد را روي طاقچه قرار نمي‌دهند و اعتقاد دارند اين کار خوش يمن نيست.
 
10- اگر فرديبترسد 41 تکه پنبه را درون ظرفي گذاشته و در آستانه در روي دلش بوسيله فرد غريبه‌اي آتش مي‌زنند و يا به اندازه قد فرد پنبه را طول داده و باز آتش مي‌زنند تا اين پنبه در روي دلش تمام شود و خاکستر حاصل از سوختن پنبه را به بند پاهايش مي‌مالند تا ترسش بريزد.
 
11- براي اينکهبدانند يک نفر از چه چيزي ترسيده مقداري نمک را موقع خواب زير بالش و متکاي فرد قرار داده ـ روز چهارشنبه گذاشته و روز شنبه بر مي‌دارند ـ و پس از سه روز در روز شنبه نمک را با آب ترکيب و سپس جوشانده آن را در زير ناودان قبله بالاي سر فرد روي يک سيني فلزي مي ريزند و تصوير چيزي که فرد ترسيده روي سيني شکل مي‌بندد.
 
12- پس از پاياندادوستد، اگر وزنه اي روي ترازوي صاحب مغازه جا مانده باشد زود بر مي‌دارند چرا که معتقدند تا زماني که وزنه روي کفه ترازو باشدمشتري ديگري وارد مغازه نمي‌شود.
 
13- مردم ابتدايهر سال را با گرفتن سفته از اين و آن شروع مي‌کنند چرا که معتقدند گرفتن سفته از فردي که دستان پرخير و برکتي دارد خير و برکت را تا پايان سال به ياري خدا قرين ايشان مي‌سازد.
 
14- مردم معتقدنداگر کسي دستهاي خود را آنقدر باز کند که بتواند با دو دست چهارچوبه دروازه درب اتاق را بگيرد از آن خانه مرده بيرون مي‌آيد و عده‌اي هم معتقدند که برکت از آن خانه رخت بر مي‌بندد و براي خنثي کردن اين اثر چند بار با دست ها کف مي‌زنند.
 
15- اگر مردمحادثه ناگوار و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خ ارق العاده ای 
را مشاهده کنند و يا بشنوند ، لالـه گوششان را مي‌کشند ومي‌گويند:"اللهگورستمسين"و بدين ترتيب بلا را از خود دور مي‌کنند.
 
16- در روزهايچهارشنبه از رفتن به حمام و نيز از مسافرت کردن امتناع مي‌کنند زيرا معتقدند در اين روز اجنه‌ها به حمام مي‌روند و سفر در اين روز، بدون بلا و بي دردسر نيست.
 
17- مردم جويدنآدامس و نگاه کردن به آينه را در شب نکوهش کرده و خوش يمن نمي‌دانند.
 
18- زنــان پيرمعتقدند که بهتـر است هيچ وقت رنگ حناي آنها از بين نرود و مدام به حنا بستن به دست ها اهميت مي‌دهند چرا که هنگام مرگ تمام اعمال نيک آنها باطل شده و در روز قيامت به صورت سگي ظاهر خواهند شد.
 
19- مردم روزهايدوشنبه، سه شنبه، پنج شنبه و جمعه را ساعات خوش يمن مي‌دانند و مراسم جشن و عروسي و عقد خود را در اين روزها برگزار مي‌کنند.
 
20- معمولاً پشتسر مسافران با يک کاسه آب مي‌پاشند تا ضمن انجام سفر خوب و خوش به سلامت برگردند.

 
پاسخ
 سپاس شده توسط glembert girl
آگهی
#2
چه خرافاتی........Dodgy
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جالب و خواندني از باورهاي عاميانه مردم! 1
پاسخ
 سپاس شده توسط RADIN ^_^


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان